למה בנות ׳נמסות׳ ברגע שהן רואות ילד קטן/ תינוק?יוני
אני מבין.

אבל למה אתן נמסות מתי שאתן רואות בחור משתעשע עם ילדים/ תינוקות? נשגב מבינתי.

כאילו מה?! זה שאני מעסיק את הבן של חבר שלי כמה דקות בשביל שלאבא שלו יהיה רגע לסידורים.. מה זה אומר? שאני רוצה להתחתן עוד רגע? |באמת מנסה להבין|
שאני טוב עם ילדים? אולי זה ילד שגנבתי בפארק

קיצר, הרצפה פה!
זה פשוט.....מרב.
(לא רוצה להגיד חמוד כי זה בורס לכם ת'גבריות אבל זה מה שזה!!!)
פשוט מאוד נועם ה

נשים רואות בך פוטנציאל לאבא טוב לילדים שלהן.
בחור שיש לו גישה טובה לילדים זה אומר שהוא סבלן (בד"כ), שיש לו נשמה אצילית (ילדים זה עם טהור, בד"כ מי שנהנה בחברתם, מעיד עליו משהו... ) (לי לפחות).
וכשאתם משתעשעים עם ילדים אתם נעשים לרגע ילדים בעצמכם, וזה חמוד טילים.

ו.. זאת שאלה קשה, כי 'להינמס' זה לא דבר רציונאלי, לכן קשה להסביר את זה באופן רציונאלי.
^^^^^ [חוץ מהקטע על הנשמה האצילית שלא כ"כ הסכמתי]ענבל

בס"ד

 

[אה וגם הקטע הסבלן הרבה אנשים סבלניים כלפי ילדים אבל למבוגרים אין להם טיפת סבלנות... דווקא זה לא מעיד.

וגם אנשים עם נשמה נורמלית ורגילה יכולים להשתעשע עם ילדים דווקא בגלל התום שיש בילדים לפעמים זה עוזר להיות עם ילדים כי זה גורם לך להרגיש שוב מין טוהר ותמימות שאבדו..]

אחלהנועם ה
לכן כתבתי שזה לדעתי - ("לי לפחות") זה מה שזה מראה לי בדרך כלל
ולכן לא שללתי רק הבעתי הסתייגות ענבל
לא מסכים.ותן טל

לגבי הסבלן... אולי זה ככה אצל בנות כי אצלן זה יותר טבעי  - אבל גבר שמראה חיבור חזק לילדים, מה שבדרך כלל לא טבעי - זה אכן מראה גם כנראה על חוזק מיוחד אצלו של מידת הסבלנות, שאין לבנים אחרים - ולא רק כלפיי ילדים אלא בכלל. תאמיני לי אני מכיר כמה וכמה כאלה. אנשים מקסימים.

 

זה לא שאין כאלה שיכולים להיות סבלנים כלפי גילאים מסויימים וכלפי אחרים לא - אבל אנשים מיוחדים שיש להם זיקה מובהקת לדבר הנ"ל (=חיבור מיוחד לילדים) בדרך כלל זה יבוא גם עם כמויות של סבלנות, כלפי כל אחד...

 

 

אני חושב שזה טבעי לכל גבר לאהוב ולהשתעשע עם ילדיםחסדי הים
אני מכיר גברים, שהם לא הכי סבלניים, אבל כשהם נפגשים עם הרכות והתמימות של ילד, זה מפעיל אצלם מגנון פנימי, והם פשוט עוצרים ומשתעשעים עם ילדים!

אני חושב שההבדל בין נשים לגברים, שגבר יכול לדחוק ולעצור את הרגש הטבעי הזה, ובנות הרגש הזה פשוט פורץ מתוכה, וכמעט לא ניתן לעצירה.
^^^^^ תודה חסדי ענבל

בס"ד

 

לזה התכונתי.

 

וטל- אולי אצלך זה לא נכון.

אבל אני מכירה גם הרבה כאלה שזה כן נכון אצלם.

כתבתיותן טל

שאני מכיר הרבה כאלה שזה לא נכון אצלם- לא רק לגביי...

 

ולגבי מה שכתב חסדי - אני חולק - יש הבדל תהומי בין יחס של נשים לגיל הרך, לבין יחס של גברים לגיל הרך - וזה טבעי, כי ככה ה' ברא את העולם חוש ה"אימהות" זה משהו שמצוי יותר אצל אמא ופחות אצל אבא.

 

לכן גם לרוב כשמתגרשים הילד ילך עם האמא ולא עם האבא - לא מתוך נקודה רעה אלא פשוט כי זה טבע העולם (יש יוצאי דופן כמובן אבל בהכללה שממש לא חוטאת לאמת - כולם יודעים שאני צודק).

 

ויש הבדל בין להשתעשע 2 דקות עם ילד ולהמשיך הלאה- שזה באמת רוב רוב של האנשים יכול לעשות - לבין להישאר עם הילד הזה, נניח - שעתיים שלוש... 

 

חסדי - האם אתה מאמין שכל גבר שיכול לעצור ולשחק עם ילד כמה דקות - יוכל לעשות את זה גם קבוע לאורך ימים, ובמשך כמה שעות, לא כמה דקות?

 

זהו - שהתשובה היא לא. רובם המוחלט של הגברים, לא יעשו את זה.

 

לכן אין כמעט מושג של גננים בעולם. לכן גם היחס בין המורים למורות ביסודי הוא פער עצום באחוזים לטובת הבנות. עיקרם של המורים הבנים, הולכים לגילאי חטיבה-תיכון-ישיבות - פשוט כי הגבר צריך משהו רציונלי יותר, משהו לעבוד איתו בתחום השכל לרוב, ואת זה מקבלים בעיקר מכיתה ז' ומעלה...

 

יסודי - ועוד יותר גנים - עובדים באחוזים ניכרים על הרגש, וזה קשה מאוד לרובם של הבנים. בנות יותר טובות בזה, נקודה.

הרגש הטבעי של רכות ואהבה, כלפי ילד נמצאחסדי הים
גם אצל זכר. אני מסכים שזה יותר מפותח אצל אשה. אבל אני חושב, שזה רק בגלל שיש דברים מסוימים אצל גבר שחוסמים את זה.
הנטייה של גבר להתעסק בדברים שכליים וכוחניים, לפעמים גורמים להדחקת הרגש הזה, אבל הוא קיים ובצורה חזקה.

יש מרצה גבר מאונברסיטת בן גוריון, שפיתח שיטה שלימה של חינוך לגן-ילדים, ונראה לי שהוא מתעסק בזה בפועל ברוב היום.
אם הבנתי נכוןחסדי הים
המחלוקת בינינו:
'ותן טל'- יש אצל גבר נטייה להשתעשע ולגלות רכות כלפי ילד, אבל אי אפשר לדמות את זה כלל ל'אמהות'.

'חסדי הים'- יש אצל גבר רגש שקרוב מאוד לאמהות, רק זה נדחק בגלל הנטייה לשכלתנות ולכוחניות של הגבר, ואכן כל גבר יכול לפתח נטייה טבעית זו.
אכן, בזה אתה צודק.ותן טל

בכל מין יש 2 כוחות שפועלים - זכרי ונקבי, כאשר הכוח הגובר והשולט לרוב הוא של המין שבו פיזית נמצא אותו אדם/אישה...

 

אבל זה המציאות גם אצל נשים, ובפועל - כשאומרים שאישה טבעה להיות "אמהית" - זה כי גבר אין טבעו להיות כזה, אלא, נגיד - להיות "מוביל"... - אז גם בגבר יש את הכוח הנקבי ה"אמהי", שקיים לו בתכונות הנפש, רק שבגלל מינו, הכוח בגברי שולט, והכוח הנקבי מופיע בצורה חלקית מאוד - וכנ"ל אצל נשים - גם אצל נשים יש את התכונה של ה"הובלה" - רק שבגלל היותן נשים, הכוח הנקבי הוא החזק אצלן וגורם להן פחות להתעסק בתכונת ה"הובלה" שהיא במקורה גברית, ויותר בתכונות הנקביות.

 

זה לא אני אומר, זה גדולי הרבנים באמת, וגם פסיכולוגים אם אני לא טועה (מישהו מכיר תורה של פרויד, נגיד, בנושא?)

 

בפועל - יוצאי דופן יש מעט. יש גברים שכוח נקבי מסויים מפותח אצלם יותר, ויש נשים שכוח גברי מסויים מפותח אצלן יותר... (אומרים על גולדה מאיר שבזמנו היא הייתה הגבר היחיד בממשלה )

 

וכמובן - אין מדובר פה על עיוותים ונטיות כלשהן...חס וחלילה...

בדיוק קראתי על 'פרויד', אבל אני בתחילת הקורס חסדי הים
קודם כל, אני מסכים איתך, לגבי מה שהארכת, שבכל אחד יש את התכונות של השני. זה 'זוהר' מפורש.
אבל אני חושב שהתכונה של רכות ואהבה לילד שיש לגבר, הוא לא רק נובע מהצד הנקבי שבו. אלא זה תכונה עצמית בגבר.
הגבר- יש לו תכונה עצמית של רצון להעניק אהבה ורכות, לאדם שרוצה לקבל את זה, ובמילא האהבה והרכות חוזרים אליו. (דרך אגב, מאותו מקור מגיע אהבת הגבר לאשה. על אף שלילד ולאשה, זה מתבטא בצורות שונות.)
האשה- הצד הנפשי שלה היא, השתתפות עם הילד בחוויה של האהבה והרכות.
גם אם אשה מעניקה, אבל היא שונה מהגבר. הגבר מעניק על מנת להעניק, ולקבל חזרה אהבה ורכות. האשה מעניקה כדי להשתתף עם הילד ברגש של האהבה והרכות.
קצת צורם לי לשמוע זאת...ענבל

בס"ד

 

אז בעצם רוב הגברים בעולם לא יהיו אבות טובים?

כי זה מה שהשתמע מדבריך.

 

ואגב, באותה מידה שאתה אומר את זה

אני יכולה לומר שגבר שהוא גנן למשל, יהיו בו תכונות נשיות יותר ולכן אני לדוגמה לא הייתי רוצה...

אבל אמרת כבר למטה שזה מכליל ולא נכון כי יש כאלה שהם, כלשונך, "גברים".

כך גם אני אומרת..

גם מי שאולי עכשיו לא ילך להיות גנן בגן יהיה אבא מעולה לילדים שלו.

וגם בן שכרגע לעשות ביביסיטר לא ממש בראש מעיניו יכול להיות אבא מדהים לפעמים אפילו יותר ממישהו שהוא גנן.

 

אגב, גילוי נאות, אני למשל חסרת כל גישה לילדים זרים.

אני לא יודעת מה לעשות איתם, מה לומר, איך להתנהג...

מאוד קשה לי איתם.

וראו איזה פלא, עם אחיינים שלי אני מסתדרת מעולה.

 

גבר שלא הולך להיות גנן או שלא יכול לשבת עם סתם ילד שעה זה לא אומר שהוא יהיה אבא רע וזהו.

זה תלוי בהמון דברים אחרים.

 

עד כאן כל מה שצרם לי, ומאוד מאוד מאוד צרם לי.

[אגב, אני מכירה עוד כמה וכמה בנים שעם הילדים במשפחתם מסתדרים מדהים... וכן, גם כמה שעות וכן גם עושים להם ביביסיטר. אני לא רואה בגבר שיכול להשתעשע עם ילד זר יתרון על פני מישהו שקשה לו עם מישהו זר... אבל יכול להיות שזה כי אני זאת אני וגם אני כזאת. אה וזה לא אומר שאהיה אמא רעה...].

ממש לא זה מה שאמרתי.ותן טל

 

לגבר יש תפקידים בבית, ולאשה יש פתקידים בבית.

 

אישה תנעיק לבן את מה שהתכונות האמהיות מעניקות, והגבר יעניק לבן את מה שהתכונות הגבריות מעניקות...

 

זה שגברים לא "אימהיים" כמו נשים, לא אומר שהם לא אוהבים בטירוף את הבן שלהם - אבל כן זה אומר שהאמא תעניק לבן משהו שהאבא פחות יעניק... וגם להיפך - האבא יעניק לבן משהו שהאמא פחות תעניק...

 

זה משחר ההיסטוריה, מוטבע בגנים האנושיים, אין מה להתכחש לזה...

 

ולא אמרתי שאבא שהוא אוהב ילדים זרים, בהכרח יאהב יותר את הילדים שלו - זה את השלכת את זה לכיוון הזה - אני אמרתי שפשוט גבר שיש לו רגישות וחיבור גבוהים לגילאים מסויימים נמוכים ללא קשר לזה שהם קרובים שלו - גם אם הם לא (כי קרובים זה כבר סיפור אחר...) - סבירות גבוהה שזה יעיד גם על סבלנות באופן כללי.

 

זה הכל. 

 

חבל שזה צרם לך מאוד, אבל מקווה שהבנת אותי עכשיו יותר...

 

בכל זאת קשה לי לקבל את זה...ענבל

בס"ד

 

אבל לא משנה

החוש האימהי נכנס לפעולהנפשי תערוג
יש דברים נסתרים...לא נבין לא נדעאושר תמידי
אני חייב להגיד משהוותן טל

בשנייה הראשונה שראיתי את הכותרת רציתי להתעצבן ולכתוב שאין רק בנות כאלו, יש גם בנים - אבל אז פתחתי וראיתי את התוכן והבנתי...

 

ובגדול - פשוט כי זה דבר יוצא דופן וזה מרשים בנות.

 

מודה על עצמי, כי רק על עצמי לדבר ידעתי - אני מהסוג של השורה השנייה שכתבת, באופן קבוע.

 

אני חולה על ילדים וגם באופן אישי מתעסק בזה בשנה הזאתי, וזה דבר שמאוד מפתיע בנות וגם בנים, ואחרי זה הם סוג של נדלקים על הדבר הזה...

 

ואפשר להגיד ככה - בת, זה נראה טבעי לחלוטין שיהיה לה החיבור החם הזה לילדים ותינוקות, בעוד שבן הרבה פחות - כלומר ברור שהוא יאהב וזה, אבל לא כמו "אמא" - ולכן ברגע שבת רואה בן שאוהב בצורה כזאת, היא מבינה שהוא משהו מיוחד, שיש חושים מסויימים של רגישות, אהבה, קבלה, סבלנות וכו' - שיותר מפותחים אצלו משאר הבנים.

 

ובניגוד למה שאחרים אולי כתבו ויכתבו - אני אישית לא רואה בזה שום פגיעה בגבריות. חלילה. אתה יכול להיות גנן בגן ילדים ולהיות הכי גבר גבר שבעולם, ואתה יכול להיות מטכ'ליסט שלא רואה ממטר שום מחבל ובכול זאת להיות...(כמובן שלרוב זה לא היהי ככה ומטכ"ליסט יהיה גבר גבר, אבל העיקרון...).

 

כל אחד יהיה שלם עם מה שהוא, ואז זה הכי טוב - הוא ממצה את היכולות שה' נתן לו בעולם.

 

ובנות - תופתעו, אבל גם בנים לוקחים לפעמים לבייביסיטר

מה? זה הכי גברי שיש!נועם ה
חמוד מצדך שאתה חולה על ילדים!
נמסתי עכשיו
אז עשי טובהותן טל

ותסבירי את זה גם למדוייטות שלי

תשלח אותן לכאן נועם ה
למה, זה מפריע להן?
לא בדיוק.ותן טל

כאילו, בערך. אבל לא בדיוק זה.

 

מסובך.

 

ולשלוח אותן לכאן? (<פ> שרק כמה אנשים יבינו) לא נראה לי...

חחחחחחחדניאל55
טל, אני באופן אישי...מקרוני בשמנת
מסתייגת לא מתוך עיקרון.
אלא פשוט בגלל הנסיון המר שלי.

מאותה סיבה שאנני לא רוצה בעל מזוקן, אני לא אתן לגבר לשמור על הילדים שלי סתם ככה.. זה לא אישי, זה פשוט קטע שלי..

כמו שחייל עם הלם קרב לא אוהב "בומים", זה לא אומר שלדעתו זיקוקים זה לא יפה, ההוא פשוט לא מסוגל לסבול את זה, ולא באשמתו.

זו רק דעתי האישית. וכבר מזמן הגעתי למסקנה שיש לי תככונות שחיוני לי יותר סיהיו בחתני המיועד הרבה לפני (אם בכלל) שיהיה "סופר נני".
מקרוניותן טל

זה בסדר, לכל אחד יש את המטען שלו וכל אחד עם הסיפור שלו - אני לא שופט אף אחד חלילה.

 

מה שכן, שגם אחרים לא ישפטו אנשים אחרים על סמך דעה קדומה נטו, אם אין בסיס לעניין... צריך קצת להעיז.

 

מהאנשים שאני מכיר - אף אחד לא הפסיד, רק הרוויחו בגדול.

 

אבל כמובן, שלכל מטבע יש שני צדדים. רק שצריך להתחשב ולראות את שניהם...

 

ב"הצלחה.

 

 

איך נדע שאתם מסוגלים להיות אבות?!יעל מהדרום

לק"י

 

 

 

וסתם, זה כיף שהצד השני מתלהב גם מילדים (ואולי יש פחות בנים כאלה, או שאתם פחות מפגינים את ההתלהבות).

כי זה פשוט ממיס לינוי
לראות החצנת רגשות אצל גברים
זה פשוט....חמוד!!!
אותי אישית זה הורג אני
נמסה לגמרי
לינוי את חמודה נועם ה
תודה גם את ;)לינוי
רוצה להיות חברה שלי?
אויייי בטח שזה ממיס סמיילית
זה כזה חמודדד
זה קורה גם הפוךender13
חמוד... אהה...אלנטריס
תודה רבה yonismile.
בגללך אני לא הולך לשחק יותר עם ילדים כשיש בנות בסביבה...

חמוד... |מזועזע|
לינוי
מה רע בחמוד?!
חמוד זה 7 אושר תמידי
חמוד זה 0 (אפס!)יוני
פעם שמעת אישה נשואה אומרת על בעלה חמוד? באיזה הקשר זה היה?
99% שזה היה חלק ממשפט שתיאר משהו שהוא עשה בשבילה או קנה לה..

ושהיא אומרת לו חמוד, 99% שזה יהיה חלק ממשפט ״תהיה חמוד ותעשה/ תקנה לי משהו..


חמוד בשביל בנים זאת קללה! א-ל תגידו לו חמוד!!

צ
אוייש איזו היסחפות..אושר תמידי

תנוח

 

אצלינו חמוד זה חמוד. נקודה. 

 

זה שאתם מפרשים את זה בצורה לא נכונה זבש"כם....

 

חמוד זה-יוני
רוצה להיות אח שלי?
תרגעו!! הכי חשוב זה איך זה נתפס אצלינו!!נועם ה


איזה מעצבנים! :'-(
מסכימה לגמרי!!!דניאל55

וגם אצלי זה ככה כשאומרים לי שאני חמודה, אני נעלבת.....

 

אבל אם זה בחור שהוא בעצמו ״חמוד״( ושאני רוצה שהוא יהיה אח שלי.....חחחח) אז זה מצויין שהוא אומר לי את זה.

 

 

מה שממיס בבנים שאוהבים ילדים זה שהם יוצאים לרגע מהפוזה הגברית.... זאצ אול

זה שונה בין אנשיםריבוזום

במילון שלי, בחור שאחשוב עליו שהוא "חמוד" - זו מחמאה עצומה

גם "בובה" חמודה כשהיא משחקת עם ילדים חסדי הים




מהספר הלימוד שלי ב"פסיכולוגיה"!
פחח חופשיימרב.
אם אני אגיד על גבר שהוא חמוד זה יהיה 'חמודיק' וזה יהיה עם חברה שלי שמבינה מזה חמודיק אצלי

אבל גברים הם...
גבר,
נסיך (בעלי יצטרך לסבול את זה)
ועוד מיני מילים שאני אשמור לבעלי
גבר לא חמוד- הוא לא גבר :-6נועם ה
תרגעו..חמוד זאת מחמאהיעל מהדרום

לק"י

 

זה לא זלזול.

זה לא אומר שאתם לא גברים או לא יודעת מה..

וואי זה הכי חמוד בעולם!!יטבתה
זה מראה שהוא רגיש וחמוד!!
גנבת ילד בפארק? הלליש


לא.... הוא אמר בצחוק.. תקראי שוב -נרי-
תקשיבו.. אני טרמחית.. אבל תמיד כשיש בהודעות הראשיות דברים מעניינים זה מהפורום הזה.. אבל זה ליותר גדולים.. חח להיכנס או לא?! זה לפעמים כסה מעניין...?
לקרוא את תמיד יכולה...ענבל
א. השאלתייוני
ב. מסתבר שזה היה אופוסום


**הן פשוט נמסות מעצם התגליתהצטרפתי

שגם אצל גברים מסתתר לפחות איזה חלקיק של רגש

את האמת,ט!הר
מה שבאמת ממיס אותי זה לראות בחור יושב באוטובוס (לאו דווקא..) ולומד תורה
גם אותי!!!!!!!!! נועם ה
על אותו עיקרון...ותן טל

לשבת ברכבת הקלה ולראות בחורה חסודה מתפללת מתוך סידור קטן, או קוראת תהילים.

 

רק הערה  - אל תשפטו לעולם בחורר שנראה בייני"ש ויושב באוטובוס ולא לומד - יכולים להיות מספר אופציות אפשריות - ראשון, אולי הוא מקשיב לשיעור תורה באוזניות?

 

שני והמצוי הרבה פעמים (גם אצלי, מודה) - אולי הוא אחד שממש קשה לו לתפוס ראש באוטובוס והוא יודע שהלימוד לא יהיה טוב, ויש סיכוי שאפילו יגרום לו לכאב ראש ולקושי ללמוד אחרי הנסיעה...

 

קיצר - בחור שלומד בנסיעה, זה נחמד וטוב - אבל זה לא אומר שמי שלא לומד בנסיעה, הוא פחות טוב רע הארה.

 

לילה טוב לכולם!!!

משהו באמת חושב את זה?..פייגליניזית
על מה את שואלת? על הבת שאומרת תהילים ברכבת?בת-שבע77אחרונה
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירותאחרונה

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
אולי במכתב רגישזיויקאחרונה
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

חחח חלאס לרדת עלי😂😂😂Lavender
חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמניאחרונה

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך