מחר יום אבל תענית ומספד,לפרטים כנסו.חיים שלמה
ומי שמחר מתאבל מתענה ומספיד?המעשה-העיקר
...(בלי תענית והספד)
|חיבוק|כתר הרימון
יעל מהדרום
סורי..חיים שלמה
יודעת יודעת
המעשה-העיקר
ג'נדס
אין כ"כ מה לומר.
חשה בצער...
התנערי מעפר
המון כוחות!
יותר ממוזמנת ל"פורום ההוא", לשתף ולפרוק אם את רוצה...
"ויחל משה את פני ה' אלוקיו...."איזה טוב ה'!!!!
אגב, בישיבת תורה ויראה התאבלו היום. מבחינתם התאריך זה ה' באייר ולא משנה אם זה נדחה או לא. יוצא שהם התאבלו ביום הזכרון 
בטח רוב החוגגים..חיים שלמה
אמממג'נדס
בוא לעיר שלי בלילות שבת. נספור את המסטולים בכניסה למועדונים... (כי א"א להיכנס, שבת!!)
אנחנו היינו בחתונה בליל השנה הלועזית החדשהיעל מהדרום
לק"י
והאולם נמצא ליד מועדון לילה, ובגלל חגיגות הסילבסטר היו שם שוטרים וסוסים, וחסמו את המעבר באזור..
ב"ה שאין חלקנו עמהם!
לצערנוחיים שלמה
חוגגים אתחלתא דגאולה עם כדורים מפיצוציות ואלכוהול בשפעעע..
איזה גאולה למען השםםםםםם גיוועלדדדדד
בקיצור מי שרוצה לאבד את הראש- מוצא תירוץ טוב..יעל מהדרום
לק"י
לצערי גם בחתונות אנשים משתכרים לפעמים (וזה קורה גם בחתונות דתיות, וגם אם הזוג עצמו מתנגד לעניין).
ורוב המדינה עושה מנגל..חיים שלמה
אוחח..ביום הזה אני באמת חושב כמה משיח חסר וביתר שאת..
רגע..ג'נדס
אבל כשהמשיח יבוא-
איך יבנו את בית המקדש?
זה יהיה ביטול תורה!!
אולי יש מקום לשמחה הזאת? אולי יש עניין לעצור לרגע ולחשוב על המצב? להכיר בעובדה המשמחת שיש התקדמות בקיום רצונו של הקב"ה בעולם?
ואז המנגל הוא הסטנדר והמנפנף הוא ספרי ראשונים?!
בית המקדש השלישיחיים שלמה
ולא הבנתי את הקשר בדיוק,בוא נגיד שעכשיו רצון ה' שיבנו את בית המקדש אז בונים אותו,ואין פה את העניין של ביטול תורה כי רצון השם עכשיו שיבנו ולא ילמדו..זה היה אגב...
צר לי להגיד את זה אבל המדינה שלנו גירשה וממשיכה לגרש יהודים מביתם,מה שלא קורה בשום מקום בעולם!
יש פה שיעבוד מלכויות תחת שלטון יהודי וזה אבסורד!!
החיים פה פי אלף יותר קשים מאשר ליהודים בחו''ל..
המצב רחוק מלהיקרא אתחלתא דגאולה,ואפילו מאוד...אני לא אומר שצריך להיות עצובים ביום הזה,אבל לחגוג קשה לי.
מסכימה שהעצמאות שלנו ממש לא מושלמת..יעל מהדרום
לק"י
אבל- עדיין אני לא בטוחה שבחו"ל קל יותר לחיות..
לא הייתי רוצה שאובמה, אסאד או כל שאר חבר המרעים הלז ישמשו כראש הממשלה שלי.
נכון שאני ממש לא מרוצה מהממשלה וממה שעושים לנו פה, אבל עדיין המצב שלנו היום טוב יותר מלפני 100 שנה.
אני לא מעריצה את הממשלה ולא מתפללת לשלומו של ראש הממשלה ויועציו (מקסימום אני אתפלל, שה' יתקן אותם בעיצה טובה לפניו).
אבל אני אוהבת ושמחה על דברים אחרים במדינה (המדינה זה לא רק הממשלה, זה גם העם והארץ).
הלוואי שבקרוב נזכה לעצמאות אמיתית בעז"ה! בלי שאר המדינות על הראש שלנו 
אמןןחיים שלמה
הזכרת לי נקודה.
המדינה שלנו היא נראה לי המדינה היחידה שתלויה במדינות אחרות לדוגמא, ארצות הברית וקנדה.
אין לנו עצמאות אם מדינות אחרות לוחצות עלינו ואנחנו נכנעים כמו ילדים קטנים.
כמובן שלא צריך לזלזל במי שחוגג..אבל בתור יהודי שרוצה שחוקות המדינה ילכו על פי חוקות התורה ולא על פי חוקות הגויים,קשה לי להרגיש עצמאות.
גם מצרים כפופה לארה"ב בדיוק כמונו...מוטיז
גם להם אין עצמאות?
ברור שאנחנו צריכים להשתחרר עוד יותר, אבל לא לדבר סתם, המדינה הזאת עומדת בזכות עצמה, גם אם היא רוצה להחזיק לפעמים בסינר...
בחו"ל ממש לא קל יותר לחיות, צריך להיות מעוקר מהרגשמוטיז
כדי להרגיש קלות יותר בחו"ל, בטח מי שכבר התרגל לגור בארץ.
כשאני מסתובב בחו"ל יש כל הזמן מועקה של "אני לא שייך לכאן" שלא לדבר על הפחד.
פה אני הולך בביטחון (יחסי) ומרגיש שזה המקום שלי, עם העם שלי.
מעוקר מהרגש?חיים שלמה
אנשים שנולדו בחו''ל חיים יותר טוב מבארץ מכל הבחינות! ואני מדבר ספציפית על ארצות הברית וקנדה.
בכל אופן אני רוצה לראות אותך הולך ברובע הערבי בביטחון ובמזרח ירושלים ללא פחד מאיזה ערבי זבל שיזרוק עליך אבו או ידקור אותך חלילה..
אני לא בעד לגור בחו''ל,אני מת על הארץ שלנו ואני לא יחליף אותה בשום מדינה.
אני רק בא לומר שהעצמאות שלה ציפינו,לא לזה יחלנו.
לא הבנתי, למה אתה לא גר בחו"ל אם קל יותר שם?מוטיז
לא יחלנו? יחלו להרבה פחות, לא חלמו על מעצמה מכל בחינה שכל הבעיה שלה זה כמה תסבוכים פסיכולוגיים.
מי אמר לך שאני לא גר בחו''ל כעת?(:חיים שלמה
אתה יודע ואני יודע שהחיים שם הרבה יותר קלים מבישראל,אבל זה לא אומר שאעזוב את הארץ בשביל חיים קלים. הארץ נקנית ביסורים,במיוחד עכשיו שאנחנו גלות בתוך גלות,כלומר שלטון יהודי שחוקותיו הם כמו חוקות אירופה ואמריקה,שזה היפך מדברי הרמב''ם הפוסק היחידי בעניני גאולה ומשיח!!!!!!
תכניסו לראש שמדרשים ואגדות לא אומרים כלום לגבי המצב היום!.
יש פוסק אחד ויחיד בעניני אתחלתא דגאולה וכדומה והוא פסק איך(!) יבוא משיח,וכבר ציטטתי למעלה את דבריו וחבל שלא עיינת מספיק
אף אחד לא אמר שבא משיח...מוטיז
זאת תשובה חכמה מאד, כי בזה שאתה גר בארץ ולא בחו"ל אתה מוכיח שאחרי הכל שווה לגור פה, אז בסופו של דבר - טוב פה יותר מחו"ל..
תכניס לראש את עיני הבשר התותבות ותעיף מבט.
מי זה הפוסק? הרבי או הרמב"ם?
מוטיז,מה אכלת אתמול?חיים שלמה
אמרתי כבר כמה פעמים מי הפוסק היחידי שזה הרמב''ם אבל כנראה כבר פזלת להגיב לי כי את זה אתה יודע יותר טוב מלקרוא.
ולמה לעזעזעלללל אתה חושב שאתה יודע מה אני חושב?
אני מתחיל לחשוש עליך.
ואם אין לך הערה חכמה כנגד הרמב''ם אז אתה יודע מה עדיף לך.
לא ברור מה רצית עכשיו, רק.. לא ענית על מה שכתבתי.מוטיז
אפשר הערה קטנה?יעל מהדרום
לק"י
דוקא יש מקומות שבהם יש שעורי תורה ביום העצמאות.
כמו למשל איפה שעשיתי שירות לאומי: ביום העצמאות היה הפנינג למשפחות, וחלק מהתוכניות היו גם שיעורי תורה.
חוץ מזה, כמו שבבין הזמנים לא כולם לומדים כל היום, אלא גם נחים, מטיילים ונפגשים עם המשפחה והחברים- ככה גם ביום העצמאות (יש גם מצוה לטייל בארץ..).
יפה מאודחיים שלמה
אבל הרמב''ם אומר מהם הסימנים לגאולה ועוד אומר שמשיח צדקנו יקיים את הסימנים ולא הרצל ולא בן גוריון.
אני לא מבינה גדולה בענייןיעל מהדרום
לק"י
אבל כנראה שיש עוד כמה דיעות חוץ מדעתו של הרמב"ם..
אם הרב קוק מדבר על אתחלתא דגאולה- אני סומכת עליו!
זה שחזרה מלכות ישראל,לא מספיק תחילת הגאולה בשבילך?שאלה בעלמא
דגש על תחילת, אף אחד לא סובר שאנחנו עכשיו בגאולה השלימה.
מלכות ישראל??חיים שלמה
אם הרב קוק זצ''ל היה רואה את המדינה קמה ואת המשכה הוא לא היה חוגג ביום הזה.
כ,ן מלכות ישראל. לפחות ע"פ הרמב"ם..שאלה בעלמא
עבר עריכה על ידי שאלה בעלמא בתאריך ו' באייר תשע"ג 02:15
הרמב"ם בהלכות חנוכה כותב שאחת הסיבות לחגיגת החנוכה היא:
"וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתים שנה עד החורבן השני." (הל' חנוכה פ"ג,א)
לכאורה תמוה, הרי באותה מלכות ישראל שהרמב"ם מגדיר, כלולים הורדוס, וינאי שהיו רשעים גמורים שהרגו גדולי ישראל!וצאצאי ינאי שהרגו זה את זה במאבקם על השלטון ואשר מסרו את ירושלים בידי פומפיוס ואגריפס שהיה פסול למלוכה אם לא יותר מזה. (עיין ע"ז ט.)
כלומר, איך הרמב"ם מגדי מלכות שכוללת בתוכה אנשים שרוצחים גדולי ישראל? מלכות ישראל.
משמע-שהרמ"ם מגדיר מלכות ישראל אפילו שכללה אנשים לא יר"ש,אלא רשעים.
אלא אם כן,תוכיח אחרת.
אוקיי..חיים שלמה
נו אז מה??
אם אתה משווה את המדינה למלכות ישראל של פעם שהיו בה רוצחים כדבריך,אז זה הופך את זה לאתחלתא דגאולה??
אם כך אין שום בעיה בשלטון הקיים שלא הולל בדרכי התורה,ואדרבא מערים קשיים על לומדי התורה,ולזה יקראו אתחלתא דגאולה??? זה פשוט אבסורד לא נורמליייי!
אני בטוח שאם הרב קוק היה רואה את מצב המדינה היום הוא היה אומר בקול גדול: טעיתי!!!!!!
ואת הדברים הבאים אני מצטט מויקיפדיה
מכמה מדרשים ומאגדות הגמרא בתלמוד בבלי וירושלמי נראה שחידוש היישוב היהודי בארץ ישראל הינו התחלת הגאולה. בגמרא בסנהדרין מובא על פריחת הצומח בארץ ישראל, "אין לך קץ מגולה מזה".
תפיסת היסוד של הרבי היא כי אי אפשר להסמך על מדרשים וגמרות ולקבוע מהם הלכה, ההלכה נקבעה ברמב"ם שהוא הפוסק היחיד בענין הגאולה, ובמקום שלא חלקו עליו סימן הוא, כי הסכימו לדבריו, הרמב"ם כותב בהלכות מלכים פרק י"א על הסדר בגאולה: "יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה", כלומר הגאולה תתחיל בביאת המלך המשיח. רק לאחר מכן יהיה השלב של קיבוץ גלויות.
גם את המדרשים אפשר לפרש בצורה שונה, מכיון שהשם 'גאולה' הוא שם כללי, כל גאולה של יחיד או רבים מצרה קרוי גאולה, לכן ייתכן שהמדרש והגמרא מדברים על גאולה, אך לא על הגאולה המיוחלת.
ישנם (בודדים - כמובן) שרצו לומר שמדברי הגמ' בסנהדרין: שהקב"ה מקים 'דוד אחר' שהוא יהי' מלך המשיח, הכוונה לדוד בן גוריון. טענה מגוחכת ומבהילה זו דחה הרבי, כפי המובן בפשטות שמלך המשיח תפקידו לכוף את ישראל לקיים תורה ומצוות ולהחזיר את שלימות התורה לעם ישראל, ממילא מובן שדוד בן גוריון לא שייך שיהיה מלך המשיח...
[עריכה] חומרת הטעות בזה
במכתבים רבים הרבי שלל בחומרה את הטוענים שכעת כבר התחילה הגאולה. המצב בארץ ישראל מהבחינה של קיום תורה ומצוות לא נעשה טוב יותר על ידי הקמת מדינת ישראל, ולהיפך, ממילא לא ייתכן שזוהי התחלת הגאולה, שמטרתה שלימות התורה ומצוות. במכתב שכתב לרב שלמה יוסף זוין, הוא כותב שהדבר גורם להתרופפות בקיום תורה ומצוות ולדחיית הקץ[1] "הביאור היחידי שנופלים קורבנות בארץ ישראל הוא בגלל ההכרזה של אתחלתא דגאולה.[2]. פרופ' ישראל אלדד כתב במאמר ב"ידיעות אחרונות" על ביקורו בחצר הרבי מליובאוויטש: "כאשר ניסיתי להעלות את הנוסחה המקובלת בציונות הדתית שהציונות היא אתחלתא דגאולה... חל מפנה מפתיע בטון דיבורו, אף הלם באגרופו על השולחן והפטיר: הרב קוק טעה". הרב שלום דב וולפא, כתב בנושא זה את הספר בין אור לחושך.
הרבי אמר כי טענות אלו מביאים לקולות בתורה ובמצוות (מכיון שמסתכלים על שלטון שאינו מאמין בתורה ובמצוות כתחילת הגאולה). הרבי אמר שאמירה זו היא שימת חושך לאור, ואור לחושך.
ביטוי חריף (יוצא דופן בסגנון הכתיבה של הרבי) על אמירה זו כתב הרבי[3]: "הכרזת 'אתחלתא דגאולה' - ענין של סכנה, כי זהו הביאור היחיד ש(לע"ע) מצאתי על ענין הקרבנות והחללים באה"ק ת"ו וביניהם אפילו כאלו שניצולו מהשואה וראו ניסים גלויים בזה, ובכל זה נפלו בארץ הקודש ת"ו, וג"ג באופן בלתי טבעי כנ"ל, הי"ד".
אם הרב קוק היה רואה את המדינה...מאמע צאדיקה
הוא היה חוגג!! ושמח בה מאוד מאוד!!
בימי חול- הוא היה יוצא בכל כוח לתקן את מה שצריך תיקון
ע"ע מסע המושבות
הרב קוק נפטר. ובדיוק בזמן.עין הקורא
וגם הרב צביהודה.
אי אפשר לדעת מה הם היו אומרים על המדינה,
או על הסכם אוסלו.
(ואגב, אצל הרב צביהודה זה היה קשה להבין עוד בחיים חיותו.)
לך תלמד *אתה* תורה רבינו!! |מעוצבן|מוטיז
אל תתן ציונים, היידה היידה לנצל ת'זמן...
פשש, יפה באמת..מוטיז
ומה איתך? בשבילך זה 'ניטל'..?
אני מציע לבטל את הסעודות בחגים בכלל, שישבו וילמדו.
יום רגיל.חיים שלמה
אז למה אתה לא הולך ללמוד אחרי כל המוסר..?מוטיז
המוסר?חיים שלמה
נראה לי שאתה בא מהמעמד שלומדים בו מוסר..אז קדימה.......
לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לעזאזל.מוטיז
אתה, דיברת על זה שבושה שלא לומדים תורה ביום הזה, ולכן, הצעתי, שתלך אתה בעצמך ללמוד קצת כעת..
יו נואו.. קשוט עצמך תחילה וכאלה..
אל דאגה.חיים שלמה
ויום הרגיל הזה יהיה גם היום(אתה לא יודע מה זה הסדר יום שלי,ואני לא הולך לפרט לך)
אני יתן לך לנחש..זה יכול להיות עבודה, או רק לימודים,או ששתיהם יחד. יאלה אני מחכה לתשובה....
אני שמח לשמועמוטיז
אז אני ממליץ שתשמור את הביקורת על לימוד התורה של העם אצלך בבטן, ותנסה להמיר אותה למוטיבציה ללמוד בעצמך או שסתם תקיא אותה לכיור..
ממליץ שזה לא יהיה דיון עם ירידה לפסים אישיים
שאלה בעלמא
חיים שלמה,אנסה להגיב לך-
טענתך: נקרא לזה מלכות ישראל אע''פ שמדובר במקרה שונה..
נו אז מה??
אם אתה משווה את המדינה למלכות ישראל של פעם שהיו בה רוצחים כדבריך,אז זה הופך את זה לאתחלתא דגאולה??
אם כך אין שום בעיה בשלטון הקיים שלא הולל בדרכי התורה,ואדרבא מערים קשיים על לומדי התורה,ולזה יקראו אתחלתא דגאולה???
א. למה מדובר במקרה שונה?לא הצלחתי להבין.
ב. לא זה שאני משווה את המדינה למלכות ישראל זה מה שהופך את זה לאתחלתא דגאולה, אלא עצם זה שחזרה המלכות לעם ישראל, למרות שהיא לא ביד אנשים יר"ש זה עובדה המתארת ה-ת-ח-ל-ת גאולה. התחלה של ת-ה-ל-י-ך של גאולה.
בירושלמי מסכת יומא מסופר:
"רבי חייא רובא ורבי שמעון בן חלפתא הוו מהלכין בהדא בקעת ארבל בקריצתה ראו איילת השחר שבקע אורה. אמר רבי חייא רובה לרבי שמעון בן חלפתא בר רבי: כך היא גאולתן של ישראל - בתחילה קימעא קימעא, כל שהיא הולכת - היא הולכת ומאירה. מאי טעמא? "כי אשב בחֹשך - ה' אור לי" (מיכה ז, ח) כך בתחילה "ומרדכי יושב בשער המלך" (אסתר ב, כא), ואח"כ "ויקח המן את הלבוש ואת הסוס" (שם ו, יא), ואח"כ "וישב מרדכי אל שער המלך" (שם, פסוק יב), ואח"כ "ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות" (שם ח, טו), ואח"כ "ליהודים הייתה אורה ושמחה" (שם, פסוק טז).
הגאולה לא בהרכח מגיעה בצ'יק כמו שתמיד דמיינו, מגיע המשיח,מחזיר את העם בתשובה,בונים ביהמ"ק ויאללה גאולה אלא יתכן גם תהליך ארוך בעל שלבים רבים.
היתרון בתהליך גאולה איטי הוא, שכך העם לומד להתרגל מחדש לחיים לאומיים לאחר תקופה ארוכה שחסר אותם.
גם הגאולות הקודמות היו בשלבים,אם כי בהתקדמות יותר מהירה.
כשעמ"י יצא ממצרים, מצבו הרוחני היה גרוע כ"כ עד שאפ' משה סבר שלא ראויים לגאולה. בכל זאת הקב"ה הוציאנו ממצרים, ואין ספק שזו היתה תחילת הגאולה. השלב הראשון התממש בעצמאות מדינית של העם, ולא בעליה במדרגה הרוחנית. רק לאחר 49 יום זכינו לקבל את התורה, אז נשלמה כוונת הגאולה להפוך את ישראל לעם ה'.
גם בגאולה השניה, היה תהליך ארוך.
תחילת הגאולה היתה בעליה לא"י וייסוד מדינה יהודית, למרות שרוב העם היה רחוק מתורה ומצוות. גם במדינה ההיא בראשיתה רמסו את השבת בי-ם, והפכו אותה ליום שוק. אין שום ספק שתהליך זה היה תחילת הגאולה השניה. רק בימי החשמונאים קיבלו עצמאות מדינית מלאה, והיתה עליה רוחנית של העם.
גם התיאור של ר' חייא(בירושלמי המובא לעיל) מגאולת פורים היתה באופן זה. בהתחלה היתה גאולה מדינית, כשמרדכי קיבל תפקיד שלטוני. אסתר שמה את מרדכי על בית המן, אך הגזירה להשמדת היהודים עוד לא בוטלה. רק לאחר התקדמות התהליך, העם קיבלת אל התורה מחדש ברצון.(שבת פח.)
אנחנו לא סוברים שהגאולה השלימה הגיעה, אנחנו מדייקים ואומרים "ראשית צמיחת גאולתנו." לא מכנים את המדינה כהתגשמות חזון הנביאים, אלא כהתחלה של תהליך ארוך ומתמשך. שאנחנו צריכים לפעול כדי לקדם אותו.
נכון שישנם מקורות שלכאורה סותרים ומתארים את הגאולה כפתאומית ומהירה. (למשל רש"י סוכה מא. ד"ה אי נמי) הפתרון לסתירה זו, נמצא בשני תהליכי הגאולה המתוארים בחז"ל (סנהדרין צח.). "בעיתה" ו"אחישנה".
"מי חכם וישמור אלה ויתבוננו חסדי ה'"
חן חן על ההמלצה..מוטיז
הויכוח אכן חסר תועלת, אבל אדם שמתבטל בפורום לא יכול להעביר ביקורת על לימוד התורה של העם.
צדק מושיקוחיים שלמה
כל שנה עולה אותו ויכוח בדיוק.
אין לי מה להוסיף על דבריו המפורשים של הרמב''ם בנוגע להתחלת הגאולה.
ונסיים בטוב.
וואי..מה יוצא מהוויכוחים האלה?מירי ט.
הרי אף אחד מכם לא באמת ישתכנע מהשני ויתחיל פתאום לחשוב כמוהו..
אז למה סתם ליצור פירוד ושנאה בין מגזרים?
כל אחד ודעתו.
ואם אתם חושבים שיש לכם באמת סיכוי לשנות דעה של מישהו ולגרום לו לחשוב אחרת... אז למה ככה?
הלו-או! יש דרך לדבר..
סליחה על ההתערבות, אבל זה פשוט כואב הלב לראות את זה..
אוהההווו אם רק היית יודעת מה יוצא
המעשה-העיקראחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
אם זה נקיהרמוניהאחרונה
גם מבחינה רעיונית אז כן
אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.
נ.ב
המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה
כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה
וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א.
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולד

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo
תודהבחור עצוב
כנראה המשוחח השניoo
לא נוראבחור עצובאחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם
מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
אה וואלה...הרמוניה
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תודה רבה!הרמוניה
בכיף!ארץ השוקולד
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה
תלוי איזה סגנון אוהבים

