חבר'ה אני גם רוצה ישיבה אבל אני לא יודע מה לבחורררmatu99

אני לא יודע אם אני רוצה ללכת לישיבה ברסלב או רגילה..

אני לא יודע אם אני רוצה ללכת לישיבה שחורה או לישיבה סרוגה....איזה דילמות ייאאא ריבונווו של עולםםם!!

תברר לעומק את השקפת העולם של שני הצדדים,אוסנת
ותחליט מה יותר מתאים לך.

אזהרה, הציונות הדתית יותר קשה למי שבאמת רוצה ללכת בה.
אל תדאג.אזמרה...
מתוך הכרות שלי עם כאלה שהלכו לכיוון השחור- זה עשה לחלק בילבולים
ולחלק- בעיות של קיצוניות וחוסר איזון. ואני לא מדברת על הידור במצוות,
זה טוב מאוד, אלא על ההתנהלות הכללית והיחס עם הסביבה.
אפילו אם הם מרגישים טוב.
הכי חשוב זה ישיבה חזקה בתורה, עם אוירה של קדושה ששולטת
ואם מחוברים לה', לתורה ולמצוות מבפנים, אז לא ניזוקים מכמה רוחות קלות שנושבות לצד הלא טוב.
רק העיקר שהרוב יהיה סוחף לטוב,מבקש ה' ומבקש אמת.
ויכולים להתחזק ולהתקרב לה' מאוד בישיבה סרוגה.
ואם זו סריגה עבה וגדולה, מלווה בפאות של גאווה יהודית ניכרת,
אז מה טוב...
ה' יהיה בעזרך.
רחל שלהבתיה צודקת ממש!קראתיך
תתאפס על עצמך באיזה ראש אתה בא, ואיך אתה רוצה לצאתסבא גפטו
משם.

אתה יכול ללכת לישיבות (לא משנה כ"כ הכיפות, אם כי מטבע הדברים במבחן המציאות זה בהחלט שונה) שמוציאות ממך את ה'תלמיד החכמים' שבך, עוזרות לך ללמוד בעצמך, ללמוד מצוות וטעמן. ואתה יכול ללכת לישיבות שיותר בראש חסידי. מטבע הדברים הן יותר פתוחות (לא הכוונה של בחורים עם רמה רוחנית פחותה, ממש ממש לא! יותר פתוחות מבחינת משמעת, הופעה של בן תורה וכו'*) תבדוק מה מתאים לך.

רק אזכיר לך שהחפץ חיים התלונן (שזה לא היה דבר מצוי אצלו) בין היתר, על שני הנושאים הבאים.

האחד, שבחורי ישיבות לא לומדים מסכת קדשים. ואמר להם 'ואם יבנה ביהמ"ק עכשיו, איך תדעו מה צריך לעשות?' - כך שעצם הלימוד הוא עניין חשוב.

השני, נזף בבחורי ישיבות ובראשי ישיבות הלומדים ומלמדים את התלמידיהם תורה ונ"ך מתוך הגמרא ולא כמו שהורו לנו חז"ל במס' מקומות (מס' אבות לדוג') על הדרך הבריאה והנכונה ללמוד את התורה.

* בעניין הכוכבית שסימנתי לעיל. אני לא חושב שבן תורה זה אומר בהכרח כובע וחליפה שחורים. זה מתאים (אם רוצים) לרבנים מובילים (ה'בית ישראל', הגראי"ה, וכו'). זה בכלל נכנס לישיבות באירופה קודם כל אצל הרבנים. ואז היה כמה נהיו מספר סגנונות של ישיבות. קלם וכו' וכו'. היו כאלה שהקפידו שלא תהיה טיפת אבק על הספסלים בביהמ"ד, והלבוש שלהם היה מצוחצח ומגונדר "כיואה לבּין תיירה", והיו את האלו שלא הלבוש היה חשוב להם, אלא עבודת המידות (ולא מבחינה פיזית...) זה מה שהוביל אצליהם. בכל אופן, לעניין מראה של בן תורה, לענ"ד, זה אומר שאדם שנמצא מס' שעות ביום בביהמ"ד, לא מתאים שהוא יסתובב עם חולצה צבעונית ומקושקשת בכל מיני דברים. לא שמי שלא לובש כזאת הוא בהכרח צדיק, ומי שלובש עובר על לאו. ממש ממש לא! ולא שיש בזה איסור או שהוא פחות טוב בזה שהוא לובש חולצה, כך נראה לי לפחות. ואני גם לא אומר להתגנדר, לשים חולצה בתוך המכנס ולשים את הפתילים של הציצית בצורה הכי מעפנה שקיימת עלי אדמות (באיזור המותן לערך).

זהו באופן כללי.
תדרוש את דרך ה' והוא יעזור לך. תדרוש ממנו. לא מאפחד ולא דרך אפחד.
ב"הצלחה בכ"מ.
3 דברים.מתנחל גאה.
בע"ה ית'

א.אל תספור אפחד,אל תקשיב לאפחד,ואל תקשיב לבנות
ב. צא להיתבודד כמה שעות במשך שבוע
ג. ואז תקשיב לקול הפנימי שלך והאמיתי..

ו... בהצלחה אחי!!!!
רק אל תישכח שהכול חרטא! רק תורה תפילה ומידות! לא משנה שחור\ירוק,גיבעוני\הרב ארוש\מיזרחי\ממלכתי\קיצוני..
תוכנו אכל קליפתו זרק..
מתנחל גאה צודקמכאל 2 3
ב"ה ית' בר"ה

אחי היקר

לך דבר אם ה' ית'

הוא יודע מה באמת טוב לך

ואחרי זה תשמע לקול הפנימי שלך

גם אם זה נשמעה קשה

בהצלחה
שמע אחי אני לא יודע מה הסגנון שלךנ נח זה הכל
אבל אני יגיד לך מתוך ניסיון
כולם דיברו על ישיבות שחורות וחרדים וכו' וכו' ואמרתי שנמאס לי מכל הסטיגמות ואני ילך לבדוק בעצמי
הלכתי לישיבה של הרב ארוש ודווקא היה סבבה וכל זה אבל זה לא ני מכל הלב אני אומר'ך דתי לאומי יהיה לו מאוד קשה להסתדר בישיבה שחורה זה עולם אחר לגמרי פשוט אלה חוזרים בתשובה שכל העניין שלהם זה החזרה בתשובה שלהם ונכנסו לעניין של חרדים והמבין יבין ואין להם דברים כמו ארץ ישראל טיולים בארץ וכו' וכו' לכן נראה לי שאם אתה דתי לאומי או בראש של זה לפחות יהיה לך נורא קשה להסתדר שם לדעתי...

סליחה על החפירה חחחח
שכחתי להוסיף שאם בא לך יש ישיבה חדשהנ נח זה הכל
שנה הבאה פותחים אותה בבת עין ישיבה לפנים פלא חדש ברסלב דתי לאומי
שכחתי להוסיף שאם בא לך יש ישיבה חדשהנ נח זה הכל
שנה הבאה פותחים אותה בבת עין ישיבה לפנים פלא חדש ברסלב דתי לאומי
אבל שמע אחי אל תעלב..לפי דעתי..matu99
אצל הדתיים לאומים יש המווןן התרים יש המון פתיחות וזה גורם לפי דעתי "לפתח חטאת רובץ"...אני לא אוהב את הפתיחות שיש אצל הדתיים לאומים הם חיים בסיגנון חילוני דתי כזה...ואני לא אוהב את הסגנון הזה אני אומר אם אתה דתי תיהיה דתי עד הסוף ואל תגיד אני נהנה משני העולמות יעעני ליהות דתילוני...עד היום הספקתי לראות את שני הצדדים.חרדים ודתי לאומי..והגעתי למסקנה שחרדי זה האמת ,חרדי זה המסורת של העם היהודי,,חרדי זה סגנון שבה הלכו אבותינו הקדושים ,,,
ודתי לאומי מן מגזר חדשני כזה שיש בו מתירנות רבה...
זאת דעתי..
ממש לא נכון!סבא גפטו
כל הזמן שומעים בחורים מדברים על ישיבה X ישיבה תיכונית לדוגמא, ואומרים שביחס לישיבות תיכוניות אחרות היא יותר 'חרדית', יותר 'דוסית'. אז...
א, יותר חרדי לא בהכרח יותר דוסי.
ב, יותר חרדי לא אומר בהכרח: 1-ערכים טובים יותר המקנים לתלמידים. 2-לימוד תורה לשמה טוב יותר. (הדגשתי 'לשמה'. כי לא 'לשמה' השחורים מצויינים בזה. וכתבתי שחורים, כי אצלי ה'חרדים' מוגדרים כ'שחורים'. "חרדי" סתם = "חרד ה'")

כך שהסגנון החרדי הקיים היום, הוא ממש לא המסורת וכל המילים המעניינות אודות הסגנון שבו הלכות אבותינו הקדושים.. זה ממש לא. הם לא היו בהשקפה גלותית, היה להם דגש ללמוד על מנת להגיע להלכה, ולא דף גמרא בשבועיים. (וכשאני הייתי בישיבה שחורה, היה לנו לדוג' מסכת ארבע אבות נזיקין, בעובי סנטימטר וחצי, וקובץ מפרשים בן שני חלקים. האחד משהו כמו 15 ס"מ!! והשני עוד איזה 7 ס"מ. וזה רק על המסכת הנ"ל. לא שאני מזלזל בכל הנ"ל, רק שהוא לא נצרך. בוודאי שלא כדי להגיע להלכה. ועוד יותר בוודאי לילד בן 13.5 (לא. אל תטעו, 13.5 הייתי לפני המון שנים. כשהייתי צעיר ויפה).

מגזר שיש בו "מתירנות רבה" כהגדרתך, הוא לא בדיוק מגזר. זה הכללה של מגזרים עם תכונות מסויימות. בעיקר 'מתירנות רבה'. זה קיים אצל הדת"ל, החרד"ל, החרדי, המתמעט, וכו' וכו' וכו'.

בתכלית; מה שחשוב זה הראש של ראש הישיבה. הוא זה שיכתיב כיצד הישיבה תתנהל ובאיזו דרך. גם איזה תלמידים יגיעו. ואם זו תהיה ישיבה מתירנית/מקפידה/חרדית או רצינית ולעניין. אין מבחר של ישיבות טובות. הברירות הן ללכת לישיבה לא כ"כ טובה ולעבוד על עצמך שעות נוספות, ללמוד עוד קצת ערכים והלכות שחשובות לך לאורח החיים שלך. האופצי'ה השני'ה היא, למצוא ישיבה טובה. וגם זה באופן יחסי. ('אדרת אליהו'=זילברמן לדוגמא, שיטת הלימוד שלהם היא טובה מאוד. גם מקנים ערכים +/- טובים. אבל הבעיה המרכזית איתם שהם מסבירים לך מה לעשות אבל אומרים לך ש'לא אתה. אתה תשב בישיבה ותלמד. יש את האלה (ואת זה הם לא אומרים מפורשות) הפחות טובים ממך, שיעשו את העבודה הזאת.). יש ישיבות טובות +/- בסגנון הרב טל, (גם שם יש בעיות). לסיכום פסקה זאת: בעיות לא חסרות, תבדוק, תמצא ותחליט למה אתה מתחבר, מה הכי נכון ובאופן יחסי מה הכי נראה לך ביחס לאחרים שגם אליהם התחברת. ולך על זה.

חפש את דרך ה', והקב"ה יעזור לך.
בלי מתווכים.
אין מה להיעלבנ נח זה הכל
ת'כלס מה שאמרת זה סטיגמה מטורפת ששמו על הציבור הנפלא שלנוו שלצערינו יש בו כמה פירות רקובים שהורסים את כל השק אצל החרדים זה השבבניקים אצלנו זה המזרוחניקים אתה מוזמן לבוא לבת עין ואני יסביר לך בפירוט את כל העניין.....(מניסיון רב במגזרים השונים)
סבא גפטוmatu99
אמרת שתכל'ס ראש הישיבה קובע אז שמע יעיעונייי..
לצערררייייי הרבבבבבב..
אני לומד בקרית נוער שזה ניקרא "ישיבה תיכונית"..ואתה יודע איזה ראש ישיבה יש לנו ..יש לנו ראש ישיבה חרדי עם זקן עד לברכיים והם משפחה ממש לתיפארת התורה הקדושה..
ולמרות שיש לנו ראש ישיבה כזה צדיק ונירא גם צדיק...הישיבה התיכונית שאני לומד בה היא לא פחות מבצפר חילונייי...!!היא מתלבשת בצורה ממש בסיגנון חילוני היא מסתפרת ממש בסיגנון חילוני...הדיבור של הלומדים בישיבה התיכונית כל היום זה על בנות ועל הבלי העולם הזה...בקיצור רק שתבין אני לומד בישיבה תיכונית וראש הישיבה צדיק לפי דעתי והוא יותר מצדיק..אבל הלומדים ב 'ישיבה' הם לא פחות מחילונים!!
חבר'ה אם הוא רוצה חרדי קדימה למה לאחגי עקיבאאחרונה
אין שום עינין לדחוף אותו לדתי-לאומי כל עוד הוא לומד תורה זה אחלה ולך אחי יש לי דבר אחד לומר לא משנה איפה תהיה תזכור כל יהודי באשר הוא צריך לאהוב אם אתה שייך לצבור כל שהוא זה ממש ממש לא סיבה להשמיץ או לא לאהוב יהודי אחר
שנזכה לאהוב את כל ישראל אמן
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך