עונשיםאם אם

אני מלמדת כתות ב ג בכתות קטנטנות בגודלן.

התלמידות טובות וממושמעות בסה"כ -אני מצליחה להשליט משמעת מאהבה , מלבד בת אחת שזקוקה ליותר עבודה על משמעת והיא בודקת אותי כל הזמן,  לילדה מגיע עונש- (ולעיתים חשוב לי להעניש כי הבת מצפה לזה. היא יודעת שמגיע לה)

הבעיה היא שאין לי עונשים במלאי... אי אפשר כל הזמן לחשוב על סיבה -תוצאה. אני צריכה רעיונות לעונשים קבועים פחות או יותר.

דוגמא של :

קמה בלי רשות למראה..

התעסקות אסורה בשיעור וכד'

יש לציין-

ההורים לא משתפים פעולה(וזו גם אחת הסיבות לבעיות משמעת)

אין הנהלה מסודרת שאפשר 'לשלוח למנהלת'

 

אשמח לתובנות

 

מורה אחת אמרה לישרבוב
שעוד לפני שהיא מענישה היא שואלת:
שאני ארים את הקול שלי?
שאגיד לך לעמוד?
הא אמרה שכבר זה מרתיע וכמעט אין לה צורך בהענשה
גםני ככהחיהלב
אוקי תזכור. אתה תאלץ לשאת בתוצאות...
אתה בוחר להתפרע עכשיו?
לא אני לא מענישה עכשיו... אני זוכרת.
יום אחד זה יגיע...

(כתבתי ארוך ומחקתי כי זה לא יצא ברור אז אני מנסה שוב)
אבל למה עונש באמת? אולי תנסי בדרך חיובית? להגדיר מטרה אחת הכי חשובה קימה למראה/ התעסקות. לא שתיהם ולא השתתפות בשיעור. שיעור הוא 45 דק? תבני טבלה שכל רבע שעה אפשר לסמן לה v (זה קשה אבל שווה) ושהטבלה תהיה ליום שלם... עם פרסים קטנים בסוף יום כשמילאה 60% . אי אפשר להוריד נקודות שהתנהגה בהם יפה כשלא התנהגה ועובדים על דבר אחד! הצומי הזה שכל רבע שעה תבואי לידה ותסמני לה (או שתאותתי לה שאת מסמנת לה אצלך...) זה יכול לעשות פלאים...
(טוב, אצלי זה קיצוני. התלמיד זקוק ליחס נואשות. כל רבע שעה הוא יוצא לחמש דרות עם הסייע... הרעיון שהוא חייב אוורור ומצד שני לפעמים הוא שוכח לחזור (וזה בלי לספר על כסאות מעופפים בכיתה...) אז הסימון הוא רק על יציאה וכניסה לכיתה. בהמשך נוסיף לו על השתתפוצ ומשמעת ועבודה בכיתה. כרגע- מה שיעשה זה טוב אבל אם לא הוא לא מפסיד...

מקווה שהפעם זה היה יותר ברור
לא עבד אצלי חיה וקיימת

היא אמרה לי "כן" עם חיוך משועשע.

היא מעולם לא שמעה אותי מרימה קול וזה היה נראה לה מאוד מעניין לשמוע איך זה...

אני הייתי מוציא את התותחים הכבדיםנפשי תערוג

שהיא תדע שחוצפה זה מעבר לגבול

היא עשתה את זה לגמרי מתמימות, היא באמת רצתהחיה וקיימת

לראות אותי מתעצבנת...

אח"כ התותחים הכבדים יצאו כי ההתנהגות שלה היתה נוראית...

זו בדיוק השאלה שליאם אם

מהם התותחים הכבדים?

לא לצאת להפסקה, אבל רק בתנאי שהעונש התקיים.חיה וקיימת

אצלי זה לא עבד זה לא בדיוק עניין אותה מה אני אומרת, אז העונש שהיא לא יוצאת להפסקה מחר, ז"א כשהמחנכת נמצאת וממנה היא כן מפחדת.

עוד תותח זה ללכת למנהלת (או לקרוא לה לכיתה) אבל זה די תלוי במנהלת.

אפשר גם לשלוח לכיתה נמוכה עד שהיא תיזכר איך מתנהגים בכיתה __  (לא עבד אצלי כי מאוד כיף בכיתה א'...)

שימי לב-אסור על פי חוזר מנכ"ל לשלוח לכיתה נמוכהבדרך
מה זה חוזר מנכ"ל? אנחנו בית ספר פרטי, לא שייך לאףחיה וקיימת

אחד, היא לא הולכת לכיתה נמוכה עד סוף השיעור אלא עד שהיא תיזכר איך מתנהגים בכיתה * בד"כ זה לא יותר מ-5 דק'.

שמעתי פעם שעונש צריך להיות לזמן שנקצב ע"י המורהאם אם

ולא עד מתי שהתלמיד מחליט שהוא ייזכר..

משתנה מתלמיד לתלמידנפשי תערוג

משהו שהוא יודע שהוא ממש ירצה להימנע ממנו בעתיד

משהו שיפחיד אותו

שידע לא להעסק 

 

הצעות: (לכל תלמיד מתאים משהו שונה לגמרי)

- להזמין לחדר מנהל ולשטוף אותו כהוגן (כמובן בתיאום עם המנהל)

- לבייש אותו מול כל הכיתה (נו, דיברת? חכם גדול, תענה עכשיו על השאלה... ולהמשיך כמה שצריך) כמובן במינון ולא משהו שיפגע בו והוא לא יוכל להשתקם ממנו

- להזמין הורים

- לתת עבודה בכמות גדולה

- לאיים בהורדת ציון

- לשלול ממנו צ'ופרים (מחשבים, פעילות וכו' לשלול הפסקה לגמרי לדעתי זה גובל בערכי יסוד כבר ולא כדאי, אבל אולי לקצר לו אותה)

^^^לא לעניין לדעתי!!!ביצת עין

אם הבנתי נכון.

כאמא לילד "שקשה לו לשבת" והוא מחפש צומי וייחס מהמורה,

הדבר האחרון אבל ממש אחרון שהיתי רוצה שהמורה שלו תעשה זה לבייש אותו מול הכיתה!!!!!!!!!!!!!

 

כמישהי שלמדה חנ"מ מאוד לא מקובלת בעיני הגישה הזאת. נכון שחוצפה זה חמור אבל זו לא הדרך לדעתי.

ואומרת לך מניסיון שאם מורה היתה עושה לי את זה ספק היתי משתקמת.

^^ מסכימהציליגילימימי

גם לתלמידים שלנו צריך להתייחס בדרך ארץ, גם אם הם לא כיבדו אותנו.

לא בושה שתהרוס לו את החייםנפשי תערוג

אלא כזאת שתנטרל לו את העוקץ

 

נו יופי, הפרעת

מה יצא לך מזה?

אתה יודע לפתור עכשיו את התרגיל?

צריך לברר ממה נובעות ההפרעותציליגילימימי

יכול להיות שזה לא במטרה להפריע אלא שפשוט קשה לה לשבת (בעיות קשב וריכוז) כן יש לי תלמידה כזאת שאני חושבת שזאת הבעיה שלה.

היא כל הזמן מדברת, אני נותנת לה לעמוד בפינה והיא לא יכולה לעמוד במקום אחד, זה מדהים. נראה לי שההפרעות שלה זה בלתי נשלט, אני מעירה לה היא מפסיקה, ואז זה חוזר שוב.

וזה לא נשלט לפי דעתי... אז במצב כזה ממש אין צורך לעשות משהו שיבייש.

צריך לראות ממה ההפרעות נובעות, אם זה בכוונה כדי להפריע (מה שהרבה פעמים לא נכון) אולי יש בזה צדק, למרות שאני בכל מקרה לא התלהבתי מהרעיון. אבל אם זה מסיבות אחרות, אז צריך מאוד להזהר.

תודה לכן, נתתן לי כיווןאם אם
להעביר שמות למחנכתציליגילימימי

יותר שיעורי בית,

עבודה להגשה

בוחן על מה שלמדנו השיעור (לכיתה ב' לא מתאים, כיתה ג' אני מתלבטת).

אולי גם לצ'פר - אם לא תקומי כל השיעור תקבלי משהו (ותקני לה אפילו איזה טופי, זה מלהיב אותם)

או להכין כרטיסיה, כל שיעור שתתנהגי יפה תחתמי לה. אחרי 10 חתימות צ'ופר שווה או מכתב למנהלת (אי אפשר?) וכו'.

תראיאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך כ"ה בחשון תשע"ד 22:11

נערך. לא כותבים ביקורת כזו אישית ובוודאי שלא מאנונימי

לא הבנתי מה נכתב פהציליגילימימי

אני לא המנהלת ולא שום דבר, אבל חושבת שאם יש ביקורת ראוי שהיא תאמר בצורה יפה וברורה ולא באנונימי. סליחה על ההערה.

בתור תלמידה- העונש הכי רעע הוא-אפרת..=]

להעתיק איזה פרק כלשהו (בתורה או בנביא) 3 פעמים...

המון הצלחה (:

כתבתי את זה כי חשבתי לרגע שאת מורה...אם אם

נורא, אבל ממש נורא!!

תורה או נביא לא יכול להיות עונש

ובכלל לא מסכימה שכתיבה היא עונש.

אני פשוט מתחלחלת.

אני מקווה שלא באמת קיבלת כזה עונש

 

 

בתור מחנכת ושנים של עבודה בכיתה מקדמת...כאן בונים

 

פיתחתי אי אלו תובנות...

במקרה שלך שמדובר בילדה ספציפית ולא בכיתה שלמה באמת נראה לי שכדאי לך לטפל באופן נקודתי, וכן, כמו שכבר כתבו כאן עדיף תמיד ללכת על החיובי. את יכולה לקחת אותה לשיחה ולהבהיר לה בצורה מאד תקיפה שהתנהגות כזאת לא מקובלת עליך, (את יכולה גם להסביר לה למה, אבל ממש לא חובה ולפעמים לא כדאי, תלוי בילד). את יכולה לבקש ממנה לחשוב על פתרונות יצירתיים דברים שיעזרו לה לשמור על הכללים (אני בטוחה שאת יודעת הכי טוב מה יעזור לך לשמור על הכללים שלנו..) . תתפלאי לאיזה רמה של חשיבה ילדות צעירות יכולות להגיע... את יכולה גם להציע פיתרונות וביחד תחליטו מה הכי מתאים לביצוע. (תני לה להציע גם שטיות, ובסוף כשתבחרו תסבירי לה למה הרעיון הזה לא יוכל להתאים.)אבל הכי חשוב וזה בה' הידיעה וכמה שאכתוב את זה, זה לא מספיק אם בחרתם משהו- את חייבת לבצע אותו בצורה הכי עיקבית שיש. אם את מכירה את עצמך ויודעת שתשכחי לדג' לסמן לה וי וכד'- אל תבחרי בזה!!! תבחרי רק משהו שבודאות תוכלי לעמוד בו!!! אם הפיתרון הוא מבצע (ויש עוד אלף פיתרונות אפשריים),אפשר בהחלט לתחום אותו בזמן ואפילו רצוי. עוד כלל חשוב מאד- אם הפיתרון לא מצליח, אסור להתעלם! את לוקחת אותה לשיחה נוספת, אפשר על חשבון ההפסקה כדי שלא תהיה שיחה של 'צומי' ומבררת איתה מה קרה. חוץ מזה,שימי לב, למרות שהשיחות הן ברוח טובה הן לא מחויכות ועדינות. הן רציניות מאד מאד ו'בלי חוכמות'.

לי יצא גם לפעמים יותר כשהיה מדובר בהתנהגות כללית של כיתה או כמה תלמידים, לתת עונשים, ובאמת כמו שכתבת אם יש לך'סיבה, תוצאה' זה עדיף. נכון שלא תמיד קל למצוא, אבל כדאי, כי כך יותר קל להם לקבל. אני הייתי מדברת איתם על זה קודם- יש כמה התנהגיות בכיתה שלנו שלא מוצאות חן בעיני... בסוף באה ההתראה על התוצאה- מי שקם באמצע שיעור למראה, מתנהג כאילו הוא בהפסקה אז בהפסקה הוא יישאר פה ללמוד את מה שהוא מפסיד... או מי שמתעסק בדברים אחרים באמצע שיעור לוקח בחשבון שהמורה תיקח לו את זה, אני אומרת לכם, ילדים כדאי לכם להיות מאד אחראיים לחפצים שלכם... (בדרך כלל מחזירה מהר, תלוי מה התדירות של ההתעסקות, אם ילד מתעסק פעם ראשונה, מחזירה מיד) בכל מקרה, גם אם השיטה הזאת יותר נראית לך, חובה לא להכנס לעימות עם הילד. ( תביא לי את הכדור הזה עכשיו... עכשיו אמרתי!) זה מתכון בטוח לחוסר משמעת, מירמור וכו' מצד שני אסור לך להתעלם אם ילד לא ציית לך, את צריכה פשוט 'לצאת מזה' חכם. את יכולה להגיד משהו כמו: "הכדור הזה צריך להגיע אלי, אני מקווה שתמצא את הכוח להביא אותו לכאן, למרות שזה לא קל. אני חושבת ששנינו לא רוצים להחמיר את המצב..." ואם זה לא קורה- אז כן, בהחלט, המצב הוחרף, כיון שכבר מדובר בחוצפה שצריכה התערבות הורים או הנהלה. בכל מקרה לא להגזים בעונשים. לעונשים יש טבע ליצור אוירה לא נעימה בכיתה ואם אפשר להמנע מהם אז מומלץ.

תודה על התשובה המפורטת- היה שווה ההשקעהאם אם

עזר לי מאוד

לא הבנתי מה ההבדל בין אנונימי לבין שמות בדויים..אורין

לעיתים מתלוננים פה על ביקורת מאנונימי.. והרי גם שם בדוי הוא אנונימי.

אהבתי מאוד אתה תשובה של כאן בונים... אולי במקוםאמא בישראלאחרונה

למצוא עונשים, תנסי לגייס אותה לצידך, כגון היא מחלקת את דפי העבודה לכל הכיתה... חסר טושים, גיר -היא תביא 

 

אולי זה יגרום לה לערך עצמי גבוה ואז אולי היא תצא מדמות המפריעה בכיתה לדמות אחראית ועוזרת... בכל אופן בהצלחה..

התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך