בדיחה משהו נ נחנ נח זה הכל
יהודי ביקר בכפר נידח בין גוים ומצא איכר יהודי, ראה היהודי את האיכר משקה את פרתו חלב ואח"כ חולב את הפרה,
היהודי: כמה ליטר חלב אתה מוציא ממנה ביום?
האיכר: 20 ליטר
היהודי: וכמה ליטר חלב היא שותה ביום?
20 ליטר !
היהודי: מה הרוחת?
האיכר: אני משקה אותה חלב עכו"ם ומוציא ממנה חלב ישראל...

לזה קוראים הלבנת הון...
נחמד. אגב אם כבר מדברים על חלבאנונימי (פותח)
אז נכון כתוב "לא תאכל גדי בחלב אימו"?
אז זה אומר לא לאכול גדי עם החלב של אמא שלו. אבל זה לא אומר שאי אפשר לאכול עוף עם חלב.
אז אם לא נאמר מפורשות לאכול חלב ובשר- אלא לא לאכול חלב ובשר של אותה החיה, אז למה האיסור על אכילת חלב ובשר של חיות שהן לא מאותו הסוג?
הרי מותר לאכול חלב ודגים, אז למה לא חלב ועוף?
לא תבשל גדי בחלב אמונ נח זה הכל
דיבר הכתוב בהווה זאת אומרת שהכתוב דיבר על דוגמה מצויה כלומר יותר מצוי לאכול בשר מאשר עוף לכן דיבר על בשר אבל התכוון לעוף ויש עוד דוגמאול כאלה בתורה שאמר דבר אחד והתכוון לכל הדברים מאותו נושא מקווה שעניתי תשאל את הרב אריה ליפו הוא בטוח ידע לענות לך על זה ודרך אגב גם דגים וחלב אסור ביחד אבל אפשר אחד אחרי השני לפחות ספרדים
הבנתיאנונימי (פותח)
לא ידעתי שאסור לאכול דג וחלב ביחד.
טוב שאמרת לי. (למרות שאני שונא דגים אז לי אישית זה לא משנה
גם מה שכתוב "לא תבשל גדי בחלב אימו"תיקון הכללי
זה מדאוריתא (=מהתורה) אבל חז"ל (חכמינו זכרונם לברכה) קבעו שאסור גם לגעת, ואם אכלת בשר- אתה צריך לחכות אח"כ 6 שעות (או פחות) ואסור שזה יגע ביחד ויש עוד המון הלכות בקשר לזה (אם זה קר\חם, נוגע בשר בכלי חלבי, בישלת חלבי ובשרי באותו תנור- מה עושים? ועוד ועוד...), כל זה- מדרבנן (=חכמים קבעו את זה).
זה לא אסור יש מנהגים שונים!!!!סמיילי דוס
דיבר הכתוב בהווה????battt
אולי גדי בחלב אימו - כלומר ממש החלב של אמא שלו - זה מצוי, אבל עוף בחלב זה גזירת חכמים בכלל, כלומר לא מדאוריתא אלה מדרבנן, אז לא שייך כאן דיבר הכתוב בהווה...
לרב האשכנזים מותר לאכול מוצרי חלב עם דגים.אמא אדמה
אבל הספרדים אוסרים משום סכנה,תיקון הכללי
ואם זה באמת מסוכן- למה להסתבך? הרי "סכנתא חמירתא מאיסורא" (=סכנה חמורה מאיסור). רק לספרדים זה מסוכן? עדיף שגם האשכנזים לא יאכלו דגים עם חלב, ומי שאוכל- יש לו על מי לסמוך.
כל אחד ילך לפי מנהג ביתו...אמא אדמה
עדי'ין לא ראיתי ספרדי שהחליט להקפיד על קיטניות מחשש לחמץ...
חוץ מזה, למיטב ידיעתי, האיסור לאכול מוצרי חלב עם דגים נובע מעני'ין מראית עין.
אני מכיר הרבה ספרדים שלא אוכלים קטניות,תיקון הכללי
ואסור לאכול דגים משום סכנה, ולא משום מראית העין.
אין בזה שום סכנה.גלוק17
לק"י.

כנראה אתם מתבלבלים עם הבעי'ה לאכול בשר ודגים ביחד, זה משום סכנה בריאותית.
אין שום בעי'ה לאכול חלב ודגים ביחד, כמובן בעי'ה של כל אחד ומנהגו.

זה מאוד טעים טונה עם שמנת. חחחח...
מי זה "אתם"???אנונימי (פותח)
האם ידוע לך ש"אתם" זה בעל ה"בית יוסף"
כלומר:ר' יוסף קארו.
ולא כל כך פשוט לומר עליו שהוא התבלבל...
כמובן, שאתה (במקרה ואתה לא ספרדי) תמשיך לאכול
טונה עם שמנת, זה באמת טעים...
אבל, הבעיה ישנה...
לאשכנזים מותר לאכול כמו שלספרדים מותר לאכולסבא גפטו
יש מי מעדות המזרח שטוענים שזה לא בריא, לא שיש בזה איסור ממש (שלא יכול להיות קיים) או איסור מפני מראית עין. מסתבר (הסתבר לאזניי ע"י ת"ח) שהם סתם התקמצנו בעבר על מאכלים כאלו ואין שום סיבה לחשוש לבעיה בדבר שכזה. והיום באמת הרבה יהודים מבני עדות המזרח אוכלים דג עם חלב. (גם אבא שלי בעבר מאוד חשש לעניין ולא היה נכנס כזה דבר לבית שלנו ולא היינו מכינים, כבר מספר שנים שהוא לא חושש)

אם כבר בחששות עסקינן - צריך להתרחק מסויה כמו מהדבר הכי גרוע שבעולם. וגם מוצרי חלב יש לשקול לשלילה אחרי שהפסקנו לינוק. (בעניין הדבר האחרון אני עדיין לא סגור.) |מושפע ממ.א.י.ס.|

דבר אחרון לגבי קטניות - ואם כן נבדוק היום את האורז (שאגב, רוב המרוקאים לא אוכלים בפסח) מספר פעמים אמורה להיות בעיה לאכול אותו? אולי נאמר שגזירת חכמים לא לאכול אותו מפני שקשה לבדוק אותו בטלה היום? אני בכ"א שוקל להמיר את דתי לתמני, אם לא יסתדר לי ללכת לפני הרבנים שכן נתנו הכשר לאכול קטניות בפסח. וכבר נאמר ונפסק להלכה שלא לאסור עלינו מה שהתורה התירה לנו. (הבאתי את המקור באחד הדיונים עם ההוא שממי"ר את דתו בפורום ארץ מולדת)
אבל אורז מתנפח, ככה שהוא בבחינת חמץ, לא?אנונימי (פותח)
יכול להיות שפספסתי משהו? אבל כל מה שמתנפח הוא חמץ, לא?
לא, כל דגן שמתנפח הוא חמץ.חילא דמשכנא
---גלוק17
לק"י.

מוצרי חלב, שמיוצרים מחלב פרה אינם מומלצים מכיוון שנותנים להם הורמונים כדי שתפוקת החלב שלהם תהי'ה יותר גדולה. ההורמונים האלו לא מתאימים לבני אדם אלא לפרות. ולכן יוצא שבחלב שאנו שותים [תנובה, טרה וכד'] יש גם הורמונים של פרות.... לא נשמע יותר מידי נחמד.

[זה ההסבר מהאמא הביולוגית שלי. =] ]
אני אשאל את אמא אם היא שמעה משהו כזה...גלוק17
אז ככה-גלוק17
לק"י.

מוצרי סוי'ה לא בהכרח מיוצרים מסוי'ה יש הרבה חיקוי'ים ולכן זה לא בריא כלכך כשאשר זה לא אמיתי.
וכמו שאמרת בסוי'ה נמצא ההורמון הנשי... זה טוב עיקר לנשים בגיל המעבר.

עד כאן ידיעותי בנושא.
אתה מדבר שטויותאנונימי (פותח)
עבר עליך משהו...
על מה הויכוח???אנונימי (פותח)

יש כל מיני מנהגים שונים ביהדות..

במקרה הזה לעניות דעתי, הספרדים נוהגים לא לאכול דג על חלב,

והאשכנזים נוהגים שמותר.

 

לא נכון!טודרוס!
אנחנו לא נוהגים לאכול דגים וחלב ביחד.. ואני אשכנזיי..
בדיחה:    נ נח.סבא גפטו
מצחיק מאוד, סבא גפטו!קוקו
אתה ממשיך להראות לכולם עד כמה מי שלא חושב כמוך הוא טיפש!
שמח שהצחקתי אותך.סבא גפטו
עצוב שבנושא כזה חשוב הצחקתי אותך.

אני חושב שלברסלב ה'תנועה' וחלק מהרעיונות שקיימים בחסידות ההיא, הם דברים מאוד חיוביים שכדאי לנו, בני האדם לאמץ. אבל היום, בעיניי יש למילה הזאת משמעות ומהות שלילית.
עוד כמה בדיחות (למצבי כפית במיוחד...)פלספנית
בס"ד
איך יודעים שיוסף היה ברסלבר?
"מסלסל בשערותיו"...

איך יודעים שאברהם היה חוסיד?
"וילך אברהם".
נו, אז מה?
נראה לכם שהוא ילך בלי השטריימל?!

מה יותר מהר או נמר?
קוף, כי לגלידה אין רגליים...

איך יודעים שהרב קוק היה קוקניק?
לו קראו אברהם יצחק, ולבן שלו קראו צביהודה... =)
בדיחהאנונימי (פותח)אחרונה
מישהו אכל עוף ואחרי זה שתה חלב, אז אמרו לו איך אתה עושה את זה הרי זה אסור, אז הוא אמר יאללה אין לי כח עכשיו אני עייף?
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך