בס"ד.
מישהו יכול בבקשה להסביר למה הכוונה? איך יודעים מי מנגן כשר ומי לא?
בס"ד.
מישהו יכול בבקשה להסביר למה הכוונה? איך יודעים מי מנגן כשר ומי לא?
קודם כל חייבים לדעת שהניגון משפיע מאד על הנפש בדוגמא פשוטה אפשר ליראות במוזיקת רוק פרוע את הקהל ממש יוצא מכליו ובמוזיקה שקטה אנשים מרחפים להם וכו'...זה מה שכל אחד יכול ליראות בעין,יש את הסיפור הזה המפורסם על הלהקה הגרמנית שאחרי ההופעות שלו אנשים היו רוצחים אחד את השני..הם היו מעבירים מסרים בתת מודע ,כתוב בליקוטי מוהר''ן:''מי ששומע נגינה ממנגן רשע,קשה לו לעבוד את הבורא,וששומע ממנגן כשר והגון אזי טוב לו''לפי החסידות יש מקום מאד רציני לניגון או משפיע על הנשפש בצורה מדהימה!!רבי נחמן או מר שהניגון ממש מבטל את הנפש וגורר איתה איתו...והשאלה היא מי ניגן את הניגון מי פעל כדי ליצר אותו כתוב שהלווים בבית המיקדש היו מעוררים את האנשים להיתוודות החטאים על ידי נגינתם.המנגן מכניס את עצמו כיביכול בפנים והכל ניכנס לשומע...אז נגיד מנגן לא הגון שחושב על עצמו ועל הכסף שנהוא ירוויח יכול להכניס את זה לשומע ,להפך מנגן הגון רבינו אומר הגון כי הגון זה אחד שחושב על ההיתקרבות לה' וככה הוא מעורר את היהודי לה' והמנגן הכשר הוא סוג של צינור מהצדיק וכו' אשרינו!!!
הוא אמר שהוא נפגש עם הרב עופר ארזז שליט"א על ההגהות לספר.
שפת הנחל של מואר"ש מומלץ.
בס"ד.
אני מקווה שאצליח בע"ה לקרוא את הספר ניגון כשר מנגן כשר, ת'אמת שהתחלתי לקרוא אותו קצת, אבל היה לי קצת קשה...
בונייך- איך יודעים מי מנגן הגון- כשר ומי לא?
(תורה ל"א) ש"על ידי הנגינה, אדם ניכר אם קיבל עליו עול תורה.."
לדעת מי מנגן הגון ומי לא? -- יכולים להיות בזה הרבה סימנים..
לא תמיד אפשר לדעת, אבל ברוב הפעמים אפשר לראות את זה אם קצת
בודקים לפי הדיבורים שלו או לפי המעשים שלו, או שמרגישים בנגינה שלו בעצמה...
וגם אפשר לנסות לראות מה קורה אחרי ששומעים מוזיקה מסוימת, האם באמת היא עשתה לך טוב
בפנים וקירבה אותך לקדושה ולרצונות וכיסופים טובים או לא...
"אומרים שהיכל הנגינה סמוך לעולם התשובה, אני אומר שהיכל הנגינה הוא עולם התשובה"
האדמו"ר ממודזיץ'
(ע"י מנגן כשר כמובן)
שנזכה..
משו מאוד יפה..כדאי לך להשיג אותו...
אשרייך!!!
בס"ד.
נראה לי שהצלחתי ב"ה להגדיר יותר מדוייק את השאלה:
למשל יש שירים שמי ששר אותם הוא לא זמר שנקרא "דתי" (=כשר?) אבל יש לו מילים טובות...(כמו "מי שמאמין לא מפחד"...) או שיש זמר שהוא כן נקרא "דתי" והכל, אבל המנגנים שלו הם לא "דתיים" (ויש הרבה כאלה, נראה לי, אפילו ברסלבים...)- ולפעמים אני כן יכולה להרגיש שזה מקרב אותי לה' יתברך, אבל מצד שני רביה"ק אמר שצריך לשמוע רק מנגן כשר...? הבנתם את השאלה?
שהרב ברלנד אמר לא לשמוע ומשהו אמר לרב שהוא מתחזק מהמנגן הזה אז הרב אמר לו לשמוע.
אני מציע לך לשלוח מכתב למואר"ש.
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!