בס"ד
תתפללו איתי שהערעור שלי לבחינה יתקבל .
(אם הוא לא יתקבל אני צריכה לגשת גם למועד ג' וזה בחינה קשה בטירוף וארוכה והיא קובעת אם אני אוכל לגשת למבחני המועצה הקרובים או לא..)
איזה מתח, איזה מתח, איזה מתח, איזה מתח
שד' יעזור וזה כבר יעבור..
לילה טוב 
בס"ד
תתפללו איתי שהערעור שלי לבחינה יתקבל .
(אם הוא לא יתקבל אני צריכה לגשת גם למועד ג' וזה בחינה קשה בטירוף וארוכה והיא קובעת אם אני אוכל לגשת למבחני המועצה הקרובים או לא..)
איזה מתח, איזה מתח, איזה מתח, איזה מתח
שד' יעזור וזה כבר יעבור..
לילה טוב 
ברוךש

ברוךשהרועה - מרוצה? ![]()
הרועה
יטבתהבס"ד
אז בשבח והודיה לה' יתברך הערעור התקבל הבוקר ואני פטורה ממועד ג'!
ותודה לחברה הצדיקה ששכנעה אותי לערער, בזכותה אני פה על המחשב עכשיו ולא במבחן..
ד' פינק אותי לגמרי לגמרי! 
נועם העכשיו את צריכה לעשות את הדבר שהתחייבת לי שתעשי....
ותעדכיני אותי באישי או בטלפון או ביונת דואר...
צפורהאחרונהאני מוקף בחברים טובים, חברים שבינתי איתם את הקשר במשך שנים, ביניהם גם אח שלי. יום אחד אני מגלה שהם סגרו כולם ביחד טיסה בלי לעדכן אותי. לפני חודש הם יצאו לטיול בלעדיי. וחבר אחר גרוש שהייתי איתו ברגעים הקשים, פתאום התארס וכבר לא סופר אותי...
נתתי אהבה כי אני באמת אוהב אותם, אבל זה כזה לא הדדי ברמה דוחה.
אני ממש שבור. כל כך השקעתי, נתתי את עצמי, למה הם מתנהגים ככה?
נמאס לי כבר מחברים. אני מיואש. לא מאמין שיכול להיות עוד חבר אמת בעולם הזה.
בסוף כל אחד מעניין אותו רק את עצמו.
פעם לפני שנים שאלתי חבר, לא סתם אלא חברותא, אם הוא רוצה לטייל בבין הזמנים. הוא סירב שלא בא לו. וכששאלתי אותו "הרי אתה כן יוצא לטיולים כי הנה הלכת עם ההוא ועם הזה", אז הוא ענה שיש חברים לטיולים ויש חברים לחברותא.
מיותר לציין שמחקתי אותו מחיי, ולו רק בגלל חוסר הטאקט לחשוף את היחס הזה.
מאחל לך שתמצא אנשים שראויים לחברות שלך. בעז"ה תלך לקודקוד, תמצא קבוצות חדשות, חייך ישתפרו בעז"ה.
מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן
כלום לא ישנה את דעתי.
הרצון שלי לחיים פשוטים
אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים
שעשו אותם לפעמים יותר סוערים
וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים
כשזה מתאים בקצב
בנויים
מתנועות
תהליכים
בחירות
אינטרקציות
סוערים יותר או פחות
תלוי בקצב ובסגנון שבוחרים
הדברים המעניינים לרוב יותר סוערים
על בסיס רוגע ושלווה.
ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט
בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו
אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף.
מקווה שזה נקרא מספיק סוער
כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום
ואם זה אמור להשתנות בקרוב
ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.
זה לגבי העבודה.
לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים
יהפכו את הכל לפשוט יותר.
אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.
אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?
גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.
לחיים פשוטים , לוותר על טכנולוגיה שעשויה לעזור. על האינטרנט אגב, הייתי מוותרת. כן. בהחלט.
גם לא חושבת שזו היתה הכוונה בשאלה; - פשוטים או סוערים.
יהיה קל יותר לענות אם יפרטו את הכוונה בשאלה.
לדידי, חיים פשוטים הם חיים הקרובים לטבע. להרגיש את האדמה, הצמיחה.
להתלבש פשוט, לאכול פשוט, ללא יומרות שצריך לרדוף אחריהן, לא לרוץ
אחרי דברים עד שהנשימה מתקצרת. להעריך כל יום ולהיות יכולים להנות
ממנו, מהמתיקות שבו....
כן. לא להתערבב באנשים אחרים, להיות יכולה לחיות עם עצמי, למלא
את עצמי, להספיק לעצמי.
ואם אפשר בבקתה פשוטה עם עץ ענק גדוש עלווה, בסמוך,
ובעלי חיים נחמדים בגינה (שאני הכנתי), ולשבת באכסדרת
העץ הנוחה עם כוס קפה או משהו, בערב, להקשיב למלמול
העלים, לציוצים מנומנמים של ציפורים שהופרעו קצת
משנתם......הרי זה משובח.
מובן שאני לא חיה כך. אבל זה מאוד מושך אותי. מעורר
בי געגוע למשהו כזה.
אולי זה יהיה, אחרי 120, גן העדן שלי....
החיים קצת....מעייפים לפעמים. שוחקים...
Lavenderבחיים פשוטים.
אגב, אפשר גם בלי ט לפון בגלל. מכתבים למשל. או ביקורים ומפגשי רעים אחת ל....
באמת. ברצינות. כי אם אסתפק בעצמי, לא אהיה זקוקה לשיחות טלפון ו/או אחרות רבות.
יש כמובן סכנה של ניוון איזה שהוא, ללא מגע חברתי,ללא אינטרקציות, אבל אפשר לאזן;
ואז האיזון הזה, הויתור על הפרטיות המוחלטת שלי - הוא יהיה הסערות שלי.
באמת באמת הייתי שמחה לנסות את זה לזמן מה. אולי חודשיים בתור התחלה, כדי לראות
ולהרגיש איך זה.
הבעיה שאין מקום כזה שאפשר להיות בו ללא חשש. ללא אנטישמיות (אם זה בחו"ל)
ללא העלבויות משאר בני המשפחה; זה בהחלט יראה מוזר. ומה יגידו לנכדים?
(בתקווה שההורים יעכלו את זה איך שהוא...); סבתא בוחרת להתבודד - ללא
טלפון ללא קשר איתכם לזמן מה, ללא ביקורים, ללא....
צריך אומץ כדי לעשות צעד כזה.
נ.ב. לאחרונה ביקשתי מאחד הבנים פינגווין כמתנת יום הולדת...כך שהילדים
לא יהיו מזועזעים מי יודע מה...אולי בעצם כן כי הם יודעים שאני רק כלב (סליחה
אבל זה הפתגם, לא?) נובח.
הם מכירים אותי. לא אשה אמיצה מי יודע מה. חולמת הרבה אבל לא מגשימה.
חבל.
"שירים פשוטים", שלמה גרוניך.
עיין שם והטה ליבך למוזיקה.
למה ויתרתי על "חגיגה" של כדורגל?
למה ויתרתי על "חגיגה" של כדורגל? | גדליה בסופ"ש - הטור השבועי
הרגע בו ויתרתי על 'צפיה במשחק' שרציתי לראות - בנה אותי לחיים הרבה יותר מחוויית הצפיה ש"הפסדתי".
1. כשמציגים לי באותיות קידוש לבנה "חגיגה" - אני חושד. בסופרמרקט "חגיגת קניות" - אמורה להוציא ממני יותר כסף. ומה קורה במשחק המשווק להמונים כ"חגיגה" מדי ארבע שנים ומשודר בחינם? האם זאת באמת 'חגיגה להמונים' או שמישהו (שוב) מנסה לעבוד עליי ולקחת לי משהו שאני לא שם לב בכלל שהוא לוקח לי?
2. על פניו המחייכות, נדמה שהעולם מתחלק לשניים: אלו שאוהבים כדורגל ואלו שלא אוהבים. מי שלא אוהב - לא רואה כדורגל ומי שאוהב - מתמסר לחגיגה. כמדומני, אני משתייך למגזר השלישי והמקופח. זה שאף אחד לא סופר את קיומו: אלה שאוהבים כדורגל (איך אפשר שלא לאהוב צפיה פסיבית בבידור?!) - ובוחרים, למרות ה'אהבה' - להפסיד את ההנאה הזאת ולא להתמסר אליה, מתוך בחירה.
3. בואו נשים את זה על המגרש: לשבת 90 דקות (כל אימת שיש משחק 'טוב') - וליהנות מחגיגה מעשה רגלי ארגוני ספורט שאין בקצה שלה שום דבר - זאת חוויה רגשית מניפולטיבית שרק בני אדם מתוחכמים יכולים לייצר ולסחוף אחריה את ההמון העולמי, במשך דורות. ההמון אינו אשם ולכן איני בז לצופי כדורגל, חלילה. אני אוהב אותם מאוד ובו זמנית עומד בהשתאות מוחלטת מול האפשרות להתמסר להבל ולהישאר שלמים. לחבק תחום שמעצם הגדרתו גוזל לך כל כך הרבה זמן ומחשבות - ולנמק בפשטות ש'אתה פשוט אוהב כדורגל'. אלוקים אדירים. כל מה שבא לי הוא לנער את השעבוד הזה ולהזכיר שיש דרכים שוות ואמיתיות יותר לחוש הנאה, סיפוק והתלהבות (גם אם מדברים עליהן הרבה פחות).
4. מילא כשאתה צעיר מאוד ויש לך זמן פנוי בשפע. אתה חי באשליה שאם רק תסדר נכון את הלו"ז תספיק הכל. אפילו 'לבזבז את הזמן' על צפיה בספורט. אך בגיל מסוים, אתה מבין שכל דבר בא על חשבון משהו טוב יותר שלא תצליח (שוב) להגיע אליו. וכדורגל, בואו נשים את הכדור על נקודת הפנדל - זאת בעיה קשה מאוד. משאבי הזמן והראש שנלקחים מגברברי העולם המתעניינים בספורט - עצומים מאוד. קשה למדוד עד כמה הסיפור משפיע על מערכות יחסים וחיי משפחה. הפוטנציאל בנושאים הללו הוא שער מוחמץ כי כבר קשה לנו לדמיין חיים בלי צפיה בספורט. המשאבים נתפסו וצריך להסתדר עם אלו שנשארו. כן, אני שומע את הקולות ברקע: כדורגל דווקא מחבר, מרגש, מלהיב, מאוורר, אסקפיזם. וזאת בדיוק השאלה: האם 'הדברים החיוביים' בכדורגל אינם עניין שולי ביותר אל מול הפוטנציאל שלנו להתחברות, התלהבות והתאווררות ע"י דברים אמיתיים, בריאים, טבעיים ונכונים? התייאשנו מעצמנו עד כדי כך שהשלמנו עם זה שחיינו יונקים את חיותם מהמחוזות המצומצמים של הרחבה?
5. אישית, קשה לי לספר לעצמי שצפיה בכדורגל מקצועי זה 'איוורור' לא מזיק כשכל פינה בגלובוס מסבירה לי בלי מילים שמדובר בפולחן מסודר עם צבעים, חוקים, שעות שידור, אגו וים כסף. לטעמי, 'איוורור' - זה משהו שיש בו חופש ושמזין את הנשמה שלך תמורת ליטרת הזמן שאתה נותן לו. שעה על חוף בודד בלי טלפון - זה אוורור. הליכה רגלית - זה אוורור. גם לשחק בעצמך כדורגל - זה אוורור. צפיה בכדורגל היא לא יותר מתחום בידור מרוקן שלא יכול לנצח בתחרות מול דברים שיש בהם מהות ומנוחה אמיתית שממלאת את המצברים. בנוסף, התחום משעבד אותך אליו - כמו כל אמצעי בידור - ורוצה עוד ועוד מהזמן שלך. נגעת - נפגעת. כשיש לגיטימציה ציבורית ומגזרית רחבה - קשה מאוד לצאת מזה. אני מברך את הרגע ההוא לפני המון שנים כשחבריי הצעירים אצו דחופים ומבוהלים 'להספיק את המשחק' ובחרתי למרות תאוות הצפיה - לוותר. פשוט לוותר כדי להרוויח את זכות הבחירה לגבי זמן החיים בפלנטה הזאת. ותודה אבא שלא צפית מולי במשחק ספורט ולא השארת אותי תקוע עם המסורת הזאת לנצח.
הכותב הוא יוצר טקסטים, ספרים ועורך 'גדליה מייל'. סרטיו "אבא עם אלוקים" ו"בית עם אלוקים" יצאו לאחרונה.
הרשמה לגדליה במייל: https://ngedalia.substack.com/
סרטים, ספרים וטורים באתר: www.nadavgedalia.com
האם מכירים מישהו יהודי הידוע ומוכר כרצף טוב? מקצועי?
בירושלים או בסביבתה, או מוכנים לעבוד בירושלים?
הרצפה שלנו די מבקשת את זה, למרות שאני לא בטוחה
שהמניע שלי לגמרי טהור לחלוטין...
הוא חייב להיות הגון כאדם וגם במחיר.
פשוט, לא יכולה עם ערבים המסתובבים בבית...
תודה!
מדובר בזמר ויוצר בחסד עליון מדרום הר חברון, שמתפרנס מבניה. שמעתי עליו בעיקר כרצף..
יש בטוח. גם אם לא מלא
אצלי במשרד (פ"ת), עבודה פשוטה משרדית שדורשת קצת יעד בהלכה בסיסית אבל לא יותר מזה.
צריך לצערי פיזי כי יש התקן פיזי שמעורב בעניין.
צריך אפשרות לתת חשבונית/קבלה חוקית כדי לשלם עליה (או שנסתדר אחרת).
שאר הפרטים באישי.
שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..
אשמח לרעיונות!
תודה
הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])
אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:
* **מצמיחות גאולה**
* **צועדות אל האור**
* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**
* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**
* **בדרך לצמיחה משותפת**
* **מאירות את הדרך**
* **מחיבור לצמיחה**
* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**
* **גאולה מתחילה בחינוך**
* **יחד מצמיחות דור של אור**
אם תספר/י:
* גיל התלמידות,
* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),
* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,
* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,
אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.
[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"
היו לו שני חלומות בנושא המוות,
לי היו הרבה יותר...
באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד
מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים
שעברו חוויה כזו מתארים.
מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש
משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש
כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...
יש משהו טוב לצפות לו. לא? (כמובן שמעדיפה לא
לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,
אבל לפחות אחר כך....)
ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!
אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.
אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.
כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים.
וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.
הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"
כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.
ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.
הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.
עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.
לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,
אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,
הוא פשוט לא רלוונטי.
לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.
ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:
חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?
אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.
הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.
וכל חוקר יודע את זה.
זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .
במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?
מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?
יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.
הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.
ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".
לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.
החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.
האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)
והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.
כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.
אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין
תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.
אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי
בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).
של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.
העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.
יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)
לכן- כל העניין של מוות קליני
כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .
ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.
אגב, חז"ל מתארים בדיוק כך מה שקורה לנשמה לאחר המוות;
והם אמינים עלי יותר מכל מחקר מדעי איזה שהוא.
אגב, חברה שעברה ניתוח קשה ראתה מלמעלה
את כל פרטי הניתוח, שמעה את חילופי הדברים
בין הרופאים, הצוות. הכל.
היא היתה רופאה בעצמה.
לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים
הוא מדבר על חלום אבל חלום שכאילו נותן הצצה לעולמות עליונים ולא מוות קליני, אבל חוויה דומה.
הוא ראה את חמיו, עומד על הרגליים, כשלהבה יוצאת לו מהחזה.
כלומר חיזיון של עולם רוחני, עם תיאור של גוף גשמי לגמרי,
למה שחמיו בעולם הבא יהיה בגוף גשמי לגמרי?
לא יותר הגיוני שהוא חלם עליו כי הוא ביקר אותו כמה שעות לפני?
וכמו שפשוט אני כתב, כדי שיחשב כהוכחה שקרה משהו על טבעי, גם אם כפופים למגבלות השכל בתיאור שלו, לפחות משהו מזה צריך להיות לא ידוע בעולם ומעולמות נסתרים.
אני לא מתחברת לסיפורים האלה, הם לא שקרנים אבל הפרשנות שלהם לחוויה לא בהכרח אמת.
בעלת האוב של שרול העלתה את שמואל והוא נראה לה כאדם. נשמה רוחנית שהחיים קלטו אותה בדרכם שלהם.
כנ"ל לחזיונות של הנביאים.
כמו שכבר הבאתי מהרמב"ן, כל זמן שיש לגוף לאדם החווה אז זה יעבור דרך הרשמים האלה. מה גם שאולי אין הכי נמי הנשמות והעולם שלהן דומה לעולם החומרי באיזה אופן, כמו שאפלטון הציע שהעולם הוא צל של עולם האידאות. מה זה אימר על האידאות? איך הן נראות?
ייתכן והתיאור של האדם הוא מהירהורי ליבו, מעורבב בהזיות וכדומה - אבל העירעור לא יכול לבוא מצורת התיאורים.
שהעולם הבא מאוד קרוב (לא פיסית, אבל אני לא י ודעת להסביר איך) לעולם שלנו.
אבל הוא הרבה הרבה הרבה......יותר עמוק . אמיתי. מוחשי (כן!). הוא נוגע בעולם
שלנו איךשהוא וגם דומה לו, אבל אחרת.
לא לנסות לדחוק אותי לפינה, בבקשה, כי אני לא יודעת להסביר.
נזכרת שפעם ראיתי פלקט: מה שיותר גבוה, יותר עמוק.
וטיפ לחיים: לברוח מפלקטים. אלה סיסמאות שנותנות תחושה של חוכמה מיסתורית, ומצמצמות את החשיבה.
כשההוכחות שלך מתבססות על דוגמאות שאתה מאמין שקרו בעבר, ולא על הוכחות שהן באמת קרו.
וזה לא משנה אם אני מאמינה או לא, הדברים שאתה כותב לא יכולים לשמש טיעון אובייקטיבי.
זה כמו שמחקר קליני יתרץ את מסקנותיו "כי כתוב בתורה"
ושוב זה לא משנה במה ואם אני מאמינה.
וכשאדם טוען שהוא חוה משהו על טבעי, חוות ההוכחה עליו,
אז הוא כפוף למגבלות הגוף, נניח שזאת הסיבה.
עדיין חוות ההוכחה עליו, נניח לגלות דבר שלא יודעים.
מאוד מאוד משנה.
כי אצלנו התורה והמסורת הם מקור ידע מסוג "עדות", ואצלך זה עצמו זוקק דיון. לגיטימי, אבל צריך להגדיר את גבולות המגרש וממילא לדון עליהם קודם.
כל החטופים חוזרים ממנהרות עזה ומספרים שפגעו בהם מינית והתעללו בהם, אבל אין לי שום ראיות בנושא. גם לך לא. שום הוכחה אמפירית. רק העדות שלהם ושלהן ואת השאלה אם להאמין להם - כן או לא? למה?
העובדה שהם לא טוענים משהו על-טבעי אלא טבעי מאוד לא מספיקה כדי שתאמיני להם. תצטרכי נימוקים אחרים.
גם חוקר מאמין לא יכניס טענות כאלה למחקר שלו.
מחקר נשען על עובדות ולא על אמונות.
תלוי מה הוא חוקר, ומה הכלים שעומדים לרשותו. אם הוא מדען אמיתי אז הוא ישתמש בכל מקור ידע שעומד לרשותו, ואם הוא בעל יושרה הוא יבחן היטב וידחה את מה שיברר כלא אמין.
מי שדוחה באופן אוטומטי כל דבר שלא מסתדר עם תפיסת עולמו או חזונו על המציאות אינו חוקר ואינו מדען, ובטח שאינו רציונלי. הוא דוגמטי.
אי אפשר להתבסס על עדויות, בטח לא בודדות, בטח לא במקרה של עדויות על חיזיונות על טבעיים.
האמונה יכולה לעזור לחוקר להציע השערת מחקר אבל אותה הוא מחויב לבסס ע"י תוצאות מאומתות.
ואיך השוות בכלל מקרי פגיעה מינית לחזיון על טבעי, לא הבנתי, מה גם ששם היו עדים נוספים
הגם שמובלע בדברים שלך שאת פשוט שוללת מציאות על-טבעית (ו כזו שאינה מוכרת לך). זה נשמע שאת אפילו לא אגנוסטית בנושא. על כל פנים העירעורים שלך הם טכניים.
אולי המילה 'מחקר' מפריעה לך בגלל נוקשות מתודולוגית. הנקודה היא *השגת האמת*. עדות היא מקור ידע שמברר אמת. הוא טעון חקירה לפני שסומכים עליו, אבל הוא מקור ידע שעל פיו בתי משפט ובתי דין (ואפילו משפטי שדה בתקשורת) חורצים דין. היסטוריונים מגבשים תיאורים ותיאוריות היסטוריים על בסיס עדויות (שנחשבות לאמת עד שמוכח אחרת). וכן הלאה.
לארבל יהוד לא היו עדים, את מאמינה לה או לא? התשובה היא שכן והסיבה היא שזה סביר בעינייך. כעת בנוגע לעל-טבעי זה חוזר להנחה המובלעת בדברייך, אם היא הייתה טוענת שהיא ראתה ישויות על-טבעיות, ההחלטה שלך אם לברר את סבירות העדות או לשלול אותה על הסף תלויה בדיוק בזה (ברמה העקרונית, ולא הטכנית או המוטיבציונית).
אגב, חשוב לי לציין שלא ראיתי את הסרטון המצורף והוא לא מעניין אותי כהוא זה. המעניין הוא הדיון הפילוסופי. כמו שאמרתי בתגובה למעלה, קיומן של ישויות לא מעלה ולא מוריד לאמונה באלוהים ובתורה. מלאכים בשמיים יכולים להיות כמו פינגווינים באנטרקטיקה - תוספת של יצורים בעולם.
לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.
מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.
איך אומר מיכי אברהם? לא כל פיזיקאי מוצלח הוא גם פילוסוף טוב.
(נאמר במקור על הביולוג ריצ'רד דוקינס)
במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.
(@אני
)))) , @פשוט אני.. מוזמנים לענות
)
תלמד מה שאתה אוהב ורןצה
פרנסה זה משמיים
אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה
תהנה כמה שאתה יכול
אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...
ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.
ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן
כל פעם
נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה
אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי
אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי ואז בהמשך אלמד מקצועי
אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם
אין לי מספיק כסף
אז אתחיל בטיול אחד
או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר
וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.
אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים
אתה יכןל להתפשר או לעזור
אבל אתה הכי חשוב
כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.
אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך
מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?
האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?
) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף
תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
הקשבה עצמית
מודעות עצמית
ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.
אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה,
אני אשמח, תודה ממש.
מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.
– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה
– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא
– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן
– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד
– יש עבודות טובות וכיפיות
– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר
– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר
– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר
אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.
זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...
אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).
איזה סגנון עצות היית רוצה?
העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.
לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה
שהאדם מצווה להידמות לבוראו,
וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)
מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,
לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.
– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר
בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.
גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות
ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם
ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה
לא באמת משנות חיים
רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו
שיפור עצמי משיגים ע"י
ניסוי וטעייה
התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית
אומץ
לקיחת אחריות
הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה
את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.
לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.
ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:
במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.
תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.
בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.
אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.
וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?
נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.
שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.
דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.
הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.
רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.
שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.
כאשר פסיכולוג עובר מסכת עינויים של 9 שנים לפחות (אם הוא מתקתק שני תארים ומתאם והתמחות לא כולל פסיכומטרי) כדי להרוויח פחות מאינסטלטור או שליח וולט הוא ישאל כמה פעמים בחייו האם זה היה שווה את זה? להתחיל עשור לתוך הקריירה ולהפסיד חצי מהפנסיה שהיתה יכולה להיות לו כשליח וולט בגללל אפקט הריבית דריבית, הוא צריך להיות פסיכולוג עם סופר אמביציות ותודעת שליחות מטורפת כדי לענות כן.
אני לא נגד האקדמיה אבל חוגים שלמים ומחלות הפכו מיותרים לחלוטין, מתי בפעם האחרונה ראית מודעת דרושים שמחפשים בעל תואר במנהל עסקים תואר ראשון? ועדיין זה אחד התארים הראשונים הכי נחשקים בשוק, למה? אילון מאסק אמר שסוחרי סמים מבינים במנהל עסקים יותר מ95 אחוז מהמרצים למנע"ס.
מסגר או מעליתן קודם כל לא יפטרו אותו כל כך מהר כי השוק לא מוצף במסגרים ומעליתנים מה שאין כן בבעלי תארים מיותרים וגם אם יפטרו אותו הם ימצאו עבודה חדשה תוך זמן מאוד מאוד קצר.
ואם ימאס במקצוע תמיד אפשר לעשות הסבה, לא חייבים תואר בעבור זה.
בגדול אני מסכים איתך שתואר הוא כמו ביטוח, אבל כמו ביטוח של מכונית חדשה מהמפעל, אתה מקבל ביטוח על השנה הראשונה אבל אתה מפסיד 60 אחוז מהערך של המכונית תוך 4 שנים, זה ביטוח שממש כדאי לא לקבל אותו, אתה חושק במכונית חדשה אין בעיה אבל יש לזה מחיר, אל תצא פראייר, להיות בעל תואר מיותר זה להיות פראייר ברמה מטורפת.
לצבור חוויות, משמעויות וגם כאלה שהן סתם לכיף.
לא להתרגש מנפילות ומדברים, ללמוד לקום להתנער ולהמשיך הלאה.
אף אחד לא חי את החיים בשבילך, תבחר ותלך לאן שהלב והראש גם יחד מושכים.