יציאה מהארץ לאומן ולקברי צדיקים | הרב משה צוריאלסבא גפטו
לק"י [!!!]

שלושה בירורים-הלכתיים בנושא מאת הרב משה צוריאל.

בעניין יציאה לאומן:
החדש - /SendMail.aspx?print=print&type=1&item=7711
הקודם - SendMail.aspx?print=print&type=1&item=4979

בעניין יציאה לקברי צדיקים בכלל:
SendMail.aspx?print=print&type=1&item=6501

ופשוט שלסיים את העניין ולהפטיר בזלזול "יש לך מניעות, אתה עטוף בקליפות, אתה פשוט לא מספיק מקורב לצדיק כדי שתבין את גודל המעלה", זה מנוגד לכל עיקרון של בירור הלכתי ביהדות. ביהדות. אם מישהו בא לו על 'חידוש דת' שיעשה את זה, רק שלא ישכח שהוא יצטרך לשאת בתוצאות!
ת'אמת אין לי כוח לקרא את הלינקיםא.מ.נ
אבל מה אתה רוצה להגיד בזה? שלא לצאת מהארץ לאומן? עם כל הכבוד לרב הזה (ויש כבוד) אם אתה הולך אחריו אז אל תצא מהארץ ..
אני בטוחה שאם הרב ארוש והרב ארז יוצאים מהארץ אז בטוח יש התר.
בכל מקרה כשאני יצאתי מהארץ בררתי וראיתי שיש היתר..
נכוון!!צוודקת!!יקירה
נכון אין קטע באמת..ייאללה כאלו כל אחת!והדרך שלו!

ואני סומכת..על הרב ארווש!!שהוא יוצא..וזהו ..וורבנו אומר לבוא עלוי באים!!

שיהיהי בהצלחה!לכולם.
עיין בלינק הבא בתגובה 4, ותראה שלא הכל שחור לבןחסיד של הרבי
Articles/Article.aspx/6501

חוץ מזה, שמאמריו של כבוד הרב צוריאל, מבוססים על כך שכמה מגדולי הדורות הקודמים "לא הבינו" את ההלכה, בניגוד אליו שהוא מבין אותה כן. זה גישה שמותר שתהיה, אבל במקרה הזה, זה נראה לי קצת מוזר.
המאמרים האלה מזכירים את המשל של המגיד מדובנא, על הצלף המושלם. זה שקודם מסמן את המטרה, ואחר כך יורה. בתורה, זה אמור להיות הפוך.
או בקיצור, לחסידי ברסלב, ישנו ה"שדי חמד" שהיה אחד מגדולי ארץ ישראל, והתיר בצורה מפורשת לצאת. ישנם כיום עשרות רבנים שמתירים. עם כל הכבוד לרב צוריאל, אני לא רואה שום איסור לצאת, באם הרב שלך מתיר את זה.
ובדיוק כמו שכתבת על בירור הלכתי ביהדות - הרבי מלך המשיח התבטא פעם שמי שלא עשה שימוש ומעיז לפסוק, הוא עושה מעשה שהוא היפך האנושיות לגמרי. מי שהוא לא רב, אין לו להתעסק בבירורים הלכתיים, אלא להשאיר זאת להכרעת רבניו. הוא יכול לקרוא, להשתכנע לפה או לפה, אבל לפסוק, אין הוא יכול על פי דעתו. וזה נקודה שחשוב לזכור לפני שקוראים את המאמר הזה.
ודרך אגב, סתם תמיהה שעלתה לי בדרך אגב:
כתב כבוד הרב: "אבל יש לתמוה על הדימוי שהוא מדמה. הרי לצאת למען סחורה היא מצוה דרבנן, שאמרה תורה "והודעת להם את הדרך" (שמות י"ח, כ') ופרשו חז"ל (בבא מציעא ל', ע"ב) "זה בית חייהם". מפרש רש"י: "זה לימוד אומנות להתפרנס בה". וציווי מפורש הוא בחז"ל: "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ, שיגיעת שניהם משכחת עון. וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עון" (אבות, ב'). כלומר אם אדם מסוים מוצא מלאכתו ופרנסתו מהמסחר בחו"ל, הרי ברור שמקיים בזה מצוה מדרבנן. אבל הנידון שלנו, ההליכה לקברות, אינה אפילו מצוה דרבנן! (כן כתב שו"ת פרי הארץ)."
א. איך הגיע כבוד הרב ממאמרי חז"ל אלו לכך שיציאה למען סחורה היא מצוה דרבנן? ממ"נ, אם ישנו פסוק שממנו נלמד הענין, הרי זו מצוה דאורייתא. ואם לאו, למה לאמר שזו מצוה דרבנן?
ב. האם ישנו מי ממוני המצוות שמנה מצוה זו כאחת משבע המצוות דרבנן?
ג. אפילו תינח שהיא מצוה דרבנן. מי מחייב אותו לצאת? יחליף אומנותו ויעסוק באומנות בארץ ישראל בלבד. ואפילו תאמר שאין חיוב גמור לעשות כך, למה לא מצינו מי מהראשונים (אני פשוט מעריך שאם היו, היה הרב מביא אותם) שמשבח את העוסק במלאכה בארץ ישראל בלבד ואינו יוצא ממנה?
ואולי, זה בדיוק הפשט ב"פרי הארץ", שמכיון שעדיף לכאורה שיעסוק במלאכה בארץ הקודש, ובכל אופן רואים שלא אסרה לו התורה לצאת בשביל עוד כמה גרושים, ממילא פשוט שלמטרה חיובית - רוחנית, יותר לצאת.
אבל כאמור, אני ממש לא רב, ואין לי שום סמכות לפסוק. יעשה איש כהוראת רבניו.
רביי נחמןןןןןןןןןןןן מאוממןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןשמריתוש
אולי די בסדר?שב ממצולותאחרונה
לק"י
חפרו בנושא הזה לא מצאו נפט אבל מיצו אותו בתכלית!
א.מ.נ צודקת במיליון אחוז מבטיח שלא היה לי את הקריז לעשות קליק קטן בעכבר על הלינק מרוב מיאוס
מי שבא לו שיסע מי שלא בא לו שלא יסע ויפסיק לשגע אנשים ולהטריד אותם בעבודת ה' שלהם! ואל תנסו להציל אותם מהחשיכה הזאת בסדר?
אין לי כוח למנות את הרבנים שמתירים ועוד מהציבור שלנו
ואני לא מתכוון לכמה אברכים באיזה ישיבה נידחת
וחוץ מזה רבינו הבטיח תיקון למי שיבוא נכון? אתה לא מאמין או לא רוצה? זבש"ך
מי האדם שיפריע לי ויבלבל אותי בעבודת ה' ולא משנה מה אורך הזקן שלו!!!
אני רוצה את התיקון שלי ואף אחד אבל אף אחד לא ימנע ממני לקבל אותו!!!!!!
"וכן נאמר רגליהם רגל ישרה משמעות הדברים כאשר המלאכים הולכים לעשות רצון ה' הם הולכים ואינם מטים ראשם לצדדים,כדי לראות מה יאמרו עליהם אחרים,לדידם קיימת אך ורק מטרה אחת-לעשות רצון קונם.לפיכך אין הם מתחשבים כלל בדעת האחרים"(י-לקוט לקח טוב,פרשת משפטים,על פירוש שופטים ושוטרים)
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך