שאלו אותי וכך השבתידוד נחמן

שאלה: אפשר לדעת אם אתה ברסלבר או לא..  ולמה אתה נגד אומן ונגד נ- נחמ- נחמ- נחמן מאומן?

תשובה: ברסלב בלב ובנשמה. כי ראיתי כי כבר כמה שנים אין נחת רוח בשמים מהקיבוץ באומן, משהו קרה, השתבש, למרות הכוונה הטובה של האנשים, התוצאה יוצאת הפוכה ומזיקה לעם ישראל מאד, ורק מספר מועט של יודעי ח"ן מהקרובים לרצון של הקב"ה אכן ראו גם הם זאת, וברור שהקב"ה רוצה שינוי בדבר, כלומר שהקיבוץ יהיה בארץ ישראל גופא. וכמובן ידוע שכשהקב"ה רוצה, זה יקרה ומהר. ואני רק כתבתי כדי שאנשים ידעו מהרצון של הקב"ה.

לגבי הקבוצה הנקראית ננח היא קבוצה בעייתית מאד, הסיסמא שלהם אינה כלל מצד הקדושה זו טעות גדולה וגורמת נזק עצום לנשמת הצדיק - רבי נחמן (ומעוררת דינים קשים שהוא כל העת צריך לעצור שלא יגיעו לעם ישראל- בקיצור הם גורמים בלאגן גדול לצדיק).

שנה טובה

ישעיהו דוד נחמן.

שאלה:  אבל זה קשה מאוד..

כי אתה אומר משהו אחד ואתה ברסלבר ואחרי שהם ברסלברים גם הם אומרים משהו אחד שהוא שונה מהדעה שלך,

אז מה אני בתור מתחילה אמורה לעשות?

תודה על העזרה..

תשובה: יש בתורת ישראל מושג הנקרא "המתנה" כלומר לחכות לא לקבוע דעה, נכון זה לא קל, אך זה מונע להכנס לטעות שאחר כך קשה מאד לצאת ממנה.

עכשיו נשאלת השאלה מה כן עושים בהמתנה?

כן נוקטים עמדה ובוחרים ונוהגים בדברים שכלל הציבור (כלומר כל הציבור אינו חלוק עליו). למשל: על הקיבוץ במירון או בירושלים ב"שול" אף אחד לא חולק כלומר כולם ללא יוצא מן הכלל יגידו שהוא קדוש.

כנ"ל על הזרם המרכזי בברסלב - שאינם אומרים נ. נח... ואף על פי כן הם ברסלבים בכל רמ"ח אבריהם ושס"ה גידיהם. אם כך מה כל כך קשה? נהפוך הוא זה הפשוט זה המתבקש במיוחד בעת התחלת התשובה או הדרך הברסלבית, בתחילה לטעום ולהנהיג בתוכנו את הנגיש הרגיל המרכזי היסוד שבהנהגות החסידות הברסלבית , כלומר ללכת מן הקל הפשוט המבורר המקובל על הכלל, ורק כשזה כבר יושב בתוכנו וחלק קדוש בחיינו אפשר לבדוק הלאה.

ולא כמו שכולם רצים תיכף לאומן, ישר לאור הגדול, כי אור גדול וחזק יכול גם לסנוור מאד, כלומר שמתוך ההארה הגדולה (ובחוסר כלים מתאימים) יהיה שבירה טעות וקלקול הכלים. כלומר הדבר האמיתי כשרוצים להתקרב ולהיות מתלמידי הצדיק הוא ללכת בצעדים מדודים, לאט ובטוח ובשלבים, בדיוק כפי שבונים בית.

בהצלחה.

שבת שלום.

מבקש אם אפשר לפרסם את החילופי דברים שביננו כי יוכלו להואיל לחברים נוספים בפורום. מחכה לתשובה. 

 תגובת השואלת:  אממ , אולי אתה קצת צודק, אבל באמת שאין לי כ"כ סבלנות לחשוב, לשבת בינתיים, ולחכות שתתגבש לי איזושהי דעה, כי זה לא ילך ככה, לכן אני שואלת, מתחקרת ע"מ להגיע לאיזושהי מסקנה לגבי עצמי והכל.. אבל מה שזה עושה זה בדיוק ההפך, אני רק מסתבכת מכל החקירות והחיפושים, כיוון שכל אחד אומר לי משו אחר,,

ואתה צודק שזה לא טוב ללכת בעקבות העדר..

כי לדוגמא חשבתי ליסוע לאומן בקרוב, לא יודעת מתי, ואז   אמרתי לעצמי: למה בדיוק? מה אני אעשה שם?

בינתיים אני לא מוצאת צורך כלשהוא כדי ליסוע לשם, אבל אני מבינה שאם כולם נוסעים כנראה שיש שם משהו, שג אני חייבת לראות..

אבל לא יודעת, אתה צודק תאמת, שצריך לחשוב טוב טוב ולחכות.. ...

טוב, ה' יודע מה יהיה איתי, אני אעשה כמיטב יכולתי וה' יעזור לי בע"ה..

תודה רבה..ואתה יכול לפרסם את מה שכתבתי ושכתבת.

Clapping HandsClapping HandsClapping Hands

 







אתה באמת חושב שאתה מכיר יותר טוב מרבינו?!!!!ד.לוי
אני לא מבין מי אתה שתגיד שאין נחת לה' מהקיבוץ של אומן אחרי שרבינו בכבודו ובעצמו אמר:"כל הענין שלי הוא רק ראש השנה!!!!!!!!!!!!" "איש לא יעדר..."
ובקשר ל נ נח נחמ נחמן מאומן- היתי מציע לך מכל הלב להתפלל שהקב"ה יראה לך את האמת לאמיתו.
אני ב"ה זכיתי להכיר אישית את רבי ישראל בער אודסר זצוק"ל זיע"א וזכיתי לראות מה זה ברסלבר אמיתי, בלי כבוד, בלי גאוה, בלי תאוות... וזכיתי לראות ניסים של ממש...
אז עצה טובה, תעשה תשובה כי בתור ברסלב אתה ודאי קראת את ספר המידות בחודש אלול כמו שרבינו ביקש, שם כתוב: "הקב"ה מוחל על כבודו אבל לא על כבוד הצדיק"!
התגובה שלי נמצאת בתוך דבריך!דוד נחמן
וכל מה שאמרתי קדוש לגמרי!
וזה שאתה לא מבין לא נורא אלו שצריכים להבין מבינים, וזה מה שחשוב!

"הקב"ה מוחל על כבודו אבל לא על כבוד הצדיק"! זאת הסיבה לכל דברי.
ומי שירא את כבוד הקב"ה וכבוד צדיקי האמת של הקב"ה, יראה כי דברי אמת לאמיתו דברתי,
אתה יודע מה הבדל בן שחיטה כשרה ללא כשרה? חוט השערה!
עכשיו תבין כי בעניני רבינו שהם כולם קודש קודשים ההבדל בין דעת אמת מחוברת כולה לרצון הקב"ה, לדעת שקר הוא כחוט השערה. הכל נראה אמת בטוחה וזה שקר גדול ונורא בדקויות עצומות.

רבינו דיבר אמת. כך שכל תלמיד אמת של רבינו גם כן יאחוז באמת, ותיכף יתפכח מכל שקר (אפילו מהשקר המוצלח ביותר).
גמר חתימה טובה.
זה לא היה הסבא שאמר שהוא 'נ נח...' וכו'?סבא גפטואחרונה
ובעצם, הוא אומר שצריך להגיע לבקרו שלו ולא לקברו של רבו?
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך