בעזה"י יום ג' ד' דחול המועד סוכות כ' תשרי ה'תשע"ד
שלום וברכה וכל טוב סלה יגיעו וירדפו אל כלליות אנשי שלומינו היקרים "חסידי ברסלב" תלמידי "היכל הקודש" הגרים ב"יבנאל עיר ברסלב", הוי"ה עליהם ישרה שכינתו תמיד
דעו לכם שהלילה הוא הזמן הכי קריטי בשנה, כי כך מובא בזוהר (צו ל"ב.) בהאי יומא פקיד מלכא למיהב פתקין לסנטירא, ומסתיימי דינין, ואסתים לישנא בישא מעלמא; ביום הזה הושענא רבה כל הפתקאות יוצאות והמקטרג מסיים את קטרוגיו וכו', זאת אומרת מה שכתבו על האדם בראש השנה מה שיקרה איתו בכל השנה לטוב או להיפך וכו' וכו', וחתמו על זה ביום הכיפורים וכו', דעו לכם כי ביום הושענא רבה כבר השלוחים יוצאים עם הפתקאות, אבל בלילה זה יכולים עוד לפעול לקרוע את הפתק ולהתעקש אני רוצה פתק חדש אם כתבו עלי פתק שלא מקובל עלי וכו', ולכן הלילה זה לילה קריטי מאד מאד, ואסור לקחת את זה בקלות, כי כל הגורל של האדם על כל השנה הבא עלינו תלוי בהושענא רבה, ולכן בלילה הזה קוראים את כל משנה תורה, היינו חומש דברים, ואצלינו נוהגים שאחד או שתים או שלוש קוראים את כל ספר דברים, וכולם אומרים איתו בלחש, וכך זה הולך מהר, כי אם אדם צריך להגיד את זה לבד, זה יקח לו כמה שעות, וכן ירדם באמצע וכו', ולכן אצל החסידים המנהג שבעל קורא, קורא בקול את הפרשה וכולם אומרים אחריו בלחש, ואם קשה לבעל קורא אחד אז לוקחים כמה בעלי קורא, וזה לא לוקח יותר משעה וחצי, אבל התיקונים שזה מתקן למעלה בשמים אי אפשר לתאר ולשער כלל, ואם אפשר לגמור אחר כך את כל ספר תהלים, מה טוב ומה נעים, ועל כל פנים לומר את העשרה מזמורי תהלים שהם ה"תיקון הכללי" שזה כלול מכל התהלים, והעיקר להתבודד להקדוש ברוך הוא לבקש רחמי שמים על עצמינו שנזכה כבר לשנה טובה ומתוקה, שיהיה שנה סוף לכל צרותינו ותחילה וראש לפדיון נפשינו, ונזכה לפרנסה בניקל, ואושר ומנוחה וישוב הדעת, ולכן אני מאד מבקש את כל אנשי שלומינו אל תהיו בטלנים בלילה הזו, תראו להתבודד אל הקדוש ברוך הוא, אשר הדיבורים שמדברים אליו יתברך זה עושה רושם גדול בשמים, ויכולים לקרוע את הפתק אם חס ושלום נגזר על מישהו איזה גזירה רעה וכו', עכשיו בהושענא רבה הוא הזמן עם דמעות לשנות את הפתק להתעקש אני רוצה פתק חדש.
ביום שמיני עצרת ושמחת תורה לראות בלילה וביום לרקוד ולשמוח הרבה עם התורה הקדושה, ובפרט השנה תעשו הקפות שניות אצלינו ברחבה החדשה (אם לא ירד גשם), ואמר הבעל שם טוב הקדוש זי"ע שבזה שעם ישראל רוקדים ושמחים בהתלהבות גדול עם התורה הקדושה, עד שמזיעים וכו', בזה גורמים שמלאכי מעלה מקנאים בנו, ולכן ראו לבוא ביחד לבית הכנסת בהושענא רבה ובשמחת תורה, ולרקוד הרבה עם התורה, וכן לחנך את הילדים גם כן ללימוד תורה הקדושה, ובשביל זה נותנים לכל ילד עליה בספר תורה, כדי להטעימו מטעם של מתיקות התורה, ועל כן ראו לקבל על עצמיכם לשמור על ילדיכם, כי כל כך חבל שהילדים שלנו ילכו לאיבוד וכו', והכל תלוי רק כפי החינוך שמקבלים מהאבא והאמא, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סוכה נ"ו: ) שותא דינוקא בשוקא או דאבוה או דאימיה, מה שהתינוק מדבר בשוק, זה שמע או מהאבא או מהאמא, ולכן אשרי ההורים שמחנכים את עצמם במדת הסבלנות וכו', ולא להתפרץ אחד על השני וכו', וכן לא לנוול ולקלל אחד את השני וכו', כדי שהילדים יקחו דוגמא חיה מההורים שלהם, כי החינוך מתחיל בבית, מה שהילדים רואים ושומעים בבית, זה מה שעושים ומדברים בחוץ, ולכן אם רואים ילדים מופרעים וכו', משחיתים דברים של אחרים וכו', וכן של הבית הכנסת וכו', צריכים לדעת שזה מה ששמעו וקיבלו בבית, ולכן דייקא עכשיו בהושענא רבה ושמחת תורה צריכים מאד מאד לשמור על הילדים ולהסביר להם בנחת ובסבלנות מה התכלית בזה העולם? רק לקיים את רצונו יתברך, ואסור בשום פנים ואופן להכות את הילדים וללכת איתם ביד חזקה, כי זה הורס את הילדים יותר ויותר וכו' וכו', ילדים צריכים רק להגביה ולתת להם מחמאות וכו' וכו'.
עכשיו באתי לבקש את כלל אנשי שלומינו שבמוצאי שבת יחזיקו את הזמן של רבינו תם, היינו יכולים להתחיל להתפלל עוד עשרים דקות לפני זה, העיקר לא להתחיל לעשות שום מלאכה לפני זמן רבינו תם, כי שבת הוא בסקילה, ולמה אנו צריכים להכניס את עצמינו בספק וכו', ואף שאחרים לא אומרים ככה וכו', ולא פוסקים ככה וכו', עם כל זאת ידוע שמי שמאריך עד שיטת רבינו תם את השבת, נשפע עליו שבוע של שפע [ומה שהקלתי בצום יום הכיפורים (רק השנה) מפני שאיזה רשע עשה דווקא לא להזיז את השעון קיץ, וזה ענין של פיקוח נפש, כי יש אנשים שקשה להם מאד הצום, ומה גם אשר רוב רובם של עם ישראל צמים ואי אפשר להכביד עליהם שעה נוספת וכו' וכו', ולכן הקלתי, אבל אם השעון הוא כבר שעון חורף, צריכים לחכות עד שאוכלים כפי שיטת רבינו תם, כי הרי הוא בכרת וכו'], על כל פנים בשבת אין את הבעיה הזו של צום, ולכן צריכים לחכות עוד עשרים דקות, ולמה שלא נוסיף תוספת שבת על ששת ימי החול כדי שיהיה לנו שבוע טוב, שבוע מבורך, שבוע עם שפע.
יעזור הקדוש ברוך הוא שנזכה לפתקא טבא, ולשנה טובה ומתוקה, שנה של אהבה ואחדות בין אנשי שלומינו, ואיש את רעהו יאמר חזק..





