העתקות במבחנים, מה עושים????חיה וקיימת

סיפור הענינים בקצרה:

אני בודקת מבחנים בהיסטוריה (כיתה ו') ומגלה ב2 מבחנים כמה תשובות מידי דומות.

חנה ורחל (בדוי כמובן) יושבות יחד, חנה חרוצה רחל חרוצה בעבר אך בעקבות גרושי ההורים- ירידה לימודית תלולה, כמובן שהחשד הראשוני נופל על רחל (שלא ענתה על הרבה שאלות) אך לאחר השוואה בין המבחנים אני מגלה שכנראה חנה העתיקה:

א. ברוב השאלות לא היה קשר לתשובה. (לדג'- מנין היה לבלשאצר את כלי המקדש? תשובה- גנב אותם מאחשוורוש [בלשאצר מלך 30 שנה לפניו) למה עשה בלשצאר משתה? תשובה- כי שמח שגדליה מת [גדליה מת הרבה קודם לכן] וכד')

לא מתאים לחנה להמציא תשובות כ"כ רדודות

ב. רוב המבחן של חנה נכון מלבד התשובות הזהות, לא סביר שרחל העתיקה דווקא את הטעויות.

אז מה אני רוצה ממכם?

א. המסקנה שלי נכונה?

ב. מה עושים הלאה? להגיב\ להתעלם\ לדווח וכד'.

נ"ב המחנכת שלהם מתחתנת השבוע ולא שייך לערב אותה כרגע.

תודה וסליחה על האורך...

מענין...חיהלב
והתשובות הנכונות אינן זהות?
הנכונות-הן תשובות ארוכות יותר? (שהיה קל לשנות את הניסוח לצורך העניין?)
או שאולי היו גרסאות והן העתיקו ממישהי שלישית?
לפעמים עדיף להתעלם... אבל אם את בקשר טוב/ רוצה לפתח קשר הייתי מציעה לך לקרוא להן... ודווקא לחלשה יותר הראשונה. לדבר איתה על המבחן, על התשובות הנכונות ושהיא לבד תראה את חוסר ההיגיון בתשובות... אולי לתת לה אפשרות ללמוד ולהבחן שוב על החלק הספציפי... (ולא לקבוע למחר כי אם קשה לה בבית היא בטוח לא תזכור. תני לה רבע שעה עם החומר(תןודאי שיש לה או שתביאי לה) ואחכ תשאלי אותה בעפ את השאלות... ועל הדרך את מחליטה לעזור לה.
וכך את מרוויחה שתי דברים א.הצלחה שלה ב. בניית אמון בך- ויצירת קשר משמעותי עם התלמידה. תראי אם יש לל עוד הזדמנויות לתת לה יחס (לא בכיתה, סיבות לקרוא לה לצומי... עזרה כלשהי, שליחויות וכדומה) זה נכון לגבי כל תלמידה, בפרט לתלמידה מתקשה ובפרט לילדה שעוברת משברים בבית...
א. תודה לך חיה וקיימת

ב. חלק מהתשובות הזהות נכונות.

ג. רוב התשובות במבחן קצרות.

ד. התשובות היו זהות לחולטין, לא שינו נוסח.

ה. מלמדת אותן רק שעתיים שבועיות, אין כמעט קשר.

ו. לדעת המורה שלה היא מסוגלת להרבה יותר רק שהיא קצת מסובכת רגשית, הצעתי לה עזרה בזמן המבחן והיא העדיפה להגיש מבחן חצי עשוי.

הרעיון של שאלות שאלות בעפ"י מצויין, אבל נראה לי שהיא בישנית מידי, עדיף לתת לה בעפ"י.

העניין הוא שלדעתי לא היא העתיקה אלא השניה, החכמה יותר.

דווקא בגלל הקושי הרגשיחיהלב
(טוב, אותנו הלעיטו בקורסים על נוער נושר...)
כאן זה מתחיל. גם שעה בשבוע יכולה לגרור יחס לתלמידה שזקוקה לו. ותאמיני לי שהיא זקוקה לו מאאאד. ואם המחנכת שלה עכשיו מתחתנת אז לא בטוח שיש לה את הכוחות לתת לה תשומת לב.... אז תעשי אתזה!!!
תקראי לה, תני לה ללמוד ואם היא מעדיפה בכתב אז שתחזור אחרי רבע שעה ותענה בכתב.
את יכולה לדאוג לה לכוס מים קרים או מעבר לזה אם חשקה נפשך... כדי לתת לה הרגשה טובה. תאמיני לי ז יעזור (עכשיו אני בכובע שלי... ילגה בכיתה י"ב שההורים שלה התגרשו ומה שגרם לה לבוא ללימודים היה היחס של חלק מהצוות...)
לקחתי לתשומת ליבי! היא באמת די נעלמת בכיתהחיה וקיימת

היא מאוד שקטה ונחבאת, כמעט לא מרגישים אותה, אני אדבר איתה אישית. תודה

 

אני הייתי מחכה כן לערב את המחנכתציליגילימימי

את יכולה לא להחזיר את המבחנים בינתיים ולהגיד שלא סיימת לבדוק (או שתחזרי מתי שתרצי)

אלא אם יש מישהו אחר לערב אותו ולהתייעץ איתו. רכזת שכבה אולי? מנהל? וכדו'... (רצוי מישהו שמכיר את הכיתה).

הסיבה שהייתי מחכה היא שיש פה עניין חינוכי שצריך לתת עליו את הדעת. זה לא העניין הספציפי של כמה לתת להם עכשיו אלא יכול להיות שצריך לדבר על זה עם הכיתה (בלי להגיד כמובן שבנות העתיקו אלא לתת אמירות כלליות וכו'). חשוב מאוד שהמחנכת תדע. (וגם אם לא חיכית לה כרגע, ראוי לדעתי שתעדכני אותה אחר כך).

 

אני זוכרת שפעם אחת המורות ביסודי אמרה לנו שגם מי שנותנת להעתיק זה לא בסדר, ולכן אם היא רואה 2 מבחנים של בנות שהעתיקו אחת מהשניה היא פוסלת את שניהם (לא משנה שאחת העתיקה ואחת נתנה להעתיק). אני לא יודעת אם אני מסכימה עם הגישה הזו, כי לפעמים יש תלמידים טובים שמלחץ חברתי לא יגידו לא להעתיק אבל אולי נכון לעבוד על העניין של לחץ חברתי. אני לא יודעת. אני מתלבטת בנושא הזה. אבל תחשבי על זה, ואז במצב כזה זה לא משנה מי העתיקה שתיהן לא בסדר (אם את מסכימה עם הגישה הזו, כפי שכתבתי אני מתלבטת).

 

לגבי ההמשך - אני חושבת שבמבחנים הבאים עלייך לשים לב יותר לבנות הספציפיות שאת חושדת בהן, חשוב מאוד להקפיד על שקט בכיתה בזמן המבחן (אני אומרת שמי שמדברת אני מורידה לה 5 נק' גם אם היא כבר סיימה את המבחן. פעם אחת עשיתי את זה, ומאז לא היו דיבורים בכיתה). אני אומרת להם לשים ערימה של ספרים בין כל 2 בנות, אני אומרת להן שזה כדי לעזור לכל אחת להתרכז במבחן שלה, שלא יהיו הסחות מהמבחן של החברה (לא מזכירה את זה שזה כדי שלא יעתיקו. ושתדעי שזה באמת עוזר, כי לפני שעשיתי את זה, פעם ניגשה אלי תלמידה באמצע מבחן ואמרה לי שהיא בטעות הזיזה ת'יד לקחת מחק וראתה תשובה של חברה שלה, והיא לא יודעת מה לעשות, כי היא מרגישה שזה לא הוגן - תלמידה בכיתה ו', אז ככה כשיש דברים ביניהן יותר קשה לראות). לא מרשה לצאת לשתו (אומרת להביא בקבוקים) לשירותים יוצאות אחת אחת ולא 2 ביחד. ומשתדלת (בכיתות שיש אפשרות) לפזר את הבנות בכיתה באופן מיקרי. 1 מביאה ליד השולחן שלי, אחת מעבירה למקום שבת לא הגיעה וכו' (כל פעם מפזרת בנות אחרות).

וזה לא כי אני חושדת אלא כי אני חושבת שלילדה שמאוד חשוב להצליח, יהיה מאוד קשה לא לשאול חברה שלה תשובה שהיא יודעת. פשוט לעזור להם שיהיו כמה שפחות דרכים להעתיק.

בהצלחה.

תודה רבה!!!חיה וקיימת

המחנכת תתעדכן בהקדם האפשרי, רכזת שכבה אין (בית ספר פיצי 18 בכיתה) מנהלת יש ומאוד נחמדה, השאלה אם זה לא מידי חמור לערב את המנהלת.

לעבור על זה לסדר היום, לא שייך? סה"כ הם לא יודעות שעליתי על זה.

לדבר עם כל הכיתה לא נוח לי.

לגבי ההמשך- באמת חשוב מה שכתבת, אני אשתדל.

תודה

אצלי כשהיתי בט'אם אם

היתה מורה שגילתה בכתה 2 מבחנים זהים

היא עשתה לנו שיחה על ישרות, וסיפרה לנו על כך שאישה יהודיה חייבת להיות ישרה,

פעם היא גילתה שטחנה כמות גדולה של דגים וגילתה שהיתה בעיה(לא זוכרת מה הבעיה)

ואם היא תגלה- יצטרכו לזרוק כמות  של דגים שיועדה לכל החגים, היא תארה את כל הטירחה שתרד לטמיון.

והסבירה את המעלה של האישה שמתגברת ומודיעה. היא תארה איך התורה סומכת על האישה בכשרות בבית.

וכמובן שעליה להיות ראויה שיסמכו עליה.

היא הביעה את אכזבתה ואם אני לא טועה היא אמרה ש2 הבנות האלו לא קיבלו חזרה את המבחן- אני לא יודעת מה היה בסוף.

וואי יפה!נועם ה
הייתי מזמנת את שתיהן לשיחהשרבוב

אומרת שהתאכזבתי..שהיה לי עצוב לראות את זה

שאני מעדיפה מבחן ש50% טוב מאשר 100% עם העתקות

ולא הייתי שואלת מי העתיקה, כי זה כבר יותר מבייש.

לא נעים לי לדבר איתן ככה פנים.חיה וקיימתאחרונה
התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך