שלום כולם. עזרה עם ילד שמרביץ.... לינועה123

אני נכנסת כאן מידי פעם להחכים, פתחתי ניק אחר בשביל השאלה הזאת.

לא נעים לי, ולא בא לי אנונימי.

הבן שלי עוד מעט בן 4.

לאחרונה קרו כמה פעמים שהוא מתחיל להרביץ לי אם אני לא ממלאת את מבוקשו.

הבעיה שהיא זה שכשהוא מתחיל להרביץ, הוא לא מפסיק. לא משנה מה היתה הבעיה.

אני אומרת לו מספיק. לא מרביצים לאמא. מנסה לבדוק מה אפשר לשנות בבקשה שלו.

ממש עכשיו הכנתי לו חביתה ואמרתי שהכנתי לו מקושקשת. והוא התחיל אני לא רוצה מקושקשת, אז אמרתי לו בסדר זה חבית ה כמו שביקשת, תראה זה טעים וכו וכו.

והוא התחיל להתפרע אז לקחתי את הצלחת, הוא בא אחרי ונתן לי כזאת דחיפה שלא ציפיתי לה, ונתקעתי במשהו. חטפתי מכה מאוד כואבת. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי.

וההמשך? במשך 40 דקות הוא מרביץ לי, ואני מנסה לתת לו מכה מספיק חזקה כדי שהוא יפסיק.

כן אני מתביישת בזה, אבל עשיתי את המירב, וההכי טוב שיכולתי באותו רגע.

ניסיתי לדבר איתו תוך כדי, לא הפסיק. להתעלם מההרבצות שלו, הוא המשיך. להסתכל עליו בחומרה הוא המשיך.

להשים אותו בחדר, זה כבר מזמן בדיחה הוא פשוט יוצא וממשיך.

פחדתי לנעול אותו בחדר, אבל לאחר זמן מה ניסיתי. המפתח  פשוט לא עבד..

לא היה שום דבר שיכול לעצור אותו, אלא אם הייתי נותנת לו מכה רצינית ממש או נועלת אותו בחדר. ותאמינו לי "החזרתי" לו מכות כואבות. הוא רק צוחק וממשיך.

בקיצור אני פשוט בוכה כאן. ובעלי לא היה פה.

עכשיו ממש כואבת לי רגל אחת מכל הבעיטות שלו.

שמתי אותו במיטה בכוח כמובן והוא המשיך לבעוט בי ואני מסתלת עליו דומעת, וידעתי שיש משהו שיכול לעזור - חיבוק.

אבל לא ידעתי אם זה נכון להשתמש בזה. כאילו זה ממש לא חינוכי לכל מה שהוא עושה לי. מרביץ לאמא.

אז תוך כדישהוא בועט אמרתי לו, יש לי רק משהו אחד לאמר לך לפני שאני הולכת. וחיבקתי אותו.

הוא הסתכל עלי ואני עליו וקמתי ויצאתי.

וזהו. הוא כמובן קם מהמיטה הסתובב עשה כמה דברים וחזר לישון עכשיו. אני הנקתי את הקטן ככה שהייתי בחדר השנ.

מה עושים מה?

והבעיה שלי, שאני לא רואה את ההגיון שלהתנהג בנחמדות לילד שעושה כזה דבר.

באמצע שהוא מרביץ לי פשוט לחבק אותו?

זה בכלל לא מחנך אותו, ולא מבהיר לו את המסר שזה דבר חמור.

ולדבר איתו על אחר כך בנחת נראה לי סתם שטויות.

תכלס, הוא הרביץ לאמא, כמשהו לא מצא חן בעיניו, והא בסוף מקבל חיבוק ושיחה נחמדה.

שום דבר לא ימנע ממנו לעשות זאת שוב.

 

הלוואי שיהיו לכם רעיונות חכמים.

תודה

לדעתיggg

תנסי לתפוס אותו בכוח בצורה שהוא לא יכול להרביץ יותר ואז להגיד משהו כמו :"בבית שלנו לא מרביצים גם כשכועסים"

או "זה מאוד כואב לי ואני לא מוכנה לתת לך להרביץ לי" או משהו שמתאים לך, אפשר להחזיק אותו כך קצת זמן, זה בטח יעצבן אותו יותר אבל יבהיר את הנק'. וזה בטוח לא עובד בהוקוס פוקוס, זה לוקח זמן.

גם ביתי בת ה4 החלה להרביץ לי כשמשהו לא מוצא חן בעיניה (אבל היא קצת יותר עדינה) ונראה לי שהיא פשוט מנסה אותי.

אני מבהירה לה שכשהיא מבקשת בצורה כזאת, היא לא מקבלת. וגם לה קשה כרגע שלא תמיד העיניינים מתנהלים בדיוק עפ"י השגעון הרגעי שלה, אבל מכיוון שהיא מס' 4 אני כבר לא נבהלת ומשתדלת להשאר סבלנית ולא להשתגע כשהיא משתגעת...

זה לא תמיד הולך, אבל לפחות מהניסיון אני יודעת שזה יעבור עם הגיל, ושהם בעצמם לא באמת יודעים מה הם רוצים.

מן הסתם מה שהם רוצים הוא -תשומת לב ובדיקת גבולות.

טוב עשית..ד.

יש לפעמים דברים שהלב מרגיש שנכון.

 

מחיבוק "מיותר", לא יקרה כל רע.  ואל דאגה - הוא לא חושב לרגע שזה "בגלל" שהרביץ. הוא בסה"כ מבין שאמא אוהבת אותו למרות הסיבוכים שלו. זה טוב.

 

אני חושב שכדאי לדבר איתו בזמן שהוא רגוע. לשאול אם הוא חושב שזה יפה וכיבוד אם. להסביר שמעכשיו, אם זה יקרה לו, אז עד שהוא יירגע מהיצר הרע, אנחנו נחזיק את הידיים, כדי שהוא לא יעשה את הדבר הזה שאסור לעשות וגם לא טוב לו להתרגל בזה.

 

ואם קורה - אז באמת להחזיק היטב, ידיים וגם לחסום את הרגליים אם צריך, ותוך כדי לדבר איתו בנחת: אנחנו לא מרביצים לאמא. אם רוצים משהו - אפשר להגיד, ולשאול אם אפשר כבר לעזוב, אם כבר עבר לו היצר הרע..

מיד כשמפסיק - להסכים לדבר בנינוחות.

 

במקביל - כדאי לברר אם לא עבר עליו איזה משהו. לחקור היטב בגן וכד'.

 

כדאי גם לשוחח איתו בזמן רגוע - לעבור על כל סדר היום, בבית ובגן, ולראות אם יש משהו "רגיש".

דן, אולי תוכל להסביר לי.נועה123

הרגשתי שחיבוק ירגיע אותו ואת העניין,

ולקח לי זמן לעשות את זה. כי אני פוחדת שזה יהיה לא חינוכי וילמד אותו שזה בסדר להתנהג ככה.

אני מאוד רוצה לשנות את המחשבה הזאת, אבל אני צריכה הסבר הגיוני שישב לי בראש.

אולי תוכל להסביר לי למה חיבוק בזמן מעשה כזה חמור הוא בסדר?

ומה הוא משדר?

אני חייבת הגיון כאן כדי לשכנע את עצמי.

 

ולבבה- אני אנסה.

ניסיתי ללכת לחדר כדי להתרחק ממנו, והוא נכנס בעצמו לחדר ולא רצה לתת לי להיכנס או לצאת משם.

ככה שהיו לי כמה דקות שקט. אבל זה לא נגמר.

בחלק מהזמן באמת לא כעסתי, ניסיתי להפסיק את העניין,

זה היחה מעל ומעבר, ככה שהרגשתי שזה מודגזם ולא הרגשתי כבר כעס.

לא דיברתי עלד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך ב' בתמוז תשע"ג 10:35

חיבוק כשיטה שכלית לעשות אותו בכל עת שהילד עושה משהו לא-טוב...

 

זו בדיוק הנקודה, שלפעמים ההרגשה של ההורים באותו רגע היא נכונה. כמובן, צריך זהירות ובקרה עם זה.

 

במקרה זה, ההסבר למפרע הוא פשוט - הרי אתם הייתם ב"מאבק" כבר כמה זמן מקודם, זה לקח הרבה זמן, הוא הרביץ, את "החזרת" כדי לרסנו וכו'; במצב כזה, לפעמים הורים חשים בשלב מסוים (וגם הילד) שזה כבר "לא אנחנו". הילד "השתגע" קצת, ההורים רצו ללמד לקח - אבל פתאום מרגישים קצת התרחקות מהעיקר שהוא היחס הפנימי האוהב הקבוע - ואז החיבוק הזה משדר את האמת ששני ה"צדדים" חשים: אנחנו אמא והילד שלה..  מחזיר את האמת העיקרית. והבסיס לכל תוכחה זה הקשר והאהבה. את אשר יאהב יוכיח.

 

ככלל, בוודאי שאם הילד בשלב "מבולבל" שהוא מרביץ וכו', אז אין להעביר מסר כאילו זה מעשה נאה.. מצד שני, לא להתפעל יותר מידי. המגמה העיקרית, זה מה אנחנו מעבירים לו לגבי זה, ואיך אנחנו עוזרים לו להתאזן עם עצמו, בצד זה שהוא יודע שממשיכים לאהוב אותו. ילד צריך להתרגל שלאהוב ולשים גבולות מסויימים, בלי כחנות, באופן מוסבר, זה הולך ביחד.

 

לכן, אם למשל את "תופסת" אותו (אגב, גם זה יכול להיות סוג חיבוק. ביחוד לאבא, שהוא חזק יותר, אפשרי לגמרי לתפוס ילד שלא יוכל להמשיך להרביץ ועם זה לעשות זאת בעדינות לגמרי) ומסבירה תוך כדי שאנחנו לא מרביצים, ואם אתה רוצה לדבר - נשמע בשמחה וכו'. כמו שכתבתי (אפשר גם בכיוון השני, שהציעה "לבבה", להתנתק ע"י הליכה לחדר השני - ולהסביר משם בקצרה. אני אישית מעדיף להישאר קרוב ולדבר), אז ילד קולט שגם אוהבים וגם לא נכנעים לכל שיגעון.

 

ואכן, זה מצריך עבודת-מידות פנימית: לא להתפעל מידי, לרצות לעזור לו, לא להרגיש שמץ רצון-שליטה וכחנות. הכל מרצון לעזור לו לארגן את עצמו והרגליו, ומתוך ידיעה שאת המבוגר פה שה' נתן לך את המשימה הגדולה הזו של גידולו וחינוכו, ויש לך הכחות לזה.

גם לי זה קרהלבבה

אמנם בני בן 3 אך גם הוא היה מרביץ אם משהו לא מצא חן בעיניו.

 

גם אני בהתחלה הייתי נאבקת כמוך, ואפילו אומרת לו כמה הוא ילד רע ומעצבן וכו,

 

עד שפעם אחת שאלתי עצה מאבא שלי, והיא עבדה נפלא, רק מה, קשה ליישם וצריך הרבה מוטיבציה:

ראשית, עבודה פנימית שלי-  שמירה על שליטה עצמית- לא לצעוק, לא לכעוס ולא להיעלב, לא רק חיצונית אלא בעיקר בפנים, בלב,

 

ברגע שהצלחתי להתרכז רגע בילדון המתוק ולהבין שזה לא אישי נגדי אלא בעיה שלו ( קושי בדחיית סיפוקים וכו) אז הוצפתי ברגשות רחמים ואהבה. בתוך סערת המכות!!

 

אח"כ- משפט  קצר ושליו שיבהיר היטב מהי הפעולה הנדרשת ממנו" הבן שלי לא מרביץ! עכשיו אני הולכת לחדר ואפתח לך הדלת כאשר תפסיק להרביץ ותבקש סליחה"

 

ותוך כדי נכנסתי לחדר הסמוך ונעלתי את עצמי בפנים.

 

תאמיני ו לא- זה עבד יופי! בהתחלה היה קשה כי לא הצלחתי להירגע מבפנים ואחכ נהיה יותר קל, וכמה שפחות דיבורים היה יותר טוב.

 

בהצלחה רבה! אשמח לשמוע אם ניסיתי ומה קרה

לבבה, הילד שלי היה ממשיך לדפוק על הדלת חזק מאדמירימי
וגם אם יש עוד ילדים שאת צרכה לטפל בהם? ובכלל הילד יכול פשוט לפרוק את זעמו על דברים אחרים שבבית. אני שמחה שזה עזר לך אבל אני לא מתחברת לפתרון הזה. אהבתי שאת בעצם מסתגרת בחדר ולא במאבק איך לסגור/ לעצור את הילד. (אני לא הפותחת, אבל יש לי בעיה דומה)
נועה 123 יקרה!מירימי
כל הכבוד שאת פותחת את הנושא הזה! יש לי המון להגיד ואני מקוה שה' יתן לי את המילים הנכונות. אני מאד מזדהה איתך. חשוב לי להגיד לך שהשיטה של לעצור את הילד על ידי מכה חזקה או נעילה בחדר בעצם מלמדת את הילד שמי שיותר חזק פיזית מנצח ואז כשהוא יהיה בגיל העשרה הוא באמת יותר חזק. בנוסף לילד יש פה והוא תמים ופתוח ועלול לפתוח אותו בגן. וזה עלול להגיע למשטרה לחקירה שמה אתם הורים אלימים למרות שאתם לא ואתם הורים טובים. אני אומרת את זה מנסיון אישי וכואב. יש לי עוד לכתוב אבל לא יכולה כרגע.
מחילה, מבלי התייחסות לכל דברייך~א.ל

אבל התורה בעצמה אומרת שחושך שבטו שונא בנו.

כמובן שיש לכך גדרים וצורה,

אבל לומר שזה מה שיגרום לילד להפוך לילד פחות טוב?!

זה ממש היפך הדברים...

 

לעולם חסדו, קראתי פרוש יפהמירימי
שחושך שבטו זה שבט מוסר ולא שבט מכות.
כתבתי שיש כמובן גדרים וצורה~א.ל


אני לא מומחית..~א.ל

אבל לטעמי ברגע שחיבקת אותו, אחרי מה שקרה גרמת לו להבין שהוא מתנהג לחלוטין בסדר.

מצד אחד ניסית להפסיק אותו, ומצד אחר חיבקת אותו..

שלחת לו מסר מבלבל ולכן הוא לא בדיוק מבין שמה שעשה הוא רע, וממשיך בשלו..

 

לדעתי ילד שמכה, צריך כמובן לבדוק אם זה לא איזשהו דפוס שהוא למד בגן, או בעקבות משהו שקרה לו בגן

ומאידך: צריך להיות מאוד ברורים איתו, גם במעשים. לא נותנים לדבר כזה ביטוי וחופש, אלא עוצרים את זה כשזה מתרחש.

תחשבי על זה כך: ברגע שאת עוצרת אותו במילותייך ומעשייך- את גורמת לו טובה! את מלמדת אותו להיות אדם טוב.

 

חלילה לא צריך לנעול אותו בחדר, אבל צריך להפסיק את מעשיו, ולומר נחרצות שזה לא מתאים. אולי אפילו לחשוב איך להרחיב את מעגל הגבולות בתחום הנ"ל, לעוד תחומים שזקוקים לשיפור..

וכך בהתמדה ובשיטתיות זה יצליח בע"ה..

אגב אני חייבת לספר עוד משהו..~א.ל

שבגינת המשחקים אני נתקלת לעיתים בילדים שנהנים להרביץ לאחרים

(כמובן שלא כל הסיבות לכך ברורות לי. ויש המון), אבל בוודאות אוכל לומר לך, שלכל אותם ילדים ההורים מתנהגים בסלחנות

ובחיוך.

 

ילד הוא נפש רכה. ברגע שאיכשהו מתדבק בנפשו צד שהוא לא טוב- צריך מיד להפסיק זאת,

כי אחרת זה הופך לדפוס, ולמשהו מקובל

שלום ותודה לכולם. לעולם חסדו-נועה123

אכן פחדתי לחבק אותו אף שחשתי שזה הדבר הנכון.

בסוף עשיתי זאת, כי לא יכולתי להתאפק וכמו שדן אמר, זה היה מעל ומעבר

וכבר הרגיש לא שייך לזה שאנחנו אמא ובן.

אין לי מושג איך לחבר בין הדברים, בין אהבה לתוכחה וגבולות.

בראש שלי, חיבוק, זה אומר לסלוח לו, להעביר את מה שהיה.

 

ואת אומרת לעצור את זה באותו רגע. זה מה שניסיתי לעשות ולא הצלחתי.

וחלילה מלנעול בחדר?

אז מה כן יעצור אותו?

אני עם עוד תינוק לא יכולה לעזוב הכל ולעשות לו סדנא מיוחד להרגעה.

.....~א.ל

לעצור אותו, לתפוס את הידיים עוד כשהן מנסות להכות ולהבהיר: אסור. את אמא לא מכים.

חשוב להבהיר שישנם גבולות אדומים שלא חוצים. 

זה שהוא ממשיך בשלו, לא אומר שנכשלת..

כי כמו בכל דבר בחינוך, התוצאה היא תוצר של עבודה מתמשכת, ואינה מגיעה בהכרח כבמטה קסם

 

העניין של להתעלם, להסיח את דעתו, שאת תגשי לחדר אחר זו בעצם אמירה מצידך

גם באי האמירה ישנה אמירה.

אם נעשה משהו שהוא לא טוב: צריך להבהיר שלא עושים כך. ולא להתעלם, או להסיח את הדעת.

 

האהבה לא סותרת את הגבולות.

טלי דוגמא: מה עדיף. האם עדיף שתתני לו חיוך וחיבוק והוא ימשיך בהכאה שאולי תתפתח למעגלים רחבים יותר ולרמות גבוהות יותר בהמשך,

או שמא עדיפה הנחרצות הרגעית הזו, ובכך הוא ילמד מהו רע שממנו עליו להתרחק, וידבק בטוב.

היכן האהבה הגדולה יותר?

 

אגב, היכן בעלך בסיפור?

 

ממש בהצלחה!

 

 

המשךמירימי
העצה שנתנו כאן וגם את מאד התאמצת אליה - להשאר רגועים, לא לכעוס באמת, לא להתרגש וכד' מאד נכונה. הילד בודק אם הוריו יציבים בכל מיני דרכים וגם על ידי מכות. לכן זה הצחיק אותו שכעסת כי הוא סוג של לוחץ על כפתור כשהוא מרביץ ומשתולל וה"מכונה" - אמא פעלה באופן מעניין, היא כעסה וכד'. זה גם מעניין וגם מראה לו שהוא יכול לשלוט באמא. אני מרביץ לאמא= אמא מתרגשת, פועלת וכו'.
לדעתי אין סיתרה בין האמירה שאסור להרביץ לחיבוק.מירימי
את האמירה צריך להגיד ברור ברוגע ונחת, כי אותך החמודי לא יסובב והחיבוק זה בעיני אמירה: אני אוהבת אותך, אני לא נגדך. מנסיון שלי, המגע האוהב מחליש את עוצמת הכעס של הילד. לפעמים אני גם מדגדגת אותו והצחוק משחרר את הכעס.
לגבי החביתה ועוד מקרים דומיםמירימי
הילד מתוסכל שרצה חביתה אחרת ומצפה שאמא, שבעיניו מיצגת את העולם, תסדר את העניינים והרי לא תמיד תוכלי לסדר לו את החיים וגם זה לא נחוץ. הוא אמור להתמוד עם תסכולים. כרגע הוא ילד ולא יודע אז הוא מתפרץ כביכול נגדך. כשאת רגועה את משדרת לו שגם כשיש תסכולים אפשר להיות רגועים. אבל אל תשדרי אדישות ולכן תאמרי בסגנון" זה עצוב לך שאין חביתה כמו שאתה רוצה, הלואי שהייתי יכולה להפוך את החביתה למה שאתה אוהב" אפשר גם "לדבר" לחביתה ולצוות עליה שתשתנה.
ככה הילד מנתב את הכעס לעשייהמירימי
וגם זה מצחיק לדבר לחביתה וזה משחרר. אפשר לדבר עם הילד מה נכין לך פעם אחרת או מה היית רוצה שיהיה. אפשר גם לצייר את זה אם יש זמן. ככה את מכבדת ונותנת ביטוי לרצונות שלו. ככה הילד מרגיש שאמא איתו בצערו/ תסכולו ולא נגדו.
משהו שאני עשיתי ושיפר את המצבמירימי
ישבתי עם הילה בזמן רגוע וסיכמנו שאם הוא מרביץ לאמא/ דוחף/ זורק חפצים וכד' הוא מפסיד דברים מסויימים וקבועים. (נניח ממתק של אחר צהרים או משחק במחשב). העניין שזה מעביר את השליטה לילד. את לא זורקת עונש בתגובה למכות (שאז הוא מפעיל אותך ושולט בך כמו שכתבתי) אלה הילד יודע שבבחירתו להתפרע, בהסכמתו יפסיד דברים ידועים מראש.
אני מקוה שעזרתימירימי
את תארת במדויק את המצב שבו הייתי ולכן התיעצתי עם מומחים ואלו דברים שלמדתי מהם. מאז שהבנתי והפנמתי את הדברים האלה המצב מאד השתפר. אני עדין סוג של מבררת ולומדת אז תודה שפתחת את השרשור.
ועוד משהו אחרון, במחילה.מירימי
עם ילד כזה כדאי לדעתי יותר לחשוב על מה מתעקשים. זאת אומרת שלא יהיה מלחמות הרבה. נניח בדוגמא שהבאת, אם לא קשה/ מסובך ולא עניין עקרוני אצלכם אז פשוט להכין חביתה אחרת...
הי מירימי יקרה.וכן כולם כנסו-נועה123

תודה רבה רבה לך שאת חולקת את הנסיון שלך.

חלק ממה שאמרת אנסה.

ניסיתי להישאר רגועה ולהגיב באיפוק, עשיתי את זה אבל הוא המשיך להרביץ בקצב.

זה לא גרם לו להפסיק. הייתי חייבת שזה יפסק מבינה?

הוא נחשב ילד כוח, אם את מכירה את ההגדרות האלו.

אני במאבקים כאלו כבר שנתיים. לא עם ההרבצות, אלא תקופת הלא רוצה של ילדים.

ואני מנסה למנוע תקלים, והתנגדויות ככל הנית.

ואם אפשר הייתי עושה חביתה חדשה אבל לא היה אפשר.

מה אני לא מבינה, זה שלפי דעתי, חלק מהפתרונות הם לא חינוך לטווח הארוך. הם רק לטווח הקצר.

למוסס את הכעס שלו? להסיח את דעתו, להביא משהו אחר?

זה למנוע מהאש להתפרץ, אבל אם היא תתפרץ? מה יקרה שם?

אין כאן חינוך מה עושים עם זה כשכועסים. שמשתלטים, מתאפקים. חושבים, ובכל מצב לא מרימים יד על אמא.

אני רוצה שיהיה קו אדום שהילד ידע שיש קו אדום, שעל אמא לא מרימים יד.

לגיטימי לא?

שהוא יפחד לעשות זאת.

אני לא צודקת?

לענ"ד זה אחלה לחבק!! ילד שנוהג כך מצוי בסערה פנימיאישה קטנה

פנימית גדולה. יש שיטה כזאת של חיבוק- כטיפול. חיבוק חזק כזה, לא שילוב זרועותיכם ולא אחד מול השני אלא הוא עם הגב אלייך ואת מחבקת אותו מאחור אבל גם "כולאת אותו" בזרועותייך. זה נותן לילד תחושת ביטחון וגבולות, ואמור להרגיע.

אםד.

מחבקים ילד - הכי טוב לא להכניס "שיטות" גם בזה.. לדעתי. איך שהורים עושים טבעי - הכי טוב...

אתה צודקמתואמת

אבל השיטה הזאת, שנקראת הולדינג (HOLDING), משמשת לא רק הורים.

אני הכרתי אותה בגן חינוך מיוחד שבו עשיתי שירות לאומי, ושם הי בה הרבה שימוש. (כשאני ניסיתי לעשות אותה, הילד פשוט דפק את הראש שלו בסנטר שלי, והמשקפיים כמעט נשברו... כנראה שלילדים עם ADHD רק מומחים יכולים להשתמש בדרך הזאת...)

אנחנו דיברנוד.

על חיבוק שהורים מחבקים את ילדיהם באופן טבעי.

 

אין לכך כל קשר לאיך לתפוס ילד במצב לא רגוע ע"י צוות בגן..

 

זה בדיוק ההבדל, וזו הבעיה: להעביר מ"צוות" שאינו הוריו להתנהגות הורים עם ילדיהם.

 

לא כל מישהי בגן יכולה לחבק ילד "באופן טבעי". היא לא אמא שלו.

 

אז יש לעיתים "דרכי ביניים".

 

[ואגב, ככלל, לענ"ד לא כדאי להתרשם יתר על המידה מזה שמדביקים כל מיני שמות באנגלית ומכנים כל דבר "שיטה". תמיד צריך לבדוק לגופו של ענין: אם טוב ומועיל, מצוין. אם לא - לא ה"פלומבה" תיצור את הענין. אני מעיר כי רואים לא-פעם שאנשים מוותרים על שכל והרגשה ישרים בגלל איזו "שיטה". לבדוק לגופו של ענין כל דבר.

ואגב, אני לא בטוח שהמסקנה מזה שהילד שניסית לתרגל את זה עליו הגיב כך, היא ש"רק מומחים" יכולים לעשות את זה עם "היפרים". יותר סביר שזה פשוט לא מתאים לכל-מקרה ומצב... אלא שכשמישהו חזק תופס חזק - לא רואים כלפי חוץ מה הילד מרגיש אז...] 

כשזה קורה אצלנוודודי לי

אני תופסת את הידיים\רגליים של הילד בצורה שקצת לא נעימה לו ואומרת: אני רואה שאתה לא מצליח לשמור על הידיים שלך בעצמך אז אני שומרת לך. בדר"כ תוך זמן קצר הילד מבקש להשתחרר ואומר שהוא כבר ישמור על עצמו לבדו.

לחבק את הילד זה הדרך הכי טובה בשביל לגדל מפלצתaima

שטן

וגם לכתוב כך.ד.
לחבק ילד שמרביץ לאמא שלו זה מצוין לגידול מפלצתaima

ברור שבכל הזדמנות אחרת מחבקים.

חוזר:ד.

מצטער - גם לכתוב בסיגנון כזה.

 

את אותם תכנים אפשר להגיד אחרת.

 

ופה לא דובר על "לחבק ילד שמרביץ לאמא שלו". כאן מדובר על סיום עימות בן 40 דק', שברור שהילד כבר מסובך עם עצמו לגמרי. במצב כזה, אכן לעיתים הכי חשוב, לפני כל חינוך, הוא תזכורת שמדובר באמא וילד. זה מה שהיא הרגישה שמתבטא בענין הזה כנראה.

 

ברור שלא דובר על תגובה טריוויאלית להרבצה - חיבוק..

אני מזכירה לך שהיא הרגישהaima

שזה לא הדבר הנכון לעשות למרות שזה יביא לשקט. (שקט תעשייתי?)

 

ואין שום סגנון במה שאמרתי. זו פשוט מציאות. אם מישהו לא אכפת לו שהילד שלו יגדל להיות אדם גועלי אז שיחבק כמה שהוא רוצה את הילד שמכה את אמא שלו.

מצטט:ד.אחרונה

וידעתי שיש משהו שיכול לעזור - חיבוק.

אבל לא ידעתי אם זה נכון להשתמש בזה

 

הרגשתי שחיבוק ירגיע אותו ואת העניין

 

 

אכן פחדתי לחבק אותו אף שחשתי שזה הדבר הנכון.

בסוף עשיתי זאת, כי לא יכולתי להתאפק וכמו שדן אמר, זה היה מעל ומעבר

וכבר הרגיש לא שייך לזה שאנחנו אמא ובן

 

 

 

 

היא הרגישה שכך צריך לעשות.

 

ואח"כ היא כותבת שלא הבינה בשכל למה. הרי לא מחבקים על דבר כזה. ואולי זה יעודד התנהגות כזו.

וזה בדיוק מה שהסברתי, ממה באה ה"הרגשה" הזו, שלכאורה היא אבסורד.

 

ומי שמחנך צריך לדעת שלפעמים יש גם חריגים מה"כללים". זה לא מחשב, אלא בני אדם. ואם אמא מרגישה שאחרי 40 דקות של "מכות" (הרי היא כבר הספיקה לפני כן גם "להחזיר" לו מכות כואבות כדבריה..) הדדיות, זה מה שירגיע - ואכן זה מרגיע - אז לפעמים יש גם מקום להרגשה הזו. והמקום לדעתי הוא, כמו שהסברתי מקודם. חזרה לאיזה בסיס של שפיות. וגם מחזיר אותו למקומו - הוא הילד הקטן; היא האמא. אמא שתפרש התנהגות חד-פעמית כזו כ"שיטה", עלולה לא להיות מסוגלת לנהוג לפי החוש שלה במצב חריג. זו גם בעיה.

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך