בגן האמונה..אנונימי (פותח)

כן כן. גם אני התחלתי לקרוא אותו (ללמוד יותר נכון)

שאלה לי אליכם, הרבה דברים שהרב ארוש כתב התחברתי מאוד (!!) מצד שני אני מרגישה שהוא מאוד חד צצדי.

כאילו.. מנסה לשכנע את המשוכנעים.. לא מסביר הנחות יסוד לעומק..

יוצא מנק' הנחה שאני לא תמיד מתחברת אליהם ולא מסביר מאיפה הוא הגיע אליהם...

 

בקיצור ולעניין. יש עוד מישו שהרגיש כמוני? הצעות לספרים אחרים? מקורות?  לסיים עד הסוף ואז להגיד את מסקנותיי?

משו?

 

תודה רבה!!

למה אנונימי? זאת שאלה בסדר שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

פשוט כי זה הסגנון שלו, וכנראה של ברסלב בכלל....

לא מנסים עכשיו לחקור לעומק, מה הכניס את האדם לעצבות, או מה גרם לו ליפול באמונה...

החקירות האלה גם לא יעזרו..

על זה אמר רבינו: "ועיקר היהדות היא תמימות ופשיטות"

 

יותר לחזק את האדם, להראות שחיוך פותר הכל, ולא לנסות לחפש איך האדם הגיעה לעצבות..

כי ת'כלס האדם יודע למה הוא עצוב!! ואם הוא לא יודע, אז כנראה שאין סיבה, ורק חיוך ואמונה יפתרו את המצב

 

אבל אשריך בכל מקרה

אין לך מושג מי אני..אנונימי (פותח)

תאמין לי. יש לי סיבה..

 

דווקא את משמעות החיוך אני מאוד מבינה.

אבל אני חושבת שלצאת מתוך נק' הנחה שיש דברים שלא מבררים. במיוחד באמונה. זו דבר שאי אפשר לומר לאנשים!!

נכון,צריך להאמין.. פשוט כי מאמינים.

אבל אתה לא יכול לומר לבנאדם,תשמע,אין לך מה לחקור. אין לך מה לנסות להבין. תאמין בעניים עצומות.

יש דברים שחשוב להבין ולחקור ולא סתם ככה ללכת אחרי העדר..

ובסופו של דבר,מתוך הבירור הזה-תגיע האמונה האמיתית. זו שאתה מרגיש את ה' בכל מאודך ומאמין כי אתה יודע ולא כי הסבירו לך...

בקיצור, לא לנסות להבין למה אתה עצוב זה בסדר,כי זה רק משקיע את עצמך בזה.. אבל על האמונה עצמה אי אפשר לומר דבר כזה..

לפי דעתינתל'ה

נקודת הנחה של הרב היא- אמונה, ואמונה זה אומר שהכול הכול מה' יתברך!!!

 

ויען שאי אפשר להעביר את המסר הזה לאנשים במשפט אחד, יש צורך להרחיב ולתת דוגמאות מכל פרטי החיים- משפחה, פרנסה, בריאות, עבודת ה' וכו' וכו'..  כדי שיפנימו ויחיו את זה

 

וידוע מה שרבינו אמר (ועוד המון צדיקים) שהנסיון האחרון יהיה אמונה, וכל עינינו זה אמונה "אצל העולם אמונה זה דבר קטן אצלי הוא הדבר הכי גדול!!

 

 

אשרייך..!דוס

ועוד משהו..נתל'ה

אני גם הרגשתי ככה.. אבל קראתי  עד הסוף (וחזרתי על זה כמה פעמים ב"ה) וגם כדאי לך לסיים את הספר עד הסוף ( והייתי עוד ממליץ לך לחזור עליו שוב ושוב כי מי שיזכה לחיות את הספר הזה בחיי היוםיום ממש יחיה בגן עדן פשוטו כמשמעו, כמו שרבינו אמר בשיחות הר"ן "מי שיש לו אמונה חייו חיים, ומי שאין לו אמונה חייו אינם חיים..) 

 

על איזה ספרים את רוצה המלצה.. ספרים בנושא אמונה או כללי בתורת ברסלב ?

מודה שגם אני לא מתחברתבת 30

מאוד לסגנון. לפעמים אני מרגישה שיש דברים שהוא כותב לקהל יעד מסוים שהוא לגמרי לא אני.

מותר. בשביל זה יש הרבה רבנים והרבה סגנונות.

ובכל זאת, יש לנו כמעט את כל הספרים שלו בבית, ומדי פעם אני כן קוראת פה ושם, וכן, זה מחזק, זה מעודד ונותן כיוון.

נראה לי שהסגנון (והניקוד..) נותן תחושה שזה לא מבוסס ועמוק. אבל זה בעצם מאוד עמוק, וברור לי גם שכל מה שהוא כותב זה מתוך נסיון אישי, שזה מדהים בפני עצמו.

אני מסכימה איתו,עם הרב ארוש!!אנונימי (פותח)

והוא כותב דברים חכמים ומקסימים שהלוואי שאני אוכל להגשים אותם בחיים שלי...

אבל הגישה הזאת של-- תאמין בעניים עצומות. אל תברר. וכל זה--

זה אולי מתאים למישהו שכבר מאמין ורק צריך חיזוק באמונה.

לא לספר שמתיימר להסביר את מהות האמונה.

 

ככה נראה לי...

אבל כמובן.. (המשך)אנונימי (פותח)

לא קראתי עד הסוף,אני אשתף אתכם בתובנות שלי בסוף..

 

והמלצות לספרים בנושא אמונה וחיוך בדרך ברסלב,אבל ספר קצת יותר יסודי (במחילה מכבוד הרב ארוש)

בעיקרוןנתל'ה

המיוחדות של ברסלב זה השפה הפשוטה והקולחת כדי להגיע לכל שכבות הציבור.(וכדי להחשף לעומק צריך לעיין היטב בין השורות)  חוץ אולי מהספרים של הרב ארז משה דורון שכותב בשפה יותר גבוהה.. 

ספר יסודי באמונה בברסלב- אין. אולי מפני שר' נחמן האמין שאמונה היא חוש\כוח שכבר נטוע באדם ואין אפילו מה לשכנע אותו,  ותפקיד האדם להעצים אותה ( וכמו שכתוב בליקוטי מוהר"ן בתורה קנ"ה שהאמונה היא כל הגדל וכוח הצומח) ויש כל מיני דרכים למשל- תפילה, ארץ ישראל וכו'.  ובכלל רבינו היה נגד חקירות באמונה מפני שאדם עם שכל מוגבל לעולם לא יצליח להשיג בו את בורא עולם האין סוף, (אלא עלול על ידי שכלו המוגבל והמגושם ליפול לטעותים) ורק על ידי אמונה שהיא חלק אלוה ממעל, חלקיק מהאין סוף האדם יוכל לדבוק בשורשו- בורא עולם.

 

וכמו שכותב ר' נתן- שאמונה ר"ת- נ'פתחו ה'שמיים ו'אראה מ'ראות א'לוקים ( פסוק ממחזה מרכבה הנביא יחזקאל)  

שדייקא על ידי אמונה אדם יכול לזכות ממש לראות את הקב"ה בכל פרט מחייו- השגחה פרטית.

 

אם את רוצה ממש מתורת ברסלב השורשית- ליקוטי הלכות הלכות גילוח הלכה ג'(ר' נתן).

 

יש ספר של הרב שיק מיבניאל- ארך אפיים, ואוצר האמונה.  

 

ושוב, לפחות ככה אני חושב- הספר של הרב ארוש הוא יסודי מאוד מאוד, אני מאמין שצריך לתת אותו לכל בן שחוגג בר מצווה ולכל בת שחוגגת בת מצווה, שנכנסים לתוך שערי היהדות, שידעו איך יהודי צריך לחיות, זה ספר הא' ב' של יהודי איך להתנהג, איך לחיות את ה' ברגע רגע. מה שווה אם אני מאמין שיש ה' בלי לחיות אותו?? מה שווה להתפלסף כל היום בחקירות על ה' בלי לדבר אליו, בלי להרגיש את הנוכחות שלו, בלי להיות שמח, בלי להגיד תודה..??

אני מסכימה עם הפסקה האחרונה. מאוד!!אנונימי (פותח)

עדיין חושבת שיש דברים שהוא היה יכול להרחיב בהם יותר.

ולא לצאת מנק' הנחה כאלו ואחרות..

אני אמצע את מה שהפריע לי ואעלה אותו לכאן..

אבל באמת.. אולי עדיף שאני אסיים אותו קודם...

תודה!!

בכייף..נתל'ה

אבל שוב- כמו שכתבתי לא הרב ארוש יוצא מתוך הנחה כזו אלא ר' נחמן עצמו.. זה המהלך של ר' נחמן- שלכל יהודי יש נקודה יהודית שורשית אותנטית, וזו האמונה, שיהודי צריך לגלות אותה ולהאיר אותה (סיפורי מעשיות מעשה א' למצוא ולגאול את הבת מלך..)  שחבויה בכל יהודי ורק צריך להדליק ולהצית את הניצוץ. 

 

פעם חשבתי על זה- איך חילוני מגיע לשיעורים של רבני ברסלב ושומע דיבורים בסגנון- אין ייאוש בעולם כלל, תתחזק אחי וכו' וכו'.. וכבר חוזר בתשובה ושומר תורה ומצוות..???? הרי לא שכנעת אותו להאמין ולא ענית לו על שאלות וכו'.. ולא דברת איתו על למה להאמין והוכחות וכו' וכו' 

 

אלא שוב- יהודי תמיד מאמין! וכשהוא שומע מה שתמיד רצה לשמוע בתוך תוכו (ואולי אפילו לא היה מודע לזה)  ש"אין שום ייאוש בעולם כלל!!! ה' יתברך אוהב אותך ורוצה בך!!!  אז הוא חושב- אה כן..? אז יאללה קדימה..

פשוט רק צריך להדליק את הנשמה, הכול מוכן לא צריך להמציא שום דבר.. זה שם. 

 

וחוצמזה לפי מה שזכור לי שבהקדמה הרב ארוש מסביר שזה לא ספר שמלמד למה להאמין אלא איך להאמין.. אם לא קראת אז מומלץ.. 

מקוה שעזרתי.. בהצלחה!!

הנה ספר חדש שיצא חם מהתנורנתל'האחרונה

ומה לעשות ששוב הספר של הרב.... ארוש..צוחק

 

הספר נקרא בשם "בגן הדעת", פירוש על ספר בראשית באור האמונה, אני באמצע ויכול לומר שהספר פשוט מעולה!!

 

הוא מררחיב ומסביר שם (עם מקורות מדוייקים מרבינו ושאר מפרשי התורה), מדוע יש להקדים את האמונה לשכל

 

הנה כמה שורות (עמוד 26):

"החוק הראשון שעלינו לקבל וליישם בכל רגע בחיים הוא שתמיד נקדים את האמונה לשכל, שהתגובה הראשונית לכל דבר שאנו רואים או שומעים תהיה בעינים של אמונה, שנתרגל לחשוב ולומר בכל ענין "ככה ה' רצה, וזה לטובה"...

 

...רבי נחמן מספר (מעשה משבעה קבצנים) על בן המלך שהוא משל לכל נשמות ישראל שנפל לחכמות ולכפירות, ולמרות שהיה בו טוב והיו לו מידות טובות וישרות, ועל כן מתוך החושך היה נזכר לפעמים היכן הוא בעולם והיה מהרהר בתשובה, בכל זאת, תכף כשהיה מתחיל להשתמש עם השכל חזרו ונתחזקו אצלו החכמות של אפיקורסות.

 

בסיפור זה ר' נחמן מגלה לנו ששכל וחכמה בלי אמונה זה סכנת נפשות, כשאדם מקדים את השכל לאמונה במאורעות שעוברים עליו הוא בסכנה ליפול לטעויות נוראיות ולהגיע לשאול תחתחיות, השכל יעוות לו את האמת, משום שהשכל משועבד לאינטרסים של הגוף, וכשהוא לא פועל לפי הוראות האמונה הוא משמש לכלי שרת לתאוות ולאנוכיות של האדם. כשלא מרסנים את השכל עם אמונה תחילה, הוא מטה את האדם מן האמת עד שבכוחו להביא את האדם לאפיקורסות, כמו שקרה לבן המלך....

 

...  כל שכן  כשאנו מנסים להסביר בשכל את החוקים הסתומים של התורה ששם הרבה פעמים ההגיון הנגלה רחוק ונעלם מאיתנו,  כמו שעטנז, פרה אדומה, שמיטה וכו', שכל אלו הם חוקים שהאדם צריך לקיים רק מצד האמונה.

כשאדם מקיימם מצד השכל, יגיע הרגע שהשכל יבגוד בו, חכמתו תגיד לו אחרת ממה שאמרה לו אתמול. זה שאומר ר' נחמן (ספר המידות- אמונה): "מי שאין לו אמונה, בודאי חוקות הקב"ה אצלו נמאס",

כי הגשמיות והאנוכיות בכוחם לעוות את השכל וסופו למאוס בחוקות של הקב"ה, לכן כל מי שמקדים שכלו לאמונתו מאומה לא בידו, לא שכל ולא אמונה, את השכל האלוקי הוא לא משיג, וכשהמצוות מתנגשות לו עם צרכי הגוף הוא כופר בהם ומאבד את האמונה.

 

לעומת זאת, מי שמקיים את המצוות מתוך אמונה אין דבר שיטה אותו מן הדרך, כי מה שמנחה אותו בקיום המצוות היא האמונה שזהו רצונו של הבורא, שנעבוד אותו באופן הזה ובצורה הזאת. גם כשהדברים לא מסתדרים עם ההגיון הוא לא מתבלבל אלא הוא ממשיך לעשות את שלו מצד האמונה, כי האמונה היא נר לרגליו בכל מקום ובכל מצב..

 

... על זה נאמר "ועושי אמונה רצונו" (משלי י"ב), היינו, שבורא עולם רוצה שנקיים את המצוות מצד האמונה, ועל ידי קיום המצוות באמונה ממילא יגיע אל השכל, כי האמונה מחכימה את האדם, כמו שרבי נחמן אומר (ספר המידות- אמונה) "שמתחילה צריך להאמין באמונה תמימה בלי שום שכל ואח"כ יזכה להבין את ההגיון שבדברים, וכוחה של האמונה הוא כל כך חזק, עד שביכלתה להביא את האדם למדרגת הארת הרצון, שכל רצונו יהיה רק הדבקות בשם, שזהו השכל הכולל את כל השכלים" . עד כאן לשונו.

 

ובאמת מצאנו כך אצל רבינו עצמו, שקודם כל עבד ה' בלי להבין מה ההיגיון ואח"כ ה' זיכה אותו להבין את המשמעות הפנימית. לדוגמא:

 

חיי מוהר"ן אות קעב':
"שמעתי בשמו שפעם אחד נתן הטלית הישן שלו במתנה לאחד מחשוביו. ענה ואמר רבנו זכרונו לברכה להאיש הזה שנתן לו הטלית שלו: הזהר מאד לכבד הטלית הזה, כי כמו מספר שערות שיש בהטלית כל כך דמעות שפכתי עד שידעתי מהו טלית:"

 

שיחות הר"ן אות עו':
"שמעתי בשמו מכבר שספר, שלמד כל הארבעה שולחן ערוך שלש פעמים. פעם אחת כפשוטו, ופעם שני למד וגמר אותם והיה יודע בכל דין ודין מארבעה שולחן ערוך השרש שלו בגמרא פרוש רש"י ותוספות, ופעם שלישי למד וגמר אותם וזכה לידע בכל דין ודין סוד הכונה של הדין מפני מה הדין כך על פי סוד. וכפי הנשמע כל זה היה בימי נעוריו כי אחר כך חזר וגמר אותם עוד כמה פעמים:"

 

ספר המידות- ערך אמונה:
לא. על ידי אמונה יכול להבין את השם יתברך:
ערך דעת:

טז. מי שהולך בתמימות, נעשה משכיל:
כח. מי שלא תקן עוונותיו, אינו יכול לידע את הקדוש ברוך הוא:
יא. על ידי אמונה נתישב הדעת:
ערך תשובה:
עו. המתחיל לעבד את ה', הקדוש ברוך הוא אומר לו: יודע אני, שחפצך ורצונך לעבד אותי, אבל מה הוא הבטוחות שמא למחר תעזב אותי, אם כן איך אקרב אותך בשביל הרצון שרצית, ואיך אגלה לך תכף דברים נסתרים,

אלא כן תעשה: בתחלה אהב אותי כך ותעשה מצוותי, אף על פי שאין אתה יודע השכל של המצוה, ועבד אותי פשוט בלא חכמות, וכשתעבד אותי כמה זמנים, אזי אאמין לך ואגלה לך טעם ושכל של כל דבר ודבר ואקרב אותך בכל מיני התקרבות, כי הזמן הרב שעבדת אותי מקדם הוא בטוחות, שלא תעזב אותי [הן אמת]:

אמונהשי"מ

זה לא בהסברים כי אז זה לא אמונה. אמונה זה אומר שאני לא מבין לא יודע וזה רצון השם וזהו לכן אי אפשר להסביר אמונה לעמוק כי זה כבר לא אמונה.

צדיקה..השתפכות הנפש

תפתחי את הנשמה שלך לקבל את התוכן,תסיימי את הספר,ותכתבי מה הרגשת בסוף..

כשאני זכיתי לקרוא אותו בפעם הראשונה גם בלי עבודה עצמית בעקבות הספר-רק מעצם הקריאה-התגברה לי האמונה בצורה שפשוט עכשיו אני לא מבינה איך יכולתי לחיות לפני שקראתי אותו-ובאמת שזה בלי הגזמות!!דוס

מבינה אותך..~א.ל

אבל-

אני חושבת שזה מה שנגלה על פני השטח.

על פניו- נשמע שהוא מדבר מאוד פשוט, משכנע את המשוכנעים ואומר דברים שכולנו מכירים מראש,

אך הם חזקים, פנימיים ותקפים תמיד..

 

אבל לא כך היא המסקנה.

יש בדברי הרב ארוש הרבה הרבה עומק.

 

אני יכולה לתת המלצה מנסיוני שלי-

נסי לשמוע אותו פעם אחת, ולשכתב את דבריו.

כשתשמעי אותו מדבר או מעביר שיעור אני בטוחה שתצאי עם הרגשה ומסקנות שונות.

 

על בסיס ההרגשה הזו- גשי לסיים את הספר, ולהמשיך הלאה לבאים

 

בהצלחה...

לא קראתי עד הסוף, את כל התגובות, אבל...שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

מהקצת שקראתי...

כן, יש ענין להאמין בה' בעיניים עצומות!!!

לא להתחיל לחקור על אמונה, כי פשר ע"י זה ליפול לכפירה ח"ו ל"ע...

לדעתי, הכי טוב, לקרוא ישר ספרים של רבינו....

ליקוטי עצות, משיבת נפש, השתפכות הנפש..שם רבינו מדבר מגודל ענין האמונה....

כמה אסור לחקור ולהסתכל בספרי חקירה על אמונה, ובכלל חקירה על הקב"ה יתעלה שמו לעד

 

בדיוק עכשיו אני קורא על הענין של אמונה, כמה שרבינו מזהיר אותנו, לבלי להלביש את המעשים בדרך הטבע, ולחשוב שזה מקרה!!

אלא להאמין בה' יתברך, שהוא מסובב הכל, וממנו הכל..וכו' (עיין שם)

 

שנזכה רק להאמין בה' יתברך, בפשיטות ותמימות גמור, ונדע שהכל ממנו יתברך, באהבה גמורה ושלימה אלינו

 

ה' עמכם, אשרינו לגמרי

זו לא בטוח המציאות האידאלית~א.ל

אני חושבת שהרמב"ם אומר שחייבים ללמוד לוגיקה ביהדות כדי להגיע לחקר האמת.

כלומר חייבים ללמוד את ההגיון המסתתר מאחורי כל דבר

אחרת- זה לא של ממש.

מה גם שתורה זה העברת שכל מרב לתלמיד, כך נוצרה התורה!

 

ישנה גדלות כלשהי בלעשות דברים כי כך ה' ציווה ותו לא,

אך אין זה סותר את החובה לברר ולהעמיק בעניין.

להפך- החיבור הגדול לקב"ה קורה כאשר מצליחים להגיע לעומקם של דברים,

שמצליחים ליישב דברים אחרי חשיבה ושימת לב.

 

כך אני רואה זאת לפחות..

 

אתה מדבר על מצוות או על אמונה?שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

לקיים מצוות כי כך ה' ציווה...זה אחלה!

רק אחרי שאתה מקיים באמונה שלימה, אתה מעוניין לחקור על המצוה ולברר, נראה לי שזה סבבה, לא??

אבל לחקור בשביל לדעת ואז לקיים, לא נראה לי משו

צודק... לזה התכוונתי!!אנונימי (פותח)

זה שיש אלוקים בשמים ששמור עליי ואוהב אותי--אני י-ו-ד-ע-ת ומרגישה!!

אני משוכנעת בזה!!

זה לא קשור לזה שהייתי שמחה אם הוא היה טורח להסביר מאיפה הוא מגיע להנחות יסוד שלו (דברים שהם לא דווקא קשורים בצורה ישירה לאמונה.. אם יהיה לי כוח,אני אעלה את זה מתישהו..

 

תודה בכל אופן, אשריכם

איזה ויכוחים עמוקים יש פה...השתפכות הנפש

איזה צדיקים..

לדעתי הספר כשמו כן הואמטבחון

בגן האמונה- הספר נמצא כבר בתוך הגן של האמונה.

הוא לא ספר של חקירה מבחוץ על מה זה אמונה ועל למה להאמין.

זה ספר שנועד לדעתי לאדם שכבר מאמין ורוצה לחיות נכון על פי האמונה אך עדין לא יודע כיצד לעשות זאת.

אם אני זוכר נכון רובו של הספר מכיל דוגמאות מהחיים, לדעתי זאת הסיבה, מטרת הספר היא להראות איך האמונה שאנחנו כבר מאמינים בה נכנסת ומשפיעה על כל פרט במציאות החיים שלנו.

שנזכה לאמונה שלמה בבורא יתברך.

הצעה לספר אחר בשביל לימוד יסודות האמונה-יהונתן..

כוזרי. 

עליו אמר הגר"א: "..ללמוד ספר ה'כוזרי' שהוא קדוש וטהור, ועיקרי אמונת ישראל ותורה תלויין בו"

גם הקדמות הרמב"ם למשנה זהו ספר יסודי באמונה.

 

[אפשר ללמוד עם ספרים שנכתבו עליהם, יש לרב אבינר,הרב שילת,הרב שרקי,ועוד מן הסתם..]

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך