זה ינחמנואנונימי (פותח)

 

       בס"ד

 

 

 

זה ינחמנו: הסבר על נ נח נחמ נחמן מאומן\ ישראל יצחק בזאנסון

 

סקירה על הספר "זה ינחמנו: הסבר על נ נח נחמ נחמן מאומן, מאת הרב בזאנסון.

הוצאה לאור שיר חדש, תשס"ח. 558 עמודים.

 

מאת: שמואל צבי

 

ריקוד סתמי: או צופן הגאולה

 

החסידים שרוקדים על גג הרכב ברמזורים, הגראפיטי שמופיע בכל מקום, בכבישים ובחוצות קריה, המדבקות המופיעות על כלי רכב עם המשפט- נ נח נחמ נחמן מאומן,  מעוררת אצל האנשים תגובות שונות, אלא שהתגובה המרכזית  היא השאלה- מה זה בעצם נחמן מאומן?

 

שאלה זו נותרה פתוחה עד שהשכיל הרב בזאנסון ועמל במשך 12 שנה לכתוב ספר בשם "זה ינחמנו" שיצא לאור בימים אלו, הוא הבין כי באופן כזה, שילוב של הסבר על פי המסורת התורנית לצד תאור חייו של מי שקיבל את הפתק, אזי יתקבלו הדברים ויפעלו כמו שהם באמת צריכים לפעול, כיוון שהספר נותן מענה לשאלה הכה פופולארית. ובכך מעניק הרב בזאנסון בדרכו הציורית, חשק ורצון לקורא להביא את המשפט הזה אליו, ויותר מכך עד כי יבין שהוא זקוק למשפט הזה והוא נחוץ לו מאוד ויוכל לעזור לו בכל מיני מצבים.

 

הספר כתוב באופן ייחודי ויוצא דופן: שכלי, אנציקלופדי ומדויק מחד, רגשי, סוער וסוחף מאידך. כל קורא יכול לחוש את העבודה הרבה שהושקעה, אלמנטים תורנים בסיסיים בתוך ראייה כללית שהיא מעל הזמן והמקום בו זמנית.

כתיבתו של הרב בזאנסון נשענת על עולם ידע רחב ברזי הקבלה והחסידות, כמעט אנציקלופדי, סוג של גאונות עם השראה.

 

הספר מחולק לשלושה חלקים

 

החלק הראשון-הפתק, מתאר את הרקע שבו התקבל, סיפור קבלת הפתק כמכתב שמימי, משמעות העניין ויסודותיו בערכי המסורת. הסבר מדויק ועשיר על כל פרט ופרט מפרטי "הפתק" שורה-שורה, מילה במילה.

 

החלק השני- הסבא, כי יש פתק ויש בעל הפתק, כדי לקבל את מהות הפתק, יהיה זה יותר קל כשנקבל הצצה כללית אל תוך עולמו של בעל הפתק. בחלק זה של הספר מתוארים חייו של הסבא על ידי פסיפס של אנקדוטות נבחרות בין אלפי עדויות, שמתוכן יוצא פאזל מושלם- ציור דמותו של הסבא- בעל הפתק.

 

היופי שבסיפורים על הסבא, גורם לקורא אותם, מן הנאה השמורה בעיקר למי שחובב דמויות הוד, גיבורים שעשו היסטוריה במהלך חייהם והפעם- היסטוריה רוחנית.

 

החלק השלישי- זה ינחמנו, הספר כאמור נשען על מסורת תורנית, בחלק השלישי מובאים, ליקוטים, מאמרים השלמות וביאורים ולבסוף, מפתח כללי מפורט.

 

בשורה נפלאה ומסר של תקווה, חזון לאחרית הימים וגם אזהרה: כיצד להינצל מהמבול הקרב ובא.

כך מתאר הרב בזאנסון בכמה מילים את ספרו.

 

קראתי בספר ואני יכול להעיד ששאלות רבות באו על פתרונן, אם כי עדיין יש כמה שאלות פתוחות כמו למשל, האם קבוצה זו היא כפי שתיאר זאת צבי מרק- ניאו ברסלבים או שמא זאת הדרך הותיקה של חסידי ברסלב מדור דור, כך או כך, הבשורה שבספר הכניסה בי כמות רבה של אופטימיות, כי עתיד להתגלות המנהיג של עם ישראל, המוכיח הראוי, מנהיג שיוכיח לנו כמה אנו טובים, יטה את פסק הדין לטובתנו עדי יאיר את נשמותינו באור אין סוף, מכיוון שכל יהודי הוא אוצר בלום המוקף באלפי שנות גלות המסתירות את אורו המיוחד,  בשורה זו נמצאת בשם : נ נח נחמ נחמן מאומן, מילות לשיר שעתיד להיות העולם הבא של כל הצדיקים והחסידים.

 

הרב בזאנסון בן 63 יליד צרפת, אומן, אשר פרי עטו הולידו עשרות ספרים ומתוכם הרב-מכר "אומץ", מתגורר כיום בתל-אביב לצד קהילה ברסלבית הצועדים בשיטתו- לתת לכל יהודי מסר של תקווה וחיזוק. אין זה סוד למה הוא בחר לגור בעיר ללא הפסקה, כאשר משימת ההפצה היא בראש מעייניו והעבודה בעיר כזו, מטבע הדברים גדולה ורחבה מאוד.

 

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך