אוכל לשירות...רחלקה
אוכל לשירותרחלקה
אם למישו יש מתכונים קלים, מהירים ובסיסיים, שניתן להכין בדירת שירות שיכתוב כאן...
תודה רבה!
פסטה (אבל לא להגזים), מרקים, טוסטיםאנונימי (פותח)
להשתדל לאכול ארוחות מסודרות ולא רק נישנושים.אם הבנים12
1. אורז עם בצל וגזר - מטגנים פרוסות בצל ומקלות גזר מוסיפים אורז (לברור) מכסים במים כוס וחצי לכוס אורז, תבלינים - מלח, פלפל, קצת כורכום, אבקת מרק. לבשל מכוסה 20 דק' בערך. בתאבון.
2. סלטים - חסה, ירקות, תפו"א וכו'.
3. חביתות עם כל מיני דברים - בצל ופטריות, ירק קצוץ, חביתה עם גבנ"צ וכו'.
4. לא לשכוח לקחת סנדויצים לעבודה. חשוב גם לאכול במשך היום ולא רק בערב כשחוזרים לדירה.
5. מרקים
6. אוכל מהבית שנשאר משבת וכד'.

בכל אופן שנה טובה ומועילה!
אצלנו בשירותכפרגניסטית
בשנה הראשונה הייתי בדירה ובישלתי (חלבי: פסטות מוקרמות, פיצה, לזניה, פנקייקס וכו')
בשרי: אורז, תפו"א, שניצלים, פסטות, (קציצות שהייתי מביאה קפואות מהבית ורק מחממת)
וכמובן שהיה טבעול


שנה שניה הייתי בפנימייה וכבר היה מטבח וטבח שהכין לנו אוכל
תודה לכולכןרחלקהאחרונה
שלושה סלטים פשוטים שמוכיחים שבריא לא חייב להיות מסhameiri13

יש מתכונים שנראים בריאים מדי, מסובכים מדי, או כאלה שמרגישים כמו “משימה” במטבח.

ויש מתכונים אחרים — כאלה שמזכירים לנו שהאוכל הכי טוב מתחיל דווקא מהדברים הפשוטים: ירקות טריים, עשבי תיבול, שמן זית איכותי, לימון, חומץ טוב, גבינה טובה וקערה אחת גדולה שמחברת הכול יחד.

 

שלושת הסלטים שלפניכם — טאבולה רענן, סלט עגבניות שרי ומוצרלה, וסלט צנוניות קליל — הם בדיוק מהסוג הזה: צבעוניים, מהירים, מלאי טעם, ולא דורשים טכניקות מורכבות או שעות במטבח.

הם מתאימים לארוחת ערב קלילה, לשולחן שבת, לאירוח, כתוספת לצד מנה עיקרית, או פשוט כדרך קלה להכניס יותר רעננות לצלחת.

 

הבריאות נמצאת בפרטים הקטנים

 

מה שהופך את הסלטים האלה למוצלחים הוא לא רק הטעם — אלא השילוב החכם של המרכיבים.

הבורגול שבטאבולה מוסיף תחושת שובע ונפח נעים לסלט, בלי להפוך אותו לכבד. יחד עם פטרוזיליה, נענע, עגבניות, מלפפון, בצל ירוק, לימון ושמן זית — מתקבל סלט שמרגיש חי, רענן ומלא תנועה.

עגבניות השרי מביאות מתיקות טבעית, צבע וחמיצות עדינה. כשהן נפגשות עם מוצרלה איכותית, בזיליקום, שמן זית וחומץ בלסמי — נוצר סלט פשוט מאוד, אבל כזה שמרגיש כמו מנה של בית קפה טוב.

והצנוניות? הן אולי קטנות, אבל יש להן אופי. יחד עם מלפפונים, בצל סגול, שמיר, נענע ובצל ירוק, הן יוצרות סלט פריך, חד, רענן ומעורר תיאבון.

 

למה דווקא הסלטים האלה כל כך מוצלחים?

 

כי הם עובדים על כמה שכבות יחד:

 

הם צבעוניים — והעיניים אוכלות עוד לפני הביס הראשון.
הם פריכים — ולכן נותנים תחושה של טריות אמיתית.
הם מתובלים בעדינות — בלי להטביע את הירקות ברטבים כבדים.
הם קלים להכנה — בעיקר חיתוך, ערבוב ותיבול.
והם גמישים — אפשר להתאים אותם לפי מה שיש בבית.

 

אין כאן צורך בבישול מורכב, בתנור, בסירים או בשלבים ארוכים. ברוב המקרים, כל מה שצריך הוא קרש חיתוך, סכין טובה, קערה, וכמה דקות של עבודה.

וזה בדיוק היופי: אוכל בריא לא חייב להיראות כמו פרויקט. לפעמים הוא פשוט צריך להיות זמין, טעים וצבעוני מספיק כדי שנרצה לחזור אליו שוב.

 

המרכיבים שעושים את ההבדל

 

פטרוזיליה, נענע, בזיליקום, שמיר ובצל ירוק הם לא רק “קישוט”. הם אלה שנותנים לסלט חיים. הם מוסיפים ריח, עומק, רעננות וטעם שמרגיש נקי יותר.

שמן הזית מחבר את הכול יחד ומוסיף מרקם עשיר.


הלימון, החומץ או הבלסמי נותנים חמצמצות שמרימה את הירקות.
המלח והפלפל מאזנים.


והירקות הטריים מביאים את הבסיס: פריכות, צבע, מים, סיבים וטעם טבעי.

זה אוכל שלא מנסה להתחכם יותר מדי.


הוא פשוט נותן לחומרי הגלם הטובים לעשות את העבודה.

 

שלושה סלטים — שלוש חוויות שונות

 

1. סלט טאבולה מקורי

סלט לבנוני קלאסי על בסיס בורגול, ירקות קצוצים דק, הרבה עשבי תיבול, לימון ושמן זית.
זה סלט קליל אבל משביע, רענן מאוד, ומתאים במיוחד למי שאוהב טעמים חמוצים־ירוקים.

היתרון הגדול שלו הוא האיזון: הבורגול נותן גוף, הירקות נותנים רעננות, והלימון יחד עם עשבי התיבול נותנים את האופי.

זה סלט שיכול לעמוד בפני עצמו כארוחה קלה, או להשתלב נהדר לצד דגים, עוף, קציצות, פשטידות או מנות שבתיות.

 

 

2. סלט עגבניות שרי ומוצרלה

זה אחד הסלטים שמוכיחים שלא צריך הרבה מרכיבים כדי ליצור משהו טעים באמת.

עגבניות שרי מתוקות, מוצרלה טובה, שמן זית, בלסמי, בזיליקום, מלח ופלפל — וזה כמעט הכול.

הסוד כאן הוא איכות חומרי הגלם. כשהעגבניות טריות ומתוקות, הגבינה טובה והשמן איכותי, אין צורך להעמיס. הסלט הזה אלגנטי, פשוט, מהיר ומתאים מאוד לאירוח או לארוחה חלבית קלילה.

 

 

3. סלט צנוניות קל וטעים

סלט פריך, חד ורענן, שמתאים במיוחד למי שאוהב טעמים נקיים.

הצנוניות נותנות חריפות עדינה ופריכות, המלפפונים מוסיפים רעננות, הבצל הסגול נותן עומק, והשמיר, הנענע והבצל הירוק הופכים את הסלט לחי ומיוחד.

זה סלט שמתאים כתוספת מרעננת לארוחה כבדה יותר, או כמנה קלילה בפני עצמה. אפשר גם להגיש אותו על מצע של יוגורט יווני, למי שרוצה להפוך אותו למנה חלבית עשירה יותר.

 

 

היתרון הגדול: אפשר להכין בלי להסתבך

 

אחד הדברים היפים בשלושת המתכונים האלה הוא שהם לא דורשים מיומנות מיוחדת.

אין כאן שלבים מורכבים.
אין צורך בציוד מיוחד.
אין צורך לעמוד זמן רב במטבח.

 

שוטפים.
קוצצים.
מערבבים.
מתבלים.
מגישים.

 

ובמקרים מסוימים, אפילו עדיף לתת לסלט לנוח כמה דקות או כמה שעות, כדי שהטעמים יתחברו טוב יותר.

זו בדיוק הסיבה שסלטים כאלה יכולים להפוך להרגל. לא כי הם “בריאים” על הנייר, אלא כי באמת קל להכין אותם שוב ושוב.

 

תקציר המתכונים

סלט טאבולה מקורי — בורגול מושרה עם עגבניות, מלפפונים, פטרוזיליה, כוסברה או נענע, בצל ירוק, בצל סגול, לימון, שמן זית ולימון כבוש. סלט רענן, משביע וקליל.

סלט עגבניות שרי ומוצרלה — עגבניות שרי חתוכות עם מוצרלה, שמן זית, חומץ בלסמי, בזיליקום, מלח ופלפל. סלט מהיר, אלגנטי וחלבי.

סלט צנוניות קל וטעים — צנוניות פרוסות עם מלפפונים, בצל סגול, שמיר, בצל ירוק, נענע, שמן זית וחומץ בן יין לבן. סלט פריך, רענן ודליל בקלוריות יחסית.

 

---

 

לא תמיד צריך לחפש מתכונים מורכבים כדי לאכול טוב יותר.

לפעמים מספיק לקחת כמה ירקות טריים, להוסיף עשבי תיבול, שמן זית, לימון או חומץ, ולתת לטבע לעשות את שלו.

הסלטים האלה מזכירים לנו שבריאות יכולה להיות פשוטה.
לא משעממת, לא מסובכת, לא כבדה — אלא צבעונית, פריכה, נגישה וטעימה.

כי כשמתכון הוא גם קל להכנה, גם יפה להגשה וגם מלא בטעם — יש סיכוי הרבה יותר גדול שהוא באמת ייכנס לשגרה.

 

קרדיטים לתכנים והתמונות:

המאמר נכתב בהשראת מתכונים ורעיונות קולינריים מהמקורות הבאים:

 

רשת 13 — סלט עגבניות שרי ומוצרלה
FoodsDictionary — סלט צנוניות קל וטעים
הקמפוס הקולינרי — סלט טאבולה מקורי

 

מקווה שהפוסטיהווה ערך עבורכם !hameiri13אחרונה

אשמח לקבל תגובות

אין שרשור בישול לשבת?מתיכון ועד מעון
חח...הייתי שמחה, אבל אני באמתע הבישוליםיעל מהדרום
אני האמת לא🤭 נוסעיםטארקו
אכין תכף עוגיות קוואקר לקחת איתנו..
ברור שמבשלת.... חילזון 123

מתכננת עוף ממולא

בולונז

תוספות

חלות

רק מתחילים....

אנחנו לא בבית🤭שוב..בוקר אור
מקווה מאוד שבת הבאה!
השבוע לא,חתול זמני

אך שבוע שעבר הייתי בחו"ל ועשינו דגים על האש (סלמון, בקלה + כמה דגים טריים שדגנו)

+ תפו"א בצל ועגבניות על האש

וגם שימורי טונה בשיטה הזולה (פותחים, שמים נייר למעלה, מוסיפים שמן, מדליקים, ונותנים לזה לבעור)

אני בישלתי מלאמתיכון ועד מעון

ע"ש

מרק עוף

עוף עם רוטב שזיפים

תפוחי אדמה בטטות אורז

כרובית

חסה, כרוב

לקינוח פצפוצי אורז של חן במטבח

 

קידוש

עוגת מיץ, עוגה אנגליש, עיגת ביסקוויטים, עוגיות פאדג'

 

סעודה

סלמון עם חרדל ודבש

שניצלים, בשר בעלי פילו

תוספות כמו בערב חוץ מתפוחי אדמה שונים

ברוקולי

חסה וכרוב

 

סד"ש

קוגל אטריות, חצילים, לחמניות שום נתלשות

 

וואי באמת מלא. ב"ה. מתי סיימת?המקורית
הבוקר ב11מתיכון ועד מעון

לפני המסיבת סיום של הקטנה שלנו.

אני תמיד אוהבת לבשל הרבה, שיהיה אוכל לרוב השבוע

איך הספקת? כל הכבוד לך!המקורית
מתחילה בחמישי בערב בד''כמתיכון ועד מעוןאחרונה
אצלנוהמקורית

ערב דג ברוטב חריף

בוקר - לחם גבינות חמאה וירקות

צהריים חמין עם בשר שיועית אורז וחיטה

לסדש יש סרדינים

עוגת תפוז וקוקוס ורולדת ריבת חלב


לצהריים הכנתי שקשוקה, ולתחילת שבטע הכנתי חזה עוף בתיבול שווארמה ואורז


סלטים - חסות ששטפתי מראש, חצילים 3 סוגים, י טחינה, אבוקדו, שומר וקולורבי, מלפפון עם בצל סגול, ומטבלים

התעייפתי

שבת בפתח!! מה מתבשל?גלויה

אנחנו נוסעים לשבת לחמותי

אני אכין בעז"ה דג מושט ברוטב עגבניות

ופשטידת ירקות.


ומה אצלכם?

שבת חמה, פחות בישוליםהמקורית

בערב - דג טונה ברוטב

קידוש חלבי - גבינות, חמאה ולחם

צהריים לילדים - חמין פרוה עם חיטה

סדש - סרדינים טונה בקופסא ומטבלים (צימיצורי, שום קונפי, מטבוחה, חציל קלוי עם טחינה, גוואקמולי)


יש שוקולדים כדורי שוקולד וגלידות, פירות ופיצוחים

אין לי כח להכין עוגה

לחם קנוי כמובן

אצלנואבןישראל

ערב שבת

דג נסיכה

אנטיפסטי

ושעועית ירוקה

בוקר שבת

שניצל הודו

קציצות בשר עם אפונה

אורז

סדש- סלט טונה סלטים שנשארו חלה

חלות קנינו הפעם.

עוגת ריבה פירורים רוגלך ועוגה חלבית שקנינו..

סלטים השבת בעיקר חיים חוץ מביצים מטבוחה וטחינה..

לאחרונה אני כמעט כל שבוע מפספסת את השרשורטארקואחרונה

אז משתפת בדיעבד...


חלות

סלטים-הרוב מהמקפיא: פסטו, זיתים, מטבוחה, חומוס, פטריות בטריאקי, קישואים מטוגנים, אבוקדו.


ליל שבת

אגרול

תבשיל ירקות ועוף צהוב

קוסקוס


בוקר שבת

מוקפץ של אטריות אודון עם חזה עוף ופטריות בתיבול אסייתי מתוק(סגנון מוקפץ קוראיני)

סלט ירקות עשיר


סדש

פסטה טונה


עוגת שמרים

אבטיח וחטיפים

מתכון לסופלהאקונהמטטה

יש לנו בע"ה אירוע

ואני רוצה להכין סופלה בכמות גדולה

אממהה השוקולד מאד יקר ...

יש למישהו מתכון שמעורבב עם קקאו?

מתכון שמתאים לכמות גדולה?


תודה

אין לי מתכוןתוהה לעצמי
אבל אולי תכיני במקום זה עוגת שוקולד חמה?
את רוצה להכין פונדנט , וזה מכינים עם שוקולדופל לימוןאחרונה

עוגת שוקולד חמה גם יכולה להיות קינוח שווה ומיוחד

ארוחות צהריים אשמח לרעיונותחולמת להצליח

אני רוצה לבנות תפריט שיהיה קבוע לארוחת צהריים לכל השבוע.

אשמח לרעיונות, בעיקר מאכלים שלא דורשים הרבה הכנה,

אפשר גם בשרי וגם פרווה ושהמאכלים יהיו מתאימים גם לילדים.

תודה 

דברים ששמים בתנור זה הכי קל.אונמר

ולא עומדים לבשל אני מתכוונת.

סלמון חתוך כבר מראש במקפיא, אתה מפשיר כמות שצריך, שם בתבנית עם מעליו רוטב של חרדל + דבש + סויה.

ליד זה באותה תבנית שעועית ירוקה.
אם רוצים אורז ליד זה גם שניה וחצי.

קציצות אני עושה גם דיי מהר אבל זה כן יותר עבודה,
מערבבים בשר טחון עם בצל, ירוקים, ותבלינים, עושים קציצות בידים ולתנור. 
בסיר רוטב אדום פשוט של רסק עגבניות ומים ותיבול. (כמובן שאפשר לשדרג אם יש כח בעגבניות טריות או כל דבר אחר)
כשהקציצות מוכנות מהתנור לרוטב וזהו.
גם פה - ספגטי אפשר כתוספת או אורז, קוסקוס.

 

אם אוהבים דברים יותר של לחם - אז עראיס זה גם דיי מהר בתנור.

במקפיא היתי שמה ברוקולי, שעועית ירוקה, וכאלה שכשרוצים זה מוכן מאד מהר בתנור.

 

גם אפונה קפואה ברוטב אדום זה ממש קל להכין.

שווה להתמקד במנות עיקריותופל לימון

כמו רוטב בולונז, קציצות, כדורי בשר ברוטב,שניצלים, צלי חלקי עוף,חזה עוף בתבלינים, פילה אמנון אפוי שניצל דג את כל אלה אפשר להכין מבעוד מועד להקפיא ולהוציא כל פעם מנה

תוספות ליד לפי מה שאוהבים, פסטה, פתיתים, קוסקוס, אורז עם ירקות או בלי

ירקות אפויים

תבשיל קישואים עם או בלי חצילים ועגבניות

לפעמים אני זורקת בתבנית תכולה של כל מיני שקיות ירקות קפואים, מתבלת ואופה - הכי קל ונשמר יופי כמה ימים

עונהשושיאדית
  • - חזה עוף מוקפץ + פירה + ירקות (מוקפצים או חיים). ארוחה בכמה דקות הכנה.
  • - שניצלים + פסטה ברוטב עגבניות + ירקות חיים. משהו שתמיד כיף לאכול.
  • - כדורי בשר ברוטב אדום + אורז / קוסקוס + ירקות בתוך הרוטב האדום (תפוא / בטטה / גזר).
  • - פרגיות בתנור / מוקפצות + תוספת כלשהי / בתוך פיתה עם סלט.
אצלנו אלו הולכים בצהריםאבןישראל

פתיתים עם נקניקיות בסיר אחד וסלט

פסטה ברוטב אדום ובריק( עלי סיגר עם ביצה)

לזניה בשרית/ חלבית וירקות חתוכים

בולונז

אורז עם סלט גדול, טונה, חמוצים וביצה קשה

מלווח פיצה

קוסקוס ומרק

שקשוקה וטחינה עם לחניות

בא לי לבוא לאכול אצליכם🤣יעל מהדרום
מוזמנת(:אבןישראל
אפשר להכיןהמקורית

עוף ותפוא בתנור ולהוסיף אןרז

כנל עם פתיתים

אפשר לעשות מרק קוסקוס עם או בלי עוף

פרגיות במחבת/ נינגה עם תוספת

קציצות עוף/ בקר בלחם

נודלס עם חזה עוף

חזה עוף עם פסטה

שניצל ופסטה (אפשר לקנות פרוס ולתבל ולהקפיא כמות)

פרווה פחות אוכלים אצלנו אבל מושט בתנור/ סלמון עם סלט גדול

...חילזון 123אחרונה

רוטב אדום עם גזר, תפוא ודג אמנון (אפשר להכין מראש) + קוסקוס משקית

כדורי דג קפואים ברוטב אדום ותוספת

פסטה עם בשר טחון מטוגן ותבלינים

שניצלים בשריים בתנור+ צ'יפס בתנור(אפשר מתפוא אמיתיים)

שניצל דג בתנור (אפשר אמנון או סול, לא צריך ביצה, רק פרורי לחם וספריי שמן בנדיבות)

אורז+טונה,+ירק מבושל כלשהו (נגיד תירס, שעועית ירוקה, גזר גמדי, קישואים)

פתיתים ונקנקיות בסיר אחד

חזות עוף שלמים אפויים ותוספת כלשהי

אז מה מתבשל אצלכם לשבת?חדשה,,

מחר יהיה לי יום עמוס ןאגיע הביתה רק בשעות הצוהריים, אז מתכננת להתחיל היום ולסיים את הרוב.


ערב:

דג סלמון מרוקאי עם גרגרי חומוס

ניוקי

חלות מהמקפיא

בורקיטס

סלטים מבושלים: מטבוחה, חצילים, קישואים, אולי פטריות.

סלטים חיים


בוקר:

עוגת גבינה אפויה

עוגיות (אין לי מושג איזה)


שניצלים

תפו"א בתנור

סלטים כנ"ל


פוקצ'ה מהמקפיא

אצלנו בעזרת ה'מוריה 7

טחינה

סופלה

פצפוצי אורז

חלות


חציל קלוי, חציל בתנור, חומוס, חילבה, מטבוחה מהמקפיא.


ערב:

דג ברוטב אדום

מרק עוף


בוקר:

חמין עוף

ברוקולי בתנור

אורז

דג סלמון


סדש:

דג סלמון

פשטידת ירקות

ביצים קשות

ניוקי את מכינה אותו לבד?אונמר

אם כן אש אזמח למתכון.

הקנויים לא טעימים לי ובאלי לטעום ביתי

אצלנוסטודנטית אלופה

חציל ברוטב, חציל עם אגוזים, חציל קלוי עם טחינה, סלט ביצים, חומוס וסלטים חיים שנחתוך בשבת (מטגנת בטטה לסלט חסה)

ערב

קציצות דגים ברוטב מרוקאי

עוף עם אורז ושמיר בקוקי


בוקר

סלמון בקראסט פיצוחים

אנטיפסטי


סד"ש מתארחים


חלות ביתיות

חיתוכיות ביסקוויטים

עוגיות גרנולה

אצלנו עדיין לא מתבשל כלוםאבןישראל

בתכנון בעזרת השם

ערב שבת

סיר דגים ברוטב אדום עם חומוס

מרק תימני


בוקר שבת

חזה עוף ברוטב פטריות

שוקיים עם תפוא ובטטה

אורז צהוב


סדש

דגים שנשארו

בלינצס/ קרפים

סלטים


עוגת בסקויטים

עוגת תפוזים גבוהה

ועוגה עם בצק וריבה

סלטים מה שנספיק(מטבוחה ביצים חציל מטוגן ובמיונז כרוב חסה עגבניות שרי)

שיהיו הכנות נעימות וטעימות

הרבה זמן לא כתבתיהמקורית

אז אצלנו

שבת בערב- דגחם וקציצות דגים ברוטב

שבת בבוקר - לחם, גבינות, חמאה וירקות

צהריים (ביניים לילדים) - חמין פרווה

סדש - סרדינים וסלטים


חלות קנויות כמובן

יהיו גם מליון מתוקים, פירות ופיצוחים

בגזרת מיליון הסלטים - סלק מבושל, סלט תפוא וביצה, תירס עם גמבה ומיונז, כרוב סגול במיונז, קולורבי, מלפפון עם בצל סגול, אבוקדו, חצילים בציפוי וסלט קוביות חציל, טחינה, מטבוחה, סלט חסה ונראלי שזהו

אם יישאר כח אכין כדורי שוקולד ועוגה בחושה

אצליופל לימוןאחרונה

לערב מלא סלטים, סלמון אפוי על מצע פלפלים אפויים

צלי כתף עם פטריות

תפו"א מאודים עם בצל מטוגן

כרוב ממולא

שעועית ירוקה מוקפצת

עוגת תפוחים בחושה

 

לבוקר ארוחת  בוקר ועוגת גבינה שהפעם קניתי

 

לצהריים

פרגיות אפויות עם תפו"א

קוסקוס עם ירקות

פשטידת פטרוזיליה

סלט כרוב אפוי ברוטב על בסיס טחינה

סלט אנדיב

גלידה לקינוח

 

מה מכינים לשבת?בוקר אור

ערב

מרק עדשים ירוקות

קוסקוס

בשרי כלשהו ברוטב לא אדום, אולי קציצות ברוטב צהוב? רעיונות יתקבלו בברכה


בוקר

פסטה בולונז שקיבלנו

אנטיפסטי


סדש

אולי בורקס פיצה מבצק ספידי או פשטידה


חלןת מהמקפיא

טחינה שקיבלנו

חצילים בתנור

סלט ביצים

סלט ירקות

סלט אבוקדו


גלידוניות קנויות

פופקורן

יש עוגת שוקולד וחמאת בוטנים במקפיא וגם עוגיות לימון, נראה מה נוציא 

יאמי!!גלויה

אנחנו נוסעים להורים שלי.

התלבטתי האם להכין עוגת יום הולדת מסורתית לאחי הבכור הרווק

(מכינה לו כל שנה מגיל 16. יום הולדת 39...)


יואו צריכה להתאפס על זהנערת טבע

בגדול- אני בונה על שבת מהמקפיא.

ועכשיו מבינה שעוד לא הפשרתי כלום.


יש פסטה ברוטב מוכנה, תפו"א אפויים ועוד משהו שאני לא זוכרת במקפיא


מעבר לזה יש מוקפץ ירקות ממש טוב ברוטב אדום עם קציצות בקר.


מקווה להכין בעז"ה דג, מרק, ואולי אולי שניצלונים


ועוגה. שה' ייתן כח.

אני מכינה לפעמים קציצות עם רוטב צהוב וסלרימוריה 7

אם אתם אוהבים סלרי, זה ממש טעים


מכינים עיסה של קציצות: בשר/הודו/ עוף, בצל קצוץ מטוגן, פטרוזיליה קצוצה, ביצה, פירורי לחם, מלח פלפל חוויג' למרק, לפעמים גם קישוא מגורד.

רוטב: מטגנים בצל, מוסיפים מלא סלרי חתוך, מטגנים איזה 10 דקות ומערבבים מדי פעם, מלח פלפל חוויג' ומים, מרתיחים ומבשלים כמה דקות, ואז מוסיפים את הבשר..

אצלנועלמא22

היו בלתמים בקניות בסופר, אז קצת מאלתרת.


מרק עגבניות

עוף בתנור עם תפוחי אדמה

בשר בקר מהמקפיא

אורז עם אטריות

שעועית ירוקה מוקפצת

דג סלמון עם ניוקי ופסטו


סלט כרוב

סלט תירס

סלט עגבניות שרי

חלה מהמקפיא

עוגת ביסקוויטים אפויה

אם אספיק- קורנפלקס בשוקולד


סעודה שלישית - מאפינס מלוחים וסלט חסה עם חלומי

מה זה עוגת ביסקוויטים אפויה? נשמע טוב!!יעל מהדרום
מתכון של ניקיעלמא22

 https://nikib.co.il/cakes-dessert/36772/


החלפתי את האגוזים בשוקולד צ'יפס, לא שמתי קינמון, ושמתי ציפוי שוקולד מלמעלה. אם עושים ככה צריך להפחית מכמות הסוכר (היא גם כתבה שם להקפיא ישר אחרי האפייה לשעתיים, ושכחתי מזה, אז הקפאתי יותר מאוחר).

אני מודה שאנחנו לא בטוחים אם אנחנו אוהבים או לא.. חח

תודה!! (אחרי שראיתי מה זה, זה באמת נשמע קצת מוזר😅יעל מהדרוםאחרונה

אולי יעניין אותך