מאמר יפה על רבי ישראל קרדונר - מומלץפונפון

רבי ישראל בער –  "סבא ישראל" תלמידו המובהק התבטא: "אני ראיתי את רבי ישראל, ראיתי איד אחד בעולם. ראיתי בן אדם אחד, רק הוא! וכל העולם טועים ולא יודעים מחייהם כלום.." "...ראיתי את ר' ישראל, ראיתי כבר אדם בבחינת לעתיד. הוא החזיק בהשיר שיתער לעתיד לבוא, הוא היה בבחינת לעתיד, לא מזה העולם". "אני ראיתי את רבי ישראל, אז ראיתי מה זה הכח של רבנו, מה שרבינו יכול לעשות מבשר-ודם, מילוד אישה. הוא בן אדם כמו כל בני האדם, כמו כל העולם, והוא היה עניין אחר. הוא היה בעולם הזה אבל הוא לא היה בעולם הזה... הוא היה בעולם הבא"? "...נתגדלתי בין חסידים גדולים, מחמירים ומדקדקים במצוות, אבל ראיתי את האיש הזה אז ראיתי שכולם עומדים בחוץ, שאינם יודעים כלום. הוא היה יחיד בעולם, הוא היה חידוש כזה שאין בעולם, אין דוגמתו".

עובדות רבות ישנם סביב דמות נעלמת זו. בגיל וברעדה נעתיק לכם כמה עובדות ודיבורים [– מתוך ירחון מאור הנחל גליון 42 טבת תשס"א שכתב בטוב טעם ודעת מעל חמישים עמודים על צדיק נורא ונעלם זה]:

מתנגד חריף נקלע בטעות לקלויז באומן, כששמע את תפילת ערבית של רבי ישראל – רץ מיד לציון רבנו כל עוד נפשו בו כשהוא מבקש מחילה וסליחה על התנגדותו, והפך להיות מקורב ונלהב לרבנו. כמה אנשי כפר אמרו לר' בן ציון אפטר: אנו כבר לא נוכל לחלוק על חסידי ברסלב, שהרי ר' ישראל קרדונר התפלל פה פעם אחת מנחה, לעולם לא נוכל...

אומרים, מי שראה את ר' ישראל הבין בשכלו את מה שאמר רבנו: "אם תצייתו אותי ותשמעו בקולי לא יהיה דרגה בעולם שלא אביא אתכם" מי שהתקרב לר' ישראל קרדונר הבין מה שר' נתן אמר "המשיח שלי כבר נמצא.."

ר' ישראל בער – "סבא" מספר: "הוא כל כך בכה: רבונו של עולם! רבונו של עולם! רבונו של עולם! עד שכל השולחן היה רטוב מהדמעות וגם כל הרצפה הייתה נראית כמו כששופכים מים. ככה היה הלב בוער לה' ית'. מי יכול לתאר דביקות כזה! מתיקות כזה! געגועים כאלה! חיים כאלה! הוא היה יחיד עם ה' ית' והוא דיבר איתו כמו עם אבא רחמני: רבונו של עולם, אבא יקר, רחם עלי! אתה רחמני, אתה טוב, רחם עלי, אני רחוק מכל וכל, מה יהיה ממני? והוא כל כך בכה..." ..."אני ראיתי את ר' ישראל קרדונר איך הוא היה תמיד מרקד, איך הוא היה תמיד שמח עם ה' ית'... ...רקדנו בליל שבת כל הלילה עד שכל המתנגדים התבטלו לגמרי..."

אומרים, שר' ישראל קיים את מה שאמר רבנו "רצוני שתהיו אפויים בליבי!" בשלמות האפשרית לבן אנוש. לכן הוא היה חידוש גדול, שכך אמר רבנו: "תנו לי את לבכם ואוליך אתכם על דרך חדש שלא הלך בו אדם מעולם!"

ר' אלטר קרימינשטוקער אמר: "אם ר' ישראל קרדונר היה בזמן רבי נתן היה גם כן חידוש". כי רבי ישראל קיים במלא מובן המילה את מה שאמר רבנו "לא לזאת הייתה כוונתי, רציתי שתהיו כמו חיות הנוהמות בלילה לילות שלמים" כן עבד את ה' כל הזמן ביערות ובשדות בגעגועים שאי אפשר לתאר כלל, ומידי פעם היה חוזר ליישוב [קרה שהיה חוזר ליישוב פעם בחצי שנה!] לכן אמרו חסידי ברסלב 'מי יכול להדמות אליו?'

מחוץ ליישוב... שם הולך האדם – "בעל תפילה" – "בדרך יחידי" כלשון המשנה [ליקוטי מוהר"ן נ"ב] שם יכול לדבר אם בוראו בשפתו המיוחדת לו "כמו דבר עם חבר טוב אמיתי" [כוכבי אור] "כאשר ידבר איש אל רעהו"

"סבא" – ר' ישראל בער, זכה דרכו להתקרב לרבנו. לזה יש סיפורים בפני עצמם. [אי"ה נכתוב על זה בעלון לקראת ההילולא של סבא ישראל בי"ח בחשון. בחי' פי שניים] ומתאר סבא: יום או יומיים אחרי פגישתם הראשונה - "פתאום.. נעלם" "אני מחפש אותו בכל המקומות. בכל היערות. איפה ר' ישראל? חיפשתי וחיפשתי עד שראיתי מרחוק אדם מסתובב אחת הנה ואחת הנה, והוא נראה כמו שהוא מסתובב עם עוד אחד והוא מדבר איתו ומתייעץ איתו והוא שואל אותו: מה אתה אומר? מה לעשות? אולי ככה? ואולי ככה?..."

יש מי שבורח מהיישוב אל היער מפני שאון והמולה, אבל רבי ישראל לא ברח מהם אלא ברח בשבילם! "הוא היה דואג תמיד על ישראל, תמיד היה לו צער כזה על ישראל, איפה עם ישראל, איפה?..." "...הוא בכה לפני ה' ית', הוא בכה בשבילנו, לתקן אותנו."

במכתב אחד ר' ישראל קרדונר שופך את ליבו: "...נתעורר ליבי לבקש מה' ית' שיתקיים בימינו כל דברי רבנו הק' שהבטיח לנו שיגמור מה שהתחיל, ויתגלה כבוד מלכותו ית' בימינו" באותה העת, חיו להם מתי-מספר נטולי השפעה, כמה עשרות בודדים של חסידי ברסלב. מלבדם איש אינו מוכן לשמוע על הדרך החדשה שהבטיחה לתקן את כל העולם. ההפך – ההתנגדות בערה, חסיד ברסלב מושא לשמצה ולקלון... "וסוף כל סוף, יגמור ה' ית' את שלו ולא ילך לאיבוד אפילו נפש אחת מישראל, ואפילו הפחות שבפחותים יזכה גם כן לעבוד אותו ית' על דרך האמת [של רבנו הקדוש] כי לא ידח ממנו נידח" כותב ר' ישראל קרדונר, חלם והאמין בלב שלם.

תלמידו ר' ישראל בער מספר על תפילת ראש השנה שלו: "שמעתי, איך הוא אומר: וידע כל פעול כי אתה פעלתו, בדביקות כזו, במתיקות כזו, הוא טען לה' ית', מתי? מתי יהיה זה? וידע כל פעול כי אתה פעלתו, מתי?" [באותו ראש השנה ארבו מתנגדים לרגום את המתפללים באבנים, אך נעמדו כאבנים דוממים כששמעו את התפילות, לא יכלו לפעול אוון..]

 

 

 

 

לגמרי מת...אנונימי (פותח)
אני אדם שמרגיש לגמרי מת מבחינה רוחנית, ומה אומר לכם רק מלשמוע על כאלו צדיקים נסתרים זה מרגש אותי, ובמיוחד במיוחד כשקראתי את נוסח התפילה שלו הנל נשמתי צעקה את הבקשה הזו עד לב השמים, רק שלצערי שאני לא זכיתי להוזיל דמעות. שאני באמת היתי צריך לבכות וכמובן שאם הוא בכה אז,,,,, בקיצור חזקו ואמצו, ואני בציפיה שבאיזה יום גם אני אזכה לאיזה טיפת אורררררררררר
רוענו אבינו הטוב,אזמרה...
רואה את דמעות הלב שלך,
 
והוא כל כך מתרגש.
 
רבנו אומר שההתפארות הכי גדולה של ה' יתברך,
 
היא כשהרחוקים ביותר מתקרבים אליו.
 
והרצון העז, שמשתוקק בפנים לאור ה',
 
הוא פתח אין סופי,
 
שמוכן לקבל את הטוב האלוקי,
 
"כרוחבו של אולם".
 
רבנו מבאר על הביטוי משיר השירים: "נקודות הכסף",
 
שכל המניעות - הן כדי להגביר את הכיסופים.
 
וכשהחשק אליו יותר חזק,
 
אז אנחנו מעצימים את המאמצים,
 
ובסייעתא דשמייא- מפיקים יותר כוחות נפש מופלאים,
 
שנובעים מתוך ה"התערותא דלתתא" שלנו,
 
כי "התאווה הקב"ה לעשות לו יתברך דירה בתחתונים".
והרב סטבסקי לימד..אזמרה...
שככל שהקליפה יותר גדולה..
 
זה אומר שהפרי יותר גדול, בהתאמה!!
 
אז אנחנו מתחילים לרקוד מרוב שמחה..
 
איזה פרי גדול ומתוק ומאיר
 
מצפה לנו.. איזו הפתעה..
 
נחפש ונתפלל על זה!
 
ובעזרת ה' נמצא!!
איך באמת מתקדמיםאנונימי (פותח)
אחי השאלה הקשה ביותר בשבילי זה איך אני באמת מתחיל ליסם בפועל את כל העצות הקדושות האלו פשוט אני נמצא במצב שברגע אחד אני יכול לרצות רק טוב וממש ברגע שאחרי אני יכול לשכוח מהכל כביכול
 
שאלה מצויינתבאהבה ננצח
אבל אחי, קודם כל תירגע, ה' אוהב אותך עם כל הבלבולים ונמצא אתך בכל הרגעים ההפכפכים האלה.
תנוח, תשמח, תקשר את השמחה הזו בה'
ואז (או תוך כדי) תחשוב על איזה עצה שהכי שייכת לך עכשיו, מצד הרצון ומצד היכולת, ותתחיל ליישם אותה בנחת בשמחה באהבה ובאש קודש מתוך יישוב הדעת.

בגלל הידעאנונימי (פותח)
המצב חצבאנונימי (פותח)
דוקא בגלל זה שכן אני עסקתי בספרים, הגעתי היום לסוג של תפיסה שאני מרגיש כאילו שום דבר כבר לא מעורר אותי. ועל אלה אני בוכיה.... כי בתוך תוכי אני מרגיש ממש תהו ובהו..
ממש כאילו שהאורח נהיה הבעל הבית......
 
וואלה אחי אתה לא יודע איך אני מרגיש בדיוק כמוךאנונימי (פותח)
הכל כבר מת
שום דבר כבר לא פועל עליך
אתה כן לומד וקורא בספרים והכל
אבל גורנישט שום דבר לא מזיז את הלב שמת כבר מזמן
ואין אני לא יודע כבר מה לעשות???
אני לא רואה שום תקווה בפתח
אני יכול כל היום ללמוד תורה ואח"כ לפול למקומות שה' ירחם
והתורה היא אמורה להיות התרופה של היצר הרע אבל אין זה ממש לא עוזר.
 
 
אי יאיי יאייי...!!!אזמרה...
כואב...
 
כן.. המצב הזה תופס את כולנו בחיים..
 
שלומדים כל כך הרבה קודש..
 
ומתלהבים עד כלות הנפש..
 
ואז כשפתאום משהו מסית אותנו
 
 מ"שיוויתי ה' לנגדי".. אנחנו מתפזרים..
 
זאת עבודה תמידית..
 
החסידות מתייחסת לזה כ"רצוא ושוב"..
 
התפקיד שלנו הוא לרצות..
 
 ולרוץ כמה שיותר אל ה'..
 
ואז, כשנוחתים במציאות, ב- "שוב"..
 
מתקבל "רשימו" (רושם)
 
 מהאור הגדול שה' שפך עלינו קודם..
 
וזיכרון הכח הזה, מפיח בנו רוח חיים בעבודה,
 
ונותן לנו חשק, להמשיך להתחבר לקדושה..
 
לפתוח את הלב..
 
לבטוח בה' שהוא יכול למלא אותנו
 
בתורה ואהבה והתעלות עד אין סוף..
 
תדהר הרשפלד באר על:
 
"פתחו לי פתח כחודו של מחט,
 
ואפתח לכם פתח כפתחו של אולם",
 
 שה' יתברך מבקש מאיתנו,
 
שנאמין- ביכולת שלנו ושל דברים בחיים,
 
להשתנות אפילו במעט..
 
ואם נהיה מוכנים לחשוב בכיוון הזה,
 
ה' ירחיב לנו היכלות עצומים,
 
של תמורה והתחדשות, בעניינים רבים..
 
ויקיים בנו את דברי רבנו:
 
"יש עניין שנתהפך הכל לטובה"...
 
ו- "אצל ה' יתברך הכל אפשר
                                      ויכול להיות כהרף עין"!!
 
 
אולי כדאיבאהבה ננצח
שתנסה לתת מעצמך לאחרים ולהתעורר מהמעיין הפנימי שלך. שנובע בצורה המיוחדת שאתה קלטת והפנמת את כל מה שלמדת בספרים.
אח"כ כשתשוב ותלמד בספרים תקלוט אותם ברובד אחר לגמרי.

אמנם אני לא בטוח שהבנתי אותך לגמרי, יש קצת הבדל בין אדישות ששום דבר לא מעורר אותך לבין תוהו ובוהו..
יפייפיה העצה על המעיין הנובע!!אזמרה...
אני חושבת שהבנתי..
 
כשנכנסים בקודש- יש התלהבות,
 
אבל אח"כ כשצריך להתגבר על הבלי העולם,
 
כאילו שוכחים את הרושם האדיר שהיה, ("האדישות")
 
ויש תוהו ובוהו של מאבק פנימי, שלעיתים מוביל להדרדרות..
 
אז הנה ציטוט מהספר של ר' גיא צבי מינצ:
 
"ניגון כשר- מנגן כשר" :
פרק ד', "ההדרכה בפועל",עמ' קי"ד :אזמרה...
כלל גדול שמלמדנו רבנו:
 
"יש מידת ניצחון ומחלוקת ומלחמה.
 
ומידה זו נובעת מדמים
 
("הדם הוא הנפש"- *כוחות הגוף)
 
שעדיין לא עבד בהם את ה' יתברך,
 
ואז בא לשלום" (פנימי).
 
 (דהיינו כשמפעיל *אותם).
 
 
המשך הציטוט מהספר:אזמרה...
 
"יהודי שמזיע בקדושה- לא יזיע בתאוות!"
 
 
"והנוער אוהב ורוצה את ארצנו.
 
המגע איתה ועם נופיה,
 
ייתן לו רצונות גבוהים משהיו לו!
 
ו..טבילה במקווה, מעיינות,
 
פטנט רשום של הקב"ה למוכנות לקבלת קדושה..
 
 לשם זיכוך הרגש והדמיון.."
 
"ע"י טהרה באים לגבורה,
 
וזה חלק מתחייתנו הלאומית".
 
(מהראי"ה באוצרות א', ערפילי טוהר, דף פ"ב)
 
"ואח"כ שרים ביחד את התיקון הכללי.."
 
 
 
 
וואי אתם פשוט צדיקים!כולכם פה!קראתיך
עוד הזעה דקדושה.. :אזמרה...
(מהספר) :
 
"תכלית השירה היא להגיע לריקוד,
 
שאז כל גופנו שותף לשמחה,
 
והניגון מתפשט בכולו..
 
איש הישראלי מתנער מהקליפות,
 
קופץ ומדלג בדבקות עילאית,
 
אל מטרה נעלית-
 
הדבקות בבורא יתברך.
 
השמחה מקרבת אותנו לה' ולרצונו,
 
כי הריקוד עוזר לנו להנצל מן העברות
 
ולנער מאיתנו את העצבות המפילה...
 
ונער שמתוודע ליכולתו לרקוד לשם שמיים
 
(בחתונה.. התבודדות.. התוועדות..),
 
ירגיש את שמחת האמת המתפשטת בו,
 
וגם יפנים בתהליך, שריקוד יביא לו שמחה
 
כשהוא לפני ה' יתברך,
 
כמו שמצינו אצל גדולי ישראל-
 
ר' שמואל בר ר' יצחק (כתובות י"ז),
 
ודוד המלך..
 
כי הריקוד מביא אותנו למצב
 
של ביטול ושפלות."
מחילה על ההצטה המאוחרת, אבל:אזמרה...אחרונה
הדיבור של רבנו למעלה,
 
 על ה-"דמים לעבודת ה'.. לשלום" (פנימי),
 
הוא מליקוטי מוהר"ן ע"ב.
 
כל טוב לנו ולכל בית ישראל !!!
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך