בונא מה זה השאלות האלה?ברור שלא!!רגב
מי שלא חושב כמוכם זה לא אומר שצריך להעיף אותו מהעולם. במיוחד אם הוא אח שלכם.
ואגב, אני בטוחה שרבי נחמן היה נגד.
בונא מה זה השאלות האלה?ברור שלא!!רגב
מי שלא חושב כמוכם זה לא אומר שצריך להעיף אותו מהעולם. במיוחד אם הוא אח שלכם.
ואגב, אני בטוחה שרבי נחמן היה נגד.
ארץ ישראל היא ארץ הקודשדוד נחמן
העולם גדול ובטוח יוכל למצוא מקום טוב לחיות בו כפי דעותיו ורצונתיו.
בהחלט בבוא הגאולה אור הקדושה נגלה וממילא כל מה שאינו קדוש נדחק ונדחה מארץ הקודש, ברוך השם.
אהה, אז ככה זה עובד היום?רגב
אז תדע לך שלא, את רוב הדברים אפשר לתקן!
אשמח לדעת מה המקורקשקשן
אשמח לדעת מה המקורקשקשן
אין שום מקור!! הוא סתם מקשקשרגב
חס ושלום לא זורקיםדוד נחמן
אך יש מציאות של בירור והיא מבררת מה שייך לארץ הקדושה ומה כרגע לא שייך, עד יבוא התיקון השלם.
כרגע בתחילת הגאולה מתבררים ישראל והארץ הקדושה ולעת יתבררו הם ויגיעו למקומם הנכון בקודש, חיגיע בירור יתר העולם והבריאה, ומטבע הדברים הארץ הקדושה מיועדת רק לישובם של בני העם הקדוש, החיים לפי חוקות התורה ומצוותיה.
ואילו המתעקשים לחיות ההיפך מהתורה, ומדרך הקודש מעידים על עצמם כי אינם מזרע הקודש, אינם נשמות ישראל בני יעקב אבינו.
אם כך מה להם ולארץ הקודש, בודאי מקומם בחלק אחר של כדור הארץ או של שביל החלב....
כאן בארץ הקדושה נגמר ונחתם כי יחיו רק ההולכים בדרך הקודש, בחיים באור מצוות התורה וקיומם.
כאן לא יהיה יותר מקום או אחיזה לחול ולחסידי החול.
אשמח לדעת איזה רב חושב כמוךקשקשן
גם אני אשמח לדעת מי עודדוד נחמן
כי אז אדע כי הדעת הקדושה הגיעה להיכל ישראל, והיא מאירה בכל לב יהודי קדוש.
הלב שלי שכל היום מחובר רק לקדוש ברוך הוא, הוא המקור לדרושים! ברוך השם שיש מקור והוא נובע מים קדושים טהורים ומרעננים נפשות עייפות.
ודרך אגב זה לב שהוא מחובר באבות אבותיו שרפי קודש אנשי אמנה נצר לזרע בית דוד, מלכות בית דוד - מלכות יהודה שהיא מלכות הקדושה.
האמיתית והשלמה במהרה בימינו אמן.
לכבוד הרב הקדוש הצדיק החסיד מאורן של ישראל חגי עקיבא
בתקווה להבנת הדעת הקדושה חגי עקיבא שטראוס
לכבוד הרב המכובד והנבון והחכם מכל אדםדוד נחמן
ואכן כך הוא.
אלא אנכי כולל את כל אחי ואחיותי בני יעקב אבינו קודש ישראל לנצח.
ואכן אנו שבאמת אנו אחד ואין אצלנו חילוק ופירוד כולנו בני איש אחד, נשאר כאן בארץ הקדושה.
וכל אלו שאינם מכללנו ואינם מקהלנו, וגם לא מטבענו, ילכו סוף סוף לדרכם אחת ולתמיד.
הארץ רוצה את טהרתה. וכך יהיה ברוך השם.
לכבודקשקשן
ראתי את התכתבותכם בנושא הנ"ל ולא הצלחתי להבין מילה מגודל העניין הרם ונישא, כנראה שקטונתי ויה"ר שאזכה לחסות בנועם מעללכם ואשב בצל סוכתכם,
החותם לכבוד התורה ולומדיה, הגאון ר' סאשה גרדבשסקי שליט"א אב"ד ומו"צ ואדמו"ר דק"ק אומן
בעעד!!חח זה קצת הרבה סרטט!!אבל סבבה!יקירה
אם זה היה מעשי אז למה לא?קראתיך
והקשר לארבעת המינים ידוע...אוסנת
ואי אפשר להפרידם.
כך גם עמ"י.
ובל נשכח את "להתפלל עם העבריינים". בלי העבריינים, תפילתינו אינה שלמה. זאת לא חוכמה להתקדם ולהתקדם, ולהשאיר את כולם מאחורה ("לזרוק לזבל", כמו שאמרו). צריך "ערבות הדדית".
קשקשן, מה שחגי עקיבא ניסה לומר - שכולנו חוטאים וכולנו "עבריינים". אז למה לזרוק רק את השמאלנים?
"מהרסי'יך ומחריבי'יך ממך יצאו"?.אוריין
בלי הסימן שאלה..אוריין
ומה הקשר לדברים שנאמרו?קראתיך
שלא כולם פה בארץ הם עם ישראלדוד נחמן
אך יותר ממחצית התושבים פה בארץ בעת הזאת, גם אם קוראים להם יצחק או יעקב או דוד הם לא מעם ישראל כלל, והם מכל אותם שהתערבבו בתוך עם ישראל במהלך הגלות הארוכה.
ולכן גם אין להם ולא יהיה להם שום זיקה ימנית או אמונית בשם יתברך, ועליהם אמרתי מה יש להם לחפש פה, הרי ממילא זה לא מקומם ולא נחלתם, מוטב ילכו למקום אחר.
סליחה?? למה הם לא עמישראל??רגב
נגד.סבא גפטו
החינוך, חוסר החינוך, חוסר הזהות היהודית שאנחנו, היהודים שומרי המסורת אחראים להפצתו - ונמנענו מכך, הוא הבעיה.
אנחנו הבעיה.
ולא די להתלות בצמד המילים "אנחנו בעיה".
כי אם לתקן.
ועוד לפני שאתה נכנס למידת חסידות (ולא לקבוצה חסידית), או מנסה להשתייך לחסידות כלשהי (כן הכוונה למי-מהקבוצות החסידיות), רצוי שתשתדל שתשפר את אהבת ישראל שלך.
לא שאין מקום לשנאת יהודים.
יש מקום.
היו מקרים מאז ומעולם.
יש מקורות ומאורות (עצובים) ואישורים לכך בתנ"ך.
יש גם יהודים שצריכים להרוג.
אבל כל פעולה נגד/בעד יהודי, צריכה להיעשות מאהבת היהודים.
"מיתתן של רשעים, הנאה להם והנאה לעולם.
של צדיקים, הנאה להם ורע לעולם" (סנהדרין ע"א)
תקרא בעזרא ובנחמיהדוד נחמן
עכשיו תנסה להבין מה המצב אחרי כמעט אלפיים שנה של גלות!
ממש לא כל מי שנמצא בארץ או בכלל ב"עם ישראל" הוא ישראל.
ממש לא כולם יהודים!
רק בני ישראל ינחלו את ארץ ישראל.,
לרגב-קראתיך
ערבים - לערב. שמאלנים - לאירופה ושלום על ישראלסבא גפטו
לא נראה לי שיש אפילו רב אחד בדור שאומר בצורה כזאתחגי עקיבא
אני יסיים בנקודה למחשבה "קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים"
כל העולם חושב שלהגיד עליהם ע"ר זה לא טוב!!!בלפןאחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!