שאלה שראיתי, ואני רוצה לשתף גם פה. (דיון)-משה ר-

למה מצוות סוכה היא היחידה שחז"ל פוטרים את מי שמצטער בה?

לדוגמא לא מצאנו שמצטער פטור מהתפילין, או מצטער פטור משבת..

(תשובות מעמיקות בבקשה)

 

כי מהות החג היא שמחהשרבוב

זה המצווה הכי חשובה בחג הזה

גם בפסח צריך לשמוח, והמצות-משה ר-

עושות ללא מעט אנשים רע, אז למה התורה לא פוטרת אותנו מזה?

בסוכות נכתב ושמחת בחגך והיית אך שמחעוגת גבינה.
בפסח שמח מופיע פעם אחת.
הדגש הוא על סוכות.
אוסיף על "שרבוב" ו"עוגה" סוכות הוא "זמן שמחתינו"חסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך י"ג בתשרי תשע"ד 22:38
כמו שאומרים בתפילה. כתוב שלוש פעמים בתורה לשון "שמחה" לגבי סוכות, כמו ש"עוגה" כתבה. לכן יש אפשרות להגיד, שדוקא בסוכות יהיה, פטור של מצטער. אבל מה שקשה לי בזה לשיטתכן, שלפי זה יהיה פטור של "מצטער" בלולב?
אולי אפשר להגיד בדוחק שהוא רק צריך להרים את הלולב, ובזה לא שייך מצטער, אבל למה לא, תחשבו על אדם זקן, שקשה לו אפילו להרים את הלולב.
כמו שכבר אמרושרבוב

עניין השמחה הוא במיוחד בסוכות.

 

ועוד-

בפסח מצה זה עניין של דאורייתא- ממש

בלי אופציה של הסתעפויות המצווה.

אסור לאכל חמץ וזהו!! וכתוב בפירוש לאכל מצה

 

על סוכות כתוב: ""בסוכות תשבו שבעת ימים"

מזה תשבו?

חז"ל אומרים לנו תשבו כעין תדורו

אבל בעיקרון- בתורה לא כתוב שאת כל מה שאנחנו עושים בבית צריך לעשות בסוכה

רק בלילה הראשון יש חיוב ל-א-כ-ל בסוכה

ועדיין זאת מצווה דאוריתא, צריך סיבה ממש חזקה-משה ר-

בשביל לבטל מצווה מהתורה, הרי המצות בפסח מצערות אותי, וזה שכל החג צריך להקפיד על חמץ במיוחד אשכנזים, זה גורע לא מעט משמחת החג, ועדיין אף אחד לא חושב לבטל את ההמצות רק כי מצטערים מזה, כמו שזה מצווה דואריתא, גם זה מצווה דאוריתא..

מי אמר שזה מצווה דאורייתא?שרבוב

זה פרשנות מזה לשבת בסוכה

אפשר לפרש שזה רק סעודה אחת

אפשר לפרש שזה לעניין לימוד תורה

ואפשר לפרש שזה גם לישון..

טוב מסכמת את עצמי ומוסיפהשרבוב
בעקבות דיון עם בעלי.

לגבי מה שאמרתי על מצוות השמחה-
הוא אמר שזה וורט יפה של מידרשיסטיות.
זה לא הסיבה אבל זה נחמד

לגבי מה שאמרתי שזה לא דאוריתא
הוא אמר שזה לא ממש נכון הדרך בה אני מפרשת את הדברים
וחוץ מזה שיש עוד מצוות שלא כתובות בתורה בפירוש והן כן דאורייתא

והוא אמר כמו ותן טל,
שאם ירד לך גשם בסלון אתה תצטער ותלך, נכון?
כל פעם שאתה יוצא ממקום מגוריך בגלל צער אתה יכול לצאת גם מהסוכה
כמו שכתבת -אילה שלוחה

בס"ד

 

שבכל מקרה שאדם היה מצטער ויוצא מהבית שלו, הוא גם יוצא מהסוכה...

 

אף אחד לא היה רוצה לישון עם חרקים בבית, או חתולים שקופצים עליו

או כשיש דלת מוילון וקפוא ממש בלילה...

 

וכו'

 

 

 

יש יסוד נפלא ועמוק של הרבי מקוצק, שהענין של סוכהחסדי הים
הוא ביטול גמור לה'. המצווה הזאת מקיימים בכל הגוף של האדם. הוא מוקף כולו ב"התגלות שכינה", כמו שמובא בזוהר. הרבי מקוצק אומר, שאדם שמצטער, לא יכול להגיע למדריגת הביטול הזאת לה'. טוב זה הסתכלות אמונית.
מבחינה הלכתית, שיטת הגאונים ש"מצטער" פטור בכל המצוות, אז לפי שיטתם, אין את שאלתך.
הריטב"א מסביר, ש"מצטער", הוא לא "תשבו כעין תדורו", הרי אדם שמצטער בביתו יוצא ממנה.
אם אתה יודע מקור שבו כתובה שיטת הגאוניםפיבו

אני אשמח לדעת (סיקרנת אותי)

 

גם אותיריבוזום
אני בפיג'מה ואתם מבקשים מקורות! סתם בכיף ארד למצואחסדי הים
הנה המקורותחסדי הים
ברכי יוסף או"ח (תע"ב אות י') בשם ה"ראש יוסף", "שדי חמד" כללים מערכת המ' כלל ר"כ.
זכור לי שגם ראיתי "תשובות הגאונים" ככה, בעז"ה אנסה לחפש יותר מחר.
יש! מצאתי את המקור בגאוניםחסדי הים
תשובות הגאונים- שערי תשובה ס' קח'
תשבו כעין תדורו.ותן טל

ואין אדם גר במקום שהוא מצטער בו לכן כאשר יש צער, אין הסוכה נחשבת מקום מגורים טוב, והאדם נפטר ממנה עד אשר לא יהיה לו צער ממנה... (לדוגמא, גשם או ריח רע וכו'...).

יש שאלה שאני תמיד מתחבט בהטנגענס

עם אדם מצטער אבל בכל זאת נשאר

נחשב חסיד שוטה או מחמיר?

כלומר אני מדבר על אדם שקצת חם לו,

לא שיש מבול של גשם ששוטף את כל עצמותיו

שאז וודאי נחשב חסיד שוטה

נראה לי שיש לי תשובהטבעות בצל

אם חם לו עד כדי כך שאם זה היה בבית שלו הוא היה יוצא מהבית, נחשב חסיד שוטה.  

ואם לא עד כדי כך, בכלל לא פטור.

כי כל המצווה זה "תשבו כעין תדורו" - לגור בסוכה במקום בבית.

 

אף פעם לא הבנתי באמת למה יש בעיה לאכול בלי סוכה בטיול, הרי גם כשאני גר בבית אני אוכל בטבע בטיולים?

מי אמר שיש בעיהטנגענס

"עוברי דרכים פטורים מן הסוכה"

 

אביא גם לפאפא גו' מקור כרצונם של פיבו וריבוזוםחסדי הים
רמ"א תרל"ט: "וכל הפטור מן הסוכה, ואינו יוצא משם, אינו מקבל עליו שכר, ואינו אלא הדיוטות". הוסיף המ"ב: "כגון המצטער"
איזו שאלה יפה!!מה אני ומה חיי
נעצים את השאלה:מטבחון

האם בכלל מותר לאדם המצטער להכנס לסוכה?

השו"ע כותב שכל הפטור מן הסוכה ואינו יוצא משם נקרא הדיוט!

בשו"ת עונג יום טוב (סימן מ"ט) הוא שואל למה בכלל מותר לאדם להנות מן הסוכה במקום שאינו של מצווה?

כלומר לדעתו אסור למצטער להכנס לסוכה, כי כך יוצאשהאדם נהנה מעצי הסוכה שלא במקום מצווה..

 

ניתן אולי לומר כך:

המהלך הכולל של חגי תשרי הוא כמו חתונה(*****).

הדברים ארוכים אבל בקצרה יום הכיפורים = יום מתן לוחות שניות.

אנו אומרים בתפילה " וקדשתנו במצוותיך", דהיינו שבכל מצווה ומצווה שהקב"ה נותן לעמ"י הוא בעצם אומר לנו:

'הרי את מקודשת לי במצווה זו'. (בעל התניא מסביר כך כמדומני)

א"כ יוצא שיום כיפור הוא יום הקידושין.

וממילא סוכות זה החופה.

הנישואין וה7 ברכות.

עכשיו תגיד לי אם אתה מצטער כשאתה נמצא מתחת לחופה...

עדיף שלא תהיה שם, כי.. כי אתה באמת לא שם כנראה.

 

 

חג ומועד

• "המצטער - פטור מן הסוכה" (סוכה כו, ע"א) - יהודי המסוגל להרגיש בסוכה את הגשם ולהצטער על כך, אינו ראוי לשבת בסוכה.

http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/mabua/40/imrot-2.htm

 

וגם פה יש מאמר חביב בעניין:

http://www.yakko.co.il/maamar.asp?id=46817

אם פתאום אקבל כאב בטן לפני החופה שליחסדי הים
אעמוד בכל כוחותיי מתחת לחופה, ולא אפסיד את ההזדמנות להתחתן, אז למה שגם אם אני מצטער, אסור לי להיות בסוכה. אני מסכים עם הרעיון הכללי והיפה שסוכות זה כמו "שבע הברכות". אבל לא נראה לי שזה מתרץ את הקושיות.
אכן אם יש לך כאבי בטןטבעות בצל

אתה חייב להישאר בסוכה - אם הכאבים לא קשורים לסוכה,

 אבל אם אתה מצטער מזה שאתה בסוכה - אז פטורים

 

אם היית מצטער מלהיות תחת החופה היית בורח משם...

למהחסדי הים
אם יש לי כאב בטן, אני לא רוצה להתחתן עכשיו, רק אח"כ, וזה המקביל למצטער בסוכה, שאני מטער מהמצוה עצמה, ולא מדבר חיצוני.
היה אפשר לתקן את התירוץ שלו, עפ"י מה שכתבתי לעיל בשם הרבי מקוצק, שהסוכה עצמה מסמל את השכינה החופפת עלינו, ואני מצטער מעצם הקשר עם השכינה. ואולי לזה התכוון, אבל צריך את ההוספה של הרבי מקוצק.
אולי כי זה סותרהדסדס

את הסיבה שבגללה מלכתחילה אנחנו מצווים לשבת בסכות:

מטרת הישיבה בסוכה היא לזכור שהשם הושיב אותנו בסכות כשהוציאנו ממצרים- ז"א לזכור איך השם הוליך אותנו בשמירה מעולה, הדר נעימות .ז"א הדגש הוא על התנאים הנוחים והטובים בהם השם הנחה אותנו.

ופה- אם אדם מצטער מהסכה- איזה מן זכרון מייצג זה לניסים האלו שהשם רוצה שנזכור (שהוציאנו ממצרים בטוב ובנעימים)

יוצא שישיבה כזאת בסוכה מהווה אולי סתירה לסיבת הציווי לשבת בסוכה, ולכן פוטרת ממנה?

איזה טעם יפה!!!חסדי הים
אוסיף על הדסדס, שהב"ח על פי הטור כותב שצריך להתכוון שהסוכה היא זכר לענני הכבוד, אז זה לא מעשה טכני של ישיבה, אלא זה ממש להרגיש שאנחנו מוקפים בענני הכבוד, וה' מוליך אותנו על "מי מנוחות", ומי שמצטער לא יכול להרגיש את זה!!! וואי איזה הסתכלות עמוקה. תודה שזכית אותנו!
ברוך השם. תודה רבה!הדסדס
איך רואים שעכשיו בין הזמנים... |רווה נחת|מאמע צאדיקה
בדיוק דיברנו על זה בחג..רחלקה

הסוכה זה צילא דהימנותא, ז"א צל האמונה- אני רואה את זה כסוג של בית של השכינה. הקב"ה מזמין אותנו אליו הביתה.

ואם מישו מזמין אותך אליו, הוא לא ירצה שתעשה את זה מתוך צער...

 

לא הצלחתי להתנסח מצויין, מקווה שהרעיון הובן..

איזה הסתכלות מהממת!!! חסדי הים
וואי לחשוב על זה, שה' מזמין אותנו להיכנס לבית שלו! ממש מתאים למה שהמקובלים אומרים, שהסוכה היא כנגד בית המקדש.
שאלה טובה. לא קראתי את כל התגובותפריסבי

אבל יש פה תשובות ממש יפות.

 

מחילה על הניצלו״ש, אבל גם לי יש שאלה. כשאומרים כשלעתיד לבוא נשב בסוכה של עורו של לווייתן, מה הכוונה? מבולבל כפשוטו זה קצת בעייתי כי עורו של לוויתן הוא לא גידולי קרקע (מבחינת סכך לפחות, מבחינת דפנות לא). לא התעמקתי בזה.

 

אם למישהו יש תשובה מעניינת, אשמח אם יגיב (כאן או באישי כדי לא להרוס את השרשור).

הנה התשובה שהצעתי לפני הרה"ג משה צוריאל ושמח בזהחסדי הים
הסוכה מסמל את הליווי של הקב"ה אותנו במדבר, כי לפי ההלכה סוכות זה כנגד "ענני הכבוד", שהקב"ה שם לנו כ"ליווי" במדבר. בשנה החדשה, אנחנו יוצאים למסע, והקב"ה מלווה אותנו בהתחלה, שנצליח במסע למשך כל השנה, כאדם המלווה את חבירו בתחילת דרכו.
הדג לוויתן, הוא מלשון ליווי. גם בים הוא מלווה את הדגים הקטנים, וסוכך עליהם.
מי שישב בסוכה והקב"ה ליווה אותו בתחילת דרכו. לעתיד לבוא, ה' כביכול ילווה ויסוכך עליו תמיד!
מעניין. לא נראה לי שזה הפשט.טנגענס

הפשט הוא לוויתן ממש. ולא לווי

אלא שהוא נגנז לצדיקים לעת"ל.

האמת שאין לי הסבר מה הבחינה בלוויתן.

חוץ מזה שלוויתן זה כן גידולי קרקע.

"הני דגים גידולי קרקע נינהו " (עירובין כז עמוד ב)
דגים גדלים על אצות.חושף שיניים
משו ממעשה בראשית...מאמע צאדיקה

יושב לי בקצה המוח משו על התנינים- מהרב קוק 

אבל אני לא נזכרת איפה... 

משו על מסמל את הכוחות של ההרס והרוע בעולם----- לא זוכרת 

זו נראה לי מהסוגיותפיבו

שלא שייך לדבר בהם על פשט כמו שכתב הרמב"ם על אגדות חז"ל

שאינם כפשוטם אלא משלים. 

 

 

ברור ברור.טנגענס

לא התכוונתי באמת לוויתן גשמי.

רק חשבתי יותר שאולי זה לוויתן רוחני או משהו.

רק לא במשמעות של לווי.

טוב, לא יודע.

|רץ לבדוק|פריסבי

זה מחלוקת

נראה לי שהזוהר והמקובלים כותבים בפירוש שזהחסדי הים
לא כפשוטו
עוד לגבי עם סעודת הלוויתן ופרישת עורו כפשוטו או לאחסדי הים
מצאנו בזה מחלוקת. רבינו בחיי בספר "שולחן של ארבע", סובר שזה יהיה פשוטו. המהר"ל בחידושי אגדות בב"ב, סובר שזה לא יהיה כפשוטו.
עכ"פ לפענ"ד גם רבינו בחיי, מודה שהאכילה והכיסוי כפשוטו, מרמזים על עניינים עליונים. הרי רבינו בחיי ידע זוהר, כמבואר בפירוש שלו על התורה, והזוהר אומר סודות עמוקים על הענין של "לוויתן". בכלל דברים שמתגלים בעולם החומרי, מרמזים על עניינים רוחניים. ק"ו שכר לצדיקים לעתיד לבוא, חייב לרמוז על עניינים עמוקים רוחניים.

לגבי עורו של לויתן, יש יסוד עמוק של רבינו הגדול הגר"א, שתלמידיו פירשו אותו במשך הדורות. אגיד רק את קצה דבריו הקדושים, מה שאנחנו יכולים להבין, ומאוד אקצר.
הוא אומר, שלוויתן הוא מלך הדגים, וצדיקים נמשלו לדגים כמו שמבואר במדרש ובזוהר, כי דג נחשב בעל חיים הכי טהור. העור נחשב הצד החיצוני של הדג, שהוא מתלכלך לפעמים ונוגע בדברים לא טהורים. העור של הלוויתן מסמל את היחס של הצדיקים למציאות החומרית, שמשם הם יכולים ליפול בעבירות ולהתלכלך.
בסוכות אנחנו לוקחים את דברים שגודלים מהארץ-מהחומריות, ומעלים אותם להיות "צל האמונה". מי שעושה זאת, זוכה לעתיד לבוא להעלות את הצד החומרי, שמסומל בעורו של לוויתן, ושזה יכסה אותו, ויגן עליו, וישתמש בו רק לקדושה, ולא יפחד שיחטא מהחיבור לחומריות.

וואי בדיוק שמעתי תשובה על זה בחג ואני לא זוכר בנדא מצוי!!אחרונה
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך