על המכאניות של הרכב...לא הכי קשור אבל אין מקום אחר...
מישהו אמר לי שכאשר נוסעים על N, המערכות של הרכב (ABS, וכו' אני כבר לא זוכר) ובעיקר מה שחשוב המערכות של בלימת הרכב לא עובדות...מישהו יודע על זה משהו?
תודה רבה...
לא פועל, אני גם לא רואה סיבה שהוא לא יפעל.
בכל מקרה מערכת הבלמים הרגילה עובדת כרגיל.
רוצה הוכחה? תעמוד בירידה, שים רגל על הברקס, תעביר לN ותראה שהאוטו לא מתדרדר.
אם תוכל, שאל את מי שאמר לך את זה מדוע הוא חושב ככה 
וחבר'ה, למה אתם אוהבים לרשום באנונימי?
אתם מתביישים לשאול שאלות?
זה תקין ולגטימי לא לדעת!
זה שבתיבות הילוכים אוטומטיות לא מגיע שמן למקום שצריך להגיע.
למה שחוסר שמן בתיבת ההילוכים ישפיע על מערכת הבלימה?
מקרה יותר חריג, נגיד והלכה לי כל תיבת ההילוכים, זה לא ישפיע על מערכת הבלימה.
תמוה לי ביותר.
אם יש למישהו הסבר לתופעה, אשמח לשמוע 
אני17אבל כידוע יש מערכות שעובדות על הבלימה...(לדוגמא אם תלחץ ברקס כשתהיה על 100 קמ"ש, הרכב לא יבלום בבלימה אחת אלא בהרבה בלימות קטנות..תנסה.)
אני גם לא רואה סיבה שהמערכות לא יפעלו, אבל מישהו אמר לי שככה בונים את הרכב, לא יודע למה.....
ול"נפשי תערוג"- לכל דבר יש סיבה...אבל במקרה הזה, הסיבה היא ממש לא בגלל שאני לא יודע...אני לא רואה שום דבר רע בלכתוב באנונימי...זה מפריע למישהו?
תודה רבה
זוהי מערכת הABS שנבנתה כדי למנוע החלקה.
כל לחיצה מהירה וחזקה על דוושת הבלם תפעיל אותה, לא משנה באיזה מהירות.
בכללי, אני ממליץ לכל אחד לבלום כמה פעמים בעזרת מערכת הABS כדי שח"ו במקרה חרום לא ניבהל מההפעלה שלה (האוטו רועד מעט)
שהבלם לחוץ והרכב בעצירה מוחלטת, כניסה להילוך סרק לא תשפיע.
שהרכב נוסע בהילוך שהוא לא סרק ההילוכים עוזרים לרכב לעצור: באוטומט זה קורה על ידי כך שמורידים את הרגל מהגז ובידני זה קורה שמורידים הילוך.
זה קורה בכך שהסל"ד(הטורים) עולים יתר על ההילוך והמנוע עובד שעות נוספות ומוכרח להאט.
שרכב נוסע בהילוך סרק או לחלופין שהמצמד(קלאצ') למטה, הגלגלי שיניים של ההילוכים מנותקים והגלגלים של הרכב לא מחוברים לכלום. אין עזרה לבלימה מצד המנוע או ההילוכים. הרכב יעצור בסופו של דבר אבל מאוחר מדי.
בשביל שהאוטו יעצור צריך להיות בהילוך D באוטומט ולחוץ על הבלם ובידני צריך להוריד הילוך ורק אז ללחוץ על הבלם והמצמד בו זמנית.
בכל מקרה חשוב לדעת: כל ההמלצות על האטה ברכב ידני הם כדי שחיי המנוע והבלמים יהיו ארוכים יותר במקרה חרום תלחצו ישר על הבלם, לא להאט עם ההילוכים!!!
לא למדתי עדיין..
בית שאן
אופקים
שם עברתי טסט לפני שנים רבות, למרות שאת רוב השיעורים (ואת הטסט הפנימי) עשיתי בירושלים.
אשמח להמלצות.
גם במייל: XPSHAROT@GMAIL.COM
אני נמצאת כרגע בשיעור 9, לומדת בעיר מאוד יקרה..
אני לא מצליחה להתקדם בשיעורים, מהסיבה שאני מאוד בלחץ. אני כל השיעור מחזיקה את ההגה בצורה ממש חזקה (הוא רועד כזה..), לוחצת גז וברקס בזמנים ממש לא נכונים, או יותר מידי גז.. בקיצור ממש ממש לא נוהגת טוב. לא יודעת למה אני ככ בלחץ..
המורה שלי טוען הרבה פעמים במהלך השיעור שאני צריכה לשנות גישה, שתכלס נהיגה זה עסק ממש קל ואני סתם מסבכת את זה.. לא יודעת למה..
אשמח מאוד לשמוע עצות, טיפים..
תפילה להצליח להיות ברוגע ובתפקוד נכון על הכביש,
דימיון מודרך של הצלחה, לנסות לדמיין את איך שאת רוצה להיות במהלך הנהיגה, לערב את כל החושים בדימיון הזה.
בנוסף לזהות את גורמי הלחץ במהלך הנהיגה (מה הפחד שלך שם?) ולעשות איתם עבודה, אם צריך עם מאמנת.
בהצלחה!
לקחת קלונקס או כדור הרגעה כזה או אחר. שמעתי שזה עוזר בהקשר הזה
כשממליצים למישהו על תרופות פסיכיאטריות שדורשות מרשם רופא (בדר"כ נוירוחוג או פסיכיאטר). זה לא צחוק, ולא פיתרון קסם.
על אחת כמה וכמה שאינך מכיר את השואלת, ושבעתיים ברגע שאינך איש טיפול.
ולשואלת - אם לא תצליחי להתגבר על זה, אז יש כמה אפשרויות:
1. להמתין. אני לא יודע בת כמה את, וייתכן שזה גיל קצת צעיר בשבילך. אני התחלתי ללמוד בגיל 17 ואח"כ עשיתי הפסקה והוצאתי רישיון רק בגיל 22. זה קצת באסה, בטח חברתית, אבל לא נורא.
2. אימון טכני. כמו שהציעו כאן, אולי להסתובב קצת עם אבא שלך (אם הוא יסכים לזה) בסביבות מקום המגורים שלך (חניון ציבורי, אזור שקט ודל תנועה וכדומה) בשעות הלילה.
3. אימון רגשי. אולי אימון קצר יכול לסייע לך. סי-בי-טי או משהו בסגנון הממוקד הזה.
4. אם יש לך קשיים כאלה בתחומים נוספים, אולי לשקול איש טיפול מעמיק יותר כתרפיסט/ית או פסיכולוג/ית או עו"ס/ית קליני/ת. אבל זו הצעה שנכתבת רק כדי "לצאת ידי חובה". ממש אין צורך להתחיל מהמחשבה הזו או מהכיוון הזה. לחץ ומתח ואתגרים זה דבר לגיטימי וטבעי, בדר"כ פתרונות בסגנון סעיף 1 ו2 שכתבתי הם הדרך הרגילה בחיים.
כתבת יפה וברגישות, ומרגישים שזה בא עם ניסיון.
חשוב לי להצטרף לקריאה לזהירות עצומה כשממליצים על תרופה פסיכיאטרית, כמי שראתה את ההשפעות שלה. וחושבת שלא רק שצריך זהירות עצומה בהקשר הוירטואלי, גם אם זה היה איש טיפול מקצועי שכותב *אסור* לשלוח לקחת תרופות ככה בלי קשר ישיר בלי הכרת הרקע האישי והרפואי. וגם לא סביר שאדם עם הסמכה רפואית מתאימה, היה לוקח סיכון ושולח מישהו לקחת תרופה כזו ככה.
מה גם, שלקחת תרופה כזו צריך לדעת את המינונים המתאימים, את ההשפעות לטווח קצר וארוך, להבין שזה משפיע לא רק על תחושת הרוגע המבוקשת אלא הרבה הרבה מעבר... ולצורך העניין זו רשימת תופעות הלוואי של הקלונקס שהוזכר כאן (העתקתי את הרלוונטי לעניין) :
"תופעות הלוואי השכיחות יותר כוללות עייפות וחשק לישון, בלבול וערפול, קושי בדיבור,... סחרוחורת, קשיי שיווי משקל,..., כאבי שרירים וחולשה,...ערפול ראייה, ... תחושות שמזכירות חמרמורת, חוסר מוטבציה, הזיות וקשיי ריכוז, לחצים בחזה ועצבנות. "
לא חושבת שזה מתאים למי שמבקש לעלות על ההגה...
כן שמעתי על מי שנעזרו בתמצית המוכרת של פרחי באך שמרגיעות (רסקיו), שהיא כן בלי צורך במרשם רופא.
יותר בקטע של טסטים, ומשפט שאמרו לי מלא זה שאחרי הטסט הנהיגה לא בשיעורים זה ממש לא אותו דבר.
אבל בשיעורים זה כן מלחיץ אז מה שלי עזר זה להסיח את הדעת. כלומר לתת לעצמך תחושה שזה לא שיעור אלא סתם נסיעה שגרתית. אצלי זה יותר לדבר עם המורה או לגרום לו לדבר, ולנסות להבין לאיפה מה הדרך, כל זה כדי להרגיש אחרי וקצת להסיח את הדעת מזה שאני בשיעור ופשוט לנהוג חלק, כי אני לא בשיעור מלחיץ שכל שנייה חייב להסתכל במראה. וכו' ואז זה נהיה יותר קליל וסתמי.
חוץ מזה להיות ליד נהג שנוהג ממש חלק וזהיר וטוב כזה לטסט נתן לי ביטחון מודל לחיקוי. (נניח סבא..)
אל תדאגי שיעור 9 זה ממש בהתחלה,ובסוף יש שיעור אחד שבו הכול נקלט ויודעים לנהוג.
שיעור 9 זה ממש סבבה
או אפילו ברחבת חנייה גדולה, קורדינציה של גז ברקס ותמרון בסיסי עם ההגה, להרגיש שאת שולטת במכונה הזו. רק כדי לצבור ניסיון וביטחון באזור לא מלחיץ שאין אף אחד.. אבל אין לי מושג אם אני מגזים, זה תלוי בך ובסיבה של הקושי. אם זה נשמע הגיוני, זה לא יכול להזיק להקדיש לזה שיעור אחד..
תני לעצמך עוד כמה שיעורים. אם לא עבר הלחץ. קחי חופש. אבל תבטיחי לחזור. אין שום סיבה להיות בלחץ. הלחץ על המורה לא עלייך. תאכלי משהו לפני השיעור. תשני טוב. ותבדקי אם זה רק בנהיגה או בעוד דברים. שוב, אין סיבה להיות בלחץ.
דרך אגב אתם עושים ידני או אוטומט ולמה?
לכתוב לנהגת חדשה בשלט ברכות. למישהו יש רעיון?
או שאולי היה פה כבר שרשור דומה ויש קישור?