חדשה כאן, וצריכה ייעוץאנונימי (פותח)

שלום, אני כאן חדשה ולא מזמן התחלתי להתקרב לדרך של ברסלב.

עכשיו רציתי לשאול אתכם ברסבלברים יקרים למה אתם חושבים שצריך ליסוע לאומן?

במה זה תורם ועוזר? ולמה צריך לעזוב את הארץ בשביל זה?

אשמח לתגובות ועצות..

בר"המכאל 2 3
ב"ה ית' בר""ה


אמר (רבי נחמן) הראש השנה שלי עולה על הכל
והיה פלא אצלי מאחר שהמקרבים של מאמינים לי ולמה לא
יזהרו כל האנשים המקרבים אלי שיהיו כלם על ראש השנה
והזהיר לעשות כרוז שכל מי שסר אל משמעתו ומקרב אליו יהיה על ראש השנה אצלו
לא יחסר איש ומי שזוכה להיות על ראש השנה ראוי לו לשמח מאד מאד אכלו מעדנים ושתו ממתקים כי חדות ה' היא מעזכם
וזה נאמר על ראש השנה

ענה ואמר ארש השנה שלי הוא חדוש גדול והשם יתברך יודע שאין הדבר בירשה מאבותי רק השם יתברקך נתן לי זאת במתנה שאני יודע מהו ראש השנה



לא מבעיא אתם(לא רק אתם) כלכם בודאי תלויין בראש השנה שלי אפילו כל העולם כלו תלוי בראש השנה שלי
כדי לשמוע את הרב אליהו גולדסקי באזמרהמכאל 2 3
אשרינו שיש לנו רבי כזה!אנונימי (פותח)
לא המדרש העיקר אלא המעשה. רבינו גילה עצות נפלאות ומחזקות להתקרב להשם בכל מצב ולדעת שתמיד יש תקוה. החיזוק של רבינו ורבי נתן הוא החיים שלנו ומאיר לנו את כל המצבים. אבל יש הסתרה נוראה על מה שרבינו מדבר בלי סוף על ארץ ישראל. למשל: יש ספרים נפלאים של הרב שלום ארוש שליט"א. ועוד לא יצא ספר "בגן ארצינו הקדושה", ואם נתחיל ללמוד בפשיטות את דברי רבינו בשבח ארצינו , כל כך נתחזק...
ישתבח שמו!!!יקירה
מה קורה?אשרייך!!צדיקה באמת..

אני גם לא לפני הרבה זמן התחלת להתחזק ולהתקרב לרבנו ברוך 'ה..

אני בהתחלה מזה נכנסתי לבלבולים..וזה מה לטוס לצאת מארץ..וזה..ואני חשבתי המון ושאלתי..
ואמרו לי שלטוס לרבנו זה בחנת ארץ ישראל..ואני יגד לך את האמת..אני עכשיו לא שואלת הרבה שאלות אני יודעת שרבנו אומר לבוא עלוי אני באה!!!אני בטוחה שמה שהוא אומר!!זה בטוח טוב!!עם את צריכה..עזרה לשאול שאלות אני יכולה בכיף!לעזור לך..

שיהיה לך בהצלחה!בבדרך נשמה!!'ה יברך אותך..שתזכי להתקרב ל'ה יתברך!דרך כל הצדקים..

תצרפי אותי לדבר..הזה שמתכתבים..

אחים צדיקיםאנונימי (פותח)
תודה על ההכוונה והייעוץ, ואתם צודקים אם רבי נחמן אמר שצריך לבוא אליו ומי שיבוא אליו ויגד את התיקון הכללי יקבל את כל הישעות אז צריך ללכת לשם, לטוס כלומר חח..
אשריכם ישראל!
ליקוטי הלכות אורח חיים ב'אנונימי (פותח)
דברים הנוהגים בסעודה הלכה ד': "וזה בחינת ראש השנה. כי כל עבודתינו בימים הקדושים הללו, בראש השנה, וכו'.... הכל הוא כדי לגלות קדושת ארץ ישראל כדי שנזכה לבוא לארץ ישראל. שזה עיקר קדושת איש הישראלי, כמו שאמר רבינו ז"ל וכו... שאמר אז בזה הלשון: "מי שרוצה להיות איש ישראלי, דהינו שילך מדרגא לדרגא אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל". ללמוד את דבריו הקדושים של רבי נתן! להפיץ אותם, לעשות מהם פליירים ולהפיץ בכל מקום אפשרי! יהודים, נתחזק בלימוד ליקוטי הלכות!
איך אפשר להחליף את ארץ ישראל ב"בחינת ארץ ישראל"?אוסנת
הנסתרות לה' אלוקינו..מ.מ.י.ר
בכל אופן, רבי נחמן (או שמא זה רבי נתן בליקוטי הלכות?) כותב שארץ ישראל היא עיקר קדושת איש הישראלי, או משפט דומה. זה מופיע בליקוטים במשיבת נפש אאל"ט. (מתוך הצצה שלי לשם; אני לא נוהג בד"כ ללמוד בספרי חכמת הנסתר).
תגובה לממיר:תיקון הכללי

"בכל אופן, רבי נחמן (או שמא זה רבי נתן בליקוטי הלכות?) כותב שארץ ישראל היא עיקר קדושת איש הישראלי, או משפט דומה. זה מופיע בליקוטים במשיבת נפש אאל"ט. (מתוך הצצה שלי לשם; אני לא נוהג בד"כ ללמוד בספרי חכמת הנסתר)."-

אז מה (שארץ ישראל היא עיקר קדושת איש הישראלי?)?, אי אפשר לצאת לשבוע לציון של הצדיק (שהוא בחינת ארץ ישראל וקדוש בקדושת ארץ ישראל) לקבל את התיקון לנשמה? הרי  רבינו ביקש והקפיד שכולם יבואו:"איש לא יעדר", ואף פעם, בקיבוץ הגדול בראש השנה עוד בחיי רבינו הקדוש, הוא אמר:"אהרל'ה לא בא וברל'ה לא בא". מי הם היו? מה היתה כוונת רבינו? "אהרל'ה" היה רב הקהילה, ו"ברל'ה" היה שואב המים הפשוט של העיירה, וכוונתו הייתה שחשוב שכולם יבואו, בין אם אתה רב חשוב ובין אם אתה שואב המים-- איש לא יעדר!  

 

 חוץ מזה ספרי ברסלב הם לא ספרי חכמת הנסתר אלא ספרים פשוטים השווים לכל נפש.- מומלץ!



גם לא לשניה אחת בודדה.מ.מ.י.ר
תבין שערכי הזמן לא יסולאו בפז. כל המהלך ארבע אמות בארץ ישראל מובטח לו שהוא בן עולם הבא" (כתובות קי"א).
כמה זמן לוקח ללכת ארבע אמות?? בוא נאמר חמש שניות. חמש שניות, ויש לך חלק לעולם הבא.

החסד לאברהם כותב שכל מי שנמצא בארץ ישראל, והארץ לא מקיאה אותו, נקרא צדיק, אפילו אם הוא רשע במעשיו.

כל שניה חשובה! כל רגע ורגע, עד כדי כך שלטיול בארץ ישראל מותר לצאת בספינה אפילו סמוך לשבת! (שו"ע או"ח רמ"ח, סק"ד במג"א)

מה עוד שיש פוסקים שמערערים על מי שאומר שמותר לצאת לחו"ל, לצורך קברי צדיקים (עיין מה שכתב מרן הרב קוק במשפט כהן סי' קמ"ז).
אבל אפילו למי שאומר שמותר - זה רק "מותר", אבל לא חובה או דבר דומה. ואני חושב שגם רבי נחמן כתב שיבואו אליו, כשהם היו בחו"ל. אבל בארץ ישראל, ששם עיקר קדושת איש הישראלי, שם עיקר הקדושה! שם משיגים הכי הרבה קדושה, גם יותר מראש השנה באומן, משם - אל תצא לחו"ל, גם לא לקברות צדיקים.

ובקשר לדבר השני - אוי ואבוי. בוודאי שספריו הקדושים והטהורים של רבי נחמן הם חכמת הנסתר. אין שום חולק על כך. אלא שיש אומרים - אפילו כך, תלמד אותם. ויש אומרים - לחכמת הנסתר מגיעים רק אחרי שבקיאים בחכמת הנגלה, ולכן עד שאין אתה בקיא בחכמת הנגלה כיאות - אל תלמד אותם. לא בגלל שהם לא קדושים, אלא ההפך - הם כל כך קדושים, שאין אנחנו ראויים. אני הולך כמו מי שאומר כך.

ארץ ישראל הקדושהדוד נחמן
באמת כל אלו המצדדים בארץ ישראל, ומדברים במעלותיה וגם ראיתי הנה שאלה אסנת מה ההבדל בין ארץ ובחינת ארץ.
כן, שאלת טוב מאוד.
אלו שגרים פה בארץ הקדושה בכלל אינם מרגישים גודל קדושתה באמת כי נסתמו כמעט כל הכלים מתוקף הגלות ולכן ברוב מעשיהם דבריהם הנהגותיהם באמת אינם מתנהגים וחיים כפי שצריך באמת להתנהג ולחיות בכזו ארץ קדושה.
ולכן כדי בכלל להתחיל להבין מה זו באמת הארץ ומה באמת צריך להיות היחס וההתנהגות והחיים בה, צריך בתחילה רק בחינת ארץ שזה רק הטעם והריח אך עדיין לא כל המחויבויות וההנהגות וההלכות וכו'
וזו בחינה ואצל רבי נחמן שם באומן הוא נתן את האור הזה של הבחינה, אך גם זה רק לאלו המבקשים זאת והמבינים כי הם באמת בהסתרה כאן הארץ ישראל ולא מבינים כלום מהקדושה שלה ומכיצד נכון להתנהג איתה.

וזהו רק משיח ילמד ממש כיצד לחיות חיים קדושים בארץ הקדושה עכשיו באמת זה הכל בהרבה בלבולים, כל קבוצה אוחזת במשהו אך גם עושה דברים ונוהגת בדברים שבכלל לא שייכים לארץ ישראל.
כלומר -מ.מ.י.ר
בשביל לטעום טעם של קדושת ארץ ישראל, אני צריך ליסוע לאומן?
אתה שם לב מה שאתה אומר?
אני צריך לצאת לחוץ לארץ, לארץ טומאת העמים, לטומאה הנוראה שיש שם, בשביל לטעום קדושת ארץ ישראל.

אתה צודק. קשה להרגיש את הקדושה של ארץ ישראל. אבל גם מי שחוזר מאומן, אני כלל לא בטוח שהוא מרגיש את קדושת ארץ ישראל יותר מאנשים כמונו שפחות מרגישים בינתיים בכל צעד שלהם, גם בתל אביב.
לכן הוספתידוד נחמן
וזהו רק משיח ילמד ממש כיצד לחיות חיים קדושים בארץ הקדושה עכשיו באמת זה הכל בהרבה בלבולים, כל קבוצה אוחזת במשהו אך גם עושה דברים ונוהגת בדברים שבכלל לא שייכים לארץ ישראל.

כי באמת גם באומן ניהיתה הסתרה גדולה ורוב הנוסעים באמת לא מצליחים להתחבר לאור של ארץ ישראל.

עכשיו רק משיח.
יש מחלותאנונימי (פותח)
כן, יש מחלות נפש נוראיות שרק רבינו יודע לטפל בהם. לא כולם תלמידים של הרב הקדוש הראי"ה זצ"ל זי"ע. ויש דברים שבלי רבינו מי יודע איפה היינו מונחים..
נסתרחגי עקיבא
ליקוטי מוהרן אכן מלא נסתר אבל לא הכל אפשר פשוט לעבור על הקטעים של הנסתר מהר אם בכל זאת לא רוצים יש ספרים בלי הנסתר כמו, "ספר המידות" (שרבנו כתב בגיל 6), "ליקוטי עצות", "משיבת נפש" ועוד
ל"ממיר"חגי עקיבאאחרונה
חס ושלום שבשביל קדושת ארץ ישראל צריך לצאת לחו"ל אבל רבנו הבטיח לעשות הכל בשביל תיקון הנשמה אז אולי עולם הבא יהיה אבל אולי גם אחרי סיגופים נוראים בישביל לתקן

יהי רצון שנזכה לראות פני מלכנו משיחנו ירום הודו שנזכה לקדושת ארץ ישראל באמת ונינצל מהגיהנום אמן
יש עוד שאלהאנונימי (פותח)
חסידי ברסלב מתוקים ויקרים למה לא נשמעה מחאה אדירה לפני שלוש שנים כשגירשו עשרת אלפים יהודים מבתיהם בארץ ישראל הקדושה?
בוודאי שנשמעו!תיקון הכללי
בוודאי?לא ניראה לי....אני תוהה אם זה באמת נכון..קראתיך
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך