פורום לקראת נישואין וזוגיות
מכתב פתיחה
מישו יודע על רב מקובל?אור ה'
הראש ישיבה שלי-משה ר-
עבר עריכה על ידי שדרותי בתאריך י"א אדר תשע"ב 16:12
מקובל על כל התלמידים![]()
ובנימה רצינית יותר- מאז פטירתם של הרב אלעזר אבוחצירא והרב מרדכי אליהו זצוק"ל
קשה לראות היום מקובלים אמיתיים אולי יש אבל נסתרים....
אולי ראש הישיבה שלך?אלקנה ב
הרב אברג'לקחו עמכם דברים
יש את הרב ליאוןאלעזר נאור 123
למה צריך רב מקובל?ממליץ לך לחפש רב צדיקעדיאל
זה לא סותר-משה ר-
הרבנים שכתבתי היו צדיקים גדולים ומקובלים..
רק צריך לדעת למי הולכים...
הרב יעקב הלל. ודבר חשוב:משכנות הרועים
כדאי להזהר ממי שלוקחים כסף.
ישנו משפט' מי שמקבל - לא מקובל' והוא נראה לי נכון מאוד.
המשפט: "מי שמקבל - לא מקובל"נפשי תערוג
מצד שני, יש רבנים שלוקחים כסף כדי שהברכה תוכל לחול על משהו.
לא למהר לקטלג רבנים!
אני חושב (בהסתמך על רבנים כמובן) שעדיף לקחת על עצמך איזו מצווה כדי שהברכה תחול עליה, יש הסוברים אחרת.
ומהכרות אישית עם רב כזה שנקרא מקובל ו"גובה" כסף מאנשים:
1. כל הכסף שמגיע אליו מהאנשים, נתרם!
2. הכסף לא נגבה, אלא נותנים לו במתנה, מתוך רצונו החופשי
3. על רוב הכסף שמגיע, הרב בכלל לא מודע לעניין שגובים כסף, אלא כמה מסביב גובים אותו כנגד רצון הרב (חוצפה שאין כדוגמתה!)
מרן הרב אליהו זצ"ל הקפיד שלא לקחת אגורה מאף אחד,
רבים הסיפורים שביקשו ממנו שיקח ולא הסכים כלל וכלל
או שאפילו יקח ויתן לצדקה והוא לא הסכים שזה יעבור דרכו, אלא ביקש שיעבירו ישירות לאותו מקום.
משפט ידוע של הרב אבינר הי"ו...האדמו"ר מצנעא
אבל הר"מ שלי קצת הסתייג מהמשפט הזה, מכיוון שישנם מושגים של פדיון כופר נפש וכו', שבהם אותו ת"ח לוקח כסף (כמובן שלא לעצמו). ע"כ המשפט היותר נכון הוא: "מי שמקבל לעצמו - לא מקובל".
לשם מה אתה צריך תלמיד חכם מקובל?רוחקטנה
אם לשאול אותו האם להתחתן עם פלונית אלמונית - אם הוא תלמיד חכם אמיתי (בלי קשר להיותו מקובל ובעל רוח הקודש)
הוא מעולם לא יגיד לך מה לעשות.
ואם הוא גם מקובל ובעל רוח הקודש, מכיוון שהוא תלמיד חכם הוא מעולם לא יגיד לך מה לעשות 
לכן קח עצה ממני, תלך לתלמיד חכם ליטול עצה הימנו - אבל לא עצה של תלמיד חכם, אלא עצה של איש מבוגר, ובעל ניסיון עשיר של חיים, שזכה לסייע בבניין של בתים רבים, ועסק בלהביא שלום בין איש לאישתו.
ואם תרצה קריטריון אמיתירוחקטנה
איך לדעת האם ת"ח הוא גם מקובל
א. - שיהיה ידוע שלמד אצל ת"ח מקובל.
ב. - שיהיה ענק בהלכה.
ג. - שיהיה ציוני (אם הוא לא ציוני - בודאות אינו מקובל)
וכל זה אינו מבטיח שהוא בעל רוח הקודש.
את רצינית לגביי ג'?! ?!שמוליק פיין
בס"ד
לאן הגענו..???!!
את-ה רציני?! זה "אורות" מפויירש!...קיש חצילים
ולא פליגיעדיאל
היא אמרה ציוני ואתה הבנת ציויני
כל אדם שמגדיר את עצמו ציוני=מאמין במדינהשמוליק פיין
בס"ד
הוא לא מקובל.. ואיפה כתוב את זה ב"אורות" חוץ מזה לידע הכללי אורות זה לא הספר היחיד בעולם..
הרב עזרא שיינברג.חייכנית.
זה כתוב בעמוד הראשון.קיש חצילים
תלמיד חכם ציוני הוא המאמין בתהליך הנוכחי כמהלך גאולי.
צודק - יש גם את קבלת האריז"ל, עליו הוא מתבסס.
מה זה מאמין במדינה? שהיא אלוקים?עדיאל
מעטים המקובלים שמאמינים בזה 
:-O הייתי בטוח שכולנו הציוניסטים מאמינים בזה, לא?!קיש חצילים
למי קראת ציויניסט?!עדיאל
.
מה זה "מאמין במדינה"...ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך י"ז אדר תשע"ב 10:18
מאמין שהמדינה - דהיינו, שלטון ישראל כעם על הארץ, היא מצוה וערך אלוקי?
זה כבר כתוב בדברי המקובל האלוקי, הרמב"ן: שלא נעזבנה ביד זולתנו מן האומות (לא רק כיחידים שיושבים בארץ) או לשממה..
ואין תנאי שאת המצוה יקיימו רק אנשים שמקיימים את כל המצוות האחרות. ק"ו כשזו האומה ע"י נציגות נבחרת.
מאמינים שהמדינה הנוכחית היא בעלת ערך אלוקי, של צעדי גאולת ישראל?
הרצי"ה קוק זצ"ל.
הרב חרל"פ זצ"ל.
הרב עובדיה הדאיה זצ"ל (יש עלון "קנאי"-חרדי שכותב על גדולי ישראל. כתבו עליו לפני זמן קצר בתור גאון צדיק ומקובל. מטעמים "חינוכיים" כנראה, השמיטו את זה שהוא אמר להגיד הלל בברכה ביום העצמאות, עוד לפני שפסקה כך הרבנות הראשית..).
הרב הנזיר זצ"ל.
הרב מרדכי עטיה זצ"ל.
כמובן - רשימה חלקית לגמרי....
ולגבי "אורות" - בוודאי שהוא לא הספר היחיד בעולם, כפי שאנו רואים בחוש על מדפי הספרים.. ועם זה - הוא יחיד ומיוחד, וגם מחברו. ובוודאי ביחס להעמקה של ההסתכלות על הזמנים הללו.
[כל הנ"ל - בלי להיכנס ל"דיון" מי הוא "מקובל" ומי לא...]
"מאמין במדינה"?! יש רק אחד שאפשר להאמין בו.ender13
זה לא קשור ל"ציוני" או לא "ציוני".
אתה יכול להחליט לבד מה זה ציוני ואז לכעוס עליו.
אל תצפה מאחרים לשתף פעולה.
מה הקשקוש הזה לגבי ציונות?משכנות הרועים
הבבא סאלי - כך מעיד חתנו - עשה סיום על ה׳ויואל משה׳, המקובל הרב חיים סינואני התנגד בחריפות לציונות, השד״ה - רבי חיים שאול דוייק הכהן וכן רבי אפרים הכהן היו מגדולי המקובלים בדורם, ולא היה להם שום קשר לציונות, כך גם הרב מרדכי שרעבי וכמובן המקובל הגדול הריא״ז מרגליות זיע״א שהתנגד בכל תוקף לציונות. גם ראש ישיבת שער השמים הרב אייזנבך זצ״ל היה רחוק מציונות וכך גם בעל ה׳לשם׳ (סבו של הרב אלישיב) שהיה ענק בקבלה. הרב יעקב הלל הוא מגדולי המקובלים בדורנו ומתנגד באופן חריף לציונות, וכך גם המקובל הרב גמליאל רבינוביץ. יש עוד עשרות דוגמאות אך אין בך כל צורך - מדובר בהגדרה מגוחכת ומטופשת ע״פ כל קנה מידה וחבל שנכתבה.
לפי ההגדרה ההזויה הזו, אולי הרב אליהו אינו מקובל.משכנות הרועים
בסידור שלו ׳קול אליהו׳ אין תפילות ליום העצמאות ותפילה לשלום המדינה, ולא ברור כלל אם הוא בכלל אמר הלל באותו יום, וגם ב׳הלכות חגים׳ הוא לא מזכיר במילה את יום העצמאות. אולי לפי ההגדרה הזו הוא לא ׳ציוני׳ ולכן לא מקובל. נכון, היו וישנם גם מקובלים ׳ציוניים׳ כמו הרב גץ, הרב ישועה בן שושן והרב עזרא שיינברג, אך למעשה רובם המוחלט של המקובלים בדורנו לא היו ׳ציוניים׳ (שוב, מטופש בכפל להכניס את עניין הציונות פה, אבל אם כבר, אז לפחות לומר אמת).
זו שאלה על המדפיס ולא על הרברוחקטנה
ואם הרב זצ"ל לא אמר הלל ביום העצמאות - זה כבר שאלה הלכתית על הרב.
(לדוגמא, איך יתכן שחלק על הרב גורן זצ"ל)
אמירת ההלל ביום העצמאות הוא עניין הלכתי וככזה צריך להיות נידון במסגרת עיון הלכתי.
^^אביעד הנחמד
דוגמה נוספת- בשיח ירושלים(הרב קאפח) הודפס הלל.
ד"א, זה מעיד על הלך הרוחות בקרב יוצאי תימן- ככלל כולם היו ציונים.
ביניהם גם הרב חיים סינוואני זצוק"ל שהוזכר לעיל.
אני אספר לך דבר מהרוחקטנה
עבר עריכה על ידי רוחקטנה בתאריך י"ז אדר תשע"ב 23:12
מורי ורבי (הלואי ובאמת אהיה ראוי שאוכל לקרוא לו רבי), היה בן בית אצל בבא סלאי זקוצ"ל, כמו גם אביו שליט"א, וזקנו של הרב היה חברותא עם בבא סאלי במשך שנים הרבה.
מורי ורבי שליט"א, עלה עם אביו לארץ בשנות השישים, והם הופתעו לראות פה יהודים שלא בדיוק מקפידים על המצוות בלשון המעטה.
פעם אחת הזדמן להם לבוא לבבא סאלי.
אביו של הרב שאל את הבבא סאלי בזהירות רבה מאוד: "מה כבוד הרב חושב על כך שיש בארץ הקודש יהודים שלא כ"כ מקפידים במצוות?"
בבא סאלי קפץ על רגליו ואמר בתוקף: "יש להם זכות גדולה מאוד. הם בנו את ארץ ישראל!".
הרב קוק זצ"ל היה מגדולי המקובלים של הדור הקודם (אם לא הגדול).
את הסכמותיו תמצאו על פירוש "הסולם".
הרב קוק זצ"ל לא קם כאדם באמצע שדה בור - בית מדרשו הוא בית מדרשו של הגר"א,
אחד מגדולי המקובלים בדורו. וכל דבריו של הרב מעוגנים בדברי רבותינו בעלי הסוד.
מקובל שאינו ציוני - מקובל אני מרבותי, שאינו מקובל ודאי.
שגגת תלמוד עולה זדון, ועל זה אמר אבטליון: חכמים, הזהרו בדבריכם, שמא תחובו חובת גלות ותגלו למקום מים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמים מתחלל.
(המלצה קרא נא את ההקדמה של מהרח"ו לעץ חיים)
אתה רוצה מקור ישיר לדברי?רוחקטנה
הכי פשוט לגמור את הדיון כך.
אלו דבריו מפורשים של הרב אורי שרקי שליט"א.
תוכל לפנות אליו לקבל את המקור לדבריו.
ומעצמי אוסיף - לא פעם שמעתי את זה מחכמים אחרים (כולל מורי ורבי שליט"א).
הרב קוק לא נחשב כמקובל, בשום חוג, לא אז ולא היום.משכנות הרועים
מבלי לגרוע מעובדת היותו פוסק גדול כמובן. הזדעזעתי מדבריך לגבי הרב אליהו ׳איך הוא העז לחלוק על הרב גורן׳. רבנים גדולים וחשובים כמו הרב שלמה זלמן אוירבך, הסטיפלר ואחרים פסקו שאין להשמע לרב גורן בשום עניין. הרב גורן התיר לנשים ללכת לצבא - איסור מפורש, והרב אליהו צריך רשות לחלוק עליו? באשר לבבא סאלי סלד מהשלטון הציוני ואף דברי כזב לא יוכלו לשנות זאת, בפרט שאין לדבריהם שום מקור מהימן או שאיננו מהימן. רוב ככל המקובלים לא היו ציוניים, וגם המקובל העצום רבי עובדיה הדאיה זצוק״ל לא היה ציוני במובן שאתה מתכוון אליו. הוא קיבל הסכמות לספריו הן מהרב קוק והן מהרב זוננפלד, וכמוהו גם בעל הסולם, אך בנו רבי שלום הדאיה לא שירת בצה״ל, למיטב ידיעתי, וככזה אינו ׳ציוני׳ לפי הגדרות מוריך ורבותיך. בכלל, קשה מאוד לסמוך על רבנים ציוניים משום שרבים מהם מערבים פוליטיקה בפסיקתם (ע״ע שירת נשים, התנתקות וסירוב פקודה) ואינם פוסקים רק ע״פ התורה כמקובל.
דא עקארוחקטנה
הייתי במקומך מוחק את הפוסט.
אין מצווה לפרסם דברים ריקים.
כמו שגם אין מצווה להיות עם הארץ
רציתי לכתוב ביטוי יותר חריףרוחקטנה
אבל אני חושב שדבריך מדברים בעד עצמם
הרב אליהו כתב שאפשר לומר את ההלל אחרי קדיש תתקבלעדיאל
כמדומני שהרב שמואל אמר לי שאביו אומר הלל ביום העצמאות.
בקשר לרב גורן אתה רציני או שזה בדיחה? בלי לגרוע מגדלותו של הרב גורן
(אגב שמעתי שהרב צבי יהודה זצל היה שולח לרב אליהו שאלות בהלכה( ועוד אגב כשהרב אליהו נבחן לדיינות נתנו לו ציון נמוך ממה שקיבל כי קיבל יותר מהגדולים שנבחנו איתו באותו הדור.
בקשר לרב גורן אתה רציני או שזה בדיחה? בלי לגרוע מגדלותו של הרב גורן
(אגב שמעתי שהרב צבי יהודה זצל היה שולח לרב אליהו שאלות בהלכה( ועוד אגב כשהרב אליהו נבחן לדיינות נתנו לו ציון נמוך ממה שקיבל כי קיבל יותר מהגדולים שנבחנו איתו באותו הדור.
בחרדת קודש,ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך י"ח אדר תשע"ב 12:57
כלפי כל גדולי עולם, מכל ה"חוגים".
וכך חינך הרב צבי יהודה זצ"ל, גם כשהיו לו דברים מרים וקשים כלפי מי-מהם.
ומי אנחנו בכלל שנדבר על כל אלו... שרק מהזכרת שמם יש לנו עונג, שמחה וחרדת קודש.
כל אחד עם היחוד שלו. הלוואי שנספוג מזה משהו.
הרצי"ה זצ"ל היה שולח שאלות בהלכה לר' אברום שפירא זצ"ל.
וגם הרב אליהו זצ"ל הגיע אליו, וגם דיבר בישיבה הישנה - בית הרב - בג' אלול, יום הזיכרון לרב קוק זצ"ל.
בשאלות בענייני המדינה, יום העצמאות, אמר הרצי"ה, אחרי שהרב גורן נהיה רב ראשי: "בעניינים האלה אנחנו הולכים לפי הרב גורן".
מה בדיוק נהג הרב אליהו ביום העצמאות, אינני יודע, אפשר לשאול את בניו (הרב שמואל הי"ו, למד במרכז הרב, לא נגד רצונו...). מה שברור, זה שרבּוֹ הרב ניסים זצ"ל, חגג את יום העצמאות באמירת הלל. ביום שיחרור ירושלים, היה משתתף בקביעות במסיבה במרכז הרב.
והיו (ויש) גם גדולים שלא אמרו הלל ביום העצמאות.. מה נעשה? לא כולם חושבים כמו אנחנו.. או כמו רבותינו (אם כי, אגב, האמת היא שיש כאלה שמפרסמים אותם כ"קנאים" אבל היחס שלהם היה שונה לגמרי..). ברוך ה' שיש גדולי תורה וצדיקים בעם ישראל.
בקשר ליחס של הרצי"ה לרב גורן זצ"ל...האדמו"ר מצנעא
הרב סתיו הי"ו מספר שבצעירותו הוא היה נכנס לגרש"ז אויערבך זצ"ל (מחר היארצייט שלו, אגב), לשאול שאלות. פעם הוא שאל אותו שאלה בעניין כלל-ישראלי. הגרש"ז ענה לו: "את זה תשאל את ר' אברום שפירא..." (הגר"א שפירא זצ"ל היה אז הרב הראשי).
בקשר לגר"מ אליהואנונימי (פותח)
אתה יודע שיש לו בן שלמד בקול תורה ואומר תחנון ביום העצמאות? גם הוא לא הלך ללמוד שם נגד רצונו...
זה שהרב שמואל מפורסם בציבור לא אומר שהוא נוהג כמו שנהג אביו זצוק"ל (ותוכל לראות בשו"ת אסמס שהרבה פעמים הוא פוסק אחרת מאביו).
ובקשר לרבו של הגר"מ אליהו- גם הרב יעקב מוצפי היה רבו המובהק. הוא היה צם ביום העצמאות....
הגר"מ אליהו היה קשור לכל גדולי הדורות הקודמים בלי קשר להשקפתם כלל.
תמהני,ד.
מלבד מה שלא ידעתי את מה שכתבת לגבי בנו השני (אני פשוט מכיר את הרב שמואל, ולא בגלל שהוא "מפורסם".. עוד קודם..) -
הרי אמרתי מפורש שאינני יודע מה הוא נהג ספציפית בזה, וציינתי את מקום לימוד הרב שמואל הי"ו, כדי להראות שוודאי אין לתלות מסקנות קיצוניות בנושא הנהגתו הלא-ידועה לגבי אמירת ההלל...
והתגובה שלי באה הרי אחרי שמישהו ציין כאילו אחרת, אז הזכרתי מה נהג רבו הרב ניסים, שוב - בכדי לא "להקצין" מסקנות.
ולא אמרתי שלא העריץ והקדיש גם כאלה שנהגו אחרת.. הרי כל המסר העולה מדברי, הוא יחס הכבוד הזה. אבל וודאי שיחסו לא היה היחס של ה"קנאים". ולא בכדי השתתף במסיבות יום ירושלים בישיבה.
אגב, אני חייב בכל זאת לציין מה שאמר הרב אליהו פעם, באזכרת ג' אלול ב"ישיבה הישנה", על מרכז הרב: "אם ראית תלמיד חכם באיזה מקום בעולם... (אינני זוכר בדיוק הלשון, אבל הכיוון היה הקידוש השם, זיכוי הרבים, ההליכות וכו') - תדע, מבית המדרש הזה הוא" (עם דפיקת היד המפורסמת..)..
אפילו אני הופתעתי מה"קיצוניות" של הדברים...
הרב אליהו לא היה אומר הלל ביום העצמאות..hodaiad
הוא היה מתפלל במניין בבית שלו.. (רק הוא והעוזרים)
אני יודע שהיה מניין מיוחד בביתעדיאל
אבל אם זכרוני לא מטעה אותי הרב שמואל אמר לי שהוא כן אמר הלל
מניין את יודעת שהוא לא אמר?
הגזמת לחלוטין.ד.
ראשית - הרב קוק זצ"ל בוודאי שהיה מקובל ענק, ונחשב כך ע"י כל מי שהכירו והכיר פנימיות התורה. וגם ע"י בעל ה"לשם", וכן שאלוֹ ר' מרדכי מאושמינא, עוד בצעירותו, אם יש לו גילוי אליהו, מהתפעלותו מעומק השגתו בפנימיות התורה.
הרב עובדיה הדאיה זצ"ל אמר הלל בברכה ביום העצמאות ופסק כך. ואינני יודע מה התכוונת באומרך לזה שהגבת על דבריו: "לא ציוני במובן שאתה מתכוין אליו". מה יותר מאשר לשבח ולרנן על קיום המדינה (וממתי "ציוני" הוא מי שהלך אישית לצבא?..)
מעבר לכך, אני מזועזע מדבריך על רבנים: הרב גורן, וכן "קשה מאד לסמוך ל רבנים ציוניים משום שרבים מהם מערבים פוליטיקה בפסיקתם".... לא יאומן אים אדם - צעיר, אני מניח - מרשה לעצמו לדבר בהכללה כזו ובביזוי כזה. אגב, אתה עשית "סטטיסטיקה" כמה "עירבו פוליטיקה" בפסיקה?.. וכו'. ביררת אישית עם גדולי תורה?
פשוט מזעזע: גם הדברים הנקלים על הרב קוק זצ"ל (רחי"ל אויערבאך, ממייסדי ישיבת המקובלים "שער השמיים", כותב לו "חוקר ומקובל", ואתה "יודע" ש"לא נחשב כמקובל" - פשוט מזעזע), וגם מה שבהמשך. כולל ה"סטטיסטיקה" לגבי המקובלים שכבר אתה יודע מה "רוב ככל" בעוד שמסופקני אם מישהו כאן יודע בכלל מי באמת בזמננו - מלבד יחידים - אכן נכלל בגדר זה.
אני מציע לכל מי שמדבר כאן על גדולי עולם - שיעשה מהר תשובה. "המבזה ת"ח - אין לו רפואה למכתו" אמרו חז"ל, חבל להעמיד בניסיון את דבריהם..
^^^-משה ר-
עבר עריכה על ידי שדרותי בתאריך י"ח אדר תשע"ב 02:22
ל- ד׳: ואני תמה מדוע לא מחית על כבודם של המקובלים.משכנות הרועים
עשרות גדולי תורה שבגלל השקפת עולמם השונה נכתב עליהם פה שהם ׳לא מקובלים׳. ייתכן מאוד שהרב קוק היה ענק בקבלה, גם על הרב שלמה זלמן אומרים שהיה גדול בקבלה ומי אני שבכלל אדבר על כך, בסך הכל אמרתי שהוא לא היה מפורסם בקרב הציבור כ׳מקובל׳. באשר לרב גורן, כל מה שאמרתי אלו דברים שאמרו רבנים חשובים שרובם כבר נפטרו. לגבי רבנים ציוניים, בודאי שהפרזתי, אך מי שסובר שמותר לעבור על איסורים בכדי ׳לשמור על אחדות הצבא׳, הריהו מערב שיקולים חוץ תורניים ולזאת היתה כוונתי. תיקון קטן לגבי רבי עובדיה הדאיה: הוא סבר שיש לומר הלל אחרי קדיש תתקבל וללא ברכה, דבר שגם הרב עובדיה והרב אליהו מסכימים לו, וכל אחד ינהג כמנהגו. בעיניי חבל שהוחל בכלל בדיון הזה, שכאילו השקפות פוליטיות קובעות מי גדול או מקובל ומי אינו.
דעתי הקטנה-hodaiad
לנעול את השרשור.
אין צורך להתדיין פה על רבנים גדולים או קטנים..
סתם חבל.
^^^~^^^~^^^קיש חצילים
תשובתי...ד.
אכן, בתחילה זה היה נראה שמי שהעלה רצה להדגיש, קצת ב"קנאות", פן מסוים שההסתכלות הפנימית של התורה מעצימה את ראיית ערך תהליך גאולתם של ישראל, וגם לא הזכיר שמות ספציפיים - אז לא ראיתי לנכון לעורר את הענין.
אבל אחרי שכבר מחיתי על כבוד התורה במה שחשבתי שצריך - הזכרתי, כפי שבוודאי ראית, את הגוונים השונים של קדושי עליון.
הרב קוק זצ"ל אכן היה ענק שבענקים גם בקבלה, וגם בכל התורה כולה. לא כאן המקום להאריך בכך (ומה ש"מפורסם בציבור כ'מקובל' " לא כדאי להיכנס לזה.. דומני שה"פירסומים" הללו הם לא דווקא על העומק בחכמה נישאה זו, אלא על עניינים שביישומים מיסטיים מפורסמים. אמר לי בזמנו ר' שבתאי סבתו הי"ו, שאצל המקובלים בירושלים הרצי"ה נחשב כבר-סמכא.. נו, זה "מפורסם"?..)
האמירות לגבי הרב גורן אינן נכונות לדעתי. חבל להיכנס לכך. זה היה בעקבות פרשה של פסיקת הלכה מסויימת שלו. הרצי"ה דווקא התייצב אז לצידו, גם כנגד הענקים שהזכרת. מחלוקת בין גדולי עולם - ומה לנו שם...
"שיקולים של אחדות הצבא" - בוודאי שאינם שיקולים חוץ-הלכתיים. אפילו בעניינים לא של הצבא, יש שיקולים בתוך ההלכה של "דרכי שלום" וכד'. ק"ו כשנוגע למערכות ישראל. תפיסת ה"ערך" היא חלק מהשיקול הכולל ההלכתי. אלא שתלוי מי עושה את זה, מה שיעור הקומה. לגבי "שירת נשים" שהזכרת, אני באמת לא משוכנע ש"אחדות הצבא" מכריחה מסקנות מקלות מופרזות בענין..
לגבי הרב עובדיה הדאיה: בדקתי שוב - וצדקת לגבי הפרט של הברכה על ההלל. אבל מה שחשוב לגבי הנושא שהועלה כאן, הוא שאכן הוא זצ"ל ראה במדינה אתחלתא דגאולה, והשיקול לגבי ההלל, נבע מספק האם צריך לקבוע ביום זה או ביום הניצחון, וכן האם זה נקרא נס של כל ישראל וכו'. הקביעה "אחרי התפילה" לא היתה בגלל ספק בערך העצום - אלא כדי לא לשנות בתוך סדר התפילה עצמה, שבפרט עפ"י המקובלים הוא מכוון.
אני חושב שמי שהחל כאן בנושא, לא התכווין לומר ש"השקפות פוליטיות" קובעות מי מקובל - אלא להסביר שההשקפה על התקופה וערכה זה דבר ששייך לצורת התבוננות פנימית של התורה. זה בוודאי נכון, בלי להתייחס לדברים לגבי מי שסבור אחרת על הזמן הזה.
ויפה שראית לנכון למתן את הסיגנון. יישר כח. האמת והשלום אהבו.
דן, יישר כח, שמחתי לקרוא את דבריך.משכנות הרועים
היום רוב ה'מקבלים' שרלטנרים ומי שבאמת צדיק-מסתירמושיקו
זאת.
הסיפורים על הרב בן טוב והרב אליהו נהיו מפורסמים אחרי הסתלקותם
מה שנקרא:מעריצה של אבא
על תסתכל בזקנקן-אלא במה שיש בו 
או אפילו- אל תסתכל בקנקן,שים בו מטבעות..כתמר יפרח
מכבדים צ'קים,אשראי ואשרייך..
חבר'הdoni
כל התגובות כאן - זה בטוח לא כוונת פותח השרשור.
וזה גם לשון הרע גמור על ענקים.
ולכן זה גם השרשור הכי מטומטם שקראתי
רק לתשומת ליבכםנוער בורקא
הרב קוק זצ"ל נפטר הרבה לפני שהוקמה המדינה כך שקשה ליחס לו דעה לגביה...
אם אתם רוצים להחיל את דבריו למשל באורות הקודש ד לגבי המדינה שכל רצונה שיהיה ה' אחד ושמו אחד.. לגבי המדינה הנוכחית שיערב לכם..
ישנם רבנים מקובלים ענקים משני צידי המחלוקת לגבי הציונות וכו' לבוא באמירות המורידות צד אחד מגדולתו זה זלזול נורא בגדולי עולם!
יום נפלא!
כן כמה מהם:שלום 22
הרב בניהו, הרב בצרי, חכם ישועה, הרב מוקדסי, רבי דוד, וכו'.
בשביל מה מחפשים? נוכל להתמקד יותר..
הרב עזרא שיינברג שליט"אג26אחרונה
תלמיד חכם עצום ותלמידו של הרב מרדכי אליהו זצוק"ל.
זה כואבהפי
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
3>ברוקולי
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
כן. מבין..בנות מרכלות עלי
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
😜בנות מרכלות עליאחרונה
כן, מביןארץ השוקולד
צודקת
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️
חנוכה שמח🥰
חנוכה שמח🥰
המהירות של שוק השידוכיםadvfb
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אין עליךadvfb
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
כןadvfb
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
תודהלגיטימי?
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
אתה מתכווןהפי
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
האופציה הראשונה חחחadvfb
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
וואו. מעניין.פצלשי"ת
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים
לא תשובה כפרהadvfb
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
זה מובןארץ השוקולדאחרונה
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל
חבר'ה אני צריך ייעוץ.
אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).
אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.
אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!
מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?
יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?אחרונה
א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.
האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'
ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.
ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...
הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
להתחיל קשר חדשראובן255
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
תשובה לארץ השוקולדראובן255
זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות) אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג
מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב
ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות
לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?אחרונה
אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.
התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?
בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?
אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?
איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?
במה מתבטאת הפתיחות שלך?
בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.
לא.לגיטימי?
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מדהים!חרמון
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!
תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע
מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..
והרהרתי בשאלה האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!
כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.
לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!!
שזה הבסיס.מוקי_2020
-דעתי-.
המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.
ניקח את שוק הרכב.
אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,
אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.
עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.
אבל קודם הבסיס.
ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.
במה הוא עובד ?
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ?
כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)
בהצלחה.
..שפלות רוח
אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"
חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥
זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
סוף סוף הרגשתי שהפורום נתן לי משהו.מוקי_2020
נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל.
זה היה נראה כמו מופע קסמים.
ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.
אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".
שבת שלום
מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים, לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.
..שפלות רוח
"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?
ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.
הוא צוחקאני:)))))
למה לקחת כל דבר רע?
אני לא יודעת מה מוזרהפיאחרונה
שקראתי את זה
בפורום הטרור הזה
