מישהו מוכן להסביר לי את פשר הנ נח נחמן ?אנונימי (פותח)

 

למה זה כתוב בכל מקום? מה הקטע?

תשובה.מ.מ.י.ר
הרב אודסר זצ"ל סיפר שירדה אליו פתקה מהשמיים, והיה כתוב בה:

מאוד היה קשה לי לרדת אליך
תלמידי היקר, להגיד לך כי נהנתי
מאוד מעבודתך, ועליך אמרתי
מיין פייערל וועט טליען ביז
משיח וועט קומען [מיידיש: האש שלי תוקד עד שיבוא המשיח] חזק ואמץ
בעבודתך
נ נח נחמ נחמן מאומן
ובזה אגלה לך סוד והוא מלא וגדיש מקו לקו (פצפציה)
ובחיזוק עבודה תבינהו וסימנך:
יז בתמוז יאמרו שאינך מתענה

אם אני לא טועה יש אפילו שיר של גיא צבי מינצ.
שמעתי מת"ח אחד (שמלבד גולתו בנגלה, הוא גדול גם בחכמת הנסתר) שזה מעין עבודה זרה, כיוון שבעצם אומרים כך על א-ד-נ-י (אחד משמותיו של הקב"ה), בצורה מרובעת (א אד אדנ וכו'). אל תשאל אותי יותר מדי שאלות.. אינלי מושג.
לעומת זאת, ראיתי באחד מעלוני ברסלב שפרסמו פעם שהרב אודסר זצ"ל הראה את זה לגר"מ פיינשטיין זצ"ל (מגדולי הפוסקים בארה"ב), והרב פיינשטיין אמר שזה דבר עמוק וקדוש מאוד.
ואם אני לא טועה, תקנו אותי, ואל תקבלו את זה בצורה מוחלטת - הרב ברלנד התנגד לזה? (אם זה לא הרב ברלנד, אז זה רב ברסלעבר אחר ידוע).

בכל אופן, אחותי תמיד אומרת לי להגיד את זה לפני מבחנים וכזה, כי זאת סגולה. (אני, למרות ל"ע ליטאיותי, עושה את זה!)
*גדולתומ.מ.י.ר
לא מתביישים ללכלך את נופי ארץ הקודשדוד נחמן
ככה מעבירים היום מסר אלוקי לכאורה, כתובות ענק בכל הארץ על כל מקום אפשרי, כן העולם הפקרות איש הישר בעיניו יעשה, ארץ ישראל פרוצה וכל אחד יכול לעשות בה כרצונו, אין כבוד לארץ אין כבוד לתושבי הארץ, אנחנו חושבים שזה האמת והנה נראה לכולם, האמנם.
אמת אמיתית מאירה בתוך הלב ממש בהבנה ברורה ובשיתוף כל חלקי הגוף הנפש הרוח והנשמה, אין צורך בכתובות ענק לדבר אמת, אם זו אמת היא תנבע כמעין מתוככי כל לב.
ריבונו של עולם המלך היחיד אותו יחיד שברא העולם, בראו לסדר ניקיון התחשבות בזולת, צניעות ענווה, הכתובות הללו הן התרסה חוסר התחשבות כפיית דעת, גסות וליכלוך הארץ.
בכוונה הנני משתמש במילים בוטות, כי מה לעשות אך כן יש שיר כזה שהוא מורכב מעשרה סוגי נגינה, והוא יחוד השם יתברך, אך לא הסיסמא הזו...
זו לצערי עצת הלא טוב שבא בגניבה למוחות ישראל קדושים ושתל בהם דיעה מוטעית שהיא כל כולה מהיכלות ההסתרה והחושך וכך במשך דור נוצר כיסוי על קודש אמת השיר של העשרה מיני נגינה, שהוא השיר שאיתו יגאל משיח את עם ישראל.
וכך כמו שרבים וטובים נלכדו בשקר רע זה עד שהם מוכנים לבטל כל דבר אחר בפני סיסמאה זו ובשבילם הפכה לאמיתות אולי יותר מן התורה עצמה רחמנא לצלן, גם חס ושלום משיח נאבק להשתחרר מכבלי הרע הזה ולשחרר את יתר עמו הקדוש מעוד מלכודת שטמן הלא טוב.
כל אחד בא לברסלב ועושה בברסלב ותורת רבי נחמן כחפצו והאמת נעדרת, ורוב תמונת וצורת ורוח ברסלב אותה שגילה והוציא מההסתר לגילוי רבינו נחמן מברסלב, כבר לא רואים בשום מקום, הכל זה עד כדי לפעמים ההיפך הגמור מכוונת הצדיק.
אך זכרו כי כבר נכתב מה יקרה בסוף הגלות שהכל יהיה מכוסה בשקר, ויגידו על הטוב רע ועל הרע טוב, כל אחד מנסה לנכס לעצמו התורה או במקרה שלנו תורת רבי נחמן, אך מה אם לבנות כלי אמת כדי שהדעת המכוון האמיתי של הצדיק תישרה עלינו ולא להתאים התורות לטעמנו ונוחותינו ודיעותינו.
לא השקר לא ישלוט יותר בעם ישאל הגיע העת שהאמת הקדושה תצא לאור.
אנכי הקטן.
לא הבנתי את הסיבה.. למה נ נח נחמ נחמן מאומן??..אוריין
כי ככה היה כתוב בפתקה.אנונימי (פותח)
אבל כנראה אם היית שואלת את הרב אודסר זצ"ל, הוא היה מסביר לך את זה ע"פ חכמת הנסתר.
אנו, אנשים פשוטים שלא מבינים - רק יודעים שיש בזה מעלה (לפי הרבנים שאומרים שזה נכון.).
לא עניתם תשובהאנונימי (פותח)
שאלו מה הענין בנח נח... ולמה כותבים את זה בכל מקום אפשרי (ואפ' במקומות בזויים) בארץ.

על השאלה הראשונה אמרתם שלא יודעים כי אנחנו אנשים פשוטים ועל השניה לא עניתם

דרך אגב קראתי בויקיפדיה על הפתק שאומרים שבחור בשם יואל אשכנזי הביא את הפתק לר' ישראל אודסר

וככה ראו כשבדקו את זמן הדף והדיו וראו שהוא בערך מלפני שישים שנה ולא מזמן ר' נחמן

ועוד שלא עניתם על זה שהרבנים החשובים של ברסלב יצאו נגד הפתק.


זה ההסבר:נ נח בנשמה
הענין של השם הקדוש "נ נח נחמ נחמן מאומן" זה השם של רבינו, שחתם במכתב לתלמידו היקר, ר' ישראל דב בער אודסר זצ"ל (הסבא).
כתוב שלעתיד לבוא יתגלה שם פשוט, כפול משולש מרובע, והנה, זכה הסבא השם התגלה על ידו. כותבים את זה בכל מקום כי הסבא ביקש שיפיצו את השם של רבינו (שהיא בעצם החתימה שלו) ביחד עם ספרי רבינו הקדוש, המעוררים את האדם להתחזקות בעבודת ה' (ע"י שמחה, התבודדות, אמונה, תפילה וכו'), וע"י שמפיצים את השם של הצדיק מעוררים עוד ועוד יהודים לעבודת ה'. אתה צודק שזה לא יפה לרסס את זה על קירות פרטיים וציבוריים, אבל זה מאוד יפה להפיץ מדבקות יפות ומעוצבות עם השם הקדוש בכל מקום מותר (כפי שעושים הרבה מתלמידי הסבא).
לגבי מה שכתוב בויקיפדיה: כידוע בויקיפדיה כל אחד יכול להכניס ערך איזה שהוא רוצה. בטח מחרחרי ריב ומדון, המתנגדים על חסידות ברסלב ועל הצדיק, הכניסו את זה לויקיפדיה, אי אפשר לדעת מה המניעים שלהם (אבל זה ידוע, שבכל מקום שאתה מוצא התנגדות- זה המקום הקרוב ביותר לאמת).
בקשר לזה שהרבנים החשובים של ברסלב מתנגדים לפתקא הסיבה שלהם היא שזה גורם לבלבולים בעבודת ה', וזה לא ררלונטי בעבודדת ה' אם היה פתקא או לא, (הרב ברלנד גם אומר לתלמידים שלו לא להפיץ, אלא ללמוד תורה, ובאמת ב"שובו בנים" [הישיבה של הרב ברלנד] לומדים תורה רוב שעות היממה בלי הפסקה כמעט. אשריהם שזכו!!!).
מקוה שעזרתי לך, ושתזכה להתקרב לצדיק האמת בקרוב!!!
בהצלחה!
יגיע היום וזה בקרוב שאמת תצא לאורדוד נחמן
וידעו כולם בברסלב מה ומי הוא לשם יתברך ובאמת הולך בדרך הקדושה שרבינו סלל ומי טעה והדרך שלו התרחקה עד... וגם לקב"ה זה כבר לא עושה נחת ושעשועים.
מענין מי מהנוכחים בפורום היה רוצה לרכוש כלים להתחבר לדעת המכוון של רבינו ולא לכל השגעון שסובב דעת זו.
אני בכלל אף פעם לא הבנתי את עניין הזרמיםאנונימי (פותח)
אף פעם לא הבנתי את עניין הזרמים והאידיאולוגיות ביהדות לאור העובדה שכולם קוראים מאותו הספר, וחשבתי שהסוגיה הזאת נפתרה מזמן.
ראו "תנורו של עכנאי", שרק השבוע קראתי בנושא.
למה צריך להיות הבדל בין חבד וברסלב? כולם מקיימים את אותם המצוות.
למה חבדניקים ככה וברסלבים ככה ואשכנזים ככה וספרדים ככה?
האידיאולוגיה היחידה שצריכה להיות לאנשים היא גמילות חסדים ותורה.
ואל תהרגו אותי כאן- אבל כל העניין הזה של האללת הרבי נחמן ולא את זה ששלח אותו, מזכירה במעט את חברינו מהמערב וה"אלוהים" הצלוב שלהם.
אני ממש משתוקק להסבר למה אין סטיקרים ב בר בר י בר יוחאי או סטיקרים ה הא האר הארי הקדוש אבל יש נ נח נחמן. זה כמו להתפלל למשה רבנו ולא לזה ששלח אותו....
תקראו לי בור- אבל אתם צריכים לצטט את רבי נחמן כי הוא אמר הרבה דברים חכמים, אבל מה זה האללה הזאת?
אני ברוך השם לא נולדתי דתי וככה לי אין דעות קדומות, ואני יכול לקרוא גם כתבים של רבי נחמן וגם של הרבי מילובביץ ולהשכיל גם מזה וגם מזה. להשכיל מכל מלמדי, כמו שאמר שלמה.
אני לא בא בטענות לברסלבים, כי זה לא עניין אקסקלוסיבי להם, אבל אני רוצה להבין אחת ולתמיד את עניין הזרמים ביהדות, ואני רוצה תשובה שקולה ואובייקטיבית, ומי יודע- אולי אפילו תצליחו לשכנע אותי שזה ראוי.

אני לא מתכוון לפגוע או להישמע מזלזל חלילה.
אני לא איזה נביא זעם ולמען האמת אני בור ועם הארץ. אבל מה זה השטויות האלה חנויות של רבי נחמן? חנויות של חבד? מה זה ההתגודדות הזאת?
אל תיפגעו- אבל כל הנ נח נחמן זה מבחינתי בגדר השתחוות לאדם. אני חושב שאם רבי נחמן היה רואה את ההאללה שנוצרה סביבו הוא היה נהיה עצוב מאד.
צודק חברי היקר במשפטייך האחרונים, אוי כמה שצודק.דוד נחמן
אתה בכלל לא בור יש לך כושר הבחנה טוב בין אמת לשקר, אמנם צריך עוד ללטש זאת היטב אך ברוך השם ניחנת בכשרון ראייה טוב מאד.
ובעזרת השם אעשה השתדלות לענות על שאלתך וגם שזה ישמח את יתר השותפים לפורום הזה.
אנכי הקטן.
זה לא נכון..טודרוס!
זה מישהו עבד על החסיד הר' אודסר...

מה זה נ נח ?אנונימי (פותח)
' כי זה הקול המשקה את הגן שהוא בחינת ונהר יוצא מעדן הוא בחינת קול הניגון של השיר שיתער לעתיד כשיחדש את עולמו שהוא בחינת שיר פשוט כפול משולש מרובע ' לקוטי מוהרן תנינא סימן ח אות א

'נהר יוצא מעדן זה בחינת צדיק יסוד עולם' 'ובתוך זה השם של הצדיק האמת מלובש ומשותף שמו יתברך כי שמו משותף בשמנו. נמצא כנתגדל שם הצדיק נתגדל שמו יתברך וכל מה שנתגדל יויותר שם הצדיק נתגדל יותר שמו יתברך'
לקוטי מוהרן תנינא סימן סז אות א

'כתוב בזוהר שלעתיד יתגלה שיר של חסד פשוט, כפול, משולש, מרובע, ועל ידי זה יחזור כל העולם להשם יתברך, לתורה, ויהיה עולם חדש. ככה כתוב בזוהר!
ורבנו הקדוש גם-כן מדבר מזה בהתורה ב'לקוטי מוהרן', וגם הוא בעצמו גילה את זה על שיר פשוט, כפןל, משולש, מרובע.
וגם כן יש בזה עשרה אותיות. עשרה אותיות זה עשרה מיני נגינה שגילה על תקון פגם הברית.
זה בהשיר הזה כלול הכל ביחד, כן.
נו צריכים סימנים יותר מזה?
ופה רואים בפרוש בברור שרבנו הקדוש מגלה כאן שהוא העיקר, ומגלה זה לכל העולם, גם ליהודים וגם לגוים.
כי הוא זה, הוא בעצמו זה השיר שיתגלה לעתיד, עם נקודות: נ נח נחמ נחמן מאומן!
נ - זה פשוט, אות אחת.
נח - זה כפול, שתי אותיות.
נחמ - זה משולש.
נחמן - זה מרובע.
הוא כלול בהשם של השם יתברך.
זה דבר חדש!
רבנו הקדוש - בזמן שהוא בא לעולם, אז המפתח של כל הגאולה אצלו, בו תלוי כל הגאולה!
כן, כל הגאולה בכללי, בפרטי לכל אחד ואחד מישראל. ביאת המשיח תלוי בו.'
שמע ישראל עמוד קפו-ז
אה יפה!אנונימי (פותח)אחרונה
פירוש יפה סבא
עין בספראנונימי (פותח)
ישראל סבא או שמע ישראל
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך