תנועת נוער? או תנועת חב"א?shira123

רציתי לברר נקודה שמפריעה לי כבר די הרבה זמן בתנועה,

האם אנחנו באמת תנועת נוער? ישלי הרגשה בתנועה שכשאר מגיעים לשבט החדש,שזה ה-שיא שלנו בתוך התנועה,מגיע השלב של ההדרכה,ואם החניך או החניכה לא נכנסים להדרכה פשוט אין להם מה לעשות בתנועה,וזה לא מתוך זה שהם לא רוצים,פשוט באמת אין להם מה לעשות!

זה נכון שמנסים,ובעיקר מדברים על זה שחב''ב צריך לפעול,אבל בתכל'ס,מה יש לו לעשות בתנועה עצמה? בסניף עצמו הוא יצא להתנדבות או יפעל ויתרום,אבל בתוך תנועה כוללת הוא לא יכול לצאת למחנאות,או למסעות או למה שזה יהיה כי פשוט לא יהיה לו מה לעשות שם,אלא אם כן הוא צוות עזרה,וזה גם לבודדים,כי הרי לא כולם יכולים להיות צוות עזרה...

אז בעיקרון מה שרציתי לברר,זה מה המקום של חב"ב בתוך התנועה שלנו? אם המקום שלו כ"כ חשוב למה לא משתפים אותי בפעילויות של התנועה?

 

חג שמח ומועדים לשמחה בעז"ה!!!!

*למה לא משתפים אות-ו בפעילויות של התנועהshira123
בעיקרון...חג'ג
כי אין רצון!!! פשוט אין רצון...
גם מצד החניכים (חב"ב) וגם מצד אלה שצריכים לארגן את הפעילות הזאת... (מדריכי חב"ב, רכזי חב"ב, קומונר, ס. קומונר, וכו'...)

אם תשים לב טוב - אצל הבנות יש הרבה יותר עשיה של החב"ב! וזה כי (לעשירות דעתי הענייה) הבנות רוצות יותר, הם רבות יותר (בכמות), ולבנים יש תירוץ שנקרא "ביטול תורה" (אם הם כליום לומדים תורה- אז זה לא תירוץ, אבל אם הם גולשים בפורום ורואים הודעות שלהם כל 10 דקות בערך... ושאר הזמן הם במקום אחר באינטרנט -אז זה סתם תירוץ עלוב...) ולכן הם לא מזיזים ת'צמם!!!

אם תשים לב גם הפעילות של הבנות (נראה לי...) הרבה פעמים יזומה ע"י החניכות (חב"ב)...

בת'כלס: אם אתה חושב שזה חשוב (גם אני...) ויש לך רצון... מה שאתה צריך לעשות כדי שיהיה לך אי - פעם ביובל הקרוב פעילות חב"ב אז ת-י-ז-ו-ם בעצמך!

לך תדבר עם חברים שלך (גם כאלה לא מאריאל) ותתחילו בדבר קטן (דוכן מעייני הישועה פעם בשבועיים... אפשר גם דברים אחרים, פשוט יש לי חבר בישיבה שכל מה שיש לו בראש זה מעייני הישועה! הוא הניח תפילין לאלפרון, ביקר אותו ושומר על קשר... כל מקום שהוא נוסע אליו הוא מקים דוכן וכו')
וב-ה-צ-ל-ח-ה!
לגבי הבנים זה שטויות, "הם" סתם בטטות420mal
והם לא מנסים לתרץ את זה יותר מדי...
נראלי שזה בעיקר בגלל שהרוב מדריכים420mal
ומשקיעים את כל המרץ מחניכים ואין להם כח לעוד דברים, ובמיוחד לא לארגן אותם.
ואלה שלא מדריכים, הם בד"כ כאלה שאין להם כח לדברים האלה, או שלא מתאימים, אז אם הם עושים דברים זה בלי קשר לסניף.
בבנ"ע נגיד נכנסים בערך עשירית מהשבט להדרכה, אז כל השאר פנויים ויש גם כמות וגם איכות לפעמים, ככה שהן יותר עושים דברים.[ומצטער על ההשוואה...]
קודם כל המדריכים אצלנו מסיימים מאוחר מאוד עד ללאינוקא
בכלל וגם כשמגיעים הביתה לומדים וכו' ובקושי מוצאים זמן לחניכים אז גם
לפתוח דוכנים וכו' זה קשה לפתוח. זה לא אומר שאני לא דוגל בזה אבל צריך להבין את המצב. המדריכים בבנ"ע(לפחות אצלנו בעיר)מסיימים יותר מוקדם(סליחה על ההכללה) ולכן להם יש זמן לזה.
דווקא ב"ה רואים הרבה השתפרות בזה בזמן האחרון...שירה חדשה
בס"ד.

הייתה שבת חב"ב בעכו, היה שבוע התנדבות, ובמחנה יש את השבת שהיא מיועדת לחב"ב. כן יש עשיה. אמנם לא מספיק, אבל אנחנו מתקדמים.

חוץ מזה-
א. זה תלוי הרבה בנו. אם נרצה ונראה נוכחות- ישקיעו בנו ויעשו לנו דברים.
ב. ואנחנו גם יכולות לנסות להרים דברים.
ג. לא צריך לזלזל בחב"ב הסניפי. יש לו המון משמעות וערך כשלעצמו.
דבר ראשון-חג'ג-אני בתshira123
דבר שני,לשירה חדשה-
נכון שיש עשיה,לא אמרתי שלא,אבל לא יודעת,רוב החבביו''ת שאני מכירה,מסניפי ומסניפים אחרים לא כזה מרגישים סיפוק וגם לא מרגישות שצריכים אותן,אין הרבה מה לעשות,וחבל!!!

להראות נוכחות? איפה?
שירה..רחובותית!!=)
הכי קל להגיד שחב"ב לא עושה כלום..
אבל באמת,מי שבא עם כוח רצון וכוח אדם בפועל ולא רק בדיבורים..
אפחד לא יעצור אותו..
מי שרוצה לעשות משו שפשוט יזום..אין מה לעשות ככה זה בתנועתינו..
דווקא יש-אנונימי (פותח)
א. יש הרבה פעילויות לחב"ב אבל לא הכל מתאים לכולם.
ב. היו בנות מהסניף שלכן שבאו לשבת בעכו? לשבוע התנדבות? אם ניקח בחשבון גם את הסמינריון הדרכה (כי מה לעשות, עדיין חלק נכבד מחב"ב הן מדריכות) והמחנה אז בהחלט היה חופש עמוס ברמה התנועתית..
ג. תמיד אפשר לעשות עוד- יש סניפים שמתארגנים לצאת בש"ת לשמח- אפשר להצטרף אליהם.
כל הדברים שהזכרת זה בנות =)אפוש
בס"ד
ובתכל'ס חב"ב צריכות ליזום מעצמן!..
התנועה לא יכולה להמשיך להיות מסגרת גם בכיתה י' ומעלה...אני חושבת שכל אחד צריך לפרוץ אישית..ואם מישהו רוצה עשיה הוא צריך לקום ולעשות..ולא לחכות שה"תנועה" תגיש לו הכל לפה!...
נראלי שכל העיקרון של התנועה זה לתת קרקע יציבה ולתת מסגרת של נתינה (בתור חב"א) ואחר כך לתת לנו (חב"ב) ליזום בעצמנו!...ותאמינו לי שהם צמאים שם(למעלה-בהנא"ר) לרעיונות..והם גם נותנים ת'משאבים לכך (ע"ע -כל מה שהזכרת שעשו חב"ב)..
אז זהו מילה המפתח היא "ל-ע-ש-ו-ת" ואם אין אני לי מי לי-ואם לא עכשיו אז אין מתי!
שתהיה לנו שנה מלאה בעשיה בעז"ה..
אפרת
לתנועת אריאל אסור (לפחות בבנים)האריאלניקהנאמן
שיהיו פעילויות חב"ב סניפי הבנים צריכים להשקיע את כוחם אך ורק בהדרכה, ועל כן המקום של החב"ב בתנועתינו הוא אך ורק בהדרכה, ומה יעשו כל אלו שלא צריכים אותם בסניפם הם? שילכו להדריך בסניפים אחרים שצרכים(לא חסר בכלל)

ועוד נק' למחשבה, תנועת אריאל עשתה בעזרת ה' ב30 שנה מה שבנ"ע לא עשתה ב70 שנה אנחנו הצלחנו בעזרת ה' ליצור ציבור שלם שחזק בדתיותו ובאמונתו וגם בלאומיותו, לאומיות קדושה(לא כמו הלאומיות הטמאה של החילונים וגם של המיזרוחניקים) אנחנו חרד"לניקים וזה דבר שבנ"ע עם כל פעילויות החב"ב שלהם לא עשו ואנחנו בלי כלום בעזרת ה', עשינו ויותר ב"ה!!!!!
מה הבעיה שיהיה פעילויות לחב"ב שלא מדריכים?תפוזה 1
בס"ד

א.לא לכולם מתאפשר להדריך.
ב. זה לא סותר, אפשר גם להיות מדריכים וגם להשקיע את הכוח בפעילויות אחרות של חב"ב..
זה הכל תלוי בחינוך לדעתי -אנונימי (פותח)
ברוב הסניפים לחניכים שמגיעים ל"שם חדש" המטרה הבאה שקשורה לסניף ולתנועה זה להיות בהדרכה.
אין בזה שום דבר רע אבל מה שזה גורם הוא שמי שלא נכנס (לא משנה מאיזו סיבה) בסופו של דבר כבר לא כ"כ פעיל בסניף או בתנועה. והולך להשקיע את מאמציו בדברים אחרים.

צריך לדעתי לגרום לחניכים לרצות להיות פעילים בחב"ב. לגרות אותם בכל מיני דברים. שכשהם מגיעים לפניה מחב"א לחב"ב יהיה לחלק גם רצון להיות רכזי חב"ב / אחראים על התנדבות של חב"ב וכו וכו כל אחד לפי הפעילויות בסניף שלו.

קחו לדוגמא את סניף מא'ד בנות. יש להם את המודונית הזו של הסניף - שיש רצון להיות בה בדיוק כמו להיות בהדרכה!
לזה לדעתי כל סניף חייב לשאוף לחנך את החניכים.
שיהיו שרופים על התנועה ושלא יסכימו לעזוב גם אחרי שהם יוצאים מההדרכה. רק ככה אפשר לגרום להם לפעול בחב"ב וליזום דברים.

שנזכה..
לא צריך להיות שרוף כדי להיות בתנועה!!פז
אם את רוצה שבנאדם יהיה בתנועה במיוחד חבב תעשי משהו בשביל זה שהתנועה גם תעשה משהו בשביל זה שלא הכל מתחיל בחבא ונגמר במדריכות כי זה מה שקורה!! אני חושבת שהתנועה גם צריכה לחשוב על משהו כי זה לא יעוזור שרק הסניפים יעשו משהו!!זה בדיוק כמו במחנה שמעכשיו נגיד מי שבדביר ולא מדריכה אין מה לעשות בתנועה במיוחד בדברים גדולים כמו מחנה מסעות וכו.. לפחות ברוב הסניפים ואח"כ נדהמים למה אנשים מאריאל לא נשארים להיות קומונרים...
זה נכון שצריך לפעול מעצמנו-shira123
אבל צריך גם את העידוד לזה,כשמגיעים לחב"ב מרגישים כבר ממש מנותקים מהתנועה,כאילו כאן נגמר התפקיד שלנו,אבל בעצם זו תנועת נוער,הנוער צריך לקום ולפעול,ולא להרגיש שלא רוצים אותו,כי לפחות ככה זה מורגש,אז נכון שיש פעילויות [ואני לא מזלזלת בהם בכלל!!!!] אבל כשזה מגיע למשהו של כל התנועה,כמו מחנה/מסע,אין לו מקום שם.. [לדוג'-למסע סווכות יש אצלנו בנות מחב"ב בסניף שרצו להגיע אבל פשוט לא היה להן איך,אין מקום בצוות עזרה ואף מדריכה לא הייתה צריכה עזרה..] פשוט חבל..כי לא צריך את העשי'ה בלבד,אלא להרגיש חלק ממשהו,כי בתור בנאדם או קבוצה מעצמי אני יכולה ללכת להתנדב,אבל באתי לדבר על הנק' של ''החב"ב'' כי מדגישים את החשיבות של החב"ב שבעצם די נתקענו בו...
כל כך הרבה שטויות ועיוותים בפסקה אחתהדרדק
אתה לוקח את הקרידט של הפירות של בנ"ע לעצמך. אתה סתם מוציא לעז על בנ"ע. רוב הציבור החרדלי גדל בבנ"ע והתחזק שם. הילדים שנשלחו לאריאל נשלחו לאחר שההורים חונכו והתחזקו בבנ"ע.
הלאומיות של החילונים והמזרוחניקים היא קדושה. תלמד עוד כמה שנים בישיבה לפני שאתה מתחיל לפסוק.
אני ממש לא אוהב לחלוק על בחורים ישיבה ות"חהאריאלניקהנאמן
אך כתוב לא תגורו מפני איש ודרשו רז"ל לא תאגור דבריך מפני איש

אחר המחילה נלפק"ד שדבריך הם הבלים ורעיוניך הם מבולבלים.. הציבור הד"ל(כשמו כן הוא) החל להשתנות לחרד"ל רק אחרי הקמת תנועת אריאל, אז גם אם בפועל פלוני מסוים היה בבנ"ע עצם זה שהוא יצא כמו שהוא יצא זה רק בגלל אריאל עצם קיום התנועה שינה את התפיסה של הציבור, וק"ו ב"ב של ק"ו מי שהתחנך בתנועה עצמה(גם בסניפים הבעיתיים)

הלאומיות של החילוניים היא לאומיות טמאה, לאומיות שאין לה קשר לתורה סופה שתהפוך לשנאת העם והארץ כדברי הרב קוק זצ"ל.
וזו לשון מרן הרב זצ"ל:האריאלניקהנאמן
"היד הרמה, המחומשת בהפקרות ודרכי הגויים, באין זכר לקדושת ישראל באמת... העומד להיות למשחית ולמפלצת, ולסוף גם כן לשנאת ישראל וארץ ישראל... (אם) היד הטמאה הזאת תתגבר, אז אין די באר גודל האסון" (אגרות א', קמ"ד – עיין שם בהרחבה).
אני לא מסכים.מ.מ.י.ר
קודם כל, אין שום יראת שמיים בלהגיד "הציבור הד"ל כשמו כן הוא". מילים כאלו מגעילות אותי.

דבר שני, הציבור ה"חרד"ל", מבחינת מהותו (ולא דווקא שהוא קרא לעצמו כך) התחיל כתנועה אצל הרב צבי יהודה זצ"ל. גם אריאל והישיבות בקטנות הציוניות והתלמודי תורה הציוניים וכמעט כל הישיבות הגבוהות וההסדר בארץ, התחילו מהרב צבי יהודה זצ"ל.

צריך להעיר: הלאומיות של החילונים היא לאומיות שגם היא באה ממקור הקודש, אבל היא לא תחזיק מעמד, כמו שהרב זצ"ל כותב פעמים רבות (באורות ובאגרות, ראה לדוג' אגרות ח"ג איגרת אמ, עמ' ס"ב).
*ח"דמ.מ.י.ר
אגרות ח"ד.
המקור בא לציין שהלאומיות החילונית גם היא ממקור הקודש, וזה מובא הרבה בכתבי הרב זצ"ל. אלא שהלאומיות הזו לא תחזיק מעמד, כיוון שנושאי דגלה אינם באים בשם ה'.
קיבלתי.האריאלניקהנאמן

נכון ביותר הרצי"ה החל את זה, ובאמת בציון 25 שנה לפטירת מורנו הרצי"ה זצ"ל בבית אל עשו תצוגת מפעלי הרצי"ה ותנועת אריאל אחת מהם

הכל בא ממקור הקודש, זה לא כ"כ רבותא, אפילו הטומאה מקבלת חיות מה', כך מפורש ב'תניא' מה שקובע האם זה יחזיק מעמד וזה לא, דבר שפוגע בעמ"י זה דבר טמא ואסור לטהר את השרץ בשום צורה שהיא!

אנו לא צריכים לא את הרצל לא את בן 'הרוצח' גוריון, לא את ז'בוטינסקי, כל אלו לא חידשו מאומה הכל אצלנו נמצא בתורה, ואסור לנו להכפיף ראשנו בפני אותם הטמאים, ולומר בהערצה מבולבלת:'קודושים אתם!' גם חכמי ישראל נענשו כאשר אמרו לאגריפס 'אחינו אתה'. עוד זכור לי היום שאריאל שרון ביקר בגוש קטיף וכולם שרו לו 'אריק מלך ישראל' אלו הם מלכינו?! האם שכחנו בהערצתינו לחילונים את המלך האמיתי? התשובה הנכונה היא לצערינו שכחנו שכחנו את ה', ונתקיים בנו הפס' 'ורם לבבך וגו''
אין לי בעיה. אני לא מתנגד אישית לעדה החרדית.מ.מ.י.ר
אם אתה חושב כמותם - סבבה, יש לך על מי לסמוך. אבל אם אתה הולך אחרי הרב קוק - אז הרב קוק לא היה מסכים עם זה.

אולי אתה לא חושב שאנחנו צריכים את הרצל. אבל אמירה כזאת אומרת בעצם: אנחנו לא צריכים את הציונות החילונית.

את האמת, זה נכון - גם אני הייתי מעדיף שהציונות הייתה כולה או לפחות רובה דתית, וראשיה היו הרב קוק והרב איסר זלמן מלצר.
אבל זה לא קרה (שומרי המצוות פיספסו את ההזדמנות הגדולה (!) והמציאותית שהייתה להם בועידת ביאלסטוק בשנת ה'תרס"ב), ואם זה לא קרה - זה בגלל שהקב"ה כך רצה.

אנחנו יודעים שתקופתנו היא אתחלתא דגאולה, מאז הציונות שהביאה לקיבוץ גלויות גדול - התחילה הגאולה.
אם הקב"ה התחילת את הגאולה, הביא ליישוב א"י בצורה כה גדולה, ע"י הציונות החילונית, ע"י הרצל, ע"י בן גוריון (שהרצי"ה כתב עליו גם דברים מאוד חריפים, אבל גם כתב שצריך לזכור זכויות רבות שיש לו, ואכמ"ל) - אז אנחנו צריכים לקבל את זה.

לא להגיד "קדוש, קדוש, קדוש" על הרצל, אבל לדעת שהקב"ה שם את הרצל כשליח לדבר הגדול הזה.
מ.מ.י.ר מסכים עם כל מילה.tomerittal
מיותר להוסיף משו..
חג שמייח!!
אין לנו הבנה במהלכים של הקב"ההאריאלניקהנאמן
אך מה שכתבתי אינה דעתם של העדה החרדית, רחוק אני ודברי אשר כתבתי מהם ומדעתם כרחוק מזרח ממערב.

מה שקרה קרה, זה שלא זכינו ולא הצלחנו אמת.
אך לא בגלל זה נעריץ ונעריך אותם, ח"ו. האם עלינו להעירך את בן גוריון שרצח יהודים, והוציא לשמד הוא וממשלתו מאות יהודים מעדות המזרח?! האם עלינו להעריץ אותו או את מעשיו?! ח"ו! זו חשיבה גלותית, שאנו צריכים אפי' במשהו את הרשעים הללו שגרמו לעמ"י רק רע כל היום. האם עלינו להעריך את ז'בוטינסק שאמר ש'כל יהודי עם זקן ופאות לא תנתן לו זכות בחירה'? העל אלו עיננו? על אלו כנסת ישראל בוכיה!

זה שהדתיים לא השכילו לקחת את הקמת הגאולה בידהם וגרמו ע"י זה כשלון גדול לעמ"י זה נכון.. אך לא זה צריך לגרום לי להעריך את הרשעים המשומדים שכן הקימו את המדינה, כמו שאמר הרב יעקב שפירא שליט"א צריך לומר להם תודה רבה על הדברים שהם עשו ולקחת מהם את המושכות, שישבו בצד ויתנו לנו להנהיג את המדינה, עכת"ד. כל עוד יש בנו שמץ של הכפפת ראש בפני החילוניות אין אנו יכולים לקחת את המושכות לידינו, צריך כאן עזות דקדושה, כדי להעיף אותם אחת ולתמיד מהשלטון, לא כדי שיהיה פה שלטון 'דתי', זו גם חשיבה גלותית, אלא כדי להביא את המשיח. זו מטרתינו.
אל לנו לשחק ראש קטן ולומר 'זה מה שה' רצה אז בואו נהיה בדיוק כמו החרדים ולא נעשה כלום לקידום הגאולה' עלינו להבין שחל בלתי נפרד מהגאולה הוא הסרת שלטון ממשלת ישראל מא"י!

ודאי שתקופתינו היא אתחלתא דגאולה, לא באתי ח"ו לומר ההפך. כל גדולי ישראל אומרים זאת.

כשבן גוריון רצח יהודים והוציא לשמד יהודים אני לא בטוח שהוא עשה זאת כדי לקרב את הגאולה. גם אם הוא עשה דברים טובים השכר עליהם זה בידי ה' לא בידינו, עלינו מוטלת החובה להלחם בו ובממשיכי דרכו, וכל עוד לא נבין שהנהגת עמ"י מוטלת עלינו ונמשיך לרכב על גבם של המשומדים הם ימשיכו לנסות לנער אותנו.

שנה וחצי אחרי ששרו בגוש קטיף לאריק שרון-'אריק מלך ישראל' הוא פיקד ממרומי כסא הטומאה על גירוש אותם יהודים ששרו לו פעם פעם 'אריק מלך ישראל'.
הם לא מלכי ישראל. כה אמר ה' מלך ישראל וגואלו.
בכל אופן, זו בוודאי לא דעת הרב קוק.מ.מ.י.ר
ואם זו לא דעת הרב קוק - אז כנראה שזו דעת 'עדה החרדית' (לא נשארו עוד הרבה אפשרויות שהיו בתקופה ההיא; אגודת ישראל לא הייתה מקשה אחת בקשר להתנגדות או תמיכה בציונות).

שוב:

א'. הקב"ה הוא מסדר את כל המהלכים שמתרחשים, והוא החליט להביא את הציונות דווקא ע"י חילונים. אנחנו לא מעריצים את החילונים, אבל אנחנו יודעים להעריך את מה שהם עשו בבניין הארץ. יש לנו פה מדינה, יש לנו פה צבא, כל שטחי א"י שיש לנו - הקב"ה סידר שכל זה ייעשה ע"י החילונים.

ב'. בוודאי שצריך הנהגה של תורה. הנהגה שאינה לפי התורה, סופה להתפורר. לכן הרב קוק ניסה להקים את תנועת דגל ירושלים. זה לא סותר את מה שנכתב באות א'.

אני לא נכנס בויכוחים על אנשים פרטיים, אנשים אלו או אחרים, אלא באופן כללי.

ועכשיו, עוד הערה קטנה שהיא גדולה: אנחנו שוכחים שמדובר פה בעם ישראל. נכון, הם חילונים. נכון, יש להם הרבה מגרעות. אבל זה עם ישראל! וזה לא עוד כמה אלפי אנשים שיצאו לתרבות רעה. מדובר פה על חלק עצום מעם ישראל!!

"הסיבוכים והחולשות לא יבהילונו מלהתקשר ולהתחבר בעבותות אהבה אל הדור, הנמצא כאן לפנינו, כפי שהוא, מפני שיודעים אנו שאור השכינה הזורח בתוכיות נשמתו גדול הוא ועמוק לאין ערוך מכל מה שיכול להאיר ביחיד, ולו המעולה ביותר. "אין צדיק בעולם שיגיע לקרסוליה של כנסת ישראל כולה" (אורות ישראל פ"ט סע' ה'), המופיעה בפנימיות הדור. מאמינים אנו בהזרחה הנשמתית של דורנו אשר "באין ספק באה מתוך אוצר הגאולה העליונה שהחלה להיות מופעת על נשמת כנסת ישראל" (אגרות הראי"ה, ח"ד, עמ' סב). על כן לא נלך בדרך השטחית של ניפוץ הקיים והריסת המסגרות, כי אם ננסה להעמיק ולברר, להעלות ולתקן, שלב אחר שלב, על למדרגה העליונה ביותר, - "בחיקו ישא עלות ינהל" (ישעיה, מ', א')." (לאמונת עתנו ח"ג עמ' רמ"ד).

לכן, אנחנו צריכים להעלות ולתקן וכו' - שתהיה מדינה מתוקנת, הנהגה מתוקנת, צבא מתוקן, הכל לפי התורה - אבל אין זה אומר שצריך לזרוק את שאר העם ופעולותיו לפח.

(אגב, הערה: חלק מגדולי הדור דווקא סוברים שתקופתנו אינה אתחלתא דגאולה; עוד סיבה שהבאתי את הדוג' של העדה החרדית, שראשיה סוברים שמדינת ישראל אינה אתחלתא דגאולה, לעומת אגו"י שחלק גדול מראשיה סברו שהיא כן אתחלתא דגאולה).
לא דיברתי 'אז' דיברתי על היוםהאריאלניקהנאמן
ואם נלך לפי דבריך אין אף רב בציבור שלנו (אולי חוץ מהרב צבי טאו) שהולך לפי הרב קוק.

א. הקב"ה סידר שזה יעשה ע"י חילוניים כי לדתיים לא היה אכפת! אסור לנו להמשיך עם חוסר האיכפתיות של החרדים עלינו להפסיק לתת לגל לעבור מעלינו, ולקחת אתהמושכות לידיים שלנו, כל מה שקרה קרה, אני בנגיוד אליכם לא מחזיק בעבר, אני רואה מה היו הטעויות בעבר וממשיך להתקדם. אם נלך לפי הגישה שלך גם ה' רצה שיהיה חטא העגל וחטא המרגלים וחורבן המקדש והשואה. והנה זרקת את הבחירה החופשית לפח. כל זה בידינו ואם נחליט לשבת כל אחד במקומו הוא ולתת לחילונייםלהנהיג אותנו ולא ח"ו לומר עליהם דבר שח"ו יכול להכעיס אותם ח"ו, ככה מגרשים יהודים, 'עצלות שהיתה בהם בישראל על שלא תבעו בנין ביהמ"ק'

ב. בגלל שדגל ירושלים לא הצליחה אז אתם לא תנסו נכון? אתם בכלל לא מנסים להקים שום דבר של תורה,'רוממות אל בגרונם' אך במעשים? איך בדיוק אתם מתכוונים שיהיה פה הנהגה תורנית? הכל צריך שיהיה ע"פ התורה; הקשורת, הצבא, הפסיכולוגיה, הרפואה, הכל! האם הקמתם משהו שיהיה בסיס להנהגה התורנית שאתם כ"כ רוצים ביקרה? הרי זו בדיוק ההשקפה של החרדים- 'אנו לא נבנה כלום לא נעשה כלום, ניתן לחילוניים לבנות בשבילנו ואולי נצטרף בסוף ככה. והמשיח יגיע ויקח את כולנו מהגלות בלי שנצטרך לעשות כלום' זוהי השקפתכם וכל עוד אתם ספונים בביתכם בתי ארזים ובית ה' חרב, ואומרים שלום עליך נפשי. לא תהיה פה הנהגה תורנית.

נכון מאוד באופן כללי הם היו רשעים.

יש חילוק אני לא דברתי על עמ"י, דיברתי על הערב רב 'הנוגעים בנחלה'(הנגעים בנחלה?) אותם אלה שיושבים בהנהגה ובתקשורת וחושבים איך להרוס את התורה את ההתיישבות ואת החזרה בתשובה. עמ"י רובו ככולו תינוקות שנשבו, ולא עליהם יהיה הנגע, אלא על אותם ערב רב רשעים. (עיין באוצרות הראי"ה להרב משה צוריאל ערך ערב רב. שם באורך)

גדולי הדור הם מרן פאר הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א הרב מרדכי אליהו שליט"א הרב אלישיב שליט"א חוץ מהרב אלישיב שאני לא יודע מה הוא סובר אני יודע בבירור ששאר גדולי הדור שהזכרתי סוברים שדורינו הוא דור של אתחלתא דגאולה. גם אם בעדה החרדית יש גדולי ישראל, אין הם גדולי הדור שדעתם היא הקובעת.
תגובה:מ.מ.י.ר
א'. הקב"ה סידר שהגאולה תבוא ע"י חילונים כי כך הוא רצה. אנחנו צריכים לעשות לעצמנו חשבון נפש מדוע לא לקחנו אז את ההנהגה לידינו כשהיינו יכולים, אבל אם כך עשה הקב"ה - כך הוא רצה. (והרב צבי יהודה זצ"ל הפנה לגר"א על התיקו"ז, תיקון ס"ט, קכ"ח, על הגמרא "אין בן דוד בא או בדור שכולו חייב או בדור שכולו זכאי" - דווקא כולו חייב! ולא פה המקום להאריך מדוע דווקא כך סדר הגאולה. שמעתי על זה שיעור באורות, וזה די ארוך).

אכן, ה' כיוון שיהיה השואה, וחטא העגל וכו'. אבל זה לא שייך מבחינתנו - אנחנו לא בסדר שעשינו את זה, אבל זה המהלך האלוקי, בהחלט.

אני חושב שצאיך להבחין בין שתי נקודות: המהלך האלוקי, ומה שאנחנו היינו צריכים לעשות.

מישהו אמר 'לא להגיד דברים שמכעיסים חילונים'?

ב'. אתה כותב דברים לא נכונים.
הרב צבי יהודה ותלמידיו הקימו כמות עצומה של ישיבות, העמידו הרבה תלמידים, הרבה בני תורה.
הישיבות הם בית הגידול של התלמידים. לא כל התלמידים נהיו רבנים. הרבה הלכו לעסוק ברפואה ובמקצועות שונים, מתוך הישיבה. חלק נהיו גם תלמידי חכמים.
אדרבא - הישיבות תמיד מחנכות להשפיע את התורה בכל מרחבי החיים, וזה גם מה שקורה בפועל. לא כל התלמידים נהיים רבנים וראשי ישיבות, אלא הולכים מתוך הקודש לעסוק במקצועות שונים, הולכים לצבא וכו'.

אני לא נכנס לסוגיית הערב רב, כיוון שאני לא מבין הרבה בכתבי הרב זצ"ל. כמו שהרב צוריאל מביא מקורות לשיטתו, רבנים אחרים מביאים מקורות לשיטתם. אני לא בקיא כלל בכתבי הרב, ולא רוצה להיכנס.
אז בא נשמח על השואה? ועל חטא העגל?האריאלניקהנאמן
ודאי שזה רצון ה' אך אנו אשמים שגרמנו שזה יקרה דווקא בדרך הזאת ולא בקדושה, אך שוב לא בגלל אשמתינו נעריך את הרצל ואת המרצח בן גוריון ואת שאר המשמדים המשומדים.

עצם זה שאתם לא מסוגליםלומר בריש גלי שאתם מתנגדים לשלטון הזה(גם אם אתם אומרים זה לא בריש גלי) ולדרכו, ועוד יותר גרוע שאתם מתפחדים לעשות משהו שעלול לפגוע בריבונותו של השלטון הזה(ע"ע סירוב פקודה)

ב'. זה שהם היו בישיבה זה שכויח גדול, אך לא הוקם איזה משהו שהוא יהודי מעיקרו, אף אחד לא הקים חברת תקשורת יהודית, אף אחד לא הקים בית חולים יהודי, אף אחד לא נעשה פסיכולוג שכל ההשקפה שלו מושתת אך ורק על יהדות יחידים כן! אך לא נעשה פה משהו ציבורי שיכול להוות בסיס למדינה יהודית(כיום אין מדינה יהודית)
לא.מ.מ.י.ר
לא נשמח על סבל של יהודים ועל פגיעה רוחנית או גשמית בעם ישראל.

אני כבר אמרתי מה אני חושב. אין צורך לחזור על זה, וזה ויכוח סרק.

שאלה:מי אמר לך שהרב טאו אומר שאסור לסרב פקודה? שאלת אותו לדעתו?

תקרא את הקונטרס "וזכרו ראשונות", שיעורים של הרב טאו שמסבירים את השקפתו (מופיע בלאמונת עתנו ח"ג, עצ' רמ"ג והלאה). קשה לי לכתוב את כל יסודות השקפתו, בייחוד כאשר זה כבר מתומצת.

ב'. קודם כל, נעשו מפעלים כאלו. כגון המכון לכלכלה ע"פ התורה (שליד כולל יד ברודמן ברחובות; זה כולל מרכזניק), תנועות התשובה שיש, מכללות ע"פ התורה (מכללת ירושלים למשל) ועוד. אני מסכים איתך שצריך להרחיב עוד, אבל זה לא אומר שאין הרבה דברים.
אשריך רבנו, פעם ראשונה שאני מתווכח עם ממלכתי ואניהאריאלניקהנאמן
ה' ישמור אותך! ה' יברך אותך והכי חשוב ה' יאברך אותך!
וכן למר.מ.מ.י.ר
אגב, אל תיקח אותי בתור מי שאומר את ההשקפה הממלכתית. אני אומר מה שאני יודע, וזה לא הרבה.

וואו.. הנצלו"ש הזה היה חזק ביותר..אוריה שמחה
וסליחה על ההתפרצות באמצע [סוף..] על זה נאמר 'תורת חיים בעז'...
באמת חבל שזה נוצל''ש..אני עדיין עם סמני שאלה..shira123
אנסה להגיב להכלהדרדק
קודם כל איני ת"ח.
ב. איני סובל את הגינונים הללו- יש לך משהו להגיד תאמר, אל תעשה "אני לא רוצה להגיד אבל יש לי איזה מקור שגורם לרצות להגיב, לכן יש לי "הותרה" להגיב". לא יודע, אני לא אוהב כבדות/בינישיות
ג. תנועת אריאל היא תוצר של השתנות הציבור ולא הגורם. האהבה שלך לתנועה מקלקלת את השורה וגורמת לך לומר דברים לא נכונים (כמו כן השנאה שלך לציונות החילונית גורמת לך לומר שטויות בקשר אליהם)
ד. אם לא היה לנו את הרצל לא היה מדינה. היינו מתים יותר בשואה ובשואות שהיו קמות אח"כ.
אם לא היה לנו את ז'בוטינסקי אז לא הייתה העפלה "בלתי ליגאלית"
אם לא היה את בן גוריון לא היה את הקמת המדינה.
ואתה ממש עיצבנת אותי, ( ) אני לא אחד שיושב כל היום ומשבח את בן גוריון אבל אתה מעוות לחלוטין. הוא אשם בהמון דברים רעים. אבל אי אפשר לקחת ממנו את הדברים הטובים שהוא עשה.
זה מזכיר לי את כל אי אלו שמזכירים את פרס ומביאים רשימה שלמה של דברים רעים שהוא עשה (עם כוונות טובות..) אבל לא מזכירים את העובדה שיש לנו אטום בזכותו. היו לנו נשק במלחמת ששת הימים בזכות הקשרים שיצר עם הצרפתים. יש לנו תעשייה אווירית מטורפת בזכותו- לוקחים רק את הרע. זה מצב מעוות
להגיד שהם לא חידשו מאומה זה כזה שטות. זה כמו שנאמר שהיטלר לא רצח את היהודים כי זה כבר מוזכר בתורה בפרשת האזינו (עיין רמב"ן על פסוק לב) (וואי, כמה שגלשתי)
צריך לומר להם תודה רבה. לומר עליהם "רשעים משומדים רוצחים ולא עשיתם כלום כי הכל כבר מוזכר בתורה" זה לא לומר תודה רבה.
ה. רואים שאין לך בקיאות בכתבי הרב- מ.מ.י.ר צודק. הלאומיות קודש היא, אבל לא תחזיק מעמד.
יאיר - לא ראיתי שכתבת תגובה. סליחה על ההתנגשות.מ.מ.י.ר
מה אעשה ונדבקתי ב'מחלת' הבינישיות <צ>האריאלניקהנאמן
(לפעמים אני מסתובב עם 2 עטים...)

ג.אמממ אתה יכול לומר שזה התוצר ולא הגורם אך ללא חינוך של אריאל אז ההתחזקות הזאת לא היתה נמשכת הרבה זמן אם בכלל. עובדה שגם בזה הרצי"ה בחר להתעסק, (עדות ממקימי התנועה) בשנותיו האחרונות, היו הרבה דברים שקרו באותה תקופה על כן זו תהיה יוהרא מצידי ומצד כל אחד אחר להצביע על דבר מסוים ולומר הנה זה הגורם היחיד, עכ"פ לבנ"ע לא היה ועדיין אין שום חלק בזה.

ד.אם לא היה את הרצל אז הקב"ה היה מוצא מישהו אחר, ''היד ה' תקצר''? ה' ראה שהדתיים ברובם לא מוכנים להזיז עפעף כדי לעשות משהו אז היה את הרצל (שודאי היתה לו זכות מסוימת כדי שה' יגלגל את זה דווקא ע"י) אך כבר כתוב במס' תענית 'אל אמונה ואין עול' שהקב"ה משלם לרשעים על מצווה קלה שהם עושים, בעוה"ז כשם שנפרע מן הצדיקים על עבירה קלה שעושים, בעוה"ז.
וזה נכון על כל המשומדים שהיו.
על ז'בוטינסקי עיין לעיל דוק מינה ואוקי באתרין.
המציאות היא שמשום שאין אתם יכולים לומר דבר וחצי דבר על אותם הרשעים(מעניין שעל רבנים חרדים מאוד קל לומר אפיקורסים(וד"ל!!!), אך על האפיקוסים האמיתיים אתם חומלים חמלה גדולה ורבה...)
לא היתה הכוונה שזה מוזכר בתורה. אלא שהם לא חידשו דבר ואנו לא זקוקים לחידושיהם שכן תורת מושה קדמה קצת לאלטנוילנד, ואת הלאומיות שלנו אנו מקבלים מהתורה ולא מיומני הרצל(שבהם הוא כתב שיש לנצר את עמ"י)
הכפפת הראש שלכם בפניהם היא המקור הישי לשירת אריק מלך ישראל, ולשכחת ה', אהבת הכלי(לחיוב)\המקל(לשלילה) גורמת לכם לשכוח לאהוב את ה', אתם תקועים באתחלתא ומחזיקים בה כמחזיקים בקרנות המזבח, אך שוכחים את שהאתחלתא צריכה להתקדם ולא לדרוך במקום כבר 60 שנה ורק להדרדר עם הזמן(הגר"מ אליהו אמר שאסור לקרוא לילד בשמות של רשעים ודוגמא לכך הוא הביא את השם 'הרצל' וק"ל)
ה. מעולם לא טענתי שיש לי בקיאות בכתבי הרב זצ"ל אפילו את מה שהבאתי עשיתי בהעתק הדבק. אך בכ"ז לא הבאתם משהו שיסתור את טענותיי, שכן הסכמתי שאפילו ע"ז מקבלת חיות מה', אז זה שהצינות החילונית באה ממקור הקודש זו לא רבותא גדולה.
בני"ש, כמו שצריך.מ.מ.י.ר
ואתה עוד מחמיר, עם שני עטים..

הערותיי:

א'. נכון שאם לא היה את הרצל, הקב"ה היה שם מישהו אחר כשליח. אבל הראיה היא שהקב"ה בחר את הרצל! אם כן, בוודאי שיש לנו להעריך את מעשיו ואת מסירות נפשו (ואם למדת על הרצל, אז אתה יודע שמסירות נפש זו ההגדרה המדויקת) למען עם ישראל.
הגמרא בתענית אינה שייכת לענייננו.
אני אתן דוגמא (זה ממש 'להבדיל', אבל רק בשביל המחשה) - הזה כמו שתאמר על אחד מגדולי הדור, או על אחד ממלכי ישראל במשך הדורות, שמסר את נפשו למען עם ישראל (שזו זכות אדירה!) ותאמר לי שזה ינוכה לו בעוה"ב... הרי זה לא שייך! אדרבא, אני דווקא חושב שצריך לקבל על זה הרבה שכר.

ובכל אופן, אנחנו דנים מבחינת התייחסותנו להרצל, ובוודאי שצריך להעריך אותו על מעשיו הרבים למען עם ישראל.

ב'. ח"ו לומר על רבנים חרדים - "אפיקורסים". אינני חומל על על מי שאינו מתנהג בסדר, אבל זה לא 'שחור או לבן' אלא אפור.

ג'. הרצל, כידוע לכל מי שלמד על תולדות חייו, אחרי משפט דרייפוס חזר בו ממחשבותיו שעמ"י צריך להתנצר, ולכן כתב את המחזה "הגיטו החדש". ומייד לאחר מכן החל בפעולותיו הרבות בהקמת ההסתדרות הציונית.

ד'. מי דיבר על כפיפות ראש בפני החילונים ובפני הרשעים? זה כלל לא שייך, ואני לא מבין מדוע כתבת את המשפטים הללו.

ה'. בוודאי שיש להתקדם מהאתחלתא דגאולה, ואכן הרב צבי יהודה זצ"ל אמר שאנחנו כבר מזמן לא באתחלתא דגאולה, אלא התקדמנו המון.
ולמען האמת: זו טענה לא נכונה לומר שאנחנו נתקעים באתחלתא.
אתה יכול להשוות בין מה שיש עכשיו לבין מה שהיה בקום המדינה?!
גם מבחינה צבאית, גם מבחינה כלכלית, הכי חשוב - מבחינה רוחנית (שהמצב בקום המדינה מבחינה רוחנית היה מזעזע! היו פחות ממניין ישיבות, והייתה בושה להסתובב ברחובות עם כיפה!!).
זה "להיתקע אם האתחלתא"?! אדרבא, במבט רחב - אנחנו כל הזמן מתקדמים עוד ועוד.

זה לא קונץ לומר - "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אבל הוא מפחד מדרך קצרה". מה עוד יש לעשות? יש לך דרך להחליף את המנהיגות? הרי למפד"ל בינתיים יש אולי 2 מנדטים!

לכן, אנחנו דווקא תמיד מתקדמים עוד, בכל התחומים.

לסיכום, זו טענה לא עניינית כלל.
*הערה כאשר אני כותב חילוניים הכוונה לערב רבהאריאלניקהנאמן
יש הבדל בין אם הוא רשע או צדיק הרשע על מעשיו הטובים(אין יהודי שאין לו זכויות) יקבל שכר בעולם הזה הצדיק יקבל עונש בעולם הזה. יש חילוק גדול בין הסוגין עיי"ש.

למסור את הנפש בדרך עקומה ביותר שגרמה רעות וצרות לעמ"י לא על זה צריך להעריך אותו, ואם לרצי"ה היתה תמונה של הרצל בבית אז לרב שפירא זצ"ל לא היתה.
לא על השקפות מעוותות תבוא הגאולה והרצל על כל הכבוד(ואין כבוד) היה בעל השקפה מעוותת (את בנותיו הוא שלח למוסדות נוצריים, את בנו הוא לא מל היה מכור לסמים ועוד ועוד! זה שה' בחר בו זה היה כי הדתיים לא עשו כלום אז הרצל היה בדיעבד האפשרות הכי טובה, ה' נתן לנו בחירה וזלזלנו בה. אך הזכות הגדולה שלו היא שהוא היה ''בדיעבד'' על זה אנו צריכים להעריך אותו, אנו צריכים להצטער שלנו לא היתה זכות אך מכאן ועד להעריץ אותו ואת חבר מרעיו ו'פיכול שר צבאו'? הדרך ארוכה.

ב'. עיין במזמור י"ט.

ג'. אך זה לא סותר שגם אחרי משפט דרייפוס(שאותו הוא סיקר) הוא המשיך להתנכר לדת ישראל וכל קדוש.

ד'. כאשר איני מסכים שידברו רע על רשעים, כאשר אני מפחד לקחת את מושכות ההנהגה בכוח לידיי, כאשר אנו חושבים שיהיה אפשר לרכב על גבם של החילוניים עד לגאולה ולא לומר להם בפה לכו הביתה ותנו לנו להנהיג את עמ"י, ועוד שאנחנו חושבים שהנהגה תנתן לנו ע"י המפד"ל או ש"ס או ג' או אפילו ע"י שלושתן ביחד. הרי זה חלום בהקיץ לא מהם תצמח הטובה.(אולי תצנח הטובה)*

ה'.יש שני סוגי התקדמויות יש את ההתקדמות שמאז חורבן המקדש כל שניה ושניה מקדמת אותנו לגאולה השלמה, הרי זה ברור שלאחר ההתחלה של הגאולה אז השעון הטבעי יזוז יותר מהר. אך אין פה התנערות מחשיבות גלותיות, אין פה רצון להנהיג אין פה כח להנהיג, זה שמתקדמים זה ודאי ועל זה צריך לומר ביום ירושלים הלל שלם(ללא ברכה) אך עכ"ז אפשר לראות שכל ההתקדמות או חלק גדול ממנה הוא לא בזכות המדינה אלא למרות קיומה! עולם התורה לא קיים בזכות המדינה אלא למרות. את רוב התקציבים הישיבות (גם שלנו) מקבלות מ'נדיבים' נדיבי עם, ולא מהממשלה. והקיצוצים מורגשים בכל ישיבה קיצוצים שמקורם בממשלה. ועל זו הדרך גם בהתיישבות ובכלכלה.
תגובה:מ.מ.י.ר
א'. מסירות נפש בדרך עקומה?!
אני לא יכול לנהל דיון על הרצל, עם אדם שלא למד על תולדות חייו.
מה היה עקום במה שעשה הרצל?
אני ממליץ לך בבין הזמנים ללמוד היסתוריה (ברצינות גמורה). זה חשוב.

כעת, אני חושב שכבר חזרתי על זה שלא צריך להעריץ את הרצל. אבל להעריך אותו בתור מי שהקב"ה שם אותו לייסד את הציונות זה דבר שאנו צריכים לעשות. (אגב, מקס [חיים נחמן] נורדאו ז"ל, יד ימינו של הרצל, חזר בסוף ימיו בתשובה ונפטר כיהודי כשר; עיין לנתיבות ישראל, מהדורת ישיבת בית אל, ח"ב, להצדיק צדיקים).

השאלה היא אם אדם יודע מהו הערך העצום של הציונות, ואפילו החילונית.

ב'. מה זה שייך?!
האדמו"ר מסאטמר אמר על הדתיים לאומיים שהם עוזרים לעבודה זרה של הציונות, ועוד המון דברים חריפים. הגרי"ז סולובייצי'ק אמר דברים חריפים ביותר על רבנים ציוניים.
לכאורה - איך הם מעיזים לדבר כך על הרבה מגדולי ישראל?!
תשובה: לגדולי תורה מותר לומר דברים חריפים. בד"כ כך הם מביעים את דעתם בצורה נחרצת.

וכנ"ל הרב צבי יהודה. הרי הרב צבי יהודה מאוד כיבד את כל הרבנים, החרדים והציוניים, וגם את האדמו"ר מסאטמר (ויש על זה כמה סיפורים, ואכ"מ), וגם היה הולך בעצמו לבריסקער רב הרבה פעמים.
אלא פשוט שכוונתו הייתה לומר בצורה חריפה - אי אפשר לומר שמדינת ישראל היא לא אתחלתא דגאולה! זה מפורש בכל דברי חז"ל, בדברי הנביאים, האם אין מאמינים בדבריהם?!
אבל פשוט שאין כוונתו לומר שגדולי תורה חרדיים שלא סוברים כך הם אפיקורסים ממש.

ג'. התייחסתי רק לנקודה של ההתנצרות.

ד'. יש לך רעיונות טובים? אני מוכן לשמוע. יש כמה דרכים שבהן יוכל מנהיג בן תורה להנהיג את עם ישראל:
א'. אם יהפכו את הממשל לדיקטטורה.
ב'. אם כל עם ישראל יחזרו בתשובה, או ירצו שמנהיג דתי יעמוד בראשם. (הדרך ההגיונית).

בשביל שתהיה מנהיגות של תורה - אין דרכים אחרות.

ה'. למען האמת, זה לא לגמרי נכון. אתה יודע שבלי התקציבים של הממשלה, חלק גדול מהישיבות יקרסו? אתה יודע שהממשלה מעבירה מאות מיליונים לתלמודי תורה והישיבות?

אבל זו בכלל לא הנקודה.
גם כשהמדינה לא תמכה בשום ישיבה, כגון בקום המדינה, גם אז היה ערכה עצום. וערכה עצום עוד יותר עכשיו.

אפשר להעריך בזה הרבה. אבל אתה הרי קראת את מזמור י"ט (ותקרא גם את "המדינה כהתגשמות חזון הנביאים", לנתיבות ישראל, ח"א), והרצי"ה זצ"ל מסביר את ערכה של המדינה.
כן למדתי הסתוריההאריאלניקהנאמן
וכאשר נק' ההתחלה של הרצל היא לא נק' של 'לעשות נחת רוח לה' יתברך' אז זו דרך עקומה כי כל מה שלא נכנס לתוך זה הוא עקום(ורוב הדברים כן נכנסים לתוך זה)

ב' לא דברתי על דברי הרבנים, הרבה מהתלמידים לקחו את זה בצורה קיצונית, כל מיזרוחניק שלמד שני דפים באגרות הראי"ה מתחיל לקרוא לחרדים כופרים,(חוויתי זאת על בשרי ואני עוד לא חרדי...) בדברים אלו צריך להזהר.

הרעיונות הטובים, פשוטים להחליף את מוסדות המדינה, במוסדות תורניים- ליצור תקשורת ע"פ תורה, רפואה ע"פ תורה פסיכולוגיה ע"פ תורה, ככה אנחנו לא רק מדברים אלא גם פועלים בתורת החיים. ובעזרת ה' עוד היד נטויה.
ועל זה דיברתי- אתם בכלל לא יכולים להעלות על ראשכם רעיונות טובים 'כי מה שיש עכשיו זה מצוין ומי אנו שנחליף אותו' זה ממש תוצר של הכפפת הראש, ברגע שכבר לא מכפיפים את הראש בפניהם רואים שיש גם דרך אחרת(בד בבד עם החזרת עמ"י בתשובה שגם את זה יש אצלנו)

אתה מצחיק אותי, אתה חושב שאני חושב שאין שום ערך למדינה, ושאני חושב שהמצב שאנו נמצאים בו הוא לא התגשמות חזון הנביאים. אך זה כלל וכלל לא מה שאמרתי! יש תורה ויש מצוות הרבה בזכות המדינה, אך כרגע מטרת העומדים בראשה (ראשיה שריה ויועציה הרשעים) זה לעקור תורה, ואםחלק מהתהליך זה להסיר את שלטונם אני מוכן! השאלה היא האם אתם מוכנים לראות את המציאות כמו שהיא?
אני לא מסכים.מ.מ.י.ר
א'. טוב. אני מסכים שיש צללים כאשר השאיפה הלאומית אינה נקשרת באופן גלוי (מבחינת נושאי דגלה) לתורה.
אבל מבחינת המעשים בפועל - הרצל מסר את נשפו למען הצלת עם ישראל, ועל זה בוודאי צריך להעריך אותו.

ב'. יכול להיות. בכל אופן בישיבות, ברובן, זה לא כך. וגם אם כן - אז זה בד"כ שיעור א' שמגיע נלהב לישיבה, אבל הרבנים מורידים אותו מההתלהבות הטמאה הזו.

אני מסכים עם זה. צריך שיהיו עיתונים על פי התורה, וכו' - כל מרחבי החיים ע"פ התורה. אני לא חולק עליך, אבל תורת החיים (אני מעריך את מה שהיא עושה) היא לא היחידה ובוודאי שלא החלוצה בדבר זה.

וכך כותב הרב טאו שליט"א:
"לא במחיקת סדרי החול, לא בהריסת המדינה והצבא יבוא התיקון, אלא דוקא בהחייאתם ובבניינם, בהפרחתה של הציונות ממקור הקודש והאמונה שמשם היא לוקחה. על זה אנו מופקדים, זהו תפקידנו ובזה כוחנו." (לאמונת עתנו, ח"ג, עמ' רנ"ז).
זה לא פייר, אני שאלתי את זה קודם (: neriag
סתם, בכיף.
לחב"ב אין מה לעשות בתנועה...עדי,אחרונה
תכלס יש לנוער בימינו מלא מה לעשות, במיוחד כשאתה מגיע לשלב קצת יותר מתקדם מהשבט החדש... ואני לא חושבת שמדריכה מסניף מסויים צריכה לארגן משו לחניכות שלה.. זה משו שצריך להיות קבוע בהנהלה!!! וחב"ב הם השוסססס של התנועה ולא הצוציקיות (שיש להן חשיבות, אבל עדיין פחות..)
בתור אחת שהדריכה בתנועה ועכשיו כבר חצי שנה מחוץ להדרכה- אני כבר לא מגיעה לסניף, כי אין מה לעשות, אני פשוט מחפשת את עצמי בין מדריכות ושבטים, אני חושבת שצריך פתרון קולקטיבי ולא סניפי!!! קצת כבוד לחב"ב!!!!
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך