אז חודש אדר כבר כאן...
והנה פורים בפתח- ושלושים יום קודם החג....בא לי לכתוב לכם משו שלמדתי לכבוד פורים:
"בלילה ההוא נדדה שנת המלך" ( אסתר ו,א)
(מנהג חב"ד מכאן ואילך להגביהה הקול כי זה תחילת הנס
)
ניתוח מצבים בפסוק הנ"ל
לילה- זמן של חושך (הגלות) שאין בו גילוי (דבר נעלם)
ההוא- להבדיל מ"הזה"- שזה דבר גלוי וידוע שאפשר להצביע עליו לעומת ההוא" דבר נעלם ולא ידוע (גוף שלישי, נסתר)
ז"א- מצב של חושך בכזו עוצמה שאנחנו לא יודעים שזה חושך.(בעוה"ז נראה המצב הכי נמוך אך ידוע שלמעלה זה המצב הכי נעלה בשורשו)
שינה- מצב שכל החושים שלנו נמצאים במצב רדום ולא מתפקד (חוזרים למקורם בנפש וע"כ לא מוכת שום פעילות.
בכל המצב הנ"ל של חושך כפול ומכופל- כותבים לנו במגילה " נדדה שנת המלך"(מלכו של עולם- שכל מה שקורה למטה קורה גם למעלה).
השינה של המלך פתאום הופרעה- איך יכול להיות הרי הוא נמצא במצב כזה רדום?
היתה התעוררות הקב"ה "התעורר"- כתוצאה מהמס"נ של בנ"י כל השנה שבמשך שנה שלימה עמדו בנסיון ולא המירו דתם.
ועל זה התעורר רצונו של הקב"ה לגאלם-והרצון הזה התעורר מהשורש הכי נעלה של"לילה ההוא" והתבטא פה בעוה"ז ע"י נדידת שנת המלך בלילה ההוא (לילה הוא גורם השינה וע"י שנמשך שם השורש נדדה ה שנתו
ע"י שבנ"י עמדו בניסיון התעורר כח המס"נ- הקב"ה עלה למעלה מכל דרגותיו והביא גילוי עצום לעולם- גילוי אור הנעלם.עם אור הגלוי- דרה שלמעלה מכל הצימצומים
וע"י זה נפעל גאולה לכל עמ"י בגו"ר.ונעשה "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ועיקר.." כן תיהיה לנו תיכף ומיד ממ"ש.
מקווה שהובן ואם לא- לא נורא ננסה בפעם הבאה 
חודש שמח-חודש של גאולה.
