מובא בליקוטי הלכות- הלכות תפילין הלכה ו' סימן כז': "וזה בחינת קריאת המגילה... כי איתא בדבריו ז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א, סימן קצב) שדבור אמת של הצדיק האמת הוא בחינת פניו ושכלו וחכמתו וכו'.. וזה בחינת מקרא מגילה, שהוא בחינת הארת פני מרדכי ואסתר, כי הם דברי אמת שלהם, כמו שכתוב (מְגִלַּת אֶסְתֵּר ט'), "דִּבְרֵי שָׁלוֹם וֶאֱמֶת". כִּי כְּשֶׁקּוֹרִין אֶת הַמְגִלָּה וּמְפַרְסְמִין תֹּקֶף הַנֵּס שֶׁנַּעֲשָֹה עַל יְדֵי מָרְדְּכַי וְאֶסְתֵּר עַל יְדֵי מַעֲשֵֹיהֶם וְהַנְהָגוֹתֵיהֶם שֶׁנָּהֲגוּ אָז בְּחָכְמָה נִפְלָאָה וּבְצִדְקוּת נוֹרָא וּבִקְדֻשָּׁה גְּדוֹלָה בָּזֶה מַרְאִין וּמְאִירִין אוֹר פְּנֵיהֶם הַקְּדוֹשִׁים שֶׁהוּא גָּנוּז בְּתוֹךְ הַמְגִלָּה הַקְּדוֹשָׁה, שֶׁהוּא סֵפֶר שֶׁלָּהֶם הַקָּדוֹשׁ, עַל כֵּן עַל יְדֵי זֶה מֵאִיר עָלֵינוּ הֶאָרַת פְּנֵיהֶם הַקְּדוֹשִׁים, שֶׁעַל יְדֵי זֶה הָיָה תֹּקֶף הַנֵּס, כִּי עִקַּר הַנֵּס בְּכָל שָׁנָה וְשָׁנָה וּבְכָל אָדָם וְאָדָם הוּא לְהַכְנִיעַ קְלִפַּת הָמָן עֲמָלֵק, שֶׁהוּא מִדַּת הַגֵּאוּת לְבַטֵּל סִטְרָא דְּמוֹתָא, בְּחִינַת (שָׁם ג') לְהַשְׁמִיד לַהֲרֹג וְכוּ' שֶׁנִּמְשָׁךְ מִשָּׁם וּלְהַמְשִׁיךְ בְּחִינַת חַיִּים נִצְחִיִּים שֶׁהוּא בְּחִינַת עֲנָוָה אֲמִתִּיִּית כַּנַּ"ל, שֶׁכָּל זֶה זוֹכִין עַל יְדֵי רְאִיַּת פְּנֵי הַצַּדִּיק כַּנַּ"ל, זֶהוּ בְּחִינַת מִקְרָא מְגִלָּה כַּנַּ"ל וְעַל כֵּן מְבַטְּלִין תַּלְמוּד תּוֹרָה בִּשְׁבִיל זֶה, כִּי כָּל הַתּוֹרָה נִמְשָׁךְ רַק עַל יְדֵי רְאִיַּת פְּנֵי הַצַּדִּיק כַּנַּ"ל, עַל כֵּן בְּוַדַּאי כְּדַאי לְבַטֵּל תַּלְמוּד תּוֹרָה בִּשְׁבִיל זֶה, הַיְנוּ בִּשְׁבִיל לִרְאוֹת פְּנֵי הַצַּדִּיק, שֶׁהוּא בְּחִינַת מִקְרָא מְגִלָּה כַּנַּ"ל.
ובספר ימי שמואל (לרבי שמואל הורביץ ז"ל) חלק ב' פרק קע"ו (עמוד קצד): " שכן מקובל מאנ"ש".
, לְשׁוֹן חֵרוּת, בְּחִינַת חֵרוּת שֶׁל פֶּסַח. וְעַל - כֵּן צֵרוּף שֶׁל פּוּרִים מְרֻמָּז בְּפֶסַח, בַּפָּסוּק (שְׁמוֹת כ"ג): "שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת כַּאֲשֶׁר צִוִּיתִךָ לְמוֹעֵד חֹדֶשׁ הָאָבִיב, כִּי בוֹ יָצָאתָ מִמִּצְרָיִם וְלֹא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם". מִמִּצְרָיִם וְלֹא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם רָאשֵׁי - תֵבוֹת פּוּרִים, כִּי פּוּרִים הוּא דֶּרֶךְ לְפֶסַח, שֶׁיִּהְיוּ יְכוֹלִים לִהְיוֹת נִזְהָרִין מֵחָמֵץ: (וּפָסַק בְּאֶמְצַע הָעִנְיָן וְלֹא גִּלָּה יוֹתֵר):