יש לי שאלה..תפוזה 1

בס"ד

זה לא אולי קצת כפירה, ששומעים משפטים כמו: "תתקשר לרבי נחמן, ע"י אמירת נגיד התיקון הכללי , ותזכה לכל הישועות!"....
..."בזכות רבינו הקדוש"... "רבינו ממש הציל אותי אתמול!,  "איזה כוחות יש לו"..

מה? שכחתם מי זה שדואג לנו ומנהל את העולם? לא רבי נחמן מחליט ומנהל את העולם. -הקב"ה.
ולפעמים ממש לדעתי מגזימים וסוגדים לו יותר מדי.. נגיד שמעתי באיזה דיסק של ברסלב שיר- "כל העולם מנהיג האדמו"ר, בנגלה ובנסתר.." -מה??? בטוחים?!

אם מישהו יכול לתת לזה הסבר הגיוני.. אני מקווה שהבנתם את השאלה שלי..

וח"ו אני לא מזלזלת ברבי נחמן.. אם הובן ככה..תפוזה 1
בדיוק השבוע יש כתבה בעיתון 'משפחה'סבא גפטו
(לא קראתי את העיתון, קראתי כתבה על הכתבה שתהיה השבת בעיתון-שבועון חרדי) על ההתעוררות של הרב מרדכי אליהו, והמילים הראשונות שיצאו לו מהפה (שהיה בשמים וחזר לכאן, והגזירה שהיתה עליו התבטלה וכו' וכו') מיד כשהתעורר. בכ"א אחד הכתבים בשם יוסי אליטוב ששהה סמוך אליו בדקות כשהתעורר למשך 40 דקות, ראיין אותו. בין היתר מובא שהרב אמר שחשוב להרבות בעניין של החזרה בתשובה שלימה, להתפלל בקברי צדיקים ועוד. בעניין קברי צדיקים, הרב הדגיש (וזה מובא בראיון שפורסם) שצריך להתפלל להקב"ה ושיעתיר לתפילתך ב'זכותו של הצדיק'. ולא להתפלל לצדיק עצמו. - דבר שקיים אצל דתות כמו ברסלב, חב"ד ושות'.
שקר וכזב, זה פשוט לא נכוןדובלה
לא אצל ברסלב ולא אצל חב"ד, לא כמו שאתה אומר. אלא בדיוק נמרץ כמו שאמר הרב אליהו, להוציא מדעת הטועים (בטעות דומה לשלך) - מתפללים לקב"ה שיעתיר לתפילה בזכותו של הצדיק. וכן - אפשר לבקש מהצדיק שיתפלל עבורינו, שהרי כוחו בתפילה גדול יותר משלנו.

מדוע אתה סתם מוציא שם רע?
דובלה???צביקוש
א. נחמד לראות שאתה כאן.
ב. בחסידות בכמה וכמה מקומות באמת מובא (שלא כדעות אחרות) שפונים אל הצדיק כממוצע מחבר. יש אפילו שיחה של הרבי כמדומני בקשר לרבי הריי"צ בה הרבי מציין שלחסיד ישנה כתובת אחת: הרבי. אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו - בעיה שלו, אתה לא צריך להיות המצטדק התורן.
חג שמח!
לא מדוייקדובלה
צריך לשים הבדל גדול בין "ממוצע המחבר" לבין "ממוצע המפסיק". שניהם ממוצעים, אבל יש הבדל ענק ביניהם. ממוצע המחבר אין לו מציאות מצד עצמו, אלא רק היותו ממוצע אל הקב"ה. ממילא מובן שהפנייה איננה אליו, אלא באמצעותו ובעזרתו - אבל הפנייה היא אל הקב"ה בלבד.

דבר שני, הרי אתה יודע טוב מאוד שגם כשאומרים "ממוצע המחבר", אף אחד לא מ-ת-פ-ל-ל חלילה אל הממוצע, אל הרבי. אפשר לפנות אליו כמורה-דרך, מדריך בעבודת ה', ואפילו בבקשת עזרה להמשכת ברכה מלמעלה, שהרי בתור ממוצע המחבר ההשפעות מלמעלה עוברות דרכו, ומובן שיש לו גישה אליהם יותר מאשר לנו. אך עדיין בקשת הישועה איננה ממנו עצמו, אלא רק שיעורר רחמים למעלה.

אתה יודע, אצל חסידים יש מנהג לכתוב פ"נ (פדיון-נפש) לרבי, בזמנים מסויימים, כגון לפני ראש-השנה, וכן ביום הולדת וכו'. איך מתחיל הנוסח הקבוע של הפ"נ? כך: "נא לעורר רחמים רבים עבור נפש רוח ונשמה [חי' יחידה] של (פב"פ) בעבור ש......". אח"כ כבר כותבים את הבקשות וכו'. אך הפנייה הבסיסית היא לעורר רחמים מלמעלה, וזה הנוסח הקבוע, כך כותבים כל החסידים וכך כתב גם הרבי עצמו לחמיו.

למה הדבר דומה? נגיד שאתה מגיע לסופר-מרקט גדול, ויש שם מדפים מסודרים של מוצרים רבים, והמדפים מגיעים גם עד התקרה. למדפים העליונים אין לך גישה, הם גבוהים מידי. אבל נאמר שכרגע אתה צריך משהו דווקא מהמדף העליון. יש שם בקבוקי שתיה מסוג מסויים שאתה זקוק דווקא להם. מה תעשה? אתה לא יכול להגיע לשם בכוחות עצמך.
לפתע אתה רואה אדם גבוה מאוד, שיכול להגיע לשם. או לחילופין - אתה פוגש אחד מהעובדים בחנות, שיש לו סולם גבוה ורק הוא יכול להשתמש בו. אתה פשוט תבקש ממנו שיביא לך את הבקבוק מהמדף הגבוה, נכון? והוא ישמש לך בעצם "ממוצע המחבר" אל המדף הגבוה. אתה גם תגיד לו יפה תודה. אבל האם הבקבוק הגיע ממנו או מהמדף? ועוד יותר - מהמדף או מהייצרן?

אתה יודע מה, הייתי אומר אולי שליבואן למשל, אולי אפשר לקרוא ממוצע המפסיק, במידה מסויימת זה מגיע מהמפעל שלו בעיצוב משלו. גם זה רק אולי. אבל הפועל הגבוה בוודאי אינו אלא ממוצע המחבר. חשוב מאוד, שהרי בלעדיו לא היית מגיע לבקבוק, אבל בכל זאת לא הוא ייצר לך אותו. כשתרצה להחמיא למישהו על האיכות של המוצר, לא הוא הכתובת.

כמובן שזה משל קצת שיטחי, והעניין של "רבי" ושל "ממוצע המחבר" הוא עמוק הרבה יותר ונעלה הרבה יותר, אבל זה הנקודה. הרבי הוא מורה דרך, והוא "האיש הגבוה" שמגיע לדרגות עליונות יותר, ו"מוריד" לי משם ברכה. מכיון שהוא גבוה יותר הוא גם בעל ראיה רחבה יותר, ולכן הוא יכול לייעץ לי ולהדריך אותי מה לעשות ומה לא. אבל מקור הברכה זה הקב"ה.

כשחסיד זוכה לישועה בזכות ברכת הרבי, הוא מודה לרבי בחום על הברכה, אך עורך סעודת הודיה גדולה לקב"ה. אני צודק?
הסבר יפה. אהבתימשה
ולגבי רדיפת הליטאים - הם רודפים כל דבר שלא כמוהם, ללא קשר לעומקו הרוחני.
ד"ר אשר כהן מבר אילן קורא להם 'כת הליטליבאן'.
ל ADMIN איפה אהבת ישראל?אנונימי (פותח)
איש באמונתו יחיה לא טליבן ולא ליטלבאן כולם יהודים מאמינים בקב"ה ובסופו של דבר זה מה שחשוב לא? בפורומים של החסידיות שאני מציצה בהם מידי פעם בפעם אני רואה הרבה שנאה לשונה ממך אנא התעלו על עצמכם כולנו יהודים..וזה לא חשוב אם אתה הולך להתפלל אצל צדיק זה או אחר או לכותל או למערת המכפלה או אפילו לבד בבית (ועדיף במניין) כולם מנסים להגיע בתפילותינו לפתיחת שערי שמיים.. שיהיה לכם יום נפלא ושתרבה אהבת ישראל...
כתוב "וצדיק באמונתו יחיה" ולא "איש באמונתו יחיה"א"י בנשמהאחרונה
זה גם מתקשר יפה לנושא השירשור שהאיש הפשוט איננו יכול להגיע לאמונה שלמה ללא עזרה מהצדיק ( "עשה לך רב" ) עבודת ד' שלנו לא תוכל להיות בכל דרכינו ללא עזרה (לדוג' שאלות הלכתיות ) ואפילו הליטאים אומרים שזה נכון.

ובקשר לשנאה סה"כ את צודקת וצריך להתיחס בכבוד לכל דרך לעבודת ד' ' כל עוד שהם ע"פ דרך התורה ( ע""ע רפורמים...).
".. וכן - אשר לבקש מהצדיק שיתפלל עבורינו..."סבא גפטו
לא רק שסתרת את עצמך בתגובה אחת שלך, הבהרת לנו היטב שגם כופר אתה. ואל תתחיל לצטט ש"צדיקים במיתתם קרויים חיים". כי הם קרויים ולא חיים באמת. יעקב אבינו כרבי מילובביץ'. וזה האחרון בוודאי לא יותר גדול מיעקב אבינו ע"ה (שמהאחרון שהזכרתי אני מחזיק הרבה יותר מרבי נחמן והרבי ז"ל. - לדוג' אם הוא דאג שיקברו אותו בארץ ישראל, מי הם הרבנים שיעיזו להרשות לקבור את עצמם בגולה? וכי הם לא מפחדים או חסים על נשמתם שיכאב לה כשהצטרך להתגלגל לארץ ישראל כשהמשיח יגיע? - שאלה רטורית. לא מצפה לתשובה). ואני לא אתפלל ליעקב אבינו שיתפלל עבורי. מהסיבה שהוא נפטר לפני עידן ועידנים והוא היה יכול לעזור לי יותר מהרבנים של הדורות האחרונים.

אבל הכי 'גדול' בתגובה שלך, זה הסתירה שבין זה שהחזקת בדעתו של הגר"מ אליהו שאסור להתפלל לצדיק עצמו - שיתפלל עבורנו, לבין דעתך ש'בעצם' כן, אפשר לבקש מהצדיק שיתפלל עבורנו'.. .

שב"ש
לגפטוצביקוש
כנראה שהמנהג הוא להתפלל רק לצדיקים שנקברים בחו"ל כמו משה רבינו, ומברכים את החסידים שנשארים איתם ליד הקבר בחו"ל, כמו משה רבינו שברך את שבט גד: "וירא ראשית לו - כי שם חלקת מחוקק ספון", ראה רש"י עה"פ.
ודווקא על משה רבינו מספרים חז"ל (גירסת הע"י, מובאת בהגהות הב"ח כמדומני בסוף פרק א' דסוטה, והתפרסם מאד על ידי אהרן רזאל) שה' ידע שאם ישראל יתפללו על קברו ויאמרו: "משה רבינו, עמוד בתפילה בעדנו" אזי יהיה: "ועומד משה ומבטל את הגזירה, שגדולים צדיקים במיתתם יותר בחייהם". (כל הציטוטים מהזיכרון, אבל לפני שתשלול אותם כדאי אולי שתבדוק אותם במקור ואם יש צורך תקנני).
חג שמח - קבלת התורה בשמחה בפנימיות!
(לדובלה, לא היה לי כח וחשק אפילו לקרוא, אולי פעם אחרת).
מישהו התפלל לצדיק? וגם תגובה לשאלה הרטוריתדובלה
לא אמרתי להתפלל לצדיק, אלא לבקש ממנו שיתפלל עבורינו, וזה דברתי בעיקר בנוגע לצדיקים חיים, שמשמשים לנו כמורי דרך וכאנשים שמגיעים גבוה יותר מאיתנו, כפי הדוגמא שהבאתי בתגובה הקודמת.

וגם בקברי צדיקים יש עניין להתפלל, בדיוק כפי שעשו בני ישראל על קברה של רחל אימנו בצאתם לגלות, וכפי שעשה כלב בן יפונה כשהלך להשתטח על קברי אבות כדי להתפלל שלא יסת בעצת המרגלים.
והאמת שדווקא כן, גם אצל צדיקים שנפטרו, אפשר לבקש מהם שיתפללו עבורינו בשמים. מה לדעתך עשו כל בני ישראל בקברה של רחל? ביקשו ממנה שתעורר רחמים על בניה שיוצאים כעת לגלות, וזה בדיוק מה שהיא עשתה.

הרב אליהו הדגיש שלא מתפללים אל הצדיק עצמו, אלא לעורר רחמי שמים בזכות הצדיק, וממילא אינני מבין מה הבעיה לבקש מהצדיק שיעורר רחמים משמים בזכותו שלו. זה אותו הדבר, בתכל'ס אני מבקש מהקב"ה את הישועה בזכות הצדיק.

ולגבי הקבורה בחו"ל, לידיעתך משה רבינו בכבודו ובעצמו נקבר בחו"ל. מכיון שצדיקים במיתתם כן קרויים חיים (נראה שאתה ממש לא מסכים עם חז"ל בקטע הזה...), הצדיק מעוניין להשאר קרוב לעדתו גם אחרי הפטירה, ולכן נשאר שם. ואני חושב שהרבי אינו היחיד שנשאר קבור בחו"ל, אלא גם רוב-רובם של הצדיקים מדורות הגאונים והראשונים, ובעצם גם תנאים ואמוראים.
ולי יש תשובהאאב
זה בעצם החידוש של החסידות -של הבעש"ט מייסד החסידות.
על הפסוק בשיר השירים: "כפלך הרימון רקתיך מבעד לצמתיך" דרשו חז"ל שזה שבח על עמ"י ש"אפילו ריקנים שבך מלאים מצוות כרימון" שזה אומר שבכל יהודי באשר הוא יהודי יש כוחות א-לוקיי'ם בריאים ואורות טובים להשפיע בעולם, אבל הם מכוסים ברע- "קליפות" ואבק שגורם להם לפעול להריסת עולם במקום לתיקונו ולכן יש "אמונת חכמים" היינו אמונה בצדיק שהוא מלא טוב וישועות כלומר נשמתו גבוהה והוא פעל הרבה בטוב ויש לו עבודת מידות ויר"ש גבוהה וכו' כלומר הוא מחובר לתורתינו ולקב"ה הרבה יותר אם נדמה את זה רגליו בקרקע והוא ראשו בשמים (כמו עם סולם יעקב שאומרים שהסולם זה בעצם הצדיק -יעקב אבינו).
לאור כל האמור לעיל אפשר להסביר וחייבים להדגיש שמתפללים לה' ורק לו ואפס בילתו --דרך הצדיק כי הוא יותר מקורב לה' אז הוא יכול להשפיע רחמים וחסד אצל בורא עולם.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך