כנסו..אנונימי (פותח)

בע"ה ית'..

קראתי את זה אפושהו לא זוכר...

אוי לה לאותה בושה...

יום אחד הגיע שמחה רז לביקור אצל הרבי בניורק,כול פגישה אצל הרבי הייתה 10 דקות.

שמחה רז ניכנס ואומר לרבי ת'שם שלו אומר לו הרבי לאחרונה קראתי כמה סיפורים על רבי אריה לוין זצ"ל והיה כתוב ששמחה רז כתב סיפורים אלו אתה זה אותו שימחה רז-אמר לו שכן ואז ביקש ממנו שיספר לו עוד סיפורים.. מספר ומספר אחרי שעה ניכנס המזכיר של הרבי ומסמן שניגמר,אבל הרבי ושמחה ממשיכים... ואז הרבי שואל את שמחה האם רבי אריה השאיר אחריו דיברי תורה? ענה לו שלא, אבל כול כולו היה תורה מאלכת וסיפר זאת-: 'יום אחד ניגש לרבי אריה זצ"ל יהודי ממורמר ואמר לו רבי כול חיי אני מזיז שולחנות מרים ספסלים ועושה תעבודות הכי בזויות מה יהה עלי?, ענה לו רבי אריה,כשיהושוע מונה למחליף משה אמרו זיקני העדה "..אוי לנו לאותה בושה...." השאלה היא האם הם זילזלו ביהושוע ח"ו?!! אז למה היתכוונו??! אמר רבי אריה  הם אמרו  זאת אוי לה לאותה בושה שלא הסכמנו להשפיל עצמנו והיתביישנו לשמש את משה ולסדר את הבית מדרש-כי אם היינו משפילים את עצמנו אולי היינו היום איפה שיהושוע נימצא..

עכשיו תחשבו, אוטוטו משיח בא, אחרי שיבו נשפשף ידיים ונבכה על אותה בושה שלא היה נאה לנו ללכלך בגדנו בעבודת א"י,ולא היה נאה בשבילנו לישון אם שק"ש באיזה גבעה או רכס.. ושלא הייתה לנו מספיק מסירות נפש בזה..ושלא היה נאה לנו לקום חצות ושלא היה נאה לנו לקום למניין ושלא היה נאה לנו ללמוד עמוד גמרא ביום שלא היה נאה לי לצאת להיתבודד.. וכו' וכו'..... תיתחזקו!!!!!!

 

****הסיפור לא זכור לי כ"כ אם מישהו קרא\ראה יודע מאיפה הוא אשמח שיידע אותי.. אני אישית אהבתי.. סליחה על הטעויות.. העיקר הכוונה..

בנתיים אפחד לא מבין-כול פעם שאני ממלמל "אוי לה לאותה בושה,אוי לה לאותה בושה.." אנשים לא מבינים....

 

הייי אוי לה לאותה בושה....

קראת את זה בסיפור לשבת בבשבע השבוע..ה' הוא המלך!!!
ארץ ישראל היא אכן אדמה קדושה אך היא באותה מידהדוד נחמן
מוחין ודעת שבת קודש, כדי לנחול הארץ כלומר להתחבר אליה חשוב בכל הרמות.
כמו גוף ונשמה. רק גוף בלי נשמה הוא גוף מת אין אחיזה לאורך זמן ולכן התגברו הכוחות הזרים כל כך כדי לסלק קדושים מוסרי נפש מחלקי ארץ ישראל.
אם רק היו אותם קדושים מפנימים כי באותה מידה יש ללמוד ולחיות את המוחין והדעת של ארץ ישראל - שאלו הם ההנהגות ותורות הקודש מרבי נחמן מברסלב, כך אחיזתם לא היתה מופרעת כלל כי כוח ההנהגות ד'קדושה ואמת תורת ארץ ישראל שהנחיל רבי נחמן לתלמידיו הקדושים היו מנצחים כל ניסיון לעקור יהודים מארץ ישראל השלימה.
כן קרוב היום בו תדעו מה היא התורה המנחילה והאוחזת לבטח בכל ארץ ישראל השלימה, ומה התורה שבאמת משברת ומחלישה ועוקרת האחיזה תרתי משמע.
עם ישראל חכם, וידע להבחין באמת ולדחות השקר פעם אחת ולתמיד.
יישר כח!יהודי_פשוט
מסירות נפש צריך על כל מצוות התורה!!ישתבח שמו לעד
לא רק "ללכלך בגדנו בעבודת א"י,או לישון אם שק"ש באיזה גבעה או רכס" יש עוד מצוות בתורה שצריך עליהם מסירות נפש!!
ברוך השם כל דורות גולי ישראלדוד נחמןאחרונה
שהיו בגלות המרה בתפוצות העולם וכי מה עשו? מסירות נפש על כל מצוות התורה, ממש על כל מצוות התורה.
אך כעת בארץ ישראל כשחוזרים היהודים נשמות ישראל לארצם זהו רצון השם יתברך לקיים מסירות הנפש על הארץ עצמה על ההתישבות בה ועל קיום חיי תורה קדושים בה.
או כן, או כמה, או כמה שצריכים ממש "ללכלך" בגדינו בעבודת א"י כל השגת אורות הקודש בחינת שבת קודש בחינת רצון השם יתברך בתכלית, זה בעבודה הזו, ליישב לחרוש לעדור לשמור לפאר, לבנות לקיים להשקות לזרוע לשתול לקצור ולזמור, או כן, אם רק היו יודעים טעם וצבע ואור ויופי וכבוד ותורה וחכמה ובינה וכוח גבורה ואומץ לב, שיש בישוב הארץ בנינה ושימורה, הארץ הזו היא פאר הבריאה כולה היא המחיה את הבריאה והברואים כולם, וכן רוב המצוות אפשר לקיימן במלואותם רק כאן בארץ הקדושה הזו ורק בחיבור (ישוב, בנייה לכלוך הבגדים וכו') לארץ הזו ממש בפועל במעשה בידיים וברגליים ובשקי השינה, בגבעות ברכסים בגיאיות בעמקים.
מי שרוצה תורת אמת חיי קודש אמת, שיבוא לתוך הארץ ממש גם אם הבגדים קצת יתלכלכו זה לא לכלוך בכלל זה רק קודש וניצוצות קודש.
רק טוב הארץ ומסירות נפשנו בה פותחים את שערי התורה - תורת חיים, חיי נצח.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך