פתאום מודעים לי על שיעור שבועי קבוע בזהירות בדרכים לכיתה ב', כבר מיום שני הזה, אין ספר או חוברת ואין תוכנית לימודים.
מה מלמדים? מאיפה משיגים חומר בנושא??
אשמח לכל מידע שהוא.
תודה רבה, תזכו למצוות.
פתאום מודעים לי על שיעור שבועי קבוע בזהירות בדרכים לכיתה ב', כבר מיום שני הזה, אין ספר או חוברת ואין תוכנית לימודים.
מה מלמדים? מאיפה משיגים חומר בנושא??
אשמח לכל מידע שהוא.
תודה רבה, תזכו למצוות.
ליסוע במהירות מותרת- פחות מתאים.
מה כן?
חצייה במעבר חציה,
הליכה במדרכה
ציות לתמרורים ורמזורים
לא לקפוץ לכביש אחרי כדור (יש על זה סיפור של חיים ולדר...) או כל חפץ אחר
לחגור חגורת בטיחות (!!!)
כל רעיון כזה את יכולה לפתח לשיעור או ליחידת שיעורים, כדאי לחשוב על תרגול, כדי שהם באמת יפנימו.
תנסי להעזר באור ירוק, ובאתר של הרשות הלאומית למלחמה בתאונות דרכים (או משהו כזה...)
בכלל, בגיל הזה כדאי לדעתי לשלב הרבה שירים, דקלומים (לכל נושא), סיפורים, משחקים, מצגות, תמונות וכד'..
סיפורים וכד'? אני לא טובה בלהמציא לבד...
- עד כמה שאני זוכרת, כתבת פה בעבר שתלמדי בבי"ס חרדי. אם זה נכון- יש חוברות על זהירות בדרכים שהחינוך העצמאי הוציא, כדאי לבדוק במרפ"דים שלהם.
- מן הסתם יש תכנית לימודים של משרד החינוך בנושא- כדאי לך לחפש את זה באינטרנט, זה יתן לך כיוון...
- כשאני לימדתי זהירות בדרכים (בכיתות נמוכות), נעזרתי בספר חמוד- "רוני ומר -זהירוני", שמספר על ילד (רוני) שיש לו 'חבר' (זה היה משהו כמו בובה / רובוט) (מר זהירוני)- ומתוארים בו כל מיני מקרים שקורים בכביש או ברחוב, ותוך-כדי הסיפורים מר זהירוני מלמד את רוני (ואת ילדי הכיתה) כללים חשובים מאד בזה"ב.
בעקבות הסיפורים יש גם שאלות ומשימות לתלמידים שנינתן לצלם להם. אולי ניתן להשיג את הספר הזה בצומת ספרים / בסטימצקי וכד' (הספר לא ממש דתי, אבל חוץ מזה שאין לרוני כיפה, התכנים בהחלט מתאימים גם לבתי ספר דתיים).
- אם את לא מצליחה להשיג את הספר, ניתן להמציא סיפורים ודמויות באותו כיוון.
- כמו כן, נעזרתי מאד בדיסק של אריאלה סביר עם שירים ופעילויות על זהירות בדרכים. מומלץ מאד!
בהצלחה!
לא יודעת אם יאהבו בהנהלה ספר לא דתי.
בקשר לחינוך העצמאי, לעת עתה אנחנו בית ספר פרטי ולא שייכים אליהם, הכניסה למרפ"דים פתוחה לכולם?
- אני מסכימה שיכולה להיות התנגדות לספר כזה, אבל אולי כדאי לך לנסות לרכוש אותו לעצמך- לראות את הרעיונות ולהתאים את זה לבי"ס.
- כן, המרפ"דים שלהם פתוחים לכולם. יש להם מרפ"ד מצוין ברחוב כנפי נשרים בירושלים (בערך מול משרד החינוך), שיש בו גם חומרים בזה"ב, אבל יש לו שעות פתיחה מיוחדות- כדאי לברר לפני שמגיעים.
יטבתה
חיה וקיימתבס"ד
כמו שכבר כתבו לך, כדאי להתחיל מהחיים של התלמידים. כתבו לך כבר מעבר חציה וחגורת בטיחות.
אפשר גם: חציה במקום שאין מעבר חציה
להסתכל לפני שחוצים (לא לרוץ למשל לחבר ממול וכמובן לא אחרי כדור וכו')
איפה משחקים ואיפה לא - לא ליד כביש, לא במגרש חניה שיוצאות מכוניות
אסור לחצות לבד (הם עוד לא בני תשע)
לא חוצים באלכסון
גם ברמזור ירוק מסתכלים שאין מכוניות!
לשים לב לכבישים דו סטריים - שיש מכוניות משני הכיוונים.
מכוניות שמסתובבות מכיוון של מאחורי החוצה
אפשר להתחיל בסיפור וכו' או לשאול אותם על דברים שקרו להם
אפשר לעשות בחצר (בגיר על הרצפה) מעבר חציה וכו' ולתת להם לעבור ולהדגים.
לחילופין אפשר לתת לכל ילד בריסטול שחור וגיר לבן ולצייר, או להכין לוח גדול כזה ולשים על הרצפה בכיתה.
אגב - יש עוד מורה בביה"ס שמלמדת או לימדה את זה פעם? אולי אפשר להיעזר בה
ב"הצלחה!
ואני אשלח לך דפי עבודה וצביעה ב"ה
אם את רוצה, שלחי לי מסר אישי עם המייל שלך ובעז"ה בלנ"ד אשלח מה שאוכל.
בהצלחה רבה!!
איזה טוב ה', לא ידעתי מה לעשות עם השיעור הזה.
ה. נקרא כמעט ולא דורש הכנה.
יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?
אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.
לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/