קרא והגב אם אתה יהודי אמיתיאנונימי (פותח)

תהיתי לא פעם מדוע ברוב המכות שעם ישראל חטף קשות לאורך ההיסטוריה שלנו דוקא הציבור הדתי היה הכי מוכה, לא שאלה שניסו להתבולל ולחשוב כאילו הם מצליחים "לברוח" מהיהדות גם שילמו מחיר בחייהם אך הציבור הדתי? שאמור להיות קרוב יותר לבורא עולם? ששמר על תורה ומצוות והשתדל על כל מחיר לשמור על הדת מדור לדור, מדוע היה צריך לעבור את הייסורים האלה?



אמר לי פעם איש חכם כך, ילד שהוא קרוב לאביו ובדרך כלל שומע בקולו מדוע מקבל עונשים יותר קשים מזה שלא מקשיב בקול אביו? מכיון שהילד הזה ששומע בקול אביו הוא מעין יקר יותר ומנסה אביו ליישרו בטרם יסטה מהדרך, הילד שלא מקשיב בקול אביו הוא מעין "מקרה אבוד" ולכן האב מתמקד יותר בילד הצדיק יותר, ויתרה מכך, הילד הצדיק הוא יודע הרבה יותר טוב את מה שעליו לעשות ובכל זאת סוטה או שלא עושה את הנכון ולכן הוא חוטף את המכה היותר קשה...

כך עם ישראל גם כיום, הציבור הדתי שאמור לדעת מדוע עם ישראל גלה לפני אלפיים שנה וחרב בית המקדש, משום מה שכחנו את הנקודה "הקטנטונת" הזאת שהיא בעצם העיקר, שהיא בעצם הגורם לכל העיכובים לביאת המשיח...

נכון שמנסים להמשיך לקיים את מצוות ה' ולעסוק בתורה ומעשים טובים יום יום ומנסים להשיב בני ישראל לדרך ה' אך משום מה שוכחים את עיקר העיקרים, ולא נעשה די בכיוון תיקון השנאת חינם שהיא זו שהביאה אותנו למצב בו אנו היום, אומנם לא היתה לנו מדינה ומקום בו יכולנו לחיות ביחד ולתקן את זה לאורך אלפיים שנה... אבל אנו כבר בארץ למעלה משישים שנה ועדיין לא רק שלא נעשה דבר ממשי אלא שהקרעים בעם ישראל עמוקים מאי פעם, בין חילונים לדתיים, בין אשכנזים לספרדים, בין עדות החרדים בעצמם שכיום הולכים ונהיים חמורים מיום ליום וממש על סף אלימות קשה בין מגזרים ועדות שונות...

מה קורה לנו???? מה הולך כאן??? למה עוד אנחנו זקוקים לראות ולהודות שהמצב שלנו גרוע ביותר ומה עושים??? ממשיכים כאילו לא קורה דבר, יש מי שאומר אפילו : אין דבר כזה שנאת חינם בינינו יש אהבת ישראל פורחת וכו' , אני לא מתעלם מהעובדה שיש גל גדול של חזרה בתשובה וזה טוב מאד אך יש גם אלימות גוברת שאסור לנו להשלים איתה, מה שהרבה טוענים שיש רק להמשיך ולעסוק כל אחד בהשתדלות אישית וזהו זה, אין מה לעשות אלא לחטוף את המכה הבאה... זה נראה לי נאיבי ביותר ובלתי אחראי מצידנו ואפילו גובל בכפייות טובה לאבינו שבשמים על כך שמעדיפים לשלב ידיים ולוותר על אפשרות לבטל את המכה הזאת... אכן ישנו פתרון וניתן לבטל את המכה הזאת, בורא עולם לא סתם נותן לנו עוד יום של ניסים ונפלאות על כך שעדיין שומר עלינו ממכה קשה וכואבת ומנסה להעיר אותנו בכל דרך אפשרית ולראות שיש פתרון פשוט יחסי, מורכב אך ניתן להשיג אותו

ההנהגה שלנו (הדתית כמובן) בתור אחראית על כלל ישראל לא משנה אם הוא אשכנזי או ספרדי כל אחד מהם אחראי באותה מידה על כלל ישראל וכך אמורים להיות, הפילוג בעם ישראל והפתרון מגיע מלמעלה, מהמנהיגים שעצם התעלמותם מהנקודה הזאת

עם ישראל חייב לשוב לפעול כאיש אחד וכגוף אחד בכדי לזכות לביאת המשיח, כי המשיח בא לעשות סדר בעולם ולא בתוך עם ישראל, זה התפקיד שלנו, לסדר את עצמינו בין אם זה בדרך הקלה או חלילה בדרך הקשה והכואבת שאם חלילה לא נבחר בראשונה היום אז השניה תהיה בקרוב מתגלית בשיא הזעם עלינו ובסוף ניאלץ בכל הכוח להיות עם מאוחד... מה כל כך קשה להבין בזה??? מה כל כך מסובך בזה??? מדוע לא לבחור בדרך הקלה שבורא עולם שם לפנינו??? מדוע להמשיך כך היישר אל התהום שאין ממנו דרך חזרה אלא עד שהעם ישוב להיות זכאים לביאת המשיח שרק אז כשנהיה מאוחדים הוא יופיע להכין את השטח להופעת הבורא יתברך בכבודו ובעצמו להראות לכל שהוא אכן היוצר והבורא והמלך היחיד על הכל היקום

אך אנא לא נסטה מהנקודה העיקרית, עם ישראל יכול להשיג אפילו עכשיו שעומד להתרחש כל הנבואות את האחדות שלנו המיוחלת והנדרשת כי זוהי המשימה היחידה הכוללת של עם ישראל, אין יותר חשוב כיום מאחדות העם, זו חייבת להיות בעדיפות העליונה כיום במקום כל משהו אחר העומד על הפרק, ההנהגה חייבת לפתוח את הלב ואת העיניים ולא לתת לגורל ליפול עלינו כפי שנעשה עד כה, המונעים מהמנהיגים שלנו להגיע לאחדות ביניהם הם רבים כי היצר הרע חדר סביבם כדי למנוע מעם ישראל להנצל ולכן עלינו לפעול למען ההשגת אחדותם כדי שידריכו אותנו בדרך הנכונה וכך למנוע את האסון הזה, אני לא אומר חלילה שהם לא יודעים את הדברים, מה שאני אומר שכולנו בני אדם, גם הם ולא מוריד חלילה מכבודם אלא שהיותנו בני אדם מטבענו לטעות לפעמים ומה טוב אם אח יעיר את אחיו כשהוא טועה או אפילו בן שרואה שאביו עושה את הנגד ממה שאביו לימד אותו לעשות מותר לו לומר לו בכבוד שיש טעות בו ויסביר לו אותה טעות ואין בזה פסול אלא, דמיונו לעצמיכם שאתם נוסעים ברכב עם אביכם, והוא שקוע בנהיגה על הכביש והוא שקוע על מה יעשה כשהוא יגיע למחוז חפצו כי רבה לו המלאכה, והוא טועה בפנייה מסוימת ולוקח דרך אחרת לגמרי... האם מותר לכם בתור ילדיו לומר לו: אבא, פיספסת את הפנייה ולקחת את הדרך הלא נכונה... האם מותר לכם לומר זאת או שמא תשבו בשקט ועדיף להמשיך בחיבוק ידיים???

אני ממש לא חושב שזה הראוי לעשות, מה אתם חושבים?

אווו.. ארוך....הלליש
כמה דברים אחרי שקראתי-נפש חיה

1. יישר כח על המאמר הארוך. [מאיפה הסבלנות לכתוב כל כך ארוך....?

2. להבנתי רוח המאמר הייתה כזו [ונא תקן אותי ומחל לי מראש אם טעות בדבריי אלו] - 

עמ"י נמצא בתקופה קשה ובנסיונות גדולים שאותם הוא גרם לעצמו . במקום להיות מאוחדים- יש פילוגים שמקשים על "ביאת המשיח" וגורמים עיכוב לגאולת ישראל... ואת העניים הזה- יש לתקן.

3..  מבין השיטין ניכר שבאמת המצב הלאומי כואב לך , ואפילו מאוד. אבל הבאת במאמר טענה שלענ"ד  היא טעות בסיסית  אשר על גביה נכתב המאמר .

4. הטענה "כך עם ישראל גם כיום, הציבור הדתי שאמור לדעת מדוע עם ישראל גלה לפני אלפיים שנה וחרב בית המקדש, משום מה שכחנו את הנקודה "הקטנטונת" הזאת שהיא בעצם העיקר, שהיא בעצם הגורם לכל העיכובים לביאת המשיח...
נכון שמנסים להמשיך לקיים את מצוות ה' ולעסוק בתורה ומעשים טובים יום יום ומנסים להשיב בני ישראל לדרך ה' אך משום מה שוכחים את עיקר העיקרים, ולא נעשה די בכיוון תיקון השנאת חינם שהיא זו שהביאה אותנו למצב בו אנו היום, אומנם לא היתה לנו מדינה ומקום בו יכולנו לחיות ביחד ולתקן את זה לאורך אלפיים שנה... אבל אנו כבר בארץ למעלה משישים שנה....   למה עוד אנחנו זקוקים לראות ולהודות שהמצב שלנו גרוע ביותר ומה עושים??? ממשיכים כאילו לא קורה דבר, יש מי שאומר אפילו : אין דבר כזה שנאת חינם בינינו יש אהבת ישראל פורחת וכו' , אני לא מתעלם מהעובדה שיש גל גדול של חזרה בתשובה וזה טוב מאד אך יש גם אלימות גוברת שאסור לנו להשלים איתה, מה שהרבה טוענים שיש רק להמשיך ולעסוק כל אחד בהשתדלות אישית וזהו זה, אין מה לעשות אלא לחטוף את המכה הבאה... זה נראה לי נאיבי ביותר ובלתי אחראי מצידנו ואפילו גובל בכפייות טובה לאבינו שבשמים על כך שמעדיפים לשלב ידיים ולוותר על אפשרות לבטל את המכה הזאת...   "

 הרב צב"י התבטא על השואה שזהו ניתוח שעמ"י היה צריך לעבור בכדי שתקום מדינת ישראל - [ תוספת שלי- שהיא יסוד כסא ה' בעולם. "כי לא מחשבותיי מחשבותיכם" אומר רבש"ע, קורא הדורות מראש- שלא לחינם הוא מכונה כך.

רבש"ע הוא הריבון האמיתי ואנחנו פה. אנחנו משתדלים לעשות הישר והטוב כמו שציינת במאמרך, אך אנחנו גם מבקשים בתפילה "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח" שתהליך צמיחת הגאולה יווצר ברחמים ולא בדין,

מהיכן אתה יודע מהי התוכנית האלוקית? בדרך כלל התלונה על המסלול הקשה בטיול, מגיעה כאשר המסלול בסיומו... אנחנו מאמינים שהכל גלוי וידוע מראש. אדם הנכנס לחדר ניתוח ורואה חולה שמישהו חותך ופוצע את גופו, הלא ייתרעם ויזעם על  מראה זה. בדיעבד יבין שכעסו הוא תוצאה של ראיית חלק מהתמונה הכללית שמגמתה להיטיב עם החולה.

"ייתי ולא אחמיניי" נאמר על תקופתנו שהינה אגב, חבלי משיח ממש וסימנים מובהקים יש לנו למכביר... הבולטים ישבהם- גוש קטיף [שייבנה בב"א] , אומות המתגרות זו בזו, שפל כלכלי וכד'...

אף אחד לא הבטיח שיהיה קל ונעים. נכון שיש לעמ"י בחירה איך להתנהג ולפי מעשינו הגאולה תגיע  [בעיתה/ אחישנה] אך ידועים דברי ברמב"ן שכ"א מישראל ידע שבכוחו להוסיף זכויות לעמ"י. נראה שלפני התלונות  הכלליות על "איך אנחנו מתנהגים? למה אנחנו כפויי טובה כלפי שמייא"? יש לכל אחד [ומחילה, גם לכותב המאמר] לעבוד על מידותיו הוא ולהוסיף זכויות לעם ישראל.

ובימינו תיוושע ירושלים וישראל יישכון לבטח על אדמתו ונחלתו בב"א. וצל"ש למי שקרא עד לפה!!! קורץ

^ דבר נוסף-נפש חיה

מאחורי טענות מורכבות לענ"ד יש לעמוד בגאון ולא להסתתר תחת שם "אנונימי". לתשומת לב.

אנשים פה לא אוכלים ואין שום סיבה להסתתר כך.  

לנפש חיה ..מינוס

החתימה שלך צריכה להיות הפוך .בכל ילד קטן מסתתר אדם גדול .(והתפקיד של כל אחד הוא לגלות את אתו אדם גדול).........

 

נ נח נחמ נחמן מאומן יעשה סדראנונימי (פותח)
^מינוס- אין הכי נמי... אך לא לזאת הייתה כוונתי...נפש חיה

["רציתי שתהיו כחיות הנוהמות ביער לילות שלימים".....]

אגב-

מי אמר את המשפט הנ"ל?

אני אשמח לקבל מקור.

אנונימי- מחילה אם הייתה איזו נימה של תקיפות בדבריי. ..  דוס

לא רבינו אמר את זה?מעריצה של אבא
^אכן.נפש חיהאחרונה
המקור הוא בישח שרפי קודש  ושם הנוסח הוא:
שרבינו אמר ש"אף שהינכם אנשים כשרים אבל לא לזאת התכוונתי, התכוונתי שיהיו לי אנשים כאלו שישאגו לשם יתברך לילות שלמים כחיות ביער. "
[ותודה לגוגל]


 

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך