קיבלתי היום במייל, נראה לי חשוב ליידע ולהזהיר:משכנות הרועים

(קיבלתי את זה היום במייל, ומכיוון שבימים האחרונים זה עדיין נמשך - נראה לי מאוד חשוב ואפילו קריטי להפיץ):

 

 

הודעה שהועברה
מאת: יונת <yonat.le@gmail.com>
תאריך: 26 ביוני 2012 19:21
נושא: Fwd: אזהרה ובקשה- רלוונטי מתמיד
אל:

 

תפיצו, זה חשוב.

 
אני מצרפת אזהרה\בקשה לעזור בעדויות לתפיסת פיני גיל.פיני הוא נוכל שמסתובב בכל הארץ- בשבוע האחרון (23.06.12) הוא היה בישוב עלי עד שזיהו אותו,
בזכות האיימל שעבר אודותיו, וסילקו אותו.
הוא ממשיך להסתובב גם בישובים וגם בערים הגדולות.יש לו כריזמה והוא מפיל בקסמו בחורות רבות מאוד.
אודה אם כל אחד יוכל לשלוח מייל זה לתפוצה שלו.חשוב שתקראו את המייל שכתב יובל שרון מכוכב השחר שמטפל בעניין כבר כשנה, כולל עדויות נוספות ממקור ראשון. גלגלו.
שירה
 
שלום רב, מכתב זה מופנה לכל אלה שמעוניינים לראות את הנוכל המטריד פינחס גיל נעצר. כמו כן במידה ואתם מכירים בחורה שנפגעה מהנוכל, נא להעביר מכתב זה אליה. למרות בקשות חוזרות ונשנות בשנה האחרונה, וכתבה בעתון, לא פעלה המשטרה מיוזמתה  בעניינו, ואף סגרה נגדו תלונות ״מחוסר עניין לציבור״.  בנוסף לתלונות נגד עקיצות כספיות שמתנהלות בעצלתיים בפרקליטות, יש כנגד הבחור שתי תלונות בראש פינה, תלונה בחיפה, תלונה בבנימין. ותלונה בירושלים.  לצורך מעצרו - המשטרה מבקשת לקבל עוד תלונות. אי לזאת, אנו מבקשים שנשים או גברים שנפגעו מפעילותו של הנוכל, יפנו למשטרה להתלונן. אפשר להתלונן בכל תחנת משטרה. ולהעביר אלינו את פרטי התלונה למעקב. במקרה של נשים מתלוננות,חשוב לעמוד על כך שחוקרת תטפל בתלונות. רצוי שהירושלמיות ( או אלו שנפגעו באיזור ירושלים) תגשנה תלונה בתחנת מוריה. רחוב התנופה 17 תלפיות.  ניתן לפנות ישירות לעודד לטלפון  ל 050-7643367. על מנת לתאם איתו ישירות מתי תגענה והוא ידאג שתהיה חוקרת שתקבל את התלונה.בכל משמרת אמורה להיות חוקרת אחת. מתלוננות שאינן ירושלמיות יכולות לפנות למפלג הונאה ביפו. לרז לוי   03-6802233. גם אצלו יש לעמוד על כך שהתלונה תוגש אצל חוקרת. מצורף מכתב מהרב אבינר המדגיש את חשיבות הגשת תלונה במקרה זה.כמו כן מצ״ב תמונות של הנוכל. ותכתובת קודמת. נשים שנפגעו המעוניינות לשוחח עם נשים אחרות שנפגעו, מוזמנות ליצור קשר.   לברורים נוספים,  ניתן לפנות לנורית שכטר -  052-4767316 יובל שרון - 054-7827054     
 שלום לכולן,את המייל הזה קיבלתי לפני שנה. כמו רבות אחרות קראתי אותו, הזדעזעתי, אבל לא המשכתי להעביר.שבוע שעבר לצערי גם לי היה סיפור איתו. הכרתי אותו דרך אמא של חברה שלי, שאותו בחור פנה אליה במטרה לשתף פעולה למטרות שידוכים ל"חברים" שלו, שבדיעבד הסתבר שכולם היו הוא בעצמו.חלק מהפרטים עליו זהים, חלק שונים, אך הרעיון הוא אותו רעיון. מצורף גם קישור לאתר "לא רלוונטי" שבו רואים תגובות מיולי בשנה שעברה עד החודש הזה ממש.הבחור לא מפסיק ולא מתייאש, ובדרכו התחמנית מצליח לתמרן עוד ועוד אנשים.אני לא יודעת אם זה יעזור, אך המינימום שבאפשרותי לעשות הוא לבקש מכן לשתף:להעביר לחברות, שדכניות, רבנים וכל מי שמעורב בתחום. ונקודה למחשבה: כמה שהבחור מסכן הוא גם מסוכן, אם קיים בכם רגש של רחמים עליו - נתבו אותו בבקשה לכיוון הבנות בהן הוא פוגע.  שירה מאי 2012  http://irrelevant.org.il/2011/07/21/3683/comment-page-1#comment-4839
 שלום,חברה שלי נתקלה בו ואימתה את הסיפור.שכל אחד יראה הטוב בעיניו אם להעביר או לא...
חגית  
היי לכולם
מצורפת תמונת בחור שמציג את עצמו לבנות בשם ניר גרינוולד או פיני גולדמן
אומר שהוא מושבניק ושההורים שלו גרים במושב חיבת ציון
עושה דוקטורט בארכיאולוגיה בעיר דוד בירושלים ,ושיש לו פרויקט בזיכרון ,שהוא קרבי בצבע ביחידת יהלום /יעל ...
הכל שקרים!!!!! לא ברור אם משהו בדבריו נכון.
הבחור מספר לבחורה סיפורים שהוא רוצה להתחתן במהירות, לארגן הכל מבלי לספר להורים
   המייל הזה הגיע אלי- גם לי הייתה חוויה לא נעימה עם הבחור ורציתי להוסיף עוד פרטים  שיכולים לעזור בזיהוי הבחור. 1. השם יכול גם להיות: פיני גורן או ניר גיל.
2. הוא מדבר על אופנוע שיש לו אבל מעולם אף אחד לא ראה אותו.
3. הוא גרוש+1 -בדר"כ הוא לא אומר את זה (רק שיש לו אחיין שהוא מאוד קשור בו ושומר עליו לעיתים קרובות...)
4. הוא מספר שהיתה לו חברה 6 שנים שהיתה חולה בסרטן (ככל הנראה אישתו)
5. הענין הדתי מאוד מטריד אותו (כנראה אצל בחורות דתיות)
6. הוא יוצא גם עם גרושות. (וכנראה אז הוא גרוש.)
7. הוא מאוד חברותי ו מדבר עם אנשים שהוא לא מכיר סתם ברחוב.
8. הוא מספר סיפורים מוגזמים על דברים שהוא עושה.
9. גורם לכאב ראש..
10.אני לא נתקלתי-אבל מלווה כסף ולא בהכרח מחזיר.
11.מתקשר לרוב ממספר חסוי.
12.לפעמים אומר שהוא מתקשר מהפלאפון של חבר שלו ואם את יכולה לחזור אליו.
13.כל הזמן מתעסק בשידוכים..
14.התלהבות מוגזמת .
15.מספר שהוא עובד או עבד פעם בשב"כ
16.מציע בתור שידוך חבר שלו ובעצם זה הוא.
 
מתברר שהוא יוצא עם מספר בחורות במקביל.
 
חלק מהדברים שהוא מספר הם נכונים או מבוססים על אמת והוא יודע לצאת מהשקר.
למיטב הבנתי הבחור אינו בן אדם רע אלא סובל מבעיה כלשהיא.
בגדול הוא לא נראה מתוחכם ולא מתנהל בצורה של נוכל. מומלץ להזהר ממנו! רונית 
שלום לכולם.
אני מעבירה את המייל הזה שקיבלתי, היות ואני מכירה את הסיפור ממקור ראשון ולא משמועות.
(בעלי הלווה לבחור 1000 ש"ח, כדי לעזור לאישתו בטיפולי הכימותראפיה הקשים שהיא עוברת (כסף שכמובן לא חזר מעולם, טיפולים שלא בטוח שהיו), וחברה טובה שלי עמדה להתחתן איתו, במקביל לבנות נוספות שהובטח להן הכתר באותו הזמן)
אני יודעת שבעברו הוא היה נשוי, אף אחד לא יודע האם הוא התגרש מאז.
אנחנו יודעים שהוא למד בישיבה בכרמל לתקופה, וכנראה שגם הספיק לעבור במכון מאיר.
בכל מקרה, כדאי שתקראו ותצילו אנשים נוספים מליפול ברשתו.
מאז שהמייל הזה התחיל לרוץ ברשת, הסיפורים על מעלליו רק מתרבים.
פזית
מצורפת תמונה של בחור בשם פנחס נחום גיל מבני ברק,
הוא כבר פגע בכמה חברים שלי, לצערי הרב מאוד.
הוא מתחזה בשמות שונים (פיני גולדמן, ניר גרינולד, אבי גרוסמן, פיני גיל ועוד)
במקצועות שונים (עו"ד, מורה דרך, דוקטורנט לארכיאולגיה בעיר דוד, יינן ועוד)
וממקומות יישוב שונים בארץ.הוא יוצר קשרים רומנטיים עם בנות, מנצל אותם רגשית, פיזית וכספית, מספיק להתארס איתן ובעוד הוא משקר ויוצא עם אחרות במקביל וגם להם הוא מוכר זהות בדויה.
כך הוא יצא עם חברה שלי, הראה כוונות רציניות ולחץ על חתונה. במזלה, בחכמתה ובעזרת חברה טובה גילתה שכל הזהות שלו בדויה וכמובן, הוא יצא עם עוד שתיים במקביל,
לאחד החברים שלי הוא התחזה כמורה דרך והעביד אותו במשך שבועיים כולל נסיעות בכל הארץ על חשבון החבר שלי כמובן ולא שילם דבר (כי לא היתה שום עבודה כמו שהבטיח)
מחבר אחר הוא סחט כספים בתואנה שחברה שלו עם סרטן בבית חולים וכמובן לא שילם בחזרה.
 
הוא מוכר למשטרה וכל מי שנפגע/ה ממנו יותר ממוזמן/ת להגיש תלונה נוספת עליו כדי לנסות לעצור אותו,
את רוב מה שהוא עושה לא ניתן לשפוט כי זה שייך לתחום אפור מבחינת החוק. ריבוי תלונות יעזור, אני מאמינה.
 
מצ"ב תמונה.
 
אנא, תעבירו לכל מי שרק אפשר. למכרים/מכרות, לשדכנים ושדכניות, למדרשות ואגודות סטודנטים. מספיק אנשים נפגעו ממנו כבר.
תמונת הבחור זוהתה כבר כמה פעמים גם על ידי רבנים, ראשי ישיבות שנפגשו איתו במהלך חייו.
 
מיטל
מחזקת את ידיך להמשיך ולפרסם כי למרות כל המאמצים הוא ממשיך להפיל בקסמו בחורות.
(רק שבוע שעבר היפיל כמעט כמה בחורות בקסמו)נורית

 אנשים יקרים
לצערי הרב, מעבירה לכם מייל - ממקור ראשון (הציעו לי אותו לפני שנים)
היום גיליתי שהוא עדיין מסתובב ומפיל ברשתו תמימות

אנא הפיצו לכל מי שאתן מכירות
מיכל

 

 קיבלתי את המייל מחברה שלי (מרים) שוידאתי איתה שהיא מכירה את פזית והיא
אמינה.
נראה לי חשוב להעביר

מוריה

 

 שלום לכולם.
אני מעבירה את המייל הזה שקיבלתי, היות ואני מכירה את הסיפור ממקור ראשון ולא
משמועות.
(בעלי הלווה לבחור 1000 ש"ח, כדי לעזור לאישתו בטיפולי הכימותראפיה הקשים שהיא
עוברת (כסף שכמובן לא חזר מעולם, טיפולים שלא בטוח שהיו), וחברה טובה שלי עמדה
להתחתן איתו, במקביל לבנות נוספות שהובטח להן הכתר באותו הזמן)
אני יודעת שבעברו הוא היה נשוי, אף אחד לא יודע האם הוא התגרש מאז.
אנחנו יודעים שהוא למד בישיבה בכרמל לתקופה, וכנראה שגם הספיק לעבור במכון
מאיר.
בכל מקרה, כדאי שתקראו ותצילו אנשים נוספים מליפול ברשתו.
מאז שהמייל הזה התחיל לרוץ ברשת, הסיפורים על מעלליו רק מתרבים.
פזית


מצורפת תמונה של בחור בשם פנחס נחום גיל מבני ברק,
הוא כבר פגע בכמה חברים שלי, לצערי הרב מאוד.
הוא מתחזה בשמות שונים (פיני גולדמן, ניר גרינולד, אבי גרוסמן, פיני גיל ועוד)
במקצועות שונים (עו"ד, מורה דרך, דוקטורנט לארכיאולגיה בעיר דוד, יינן ועוד)
וממקומות יישוב שונים בארץ.
הוא יוצר קשרים רומנטיים עם בנות, מנצל אותם רגשית, פיזית וכספית, מספיק להתארס
איתן ובעוד הוא משקר ויוצא עם אחרות במקביל וגם להם הוא מוכר זהות בדויה.
כך הוא יצא עם חברה שלי, הראה כוונות רציניות ולחץ על חתונה. במזלה, בחכמתה
ובעזרת חברה טובה גילתה שכל הזהות שלו בדויה וכמובן, הוא יצא עם עוד שתיים
במקביל,
לאחד החברים שלי הוא התחזה כמורה דרך והעביד אותו במשך שבועיים כולל נסיעות בכל
הארץ על חשבון החבר שלי כמובן ולא שילם דבר (כי לא היתה שום עבודה כמו שהבטיח)
מחבר אחר הוא סחט כספים בתואנה שחברה שלו עם סרטן בבית חולים וכמובן לא שילם
בחזרה.

הוא מוכר למשטרה וכל מי שנפגע/ה ממנו יותר ממוזמן/ת להגיש תלונה נוספת עליו כדי
לנסות לעצור אותו,
את רוב מה שהוא עושה לא ניתן לשפוט כי זה שייך לתחום אפור מבחינת החוק. ריבוי
תלונות יעזור, אני מאמינה.

מצ"ב תמונה.

אנא, תעבירו לכל מי שרק אפשר. למכרים/מכרות, לשדכנים ושדכניות, למדרשות ואגודות
סטודנטים. מספיק אנשים נפגעו ממנו כבר.
תמונת הבחור זוהתה כבר כמה פעמים גם על ידי רבנים, ראשי ישיבות שנפגשו איתו
במהלך חייו.

*מיטל*

--


שמעתי איכשהו גם את הסיפור!.הבחור מסתובב באזור גבעת שמואל ומספר שהוא גר
בביצה, עוסק בשידוכים ומסיים אוטוטו דוקטורט בארכיאולוגיה באוניברסיטת ת"א..
מצווה להפיץ לכל בנות ישראל .ולפקוח היטב עיניים  "כל המציל נפש אחת
מישראל.."הודעה שהועברה
מאת:


----------
Forwarded message ----------
From:


כנראה יש עוד נפגעות
פחד אלוהים!!

שולח: נושא: לכל העוסקים בשידוכים ולכל המחפשים/מחפשות

 

 

 

קיבלתי שני מיילים בנושא. מוזמנות לקרוא ולהחליט בעצמכן. הכל מקרה נראה לי
שכדאי לבדוק היטב את הבחור...  יש לי חברה לא צעירה שהתחילה צאת עם בחור בשם
אבי גרוסמן, יינן במקצועו.
היא הייתה נשמעת נלהבת בצורה שלא אופיינית לה.
קיבלתי את המייל שלכם ומשהו הריח לי לא טוב.
היום הראתי לה את התמונה ושאלתי אם הוא מוכר. בקיצור------כן, כן זה הוא.
 פניתי לישפה לדעת אם הוא במאגר שלהם, הוא סיפר שהוא לומד במכון מאיר, שלחתי לר' דב ביגון תמונה ואכן הוא זיהה
 בקיצור, אם מישהו מכיר משהי שנפגעה ממנו נא להפנות אותה להגשת תלונה בכל משטרה שהיא-
לבחור קוראים- פנחס נחום גיל מבני ברק.
המשטרה מכירה אותו משנים עברו....

אנא הפיצו הלאה כמה שיותר מהר. מסתבר שהוא יוצא כל יום לפחות עם בת אחת... 
היי
לכולם
מצורפת תמונת בחור שמציג את עצמו לבנות בשם ניר גרינוולד או פיני גולדמן
אומר שהוא מושבניק ושההורים שלו גרים במושב חיבת ציון
עושה דוקטורט בארכיאולוגיה בעיר דוד בירושלים ,ושיש לו פרויקט בזיכרון ,שהוא
קרבי בצבע ביחידת יהלום /יעל ...
הכל שקרים!!!!! לא ברור אם משהו בדבריו נכון.
הבחור מספר לבחורה סיפורים שהוא רוצה להתחתן במהירות, לארגן הכל מבלי לספר
להורים

השם האמיתי שלו: פנחס גיל והוא גר בבני ברק ובצבא הוא היה ג'ובניק.

חשוב מאוד מאוד להעביר לכל מי שרק אפשר, רווקות שמאוד רוצות להתחתן - שלא יפלו
בפח,
שדכניות וכו'

תודה על שיתוף הפעולה

תרצה

 

 

 


 תרגיל העוקץ בביצה: מלטף ומשקר
הוא סמג"ד, חקלאי או מהנדס - תלוי בדייט. הוא לובש זהות בדויה, מקסים את בנות הביצה ואז מפיל אותן בפח ומוציא מהן כספים - מי אתה פ'? תחקיר מיוחד
עינת ברזילי, מוצש

מסכת החיפושים אחר בן זוג מתאים היא בדרך כלל מתישה ומייגעת. יש בה רגעי התרגשות לצד הרבה מאוד תהיות, רוטינה מייגעת של דייטים ושאלות של חיפוש עצמי. הרי כל דייט הוא בעצם אודישן מחודש לאישיות של המשתתפים בו. הרווקים יודעים את זה, הרווקות יותר - ובכל זאת, אף אחת מהן לא הייתה מוכנה למהמורה שתתואר בכתבה הזאת.   זה שנתיים, אולי יותר, מסתובב במרחב הרומנטי של הבנות הדתיות בחור שמציג את עצמו בזהויות בדויות. הוא יוצא איתן, מקסים אותן, לוקח כסף מחלקן, ומנסה לנצל מינית אחרות. אך אף אחד מהגורמים המוסמכים שאותם ניסתה מי מהבנות לערב, לא לקח על עצמו את האחריות והבדיקה. שמו עדיין עובר כמועמד לשידוך, באתר "לא רלוונטי" פרושים סיפורים על גבי סיפורים של אנשים שנפגעו ממנו בדרך זו אחרת, חלקם העניקו לו כסף והלוואות, אחרים אירחו לצהריים, ובעיקר עשרות בנות שיצאו איתו, מיעוטן הגיעו לשלב רציני מאוד בקשר, כמעט אירוסים, ונמנעו מלהגיש תלונה. הכאב זועק מכל שורה. אלמלא היו הרשמים האחרונים כל-כך טריים, אולי היינו נמנעים מלעסוק בו, אבל האיש אינו מרפה. על-פי הידוע למוצש, הוא ממשיך להפיל חללים בקרב בנות דתיות, שרק רצו להקים בית. תמיד בלי רכב וארנקאת המייל המתאר את מעלליו של פ' קיבלתי גם אני לתיבתי. העברתי אותו הלאה ושכחתי מזה. עד שתמי, חברה שלי, עלמה קשוחה בת 33 מגבעת שמואל, יצאה איתו בעצמה.  
לא רואות את העוקץ (איור: מירב שאול)  תמי יצאה עם פ' בדיוק שלושה דייטים עד שהחליטה להפסיק את הקשר הניצני. משהו בבחור לא נראה לה. אף על פי שהיה מאוד נחמד ולבבי, לא מצאו חן בעיניה ההרגל שלו להתקשר ולבקש שתחזור אליו כמעט בכל שיחה, והעובדה שאף פעם לא נשא איתו ארנק ותמיד הגיע בטרמפים בתואנה שהרכב שלו מקולקל. בערב, לאחר שסיימה את הקשר, המייל המסתובב פגש גם אותה ואז הבינה ששוב קיבלה אישור לאינטואיציות הטובות שלה. היא העבירה את המייל לחברותיה, בתוספת כמה מילים אישיות, ולמחרת קיבלה טלפון מאורית, בת 34 מרחובות, שסיפרה לה שהן יצאו איתו במקביל. לפ' יש שתי זהויות שאיתן הוא יוצא לפגוש נשים. לרווקות והצעירות יותר הוא מספר שהוא סמג"ד בצבא, רווק, מושבניק ומגדל ראשי בקר, למבוגרות יותר ולנשים הגרושות הוא מספר שהוא דוקטור לארכיאולוגיה ושהוא גרוש - העובדה היחידה שנכונה לגביו, ושהוא יינן. תמי, מי הכיר לך את פ'? "הוא נוהג לתפוס טרמפים בצומת קוקה קולה ליד גבעת שמואל, וחברה שלי עצרה לו פעם, הוא הרשים אותה והם החליפו טלפונים והיא החליטה להכיר בינינו. יצאתי איתו שלוש פעמים, עד שהחלטתי לסיים את זה מסיבות שונות. הוא היה מאוד אינטנסיבי, לחץ להיפגש כל יום, אף פעם לא היה לו רכב או ארנק, והוא תמיד ביקש שאחזור אליו. משהו לא נראה לי וחתכתי". איזה רושם הוא עשה עלייך? "מאוד עדין. מאוד נעים. חייכן. איש שיחה. יוצר קשר בקלות, וזה שהוא שופך מחמאות זה גם מוסיף, אני מודה. הוא לא יפה מדי, לא מאיים. מישהו שאת אומרת לעצמך 'למה לא'". ראיתי בו את אבי ילדייאורית נתקלה בשידוך המדובר בדיוק באותו אופן. חברה התקשרה וסיפרה שבעלה שמע מחבר על בחור מקסים שנסע איתו בטרמפ והם חשבו שיתאים לה. היא מעידה על עצמה כבחורה מאוד בררנית, חשדנית ומפוקחת, ונדמהרווקים ורווקות:

הביצה שהתייבשה / ישי פרידמן

 
לכתבה המלאה

 


שהיא לא סולחת לעצמה על המקרה, שוב ושוב חשוב לה להסביר שהיא בדרך כלל מחמירה עם הגברים. הפעם לא. "אני לא יודעת למה הסכמתי לצאת איתו", היא אומרת. "לרוב אני יוצאת דרך האינטרנט או דרך שדכניות שמכירות אותי לפני ולפנים, אבל החברה סיפרה לי כמה דברים שמשכו את תשומת לבי. היא אמרה שהוא מהנדס בוגר הטכניון, דבר שחשוב לי מאוד, והוא עצמו הקסים אותי עם הסיפורים על היין. אני מבינה ביין ואני חייבת לציין שהוא גילה בקיאות. משהו בו לא היה שטנץ. היום אני מבינה שהכל מפוברק, אבל יש לו דרך מעניינת לטוות סיפור. הוא קולט מה יכול לעניין אותך. אני באה מתחום האמנות, והוא סיפר לי כמה הוא נהנה כשהאחיין שלו מצייר על הקירות, למרות שאמא שלו, הייקית, לא מחבבת את זה, וראיתי לנגד עיניי אבא מקסים שמכיל את הילדים האמנותיים שלנו". מתי הרגשת שמשהו לא בסדר? "האמת שמההתחלה. אבל הוא נורא לוחץ, מתקשר, אובססיבי, מרעיף מילים טובות, ואנחנו כל כך רוצות לשמוע את זה, וכל כך רוצות שמשהו ילך, שיידבק, שיקרה, אז שכנעתי את עצמי לנסות. הוא גם לא השאיר לי זמן לחשוב. רצה להיפגש כל הזמן ותמיד באוטו שלי. ביקש כל הזמן שאני אתקשר אליו, מכר לי לוקשים על השותף שלו שלקח את האוטו. הוא כל-כך ספונטני וכל הזמן רוצה להיפגש, שאי אפשר לעמוד בזה. יום אחד טיילנו בהרצליה, במרינה, והוא דיבר על היאכטה שאבא שלו יקנה, אז הבנתי סופית שמישהו משקר לי". למרות שנפגשה איתו פעמים ספורות, אורית מאוד נסערת. היא נשמעת כועסת. מנסה כל הזמן לשחזר איפה איבדה עירנות. "הוא הפיל אותי בפח. ממש ככה. חד משמעית. יצאתי עם איזה 4,000 בחורים לפניו, ודווקא איתו זרמתי" היא אומרת. "אני כל-כך מצטערת על זה. הוא אפילו לא הטעם שלי". איך את מסבירה את זה? "הוא הונה אותי. פשוט ככה. נסחפתי. הוא קלט אותי וקרא אותי. ברגע ששם לב שאני מרוחקת, הפציר בי. הוא הציע ולחץ שנלך להדלקת נרות חנוכה אצל ההורים שלי, הוא התקשר 20 פעם ביום, הציע לי לעבוד אצל אחיו. הוא נותן לך תחושה שאת המרכז. שזה רציני. מדלג על כל השלבים המעייפים הרגילים. אני דווקא הייתי זהירה, התייעצתי עם רב, עם אמא שלי, הרב אמר לי לבקש שיגיע לרחובות פעם, ודווקא במבחן הזה הוא עמד". איך גילית את ההונאה? "התקשרתי לחברה, סיפרתי לה שאני מבולבלת, והיא שלחה לי את המייל שעובר בין הבנות. הייתי בהלם. הסיפורים שם מתארים אחד לאחד את מה שעברתי איתו". בניגוד לבנות האחרות, שוויתרו, ספגו את הכאב או העבירו מייל נזעם ומתרה, אורית החליטה לעשות מעשה. היא איתרה את אחיו של פ' והתקשרה אליו. האח סיפר לה שאחיו סובל מפגיעה נפשית. שהוא מסרב לקחת את הכדורים, וש"אי אפשר לכפות עליו טיפול מכיוון שהוא בגיר". לא עברו מספר דקות מהשיחה, ופ' התקשר לאורית, פרץ בבכי, התנצל, סיפר לה שהוא סמג"ד שעבר פוסט טראומה וזו הסיבה שהוא מתנהג כפי שמתנהג. הוא אמר: "אם היית יודעת שאני גרוש ולא ד"ר לארכיאולוגיה, לא היית יוצאת איתי". סלחת לו? "ריחמתי עליו. אמרתי שאני כועסת בעיקר על הטרטור". מה המסקנה שלך מהסיפור? "שאני צריכה לחזור לדרך הדוסית. להיות קשה להשגה. לא למהר לתת לשלוח ידיים, לחבק. אני נחרצת להיות קשה להשגה עוד יותר ממה שהייתי קודם". מסכן או מסוכן? חוק העונשין סעיף 416 קובע כי "המקבל דבר בתחבולה או בניצול מכוון של טעות הזולת שאין בהם מרמה, דינו מאסר שנתיים". החוק מחמיר יותר לגבי קבלת דבר במרמה וקוצב שלוש שנות מאסר (סעיף 415). במקרה הזה, יש מן הסתם נסיבות מקלות בהנחה שמדובר באדם חולה, אך נשאלת השאלה, מדוע משפחתו שמודעת למצבו, לא מונעת ממנו להמשיך לפגוע בבנות גם במחיר של חשיפתו? השיחה עם האח מעניקה תחושה שמדובר באדם שלא מודע למעשיו, חולה המשווע לתשומת לב וקשר אנושי, אבל הסיפור של רוית, גרושה ואם לארבעה בת 36, מוסיף זווית אחרת, לפיה ייתכן שאין כאן רק סיפור של "נוכל קטן", אלא מתחזה סדרתי ומניפולטיבי. רוית יצאה עם פ' שבועיים בלבד, שבהם לטענתה, "חי על חשבונה". היא הכירה אותו דרך שדכנית, הוא סיפר לה שהוא גרוש, הציע לה כרטיסים להופעה, היא התרשמה ונתנה סיכוי לקשר. "הוא כל הזמן לווה ממני כסף. תמיד היה חסר לו ארנק. הוא גרם לי להתקשר אליו כל-כך הרבה פעמים עד שפלאפון זיכו אותי ב-500 שקלים אחרי ששמעו את הסיפור. מהרגע הראשון הוא כפה את עצמו עליי. את הדייט הראשון עשינו אצלי בבית. אמרתי לו שאני לחוצה ומבשלת והוא אמר שיעזור לי לבשל. אני עובדת ומפרנסת ואני לא ילדה קטנה, אז הזמנתי אותי אליי. הוא היה מאוד נחמד ועדין. הפציר בי שארשה לו להישאר לישון אצלי. אמר שהוא לא רוצה לחזור הביתה בלילה ואין לו טרמפ, וככה הצעתי לו מיטה בסלון, עד שבאמצע הלילה גיליתי אותו במיטה שלי. הוא ניצל את העובדה שאני חצי ישנה, אמרתי לו שאני טובלת ושאני לא רוצה, אבל הוא כל-כך לוחץ ומניפולטור, וכביכול עדין, שקשה מאוד להתנגד לו. אחר כך פרצתי בבכי, זה הגעיל אותי". למה לא התקשרת למשטרה או הגשת תלונה? "לא היה לי ממש קייס. לא העפתי אותו מהמיטה. זה התחום האפור: הוא לא התנפל עליי בסמטה חשוכה, ויש לי אחריות על חלק מהסיטואציה. בעיקר לא

רציתי להכניס את הילדים שלי לסחרור. הם פחדו כששמעו שהוא לא מי שהוא אומר. הבן הגדול שלי, בן 16, כבר התיידד איתו, ואני לא רציתי לפגוע בהם יותר". אורית מספרת למוצש שהיא פנתה לעורך דין שלה, שבימים אלה מארגן תביעה ייצוגית נגד הבחור, שנדמה שלא שוקט על שמריו לרגע. במהלך העבודה על הכתבה הגיעו עוד ועוד בנות שסיפרו את אותו סיפור. אותם דפוסים, אותו ניצול רגשי וכספי, ואותה תחושת אחריות והאשמה עצמית. נסיונות מוצש לקבל את תגובת אחיו של פ' לא צלחו, וכן לא ניתן היה לקבל את תגובתו של פ'. מתחנת מוריה של משטרת ישראל בירושלים נמסר כי: "התחזות לצורך השגת טובות הנאה היא עבירה פלילית. יש להגיש תלונה במשטרה, שיכולה להחליט לזמן את החשוד לחקירה. במקביל אפשר לתבוע על התחזות וניצול". קישורים נוספים: http://irrelevant.org.il/2011/07/21/3683
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t372549
http://www.dvashmisela.co.il/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=2838  ·         הכתבה המלאה תפורסם בגיליון מוצש מבית "מקור ראשון".


Walla! Mail - Get your free unlimited mail today  -- 

-- דפנה זולדןסטודיו לעיצוב תדמית דיגיטלי054-5684821
afnasusya@gmail.com">dafnasusya@gmail.com


No virus found in this message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 2012.0.2171 / Virus Database: 2425/5017 - Release Date: 05/23/12


No virus found in this message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 2012.0.2177 / Virus Database: 2437/5092 - Release Date: 06/25/12

--
קיבלת הודעה זו מכיוון שאתה מנוי לקבוצה 'Kochav-haShachar' בקבוצות Google.
כדי לפרסם הודעות בקבוצה זו, שלח דוא"ל ל-kochav-hashachar@googlegroups.com.
כדי לבטל את המינוי שלך לקבוצה זו, שלח הודעת דוא"ל ל-kochav-hashachar‏‏+unsubscribe@‏googlegroups.com
לאפשרויות נוספות, בקר בקבוצה זו בכתובת http://groups.google.com/group/kochav-hashachar?hl=iw.


_.jpg

לצערי אני מכיר מקרה דומהנפשי תערוג

אני לא יודע אם זה אותו בחור, אבל שמעתי על מקרה דומה

מן הסתם יש עוד, אבל פה יש את כל הפרטים כדי להזהר.משכנות הרועיםאחרונה
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויקאחרונה
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznikאחרונה

שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויקאחרונה
איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוגאחרונה
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב

ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt

זה פשוט מצב ח^א

איש מקצוע?זיויק
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה

דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.

תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני

מה עומד ביסוד התחושה הזאת?

 

– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).

 

– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?

 

– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?

 

קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).

הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
או שהוא רק מתאר מה צריך/טוב/כדאי שיהיה? אנא שתף נא.
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני

זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.

 

במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).

 

אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".

 

היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.

 

או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.

 

זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.

 

אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.

 

בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.

אני לא פותח השירשוראינגיד

אבל תודה בכל אופן.

התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).

אה לא שמתי לב.חתול זמני

כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).

אני תוההאינגיד

מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...

 

אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.

בדקתי את הנושא,חתול זמני

חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

 

Nekomata - Wikipedia

 

....אילת השחר

בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :


למה צריך מישהו?

בהכי פשוט - כי ככה.


וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.

העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).

גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.

מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.

ואם הם כך...

על אחת כמה וכמה בני אדם.

בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.

ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.


לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.

הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.

הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.


הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.

להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.

קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.

שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).

שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.

וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.

כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.

זה עוד ברמת ה'תראו'.

פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.


אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.


יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,

אז בואו ניתן חיים!

ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...

אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.

ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.


נוכחות והקשבה.



(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).


מהן למעשה האפשרויות?חתול זמניאחרונה

אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.

השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.

אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.

 

אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...

 

כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.

 

במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.

 

///

 

במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.

❤️נעמי28

כדאי למצוא מטפל

זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה

לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
מתי יעשו שטיבלך מוסלמי?קעלעברימבאר

נחנך בית תפילה מוסלמי נוסף בכביש 6

 

נגיד בשביל אחד שלא קם מהמואזין וקם רק ב9.30 שיהי לו מניין.

 

חוץ מזה שצריך להקים שם שני בתי תפילה- אחד שהמוסלמי יתפלל בו, והשני שכף רגלו לא תדרוך שם.

 

חוץ מזה למה הם לא עושים מסגדי חצר כמו בקורונה?

הם לא צריכים שטיבלךנפשי תערוג

כי אין להם צורך במניין.

מזרוחניקיםקעלעברימבאר
קהילת סלוניקינפשי תערוג

מעניין כמה יבינו את הבדיחה...

בקרב הגברים די בטוח שיהיו

מעניין אותי אצל הנשים 

חח אנחנו מסלוניקי באמת, והבדיחה שגורה אצלינו בביתל המשוגע היחידי
אתה קרוב של רקאנטי שנהרג לא מזמן במלחמה?קעלעברימבאר
לא קרוב לרקאנטי...ל המשוגע היחידיאחרונה
קהילת סלוניםקעלעברימבאר
סלוניקי לספרדים. סלונים לאשכנזיםנפשי תערוג

אולי יעניין אותך