מכתיבים מעילום שם לעילום{המכתב השני במלואו}אנונימי (פותח)

בסד"ר

בסיעתא דשמיא רבא!!

 

מה שלומך?

 

 

 

 

טוב אני אפסיק לחכות לתשובה ואגיד לך מה קרה לי:

ראיתי כוכב כזה קטן הסתכלתי עליו ותהיתי למה הוא עוקב אחרי,

כאילו אני הולך וזה נראה שהוא הולך איתי מה יש לו?

בכל מקרה אני הולך ומתרכז בו והוא כיאלו מוביל אותי במחשבה מסתכל עלי,

ואז הגעתי לאיזה בית וקוראים לי מלמעלה להשלים מנין לאבלים.

ושיצאתי עדין ראיתי אותו מחייך אלי עם הירח מאחורי העצים.

 

 

 

הסברים נראה לי אני חייב יש פה שתי נקודות וגם הפעם נוגעות באותו נושא ההודאה לה' יתברך שמו

 

המכתב מתחיל במה שנראה כמו בקשה בעזרת ה' היא מצד אחד בקשה.

וגם אחרי כן הכותב לכאורה מחכה לתשובה שלא מגיע על השאלה מה שלומך.

 

כדי להבין הכל נתחיל מסיפור על הבעל שם טוב{הסיפור מובא בחלק א' עמוד 59 של הספר סיפורי הבעל שם טוב מאת א.רוזנבאום}

בזמן נדודיו של הבעל שם טוב הוא גילה את שבח ההודאה של האנשים הפשוטים שלא יודעים כלום ואומרים תודה לה'.

פעם אחת כאשר כיון בתפילתו במילות ההודאה לבורא יתברך,

ביקר אותו אליהו הנביא ואמר לו: "תדע לך שה' מעדיף את התודה התמימה של האנשים"

ומאז קיבל על עצמו לשאול כל אדם לשלומו כדי שיודו לבורא באמירת"ברוך השם הכל בסדר"

 

עכשיו מובנת הציפה של עילום שם היום לצערי הרבה פעמים אני שואל מה שלומך עונים בסדר שוכחים את "הברוך ה'"

ועילום שם שלנו מחכה להודאה של האנשים.

 

 

ועכשיו נגיע לחלק ב' מה הוא אותו כוכב הכוכב הזה הוא בעצם מעין דוגמא להשגחת ה',

ורשימת הבסד"ר היא בעצם לא רק בקשה ה' תעזור אלא היא בעצם מציינת את האמונה שלך בהשגחה פרטית.

אבל אם היינו רוצים להגיד השגחה פרטית בשביל מהיינו צריכים את ההזכרה של הכוכב בתור דוגמא?

ההסבר לזה מובא בכך שאנו אומרים ה' אחד ההשגחה שאנו רושמים בס"ד בראשית כל דף אנחנו בעצם אומרים:

"ה' איתי בכל" ועכשיו נלך לתהילים שם כתב דוד המלך

"אנה אלך מרוחך ואנה מפניך אברח" וכך מפרש את זה הרמ"מ מוורקא:

לא מדובר איפה אסתתר שלא תתפוס אותי אלא אומר דוד המלך :

לא משנה כמה אשתדל לעשות משהו רק לך אתה תמיד עוזר בכל דבר ואני לא יכול להודות הודאה אמיתית שלמה,

שהרי תמיד אתה תעזור לי וגם אם אני רואה את הכוכב "כרודף אחרי" בסוף אני אראה אותו נותן לי את החיוך הזה.

"כל מה שה' עושה הכל לטובה"

 

אם מישהו רוצה לדעת מי אני אז שירשום ואני אחשוב אם להגיד לו באישי

מקסים!!כמו צמח בר

אבל למה בעילום שם?

 

(לא מפה אבל בכל זאת..)

חשוב מאוד! כתבת יפה, אשריך!נפש חיה

"הנה מיץ פטל!" --    "אנחנו כבר [לא] יודעים מי אתה!".....

לא אתם לא יודעיםאנונימי (פותח)

ואני עושה את זה בעילום שם כי במקום אחר אני עושה את זה בעילום שם כי אני לא רוצה שיגידו לי ואוו וכאלה[לא משהו אישי פשוט כבר...{עלול לחשוף}]

נ.ב יוצא מזה שאתם רוצים לדעת מי אני{כמו שאמרתי אולי באישי אני אגיד}

על פי הרמיזות- נרא שיש חשש סביר שידעו מי אתהץ...נפש חיהאחרונה

וגם אם יודעים- אין ללך במה להתבייש.
לך בכוחך זה.

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך