לכבוד שבת קודש!כל הזמן שמח

הדבר תורה מהעלון:יש כמה תורות של רבנו!!

 

 

ידידים יקרים!

 

כולכם יודעים שאם אתה רוצה שהשי"ת יעשה לך דבר מיוחד- מחוץ לטבע, ממקום גבוה בשמים,  צריך לנדור על עצמו שיעשה מעשה טוב לכבוד ה' יתברך, לפי הקבלה, כל פעם שמגיע ליהודי צרה, הוא צריך לקבל על עצמו לעשות משהו טוב, מחוץ לטבע שלו, כמו יעקב אבינו, שיקבל על עצמו לעשות משהו לא טבעי לכבוד ה' יתברך, והטעם של זה העניין, כיון שאני עושה דבר מעל הטבע שלי, אני במובן מסוים, במקום מעל הטבע, מעל הצמצומים.

ואם הייתי ראב"ד, הייתי פוסק שכל אחד שעושה ניתוח, או שהוא בסכנה, צריך לקבל על עצמו קבלה טובה למעלה מטבעו, וה' ירפא אותו.

 

ר' נחמן היה חולה מאוד, וקיבל על עצמו עשרה נדרים ביום, וכל יום חשבו שזה היום האחרון לחיו, ותלמידיו שהיו לידו קיבלו על עצמם כל רגע קבלה טובה, וככה הוא המשיך לחיות תקופה ארוכה, מוסיף רבי נחמן ואומר תעשה נדר רק ליום אחד, או לתקופה קצרה, כי אתה לא יודע מה יהיה אח"כ, לכן תנדור רק לזמן קצר.

ועכשיו אני רוצה לומר לכם דבר עמוק מאוד!  כל סדר התגלות ה' בעולם הזה, זה ע"י אורות וכלים, כל העולם הזה הוא אור וכלים, לקבל את האור של הקב"ה. וכשאתה מלמד אנשים תורה, אז הדיבור שלך הוא האור, והתלמידים ששומעים הם הכלי, שמכנסים בו את אור ה', וכן באדם יש גוף ונשמה, הגוף הוא כלי של הנשמה, והנשמה היא האור.

 

האדם הפשוט אם הוא רוצה עצה להתרפות, ינדור נדר של קבלה טובה, למשל- בנתינת צדקה לא ייתן רק מעשר מכספו, אלא ייתן הרבה יותר, ועל ידי השינוי הזה, ה' יתברך ייתן לו, שנוי גדול שלא בדרך הטבע והוא יבריא

וזה העניין בדר כלל אצל חולה, שאם הגוף של האדם לא מרגיש טוב, זה אומר שהכלי(הגוף), לא באחדות, עם האור (הנשמה). ולכן הגוף משובש ולא מתפקד רגיל, כי בשביל לקבל את אור הנשמה, צריך שהכלי יהיה מתוקן ונקי, כמו שלא שמים יין משובח בתוך חביות של דגים, ולא שמים עוגה יפה בשקית של זבל, כך את הנשמה שהיא אור גדול של טהרה וקדושה, צריכה שהכלי שלה יהיה נקי וטהור, ולכן תדעו בדרך כלל שאדם חולה ח"ו, הוא צריך לנקות את הכלי שלו היינו את גופו, וברגע שהחולה נודר נדר לה', הוא מקדש ומטהר את גופו, מאוד ומחזיר אותו לשלמות כמו שהיה בהתחלה. כמו שאדם רואה עני בשוק שמבקש צדקה והוא רוצה לתת לו דולר, ופתאום נכנסת לו מחשבה טובה לשנייה שייתן חמשה דולר, המחשבה הזאת מטהרת ומקדשת את גופו לגמרי. כמו שמסופר על ר' ליבלע איגר, שראה עני, ומכנסיו היו קרועות, ר' ליבלע החליף איתו מכנסים, ולבש את מכנסיו הקרעות, ראה זאת הרבי מקאצק ואמר על ר' ליבלע שהוא יהיה אור שיאיר לכל העולם, וכן היה. כך הנדר אפילו שזה רגע ממש קצר, זה מגביה אותך למקום גבוה ביותר. 

 

ועכשיו נכנס לעמקן של דברים, ראשי תבות של נדר- נון, דר.

נון – מדרגת חמשים של שער בינה. דר- מלשון דירה.

נסביר את דברנו, שער החמשיים של בינה היא המדרגה העליונה של בינה, דהיינו לדעת שיש בורא ומנהיג לעולם בכל רגע.

ו

יש אנשים שמאמנים שיש בורא לעולם, אבל הידיעה הזאת נשארת אצלם בידיעה ולא לוקחים את זה לעומק הפנימיות, הינו להוריד למעשים, וזה החיסרון הגדול שלנו שיש לנו הרבה ידיעות אבל הם נשארים בדעת ולא יורדים למעשים. על זה מרמז לנו הלשון דר, שצריך שידור בתוכנו, רק אז  מתקים עניינו של הנדר שאנחנו מקבלים על עצמנו שידור ממש בתוך פנימיותנו.

 

כן תמיד שאדם חולה חייב לנדור שיקבל משהו טוב לכבוד הקב"ה, ועל ידי זה, יתחברו הכלי והאור, ברגע שהם עובדים ביחד האדם ממש חיי, ויכול לרפאות את עצמו.

 

לאומת זה, יש את עבודת הצדיק, שאדם מגיע לצדיק לבקש ברכה על צרה או על חולי שיש לו, הצדיק מקבל על עצמו את הייסורים של היהודי, וזה מסירות נפש ממש של הצדיק, מסופר על אשתו של 'היהודי הקדוש', שלא תמיד, נתנה רשות להגיע לבעלה-'היהודי הקדוש'.


והרבה חסדים חשבו שהיא לא נוהגת נכון, וכעסו בלבם עליה, אבל הם טעו, שר' שמחה בונים מפישסחה הספיד את אשתו של 'היהודי' כך סיפר: של 'היהודי הקדוש' היה אהבת ישראל גדולה ועצומה, בזמן שהיה מגיע אליו חולה, תמיד קיבל את החולי הזה על עצמו. וכן הגיע אליו אדם ששלושת ילדיו היו בסכנה גדולה, והיהודי לקח את על עצמו, ושלשת ילדיו של היהודי מתו, לכן אשתו הצדקת הרגישה שכבר אין כח לצדיק לסבול את כל הסבל של כל היהודים, היא סגרה קצת את הבית ולא נתנה לכל אחד עם צרות להיכנס לבעלה- 'היהודי הקדוש'.
 
זה עבודת הצדיקים, שאין להם שום חולי וצער מעצמם, אלא כל הצרות זה צרות של עם ישראל, אבל האדם הפשוט אם הוא רוצה עצה להתרפות, ינדור נדר של קבלה טובה, למשל- בנתינת צדקה לא ייתן רק מעשר מכספו, אלא ייתן הרבה יותר, ועל ידי השינוי הזה, ה' יתברך ייתן לו, שנוי גדול שלא בדרך הטבע והוא יבריא, וכן אחרי שקיבלנו את התורה בהר סיני, עשינו את חטא העגל, איך יכול להיות שחטאנו אחרי קבלת התורה? אתם יודעים מדוע? מפני שלא הכנסנו את קבלת התורה לעומק הלב, שלא הכנסנו לכלי שלנו את האור לעומק שלנו. כמו שהגמרא אומרת על גנב- אפילו שגונב הוא מאמין שיש בורא לעולם, רק הביעה שלו שהוא אינו מכניס את זה מספיק לעומק הלב. וכן אנו צרכים להכניס בעומק הלב שלנו שיש בורא לעולם, ועל ידי שנכניס, לתוך לבנו עמוק, את מציאות ה' בעולם, לא נעשה בכלל חטאים, ונזכה לביאת משיח צדקנו, ובנין בית המקדש אמן כן יהיה רצון!
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך