שאלה על חובשים מלווים (לבוגרים)אנונימי (פותח)

שלום רב

 

אני בן 36 ורוצה להיות חובש במד"א בהתנדבות,  אבל הצרה היא שעקב ליקוי ראיה קל (משהו קל מאד, לא לדאוג)  אין לי אפשרות להוציא רישיון לרכב ציבורי או אמבולנס (אין לי בעיה לנהוג באוטו פרטי מבחינת משרד התחבורה).

 

 הבנתי שיש קורס חובשים אחיד שכולם עושים, וחלק גם ממשיכים לעוד 40 שעות של לימוד נהיגה.  אבל למרות שהחלק הרפואי זהה, עדיין מי שיש לו רישיון לאמבולנס הוא "מפקד" האירוע כברירת מחדל.  

 

עכשיו השאלה היא ככה:

 

איך נראית התנדבות של חובש מלווה שאיננו נהג ?    האם היא רצינית או שמלווה הוא מן "נספח" מבחינת ההרגשה?

 

האם יש לחובש מלווה אפשרויות קידום ?  יכול להיות בהמשך חובש בכיר ?  מוקדן ? כונן שמקבל הודעות בביפר ובא עם רכבו הפרטי לאירועים ? 

 

האם חובש מלווה יכול בהמשך להיות אחראי על אמבולנס למרות שאינו נוהג (אחרי שהוא עושה קורס חובשים בכירים) ?

 

אני מנסה להבין האם אני צפוי להיות מתנדב נוער קשיש, או קצת מעבר לזה מבחינת סמכויות בשטח ??  (בלי לזלזל במתנדבי נוער... הייתי בעצמי בנוער מדא לפני שנים רבות, אבל אני כבר ממש לא זוכר איך הדברים עובדים -זה היה לפני 20 שנה....     ) 

 

תודה לעונים !

שלום וברכהמiר

מבחינת אפשרויות קידום- אני לא חושבת שתהיה לך בעיה להמשיך להתקדם לקורסים נוספים כמו חובש בכיר או מוקדן. 

 

לגבי כונן עם רכב פרטי- ככל הידוע לי כל חובש יכול להיות כונן, בתנאי שיש לו רשיון לרכב פרטי והוא עם רכב צמוד (צריך להגיש טופס בקשה ליחידת הכוננים בכדי לקבל אישור להיות כונן).

 

חובש מלווה ברמת העיקרון לא יכול להיות ראש הצוות באמבולנס, משום שהנהג הוא אחראי וראש הצוות (אם זה אמבולנס עם מספר חובשים נהגים יש רק נהג אחד שנוהג בפועל והוא ראש הצוות).

 

מבחינת התנדבות- רמת המעורבות שלך בתפעול ותפקוד תלוייה בך ובנהג שלך.
אני בעצמי חובשת מלווה אך לא נהגת. יש הרבה מאוד נהגים ואף פראמדיקים שנותנים לי לנהל את הכל באמבולנס והם רק נוהגים. דבר כזה יכול  לקרות בד"כ רק אחרי שאתה עושה הרבה משמרות עם הנהג, הוא מכיר אותך, רואה שאתה יודע לעבוד כמו שצריך והרמה שלך מספיק טובה. ככל שתכיר את הנהג יותר טוב, כך הוא יסמוך עליך הרבה יותר וייתן לך לעשות יותר (כמובן שתמיד אתה יכול לבקש ממנו לנהל את המקרה לפני שאתם יורדים מהאמבולנס...).

 

אני מקווה שעניתי לך על כל השאלות. אם יש לך עוד שאלה או שיש משהו לא ברור, אני אשמח לנסות לעזור.

 

בהצלחה!

תודה. המשך ....אנונימי (פותח)

האמת שזה נשמע קצת מבאס.   אני אסביר למה:

 

טוב לשמוע שבאופן פורמלי חובש מלווה לעשות קורסים מתקדמים, וגם להיות חובש בכיר , אבל אם זה כמו שאת מספרת, שהנהג יכול להחליט האם לתת לך לנהל את המקרה או לא, זה קצת פוגם בעיני.  (אגב, את מכירה אישית מקרים של חובשים מלווים שיש להם פס כחול, עובדים במוקד או כוננים?? )

 

נגיד שאת והנהג עשיתם את הקורס ביחד, למדתם אותם תכנים בדיוק, ואתם מתנדבים אותו זמן, ואת יותר טובה ממנו גם בקורס וגם בשטח , מה פתאום שהוא יחליט אם הוא עושה לך "טובה" ונותן לך לנהל או לא? 

 

ויותר מזה - נגיד שאת או אני חובשים מלווים עם ותק של 5 שנים, למה נהג שהתחיל רק בשבוע שעבר יחליט בשבילנו שאנחנו מספיק טובים כדי שהוא יתן לנו לפעול במקומו?

 

זאת אומרת ,  במילים אחרות,  למה שהרמה המקצועית ברפואה תקבע לפי היכולת או אי היכולת לנהוג באוטו כזה או אחר (שזאת אותה מיומנות שיש גם לנהג אוטובוס) ?

 

נשמע שכדי שיעריכו חובש מלווה ויתנו לו להתקדם מקצועית או בפועל, הוא צריך להוכיח את עצמו הרבה יותר ממי שיש לו היתר נהיגה......  זה נשמע כאילו מראש המערכת והאנשים בתחנות פחות מעריכים את החובשים המלווים .... 

 

אני צודק בהערכה שלי כאן  ?

 

(שוב אני ממש לא שואל בשביל לפגוע.. אני באותו מצב ) 

 

תודה  

!

 

 

אולי עוד תוספת לשאלהאנונימי (פותח)

מה בנוגע לעבודה במד"א (ולא להתנדבות)  

יש סיכוי למצוא עבודה , ביום מן הימיםף,  כחובש שאיננו נהג?

 

אני מנסה להבין, גם בשאלה הקודמת ,  יש כאילו מן סטטוס או יוקרה פנימיים ש"נהג" שווה יותר מ"מלווה" , למרות שהקורס זהה ? 

 

אני קורא בפורומים ורק שומע כל הזמן "נהגים" "נהגים" , ותוהה מה עושים כל היתר....

אפילו ...אנונימי (פותח)

אפילו כשחושבים על זה,

יותר הגיוני שמי שלא נוהג יהיה זה שמנהל את האירוע, כי הנהג 50% מהזמן בכלל לא רואה את החולה (כל הנסיעה לבי"ח)

 

ואם יש פראמדיק, ולא רק חובש בכיר עם הנהג.... גם אז הנהג עושה ג'סטה שהוא נותן לפרמדיק להגיד מה לעשות ??

 

ככל שאני חושב על זה זה נשמע לי לא כל כך הגיוני שרישיון נהיגה מכתיב אוטומטית מי ראש צוות טוב יותר, בלי התייחסות לפרמטרים אחרים כמו גובה ההסמכה הרפואית , הותק והניסיון  .

 

זהו, סיימתי לחפור אנונימי (פותח)
ואת הכי חשוב שכחתי - נט"ן? נותנים ?אנונימי (פותח)
נט"ן ברור נותנים..דברי שיר.

ואנחנו פחות מדברים על חובשים ויותר על נהגים כי בד"כ החובשים בנט"ן..ולא באמבולנס רגיל.."

מה זאת אומרת?אנונימי (פותח)

אז מי באמבולנס הרגיל אם לא חובשים ?

 

בנטן ממה שהבנתי יש בעיה של מקומות , כי יש נהג, פרמדיק, ורופא. ונשאר רק מקום אחד פנוי לנוער או למשתלם . 

 

אז מה הסיכוי שישימו  חובש רגיל  שם ? 

היום במד"א כמעט ואין רופאים....בנדא מצוי!!

משתלמים היא הצרה הכי גדולה של המתנדבים
בכל מקרה אם אתה עושה לרוב משמרות בוקר/לילה כמעט תמיד יהיה לך מקום
אם יש רק משתלם אחד על האט"ן

תשובותמiר

אני משערת שאם למדת עם הנהג את הקורס לא תהיה לו בעיה לתת לך לנהל את המקרה, כי ככל הנראה הוא כבר מכיר אותך, אבל תחשוב הפוך- אתה הנהג ומגיע איזה חובש שאתה לא מכיר ורוצה לנהל לך את המקרה. למה שתתן לו?! זו האחריות שלך ולא שלו! אם ח"ו יקרה משהו עקב פעולה שהוא יבצע באופן מוטעה, האחריות תיפול עליך כי אתה הנהג, ראש הצוות ולכן האחריות היא עליך... כך שכל עוד אתה לא מכיר את החובש ככל הנראה שלא תיתן לו לנהל את האירוע...

וכן, האחריות היא על הנהג!

 

היוו לי כמה פעמים שעשיתי משמרות עם נהגים חדשים. כמובן שהסברתי להם שאני נמצאת כבר הרבה שנים במד"א ושאלתי אותם בנימוס רב אם הם רוצים עזרה בניהול, כלומר, שהם ינהלו ואם אני אראה משהו לא נכון אני אעיר להם ואעזור. הם הסכימו ואף נתנו לי לנהל חלק מהאירועים. זה מאוד תלוי גם בך וגם בנהג. יש אחד שלא הסכים, אז לא התערבתי.

 

כל אחד צריך להוכיח את עצמו, אבל הבעיה היא האחריות. לך אין את האחריות שיש לנהג...

 

בנוגע לעבודה- ניתן לעבוד כחובש מלווה, אבל זה רק במשמרות לילה. אתה יכול לעבוד בנוסף כתורן מוקד, או לצאת לקורס מדריכים ואז לעבוד במשרה מלאה (גם חובש לילה וגםתורן מוקד, מדריך או שניהם יחד).

 

אני לא חושבת שזה קשור ליוקרה. זה קשור לאחריות. האחריות היא על הנהג ולא על החובש המלווה...
כל היתר משחקים שש בש... ;)
בתכלס איןהמון הבדל חוץ מהקטע של האחריות...

 

כאשר הנהג נוהג- הצוות שנמצא מאחור צריך לדאוג לחולהף אבל הם חייבים ליידע את הנהג בכל שינוי שחל במצבו! יש אחריות גדולה גם למי שיושב מאחור, אבל בסוף האחריות על המקרה נופלת (שוב...) על הנהג, אלא אם לא דיווחת לו על משהו שקרה ואז הוא יכול להאשים אותך שלא דיווחת.

 

בנוגע לפאראמדיק- זה משהו אחר בכלל. בנט"ן / אט"ן הפאראמדיק הוא ראש הצוות ולא הנהג. האמת, גם אם יש רופא- עדיין הפאראמדיק הוא ראש הצוות.

בכל מקרה הפראמדיק הוא ראש הצוות ולא אף אחד אחר (חובש/ חובש בכיר / רופא), בעיקר בגלל ההסמכה הרפואית.

 

רשיון הנהיגה לא מכתיב אוטומטית מי ראש צוות טוב יותר, אלא על מי נופלת נאחריות (באמבולנס לבן).

אם יש ח"ו פיגוע והראשון שמגיע הוא אמבולנס לבן, אז הנהג מנהל את האירוע, אך ברגע שמגיע פאראמדיק הניהול ניתן לו. בהמשך, אם מגיע מישהו בעל סמכות גבוהה יותר, יותר וותק או מנהל אז הוא זה שלוקח את הפיקוד.

הפיקוד בשטח תמיד שייך לאיש הצוות הבכיר ביותר שנמצא בשביבה, אך בתוך האמבולנס הלבן, הנהג הוא ראש הצוות והוא נותן את ההוראות לאנשי הצוות האחרים שלו והאחריות נופלת עליו.

 

משמרות נט"ן- בכל מרחב זה קצת שונה. יש מרחבים שמבקשים ממך לעשות השתלמות לפני שאתה עולה לנט"ן ויש אחרים שלא. יש מרחבים שדורשים X זמן על לבן לפני שעולים לנט"ן.

 

מקווה שלא פיספסתי משהו (היה קצת הרבה...).אם כן תכתוב שוב ואשתדל לענות

תודה על התשובה הארוכה. אני רוצה לצייןאנונימי (פותח)

שזה עדיין נשמע לי מבאס שכמתנדב מבוגר (הרבה אחרי גיל צבא , אוניברסיטה, עבודה וכו')  לא יתנו לי להיות אחראי בגלל עניין טכני כמו רישיון נהיגה מסוג ג' .   

 

אני חושב שבהחלט עם האחריות באה יוקרה מסויימת (את בעצמך כתבת: "כל השאר משחקים שש בש...") .  למה שהנהג יהיה אחראי עלי ולא להיפך ?  סתם. זאת החלטה שנשמעת שרירותית.  בצבא למשל , אני יודע שנהג אמבולנס צבאי הוא בתחתית ההיררכיה הטיפולית, ומקבל פקודות מהחובש שיושב עם הפצוע מאחורה.

 

אם תוכלי רק לחדד כמה נקודות :

 יש סיכוי ריאלי לעבוד בתור חובש מלווה בלילה לדעתך או שזאת מן קומבינה מארץ הקומבינות ? 

 

 

בלי קשר לשאלה הישירה, אולי יש לך טיפים להתנהלות במשמרת  ?   עצות מעשיות, איך להתנהל בצוות וכאלה? 

לקחת משמרות לילה שקטות בהתחלה? 

איך עובדת הדינמיקה עם מתנדבי נוער צעירים ?  וכל דבר אחר שעולה בדעתך  . .

 

באמת תודה שוב על התשובה המקיפה!

 

 

 

 

תשובות 2 ;)מiר

חחח כתבתי בצחוק 'משחקים שש בש' בגלל שזה באמת אותו הדבר ואני לא חושבת שיש יוקרה בלהיות דווקא נהג, ולא חובש 'פשוט'...
אני חושבת שזו לא החלטה שרירותית. האמת, אני חושבת שזה בגלל שבד"כ הנהג הוא המבוגר ובעל הדרגה הבחירה יותר בצוות, כי מאחורה בד"כ נמצאים מתנדבי נוער או בנות שירות, ולא שאני ח"ו מזלזלת, כי גם אני הייתי נוער ובת שירות, אבל הנהג מבוגר יותר ולכן גם האחריות עליו...

 

ואם עדיין לא הבנת- ניסיתי להדגיש את הקטע של לקיחת האחריות. הנהג הוא זה שהאחריות נופלת עליו, אך הוא שווה לחובש שאינו נהג בכל שאר הדברים.

 

יש סיכוי גדול מאוד לעבוד כחובש מלווה בלילה, זו בכלל לא קומבינה, אבל קשה להיכנס לעבודה רק כחובש מלווה ולכן אתה צריך לעבור קורס נוסף כמו מסייע מוקד או מדריך, כדי שתוכל לעבוד משמרות נוספות ולא רק לילות (תמיד יעדיפו לקחת את האחד שיכול לעשות יותר תפקידים ולא רק תפקיד אחד כמו חובש מלווה בלילה...)

 

בקשר לטיפים- אין לי הרבה כאלו, אבל אכתוב כמה שכרגע עולים לי בראש.
אני חושבת שבתור התחלה אתה צריך להודיע לנהג שאתה חדש ולבקש שיעזור לך, שבסןף מקרה תדונו על המקרה, על דברים טובים או לא טובים שעשיתם ולמה זה לא היה טוב, מה אתה חושב שהיה לחולה ולמה וכו'. יש נהגים שישתפו פעולה יותר ואחרים פחות...

תשתדל לא לשאול שאלות מיותרות במהלך המקרה עצמו (אלא אם זו שאלה דחופה...).
תמיד תשאל את הנהג במה אתה יכול לעזור (לפחות במשמרות הראשונות) ואל תיקח על עצמך דברים ללא רשות, כי יש נהגים שמעדיפים לעשות דברים לבד ללא עזרת המתנדבים ויש אחרים שישמחו מאוד לתת לך לעשות דברים. עם הזמן תכיר את הנהגים ואת דרכי הפעולה שלהם...
לגבי משמרות לילה אני באמת לא יודעת כי עדיין לא יצא לי לעשות משמרות לילה. חוצמזה, לא תמיד משמרת לילה היא יותר שקטה ורגועה...

 

דינמיקה עם מתנדבי נוער- תמיד תהיה נחמד אליהם. לפעמים תגלה שיש דברים שהם יודעים יותר טוב ממך (כי אתה עדיין חדש ויש כאלו שנמצאים כבר 3 שנים והספיקו ללמוד המון). אל תתנשא עליהם, כי אין שום סיבה לכך. תיתן להם גם לעשות דברים כמו לקחת מדדים, כי בד"כ הם עושים חצי משמרת פעם בשבוע, אז לא יוצא להם לעבוד הרבה והם ממש רוצים את זה... אל תתן להם לסחוב את האמבו, החמצן, הלייפ-פאק והכסא, כי הם לא סבלים (!), תשתדל לחלק את הציוד בין כולם (כולל אותך). ככל שתיהיה נחמד אליהם יותר ותעזור להם הם יעריצו אותך יותר ויגידו ששווה לעבוד איתך... ;)     בתכל'ס כל מה שכתבתי על הנוער זה דברים שלצערי כל הזמן קורים, כי יש חובשים שלא אכפת להם וחבל...

 

לידע כללי- כל מה שכתבתי נכון למרחב ירושלים (שם אני מתנדבת מאז ומתמיד). אני לא יודעת מה בדיוק קורה בתחנות אחרות, אבל אני יודעת שיש מעט הבדלים בדברים שונים בין התחנות השונות...

 

מקווה שעניתי על הכל ואם יהיו לך עוד שאלות אשתדל לענות גם עליהם.

אוקי . אולי עוד קצתאנונימי (פותח)

 

כמה שאלות קטנטנות על תפקידים:

מה ההבדל בין מסייע מוקד לבין מוקדן ?

ומה ההבדל בין בת שירות לחובש/ת ?

את מי מדריך חובש מלווה שעשה קורס מדריכים? מן הסתם הוא לא יכול להדריך קורס חובשים (כי הוא לא יודע יותר מזה בעצמו), אז בעצם הוא מדריך מע"רים של נוער ?

 

 

את חושבת שאהיה חריג בתחנה כבן 30 + שלא נוהג אלא רק מלווה ?

ידעו איך "לאכול" אותי שם ?  בסוגריים - בסטטוס כזה של חובשת מלווה את מקבלת דרגות כתפיים, וסט כתום , ביפר ומכנסיים ? או שאת לבושה רק בחלוק לבן רגיל  ?

 

סתם מסקרנות , בת כמה את בערך וכמה שנים את מתנדבת ? 

 

תודה על הסבלנות

בתכלסאנונימי (פותח)

מה שניסיתי להגיד שמפריע לי בכל הקטע שהנהג הוא "ראש הצוות", זה שנשמע כאילו אם הוא האחראי אז הוא גם זה שקובע את הטיפול.

 

נגיד , כשמגיעים לבית של חולה אז הוא זה שיכול לתת את ההוראות, ואתה כמלווה בעצם אמור למלא את הפקודות...  וזה קצת מרגיש כמו משבצת של מתנדב נוער ("תביא את זה תעשה ככה תחזיק כאן"). 

אבל אולי זה לא ככה בשטח ואני סתם מתבאס בלי לדעת איך העניינים עובדים 

 

מה שלא יהיה

קראתי את הטיפים ואני אשתדל להיות נחמד לסביבה הקרובה . . .

תשובות 3 מiר

אומרים מסייע מוקד ולא מוקדן...

בת שירות היא חובשת שאינה נהגת.

 

בהתחלה ייתנו לך להדריך קורסים קטנים (4/5/10 שעות) שהם בד"כ קורסים בקהילה ואחרי זה תוכל להדריך קורסים של יותר שעות, כמו קורס 44 או קורס 60 של מע"רים, ובהמשך אולי גם קורס חובשים, אך לא יותר מקורס חובשים.

 

אני לא יודעת עד כמה תהייה חריג (אם בכלל), כי יש עוד מתנדבים שבאים לעשות משמרות כחובש מלווה ולא כנהג.

 

חובש מקבל חלוק. ברוב התחנות חובש יקבל גם מכנסיים ודרגות, אך בזמן האחרון לא כ"כ מחלקים דרגות למי שלא עובד (כי יש חוסר). וסט כתום וביפר מקבל רק מי שגם כונן. ברגע שייתנו לך אישור כונן אתה תקבל וסט וביפר/מירס.

לי יש חולצה (חלוק זה של נוער...), מכנס, דרגות, מעיל ופליז. אבל אספתי את הכל עם השנים...

 

אני בת 22 ומתנדבת מגיל 16 (זו השנה ה-7 שלי להתנדבות). 

 

בד"כ כאשר מגיעים לבית של החלה כולם פועלים ביחד. לרוב הנהג יהיה זה שישאל את השאלות ואתה תוכל לקחת מדדים ובינתיים לבקש מהמשפחה ניירת רפואית מאשפוז אחרון וכו'.
אם אתה חושב שאתה יודע לנהל מקרה כמו שצריך ולשאול את כל השאלות הנכונות אתה יכול לבקש מהנהג לנהל את המקרה.

במהלך ההתנדבות שלי (כבר מהשירות הלאומי) ביקשתי לפעמים לנהל מקרים ואפילו היו נהגים שבתחילת המשמרת הודיעו לי שאני היום אנהל את המקרים... אתה פשוט צריך להכיר את הנהג איתו אתה עובד ואז לא תהיה לך בעיה, אבל זה דבר שאתה לומד עם הזמן...

השטח קצת שונה, אבל זה תלוי מאוד בצוות שלך.

 

אתה יודע כבר באיזו תחנה אתה רוצה להתנדב?

הייאנונימי (פותח)

כן, אני יודע איפה אתנדב אבל מעדיף לא לפרט כאן ... בגלל האופי של השאלות ששאלתי , לא רוצה להרוס לעצמי את יחסי הציבור...     (באחת התחנות או נקודות ההזנקה באיזור המרכז)

 

אני קורא מה שאת כותבת ומודה שזה קצת מוציא לי את הרוח מהמפרשים, כי אני תופס את עצמי כאדם מאד אחראי ומקצועי  (וגם ה- 9 שנים הפרש בינינו אולי משפיעות קצת על הקטע של האגו.... )  , בצבא הייתי למשל מפקד, ועבדתי בכמה עבודות רציניות בחיי,    ולכן נראה לי שארגיש קצת "מעפן" אם אהיה "מספר 2" באמבולנס, בזמן שנהג בן 25 למשל , אומר לי מה לעשות (או שואל את כל השאלות כשאני לוקח מדדים, או שאני צריך לבקש ממנו אישור לנהל את המקרה בזמן שהוא "משגיח" עלי )  , וכל זה רק בגלל השטות של הרישיון נהיגה שיש לי בעיה טכנית לשדרג ...

 

אולי אני לא נחמד שאני שם את הדברים על השולחן ככה, אבל התיאור שלך - ואני באמת מעריך את מה שאת עושה, ובלי לגרוע מערכך  - קצת מאכזב אותי. לפחות מבחינת הציפיות שאיתן אני בא.

 

בתכלס כבר התמרמרתי מספיק על זה ולא נשמע שיש הרבה מה לעשות כרגע בנידון ....    , אז נניח לזה.  

 

נקווה שיעריכו אותי בתחנה ויקדמו אותי לתפקידים אחרים מהר יחסית ושיהיה בסדר.   על פניו קצת חבל שיש מן "גילדה" של נהגים , וגם שהיית צריכה לאסוף פריטי לבוש ושלא מקבלים הכל מסודר שם . נשמע קצת שכונתי......

 

 

בוקר טוב!מiר

לידיעתך- גם נהג חדש שנכנס למד"א, לא משנה בן כמה הוא, צריך לעשות השתלמויות עם נהגים עובדים ותיקים. במהלך ההשתלמויות הוא לומד איך לעבוד.
זה מתחיל בלנהוג נסיעות רגילות בלי חולה ולהסתכל איך הנהג מטפל, אח"כ אפשר לנהוג גם משמרות רגילות עם חולה, אח"כ נסיעות דחופות בלי חולה, אח"כ לנסות לנהל מקרים עם התערבות גדולה של הנהג, מאוחר יותר נהיגה בנסיעה דחופה עם חולה ולבסוף ניהול מקרה עם התערבות מעטה של הנהג.

אני לא זוכרת כמה משמרות כאלו צריך לעשות, אבל זה כמה עשרות אם אני לא טועה, כך שלוקח הרבה זמן עד שהנהג יכול לנהל את הצווות. בנוסף, יש תחנות בהם אחד מהאחראים על הנהגים עושה משמרת נוספת עם הנהג ובוחן אותו כדי לראות אם הוא יכול לנהוג לבד ולנהל מקרים. קורה שבעקבות ביקורת של הנהג המלמד, הנהג החדש יצטרך לעשות השתלמויות נהיגה נוספות.

לכן, הגיוני מאוד שלא יתנו לך לנהל מקרה לבד, במיוחד אם זה בהתחלה ועוד יותר אם לא מכירים אותך...

כדאי לך למצוא את הנהגים שאהבת לעבוד איתם והרגשת איתם טוב ולהמשיך לעבוד רק איתם וכך הם יכירו אותך ממש טוב ויתנו לך לעשות יותר ויותר דברים. גם לי יש את הנהגים הקבועים שלי וכך גםלרוב המתנדבים הבוגרים...

 

זה לא שיש גילדה של נהגים, ממש לא, אני לא מבינה איך הבנת את זה מתוך מה שאמרתי.

 

לגבי לבוש- כל מתנדב צריך לאסוף פרטי לבוש, כי הרבה פעמים יש מחסור, אז מחלקים את הדברים הנחוצים ביותר שזה חולצה ומכנס. בד"כ לקראת החורף יש מכירת פליזים או מעילים (זה משתנה משנה לשנה). את הדרגות קיבלתי בשירות לאומי (כי הייתי כביכול עובדת אז הם היו חייבים להעדיף להביא לי על פני מתנדבים אחרים).
זה ממש לא שכונה, זה פשוט העדפות של המערכת, כי הם חייבים להביא ביגוד לעובדים, אבל לא בדיוק חייבים להביא למתנדבים, כך שסדר העדיפויות הוא קודם עובדים ואח"כ מתנדבים.

 

וסטים- עובדים מקבלים אוטומטית וסט (כל העובדים הם גם כוננים) ויש מתנדבים שמקבלים וסט כי הם כוננים.
כל מי שיורד עם וסט מהאמבולנס, הביא את הוסט היאישי שלו. יש כאלו שזה יותר נוח להם...

 

עניתי לך על הכל?

אני חושב שענית לי על הכל... ומשהו קטן אחרוןאנונימי (2)

פתאום חשבתי על זה שבעצם כונן מתפקד כמנהל מקרה (או "ראש צוות"), כי הוא מגיע ראשון לאירוע ואמור להתמודד איתו לבד.

 

אז איך יכול להיות שיתנו לחובש מלווה להיות כונן ?

 

את בטוחה שיש כוננים שאינם נהגים או פראמדיקים ? 

 

אולי עוד שאלת אגב בנושא הזה , כונן לא צריך היתר לרכב ביטחון , נכון ?  מספיק לו רישיון רגיל לפרייבט או לאופנוע? 

 

 

 

מעריך את התשובות המקיפות שלך  !   

לילה טובמiר

כונן מנהל את המקרה עד שמגיע נהג האמבולנס הראשון. כאשר מגיע נהג האמבולנס הפיקוד עובר אליו...

כל מי שעשה קורס חובשים למד לנהל צוות, לכן אין שום בעיה שחובש שאינו נהג ינהל את המקרה (אחרת גם באמבולנס לא היו נותנים לך בשום אופן לנהל מקרה...).

אני די בטוחה שיש כוננים שהם לא נהגים, אך הם מינימום חובשים.

ככל הידוע לי כונן לא צריך היתר לרכב ביטחון, הוא יכול לנהוג על פרייבט, אופנוע (ואולי אפילו על משאית... ;)), כי בכל מקרה אסור לו לעבור על חוקי התעבורה (מותר רק לאמבולנס בתפקיד) כמו אור אדום וכו', כך שגם ככה הוא נוסע כמו כל אדם אחר, לפי החוקים...

 

אתה תמיד מוזמן לשאול עוד שאלות ואשתדל לענות ככל יכולתי.

מוראנונימי (פותח)

אני חושב שבנקודה הזאת קיבלתי תשובות מקיפות לכל השאלות. 

 

כל הכבוד לך על הרצון לעזור - את צריכה להיות דוברת מד"א   

 

תודה!!!

 

כמובן שבעתיד בטח יהיו שאלות נוספו ת ואשוב לפורום. 

אלעד

מiראחרונה

חחח דוברת מד"א לא כ"כ מעניין אותי...

 

שמחה שיכולתי לעזור

אגב וסטיםאנונימי (פותח)

ראיתי לא מעט פעמים חובשים ופרמדיקים שיורדים מאמבולנסים עם וסטים . איך זה? 


הם פשוט מביאים את הוסט כונן לאמבולנס כי זה יותר נוח ?

הסבריםהדרכה
לנהג אמבולנס הכשרה רפואית של חובש רפואת חירום.
התכנים הנלמדים זהים וכנ"ל הסמכויות, לרבות הידע וההסמכה לניהול צוות. אין הבדל בין חובש "עם רשיון" לחובש בלי רשיון, למעט היכולת לנהוג ברכב בטחון מסוג אמבולנס. אני מכיר כמה וכמה חובשים וחובשים בכירים שמסיבות שונות לא יכלו או לא הספיקו לקבל רשיון ומתפקדים בצורה שווה לחלוטין לכל חובש נהג אחר.
מבחינה פרוצדורלית מנהל הצוות באמבולנס רגיל הוא הנהג אלא אם יש איש צוות בכיר בהכשרתו. למשל אם בצוות יש נהג וחובש מלווה שהוא פרמדיק או חובש בכיר, על פי הנוהל הוא מנהל הצוות ולא הנהג. והדבר נכון גם לאירוע בו מתפקדים כוננים, הראשון באירוע הינו המנהל עד הגעת איש צוות בכיר יותר וכן הלאה
בקיצור נושא הרשיון הוא שולי ולא מהוה מדד למעמדו של החובש/חובש בכיר/פרמדיק אלא רק ההכשרה הרפואית. ועם מוטיבציה כשלך לא נראה לי שתתקל במחסומים כלשהם שלא תוכל לצלוח.
בהצלחה
ועוד משהוהדרכה
קשה מאד לנהל צוות ולטפל בחולה כשאתה נוהג. בתור חובש בכיר ומדריך ותיק אני תמיד מעדיף להיות מאחורה עם החולה ולתת למישהו אחר לנהוג. או לתת למישהו עליו אני סומך את הניהול והטיפול ולהיות נהג נטו.
תודה לך על התשובות . אם זה כמו שאתה אומראנונימי (פותח)

אני מרגיש קצת יותר "רגוע" ... 

 

 

 

מת להתחיל כבר.  

תגידו רגעעלמת חן

דוד שלי נפל ואיבד הכרה ועכשיו הוא התעורר ומדבר חלש

השאלה שלי מה יכולה להיות הסיבה ששמו אותו בטיפול נמרץ?

לכאורה הוא בעצם רק התעלף

לא יודע כמה פעיל פה...ניב שטרן
אבל מישהו יודע על קורס חובשים לביינישים בבין הזמנים?
בדקת עם איחוד הצלה?פתית שלג
א. איפה בודקים?ניב שטרן
ב. בעיקרון אני מעדיף לעשות דרך מד"א...
תתקשר אליהםפתית שלג

גם לאיחוד הצלה וגם למד"א.

אני יודע פשוט שבאיחוד הצלה מצוי יותר קורסים נפרדים.

ולפי מה שידוע לי מד"א מכבדים את הקורס של איחוד הצלה.

(ואם אתה מתכוון להתנדב, אז התשלום סמלי..)

מה המספרים?ניב שטרן
מדא *8101 איחוד 025436540פתית שלגאחרונה
ואולי תעדכן פה בפורוםפתית שלג
קורס חובשים מבחן אג''ם עזרה דחוף בבקשהcatt

שלום, יש לי מועד ג' של מבחן אג''ם (נהלים עברתי ברוך השם)
אני לא מצליח להתכונן, כל החומר לא ברור, מפוזר ומאוד ארוך, זה לא כמו עם שאר החומר והמבחן המסכם אותו עברתי בקלות.
למישהו בבקשה יש את המבחנים עם תשובות? אני חייב ממש ממש דחוף, אני לא רוצה ליפול בקורס חובשים שהשקעתי בו אלפי שקלים ומעל חצי שנה בגלל המבחן השטותי הזה
תודה רבה לעונים!!

קורס חובשת או מ"ער לנשים בלבד ?אין
יש דבר כזה?
אולי באיחוד הצלה,לא לנוערישראלית2❤🇮🇱אחרונה
שאלה על קורס 60ישראלית2❤🇮🇱
אהלןן
מישהו יודע במקרה אם בקורס 60 יש דברים עם אינפוזיות/ורידים/מחטים? אני ממש מפחדת מזה אבל ממש רוצה לעבור את הקורס..בעייתי?😅
בגדול לא אמור להיותהריון ראשון13

כי נוער לא מתעסקים בזה..
מקסייימום מלמדים בדיקת סוכר שזה עם מחט לא ניראית 

ואי פצצהה(; תודה(:ישראלית2❤🇮🇱אחרונה
התנדבות בנטןמנ1
אם אין בתחנה שאני מתנדב אמבולנס לבן אני יכול להשתבש לנטן?
או שאני לא יכול להתנדב אז?

תודה רבה מראש!!!
רשמיתמשקפת
אסור לך לעלות על אטן/נטן בלי הכשרה
בתכלס יש נהגים/צוותים שמאפשרים לעלות גם בלי הכשרה אבל זה דיי נדיר וקורה בעיקר אם יש מחסור באנשי צוות
אז תיאורטית אפשר להרשם למשמרת בנטן או שא"א?מנ1אחרונה
יצירת קשר עם מדא לעניין התנדבותשיבול

אני מעוניין בהתנדבות ולעשות קורס במד"א אך יש לי שאלות אליהם קודם.

למשל שלחתי טופס מקוון אבל אני לא בטוח שמילאתי כמו שצריך ושזה עבר, אני מתלבט איזה קורס איפה ומתי, ובאופן כללי אני לא מבין מתי יחזורו אלי אם בכלל

הבעיה שלא עונים בטלפון שבאתר (03-9101101) כנראה שהם עמוסים מאד תמיד. איך אפשר ליצור קשר עם אדם רלוונטי לעניין התנדבות וקורסים?

תודה

תנסה להתקשר ל8101*תגל הארץאחרונה
עריכהשושנושי


אולי יעניין אותך