מכתב ממוהרא"ש לכבוד ליל הושענה רבה 1:נתל'ה

בעזה"י יום ג' ד' דחול המועד סוכות כ' תשרי ה'תשע"ד

שלום וברכה וכל טוב סלה יגיעו וירדפו אל כלליות אנשי שלומינו היקרים "חסידי ברסלב" תלמידי "היכל הקודש" הגרים ב"יבנאל עיר ברסלב", הוי"ה עליהם ישרה שכינתו תמיד

דעו לכם שהלילה הוא הזמן הכי קריטי בשנה, כי כך מובא בזוהר (צו ל"ב.) בהאי יומא פקיד מלכא למיהב פתקין לסנטירא, ומסתיימי דינין, ואסתים לישנא בישא מעלמא; ביום הזה הושענא רבה כל הפתקאות יוצאות והמקטרג מסיים את קטרוגיו וכו', זאת אומרת מה שכתבו על האדם בראש השנה מה שיקרה איתו בכל השנה לטוב או להיפך וכו' וכו', וחתמו על זה ביום הכיפורים וכו', דעו לכם כי ביום הושענא רבה כבר השלוחים יוצאים עם הפתקאות, אבל בלילה זה יכולים עוד לפעול לקרוע את הפתק ולהתעקש אני רוצה פתק חדש אם כתבו עלי פתק שלא מקובל עלי וכו', ולכן הלילה זה לילה קריטי מאד מאד, ואסור לקחת את זה בקלות, כי כל הגורל של האדם על כל השנה הבא עלינו תלוי בהושענא רבה, ולכן בלילה הזה קוראים את כל משנה תורה, היינו חומש דברים, ואצלינו נוהגים שאחד או שתים או שלוש קוראים את כל ספר דברים, וכולם אומרים איתו בלחש, וכך זה הולך מהר, כי אם אדם צריך להגיד את זה לבד, זה יקח לו כמה שעות, וכן ירדם באמצע וכו', ולכן אצל החסידים המנהג שבעל קורא, קורא בקול את הפרשה וכולם אומרים אחריו בלחש, ואם קשה לבעל קורא אחד אז לוקחים כמה בעלי קורא, וזה לא לוקח יותר משעה וחצי, אבל התיקונים שזה מתקן למעלה בשמים אי אפשר לתאר ולשער כלל, ואם אפשר לגמור אחר כך את כל ספר תהלים, מה טוב ומה נעים, ועל כל פנים לומר את העשרה מזמורי תהלים שהם ה"תיקון הכללי" שזה כלול מכל התהלים, והעיקר להתבודד להקדוש ברוך הוא לבקש רחמי שמים על עצמינו שנזכה כבר לשנה טובה ומתוקה, שיהיה שנה סוף לכל צרותינו ותחילה וראש לפדיון נפשינו, ונזכה לפרנסה בניקל, ואושר ומנוחה וישוב הדעת, ולכן אני מאד מבקש את כל אנשי שלומינו אל תהיו בטלנים בלילה הזו, תראו להתבודד אל הקדוש ברוך הוא, אשר הדיבורים שמדברים אליו יתברך זה עושה רושם גדול בשמים, ויכולים לקרוע את הפתק אם חס ושלום נגזר על מישהו איזה גזירה רעה וכו', עכשיו בהושענא רבה הוא הזמן עם דמעות לשנות את הפתק להתעקש אני רוצה פתק חדש.
ביום שמיני עצרת ושמחת תורה לראות בלילה וביום לרקוד ולשמוח הרבה עם התורה הקדושה, ובפרט השנה תעשו הקפות שניות אצלינו ברחבה החדשה (אם לא ירד גשם), ואמר הבעל שם טוב הקדוש זי"ע שבזה שעם ישראל רוקדים ושמחים בהתלהבות גדול עם התורה הקדושה, עד שמזיעים וכו', בזה גורמים שמלאכי מעלה מקנאים בנו, ולכן ראו לבוא ביחד לבית הכנסת בהושענא רבה ובשמחת תורה, ולרקוד הרבה עם התורה, וכן לחנך את הילדים גם כן ללימוד תורה הקדושה, ובשביל זה נותנים לכל ילד עליה בספר תורה, כדי להטעימו מטעם של מתיקות התורה, ועל כן ראו לקבל על עצמיכם לשמור על ילדיכם, כי כל כך חבל שהילדים שלנו ילכו לאיבוד וכו', והכל תלוי רק כפי החינוך שמקבלים מהאבא והאמא, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סוכה נ"ו: ) שותא דינוקא בשוקא או דאבוה או דאימיה, מה שהתינוק מדבר בשוק, זה שמע או מהאבא או מהאמא, ולכן אשרי ההורים שמחנכים את עצמם במדת הסבלנות וכו', ולא להתפרץ אחד על השני וכו', וכן לא לנוול ולקלל אחד את השני וכו', כדי שהילדים יקחו דוגמא חיה מההורים שלהם, כי החינוך מתחיל בבית, מה שהילדים רואים ושומעים בבית, זה מה שעושים ומדברים בחוץ, ולכן אם רואים ילדים מופרעים וכו', משחיתים דברים של אחרים וכו', וכן של הבית הכנסת וכו', צריכים לדעת שזה מה ששמעו וקיבלו בבית, ולכן דייקא עכשיו בהושענא רבה ושמחת תורה צריכים מאד מאד לשמור על הילדים ולהסביר להם בנחת ובסבלנות מה התכלית בזה העולם? רק לקיים את רצונו יתברך, ואסור בשום פנים ואופן להכות את הילדים וללכת איתם ביד חזקה, כי זה הורס את הילדים יותר ויותר וכו' וכו', ילדים צריכים רק להגביה ולתת להם מחמאות וכו' וכו'.
עכשיו באתי לבקש את כלל אנשי שלומינו שבמוצאי שבת יחזיקו את הזמן של רבינו תם, היינו יכולים להתחיל להתפלל עוד עשרים דקות לפני זה, העיקר לא להתחיל לעשות שום מלאכה לפני זמן רבינו תם, כי שבת הוא בסקילה, ולמה אנו צריכים להכניס את עצמינו בספק וכו', ואף שאחרים לא אומרים ככה וכו', ולא פוסקים ככה וכו', עם כל זאת ידוע שמי שמאריך עד שיטת רבינו תם את השבת, נשפע עליו שבוע של שפע [ומה שהקלתי בצום יום הכיפורים (רק השנה) מפני שאיזה רשע עשה דווקא לא להזיז את השעון קיץ, וזה ענין של פיקוח נפש, כי יש אנשים שקשה להם מאד הצום, ומה גם אשר רוב רובם של עם ישראל צמים ואי אפשר להכביד עליהם שעה נוספת וכו' וכו', ולכן הקלתי, אבל אם השעון הוא כבר שעון חורף, צריכים לחכות עד שאוכלים כפי שיטת רבינו תם, כי הרי הוא בכרת וכו'], על כל פנים בשבת אין את הבעיה הזו של צום, ולכן צריכים לחכות עוד עשרים דקות, ולמה שלא נוסיף תוספת שבת על ששת ימי החול כדי שיהיה לנו שבוע טוב, שבוע מבורך, שבוע עם שפע.
יעזור הקדוש ברוך הוא שנזכה לפתקא טבא, ולשנה טובה ומתוקה, שנה של אהבה ואחדות בין אנשי שלומינו, ואיש את רעהו יאמר חזק..

המאחל לכם פתקא טבא וחג שמח
בזמן ההקפות בשמחת תורה הוא הכריז שהרבי הוא המשיחבן ציון גגולה
ב"ה
השנה כמנהג שהחל בשנים האחרונות
הוא שר יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד עם חסידיו ועם חסידי חב"ד שהגיעו לבית הכנסת שלו
הפעם הוא נתן גם דרשה והסביר שהשיר הזה וההכרזה הזו היא על הרבי מליובאוויטש
אפשר לברך שהחיינו
שסוף סוף רב בישראל מגלה לציבור שלו את זהות המשיח למרות שגם הרב אברג'יל כבר עושה זאת בפרהסיה
נקווה שכמה שיותר מהר כל רבני ישראל יכריזו זאת בפומבי ובכך עם ישראל יתאחד
נתל'ה - תגובתך בבקשהאנונימי (פותח)
לא לכל דבר צריך לענות או להגיב..זו דעתי לפחותאהבת חינם
השאלה שלי היא האם נכונים הדברים שהביא מר גגולה,שפת הנחל

שלפיו מוהרא"ש התבטא על משיחיותו של ר' מנחם מנדל שניאורסון ז"ל

נשמע לי תמוה ביותר

בברסלב אין עניין להיכנס למחלוקות, אלא כל אחד יחזיקנתל'ה
עבר עריכה על ידי נתל'ה בתאריך כ"ז בתשרי תשע"ד 13:39

בדעתו ובשיטתו לפי רבו וכו'. 

 

הרצון ללבות אש של מחלוקות זה מיותר לחלוטין וחבל על המאמץ, ר' לוי יצחק בנדר ז"ל אפילו אמר לא ללכת להפגנות, התבטא: רצונך להפגנין? תפגין בשדה!"... 

 

רבינו הדריך אותנו בכלל- "זה מעשה שלו וזה מעשה שלי, ועוד למה לנו לדבר מאחרים", היינו- שאדם צריך להיות עסוק בכלים שלו ובכשרונות שהקב"ה חנן אותו, וכך לצמוח ולהצליח בחיים. 

 

איך יש לי זמן לדבר על ההוא וההוא? הרי לא סיימתי את הש"ס ושולחן ערוך, רמב"ם, טור, ומדרשים וכו' וכו'.. (שרבינו רצה שנעבור על כל התורה בשנה, שיחות הר"ן שיחה ע"ו)

 

איך יש לי זמן לתת דעות על אחרים מי כן ומי לא, הרי אני מוכרח להתפלל ולהתחנן לפני ה' יתברך שיוציא אותי מכל המקומות המגונים והמלוכלכים שנפלתי אליהם, ולצאת מהתאוות ומידות רעות, ולהתפלל שאזכה להיות קרוב לה' ולעשות את רצונו ולהיות יהודי כשר עם יראת שמיים וכו' וכו'..  

 

רבינו כותב בליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נד'- שאדם צריך לשמור את הזיכרון, לזכור כל הזמן מהעולם הבא, מה יעשה ליום פקודה ברגע שיצטרך להפשיט את גופו ולעזוב את זה העולם, ומה יענה לשולחו דבר, מה אענה לפני שומר הפתח שיגיד לי ערוך מקרא משנה גמרא וכו', 

 

אני יכול לדבר על צדיק כזה ענק?? שכל הרבנים מכל המגזרים באו אליו לבקש ברכה ועצה, שהכניס יהדות ותורה בכל העולם כולו, שבזכותו יש אוכל כשר ומקווה טהרה בכל מקום בעולם אפילו בחור הכי נידח. שבזכותו אלפי יהודים זוכים להניח תפילין ולומר שמע ישראל בכל יום, וזכו בסוכות האחרון לנענע ארבעת המינים, ועוד היד נטויה... 

 

אדם צריך לדעת את מקומו.. 

 

לגבי מוהרא"ש-

הסיפור הנ"ל לא ידוע לי (וזה לא אומר שזה לא נכון..)

אבל לפי מה שידוע לי, הרב מחזיק מאוד מאוד מחב"ד, אמר שיש לו 4 ספרי תניא- 1. בספריה, 2. בשולחן האוכל,

3. בשידה ליד המיטה, 4. במגירה של סטנדר הלימוד שלו.

אמר שיש לו בבית ארון שלם רק של ספרי חב"ד ועבר על כולם.

 

הרב מביא בדרשותיו ובספריו מספרי חב"ד ופתגמים ואמרות שלהם. ובדרשות שלו גם מנגן ניגונים שלהם. 

 

לפני כשנה בערך הלך ל'אוהל' של הרבי להודות לו, הרב סיפר כשהיה בבית חולים בסכנת חיים, הרבי בא אליו בחלום והחזיק את ראשו ואמר לו "אל תפחד, אני מתפלל עלייך, הכל יהיה בסדר". ובאמת ב"ה התרפא. 

 

אבל שוב, חבר'ה- עזבו אתכם ממחלוקות וויכוחים, זה רק עצת היצר הרע. צריכים להרבות באהבת חינם, כולנו בנים של ה' יתברך, לכולנו אותם שאיפות ורצונות- לעשות את רצונו ולעשות לפניו נחת רוח גדול ולהגדיל ולקדש שמו יתברך בעולם. 

גדול המשותף על השונה (ובמיוחד שבעל התניא זי"ע אמר שמי שחולק על ר' נחמן כחולק עליו). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ח"ו לא חיפשתי שום מחלוקתשפת הנחל

רק רציתי לדעת אם מוהרא"ש בגישה שהרבי מליובאביטש זי"ע הוא המשיח

לא אמרתי שאתה מחפש מחלוקות ח"ו, סליחה אם הובן ככהנתל'ה

אמרתי- 

הסיפור הנ"ל לא מוכר לי (ושוב, זה לא אומר שזה לא נכון..) 

 

מוהרא"ש מאוד מאוד מחזיק מחסידות חב"ד ומהרבי.

 

לי אישית נראה שבאמת הרב שר את השיר "יחי אדוננו וכו'" עם החסידים שנכנסו לבית מדרשו, 

אך להסיק מכאן שהרב אמר שהרבי הוא המשיח- לא נראה לי כל כך.

 

מוהרא"ש מאוד מאוד נזהר ונשמר בדיבור שלו, פעם התבטא ואמר- שמה שהוא מוציא מפיו מובא בספרים ובמקורות ויש לו על מי לסמוך ולהשען וזה מבורר.  ולא כתוב בשום מקום הרבי הוא משיח (וברור שזה לא מפחית מגדולתו וצדקתו).

הנה הסיפור המלא:נתל'ה
הצדיק חשף סיפור פלא: הרבי מליובאוויטש הבטיח לי שהניתוח יעבור בשלום
 
  בציון הרבי מליובאוויטש, מוצ"ש חול המועד

במוצאי שבת-חול-המועד-פסח נשא הצדיק תפילה בציוני האדמורי"ם מליובאוויטש זי"ע וסיפר לראשונה: הרבי ליטף את ראשי בזמן הניתוח בשנה שעברה ואמר לי "אל תפחד אתה תצא מזה, אני דואג עבורך שהכל יעבור" • הסיפור המופלא לפניכם

כ"א ניסן תשע"ג, 01/04/2013


שנה לאחר אירועי הלב שעבר הצדיק בחג פסח תשע"ב חשף באופן נדיר סיפור פלא שהתרחש עימו במהלך ניתוח הלב שעבר לפני שנה בדיוק: "הרבי מליובאוויטש זי"ע עמד מעל ראשי וליטף את ראשי ואמר כמה פעמים 'אל תפחד אתה תצא מזה, אני דואג עבורך שהכל יעבור, אתה תצא מזה'".

את הדברים סיפר הצדיק לבנו הרה"ח ר' משה שיק שליט"א - רב בית המדרש "היכל הקודש" במונסי, במוצאי שבת-חול-המועד לפני מספר ימים, כאשר ביקשו במפתיע לנסוע יחד עימו אל ציוני האדמורי"ם מליובאוויטש הרבי הריי"צ וחתנו הרבי האחרון מחב"ד זי"ע, לשאת תפילה בשקט מבלי שאף אדם יידע על כך. לפליאת הבן 'מה יום מיומיים?!' ומדוע הצדיק מעוניין לנסוע דווקא בשעה כזו ודווקא אל הרבי מליובאוויטש, ענה הצדיק תשובה מתחמקת ועלה אל הרכב בדרכו אל בית העלמין בו טמונים האדמורי"ם.

בדרך שאל שוב הבן את הצדיק וניסה לקבל הסבר על הנסיעה התמוהה, התשובה שקיבל הייתה מפתיעה ביותר: "בדיוק לפני שנה, בליל רביעי י"ט ניסן תשע"ב, קיבלתי את התקפת הלב הגדולה באמצע הלימוד, וזה היה בשעה 1:35 באמצע הלילה, ועכשיו אני בא פה לתת תודה להקדוש-ברוך-הוא על הנס הגדול שעשה לי. והסיבה שאני נוסע להודות דווקא בציון הזה היא בגלל שבעת הניתוח, כאשר הייתי בהרדמה כללית, והנה ראיתי במשך כל זמן הניתוח את הרבי מליובאוויטש זי"ע עומד מעל ראשי ומלטף את ראשי ואומר כמה פעמים 'אל תפחד אתה תצא מזה, אני דואג עבורך שהכל יעבור, אתה תצא מזה'. ולכן זוהי הסיבה שבדיוק באותה השעה שקיבלתי את התקפת הלב הגדולה, אני בא להודות להקדוש-ברוך-הוא דייקא במקום הזה, שהיה להרבי זי"ע חלק בהצלת חיי".

ואכן, הצדיק הגיע למקום בדיוק בשעה 1:35 בלילה ונשא תפילה חרישית במשך זמן רב.

 
 
שפת הנחל שמעתי את הסיפור מחסיד חבד שהיה שםבן ציון גגולה
ב"ה
במשך שנים חסידי חב"ד שרו איתו יחי אדוננו... עד שהשנה הוא נתן דרשה בזמן ההקפות ואמר שהרבי הוא משיח בן דוד.
אם תרצו פשוט תבדקו עם מתפללי בית הכנסת שלו בניו-יורק.
את הסיפור שמעתי מהרב זמרוני צ'יק שליח הרבי מליובאוויטש מבת ים
הוא היה שם והוא הולך לשם מידי שנה כבר כמה שנים
לחסיד החשוב בן ציון נ"י- סתם לידע כללינתל'ה

שלחתי את השאלה למוהרא"ש אם כך היה, מקוה שיחזיר תשובה.

 

ושוב, זה רק "תורה היא וללמוד אני צריך". לא לקנטר ולהתנצח ח"ו. 

 

כל מה שרציתי לומר, זה שבברסלב לא נהוג לתת "דעות" על אחרים, היינו מי זה ההוא ומי זה ההוא.. גם אם מדובר במשיח...

למה?

 כי זה לא יתן לי כלום, לא יעזור לי בבית דין של מעלה.. ולא יעזור לי בהתקרבות לה' יתברך, אני צריך להוציא מהכוח אל הפועל את נקודת משה-משיח שבתוכי, שזה השליחות שלי והפוטנציאל הגנוז בי.

 

ר' נתן תמיד היה אומר "כקטן כגדול שם הוא" (פסוק מאיוב),כאומר, שם-היינו בעולם האמת, יודעים מי קטן ומי גדול, (ומסיבה זו בברסלב נהוג לא להספיד, ולא לכתוב על המצבה שום תארים וכו')

 

לכן אל תתעסק עם השני, תתרכז במסלול שלך, "בתיקון" שלך- בתיקון המידות שלך, בתיקון המעשים שלך, בתיקון האמונה שלך, בתיקון התפילה שלך, בתיקון לימוד התורה שלך. 

 

אין לאף ברסלבר בעולם בעיה שהרבי הוא המשיח, אנו מאמינים ורוצים שהוא יהיה המשיח וכבר יבוא ויגאל אותנו גאולת עולם ויקרב אותנו לאבינו שבשמיים בשלמות ונראה אותו יתברך עין בעין. 

 

אבל להתעסק עם זה ולדבר על זה אין שום עניין, כשהקב"ה יחליט לגאול את עם ישראל הוא יגלה ויפרסם את המשיח, ולנו חסידי ברסלב (כמו רוב עם ישראל) אין בעיה מי זה, העיקר שיגיע כבר, ואם זה הרבי מה טוב ומה נעים. 

 

אנו צריכים לעשות את שלנו ולהשתדל כפי היכולות שלנו להתעסק בקירוב הגאולה בלי להיכנס לחשבונות שמיים, לשנות את מעשינו ולחזור בתשובה שלמה ולהתפלל ולהתפלל, וכל אדם לפי יכולתו שיעסוק בהפצת יהדות, ולדבר עם יהודים מתורה ומצוות, ורק כך נקרב ונביא את הגאולה. 

 

 

 

 

לנתלה היקר התייחסות לדבריך העמוקיםבן ציון גגולהאחרונה

ב"ה

 

הצדיקים מטרתם לקשר אותנו לבורא עולם

הצדיק הרבי מליובאוויטש שליט"א מגלה לנו

בשיחותיו שבורא עולם בחר ומינה אותו להיות משיח

בן דוד

כמו כן הצדיק אומר שעל ידי קבלת מלכותו על ידי העם

יוכל לקבל מבורא עולם את האות לגאול אותנו

כיום עלינו להכריז זאת כולנו לכל עם ישראל

להתאחד יחד תחת מנהיגותו

רבני ברסלב מנסים בכל כוחם להראות את גודלו של הצדיק

ושל ספרי חב"ד

החסידים צריכים מצידם התערותא דלתתא להמשיך את הגילוי

על ידי קבלת המשיח והכרזת זהותו לעם

זה יתן לעם אחדות שתעזור להביא אהבת ישראל ובכך להיות

מוכנים לגאולה

כדי להבין את הדברים כדאי פשוט לקרוא את דברי הצדיק

שדבריו מכוונים לכל יהודי

ובכך מקימים את כל הצדיקים מקברם כולל את רבי נחמן זצ"ל

ורואים אותו בעיניים הגשמיות בירושלים ביחד במחול עם כל הצדיקים

זהו צו השעה וזהו רצון הבורא מעמו

ואנו כיהודים צריכים לקיים את הרשום בחומש "וחקרת ודרשת היטב"

ויפה מאוד ששלחת לרב שאלה על הנושא

כדי שהעם יתאחד צריך שיהיה דיון מעמיק מתוך אהבה וכבוד

באופן אישי לחסידים יש מה ללמוד אחד מהשני 

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך