אחת הסיבות לחגיגת נס החנוכה עד שהרמב"ם מכנה אותה כמצוה חביבה עד מאוד ,
היא העובדה שבתקופת החשמונאים כבר לא היתה נבואה בישראל ,
מלכות יון שלטה בעוז " אימה חשכה גדולה נופלת עליו" חשכה זו יון .
תקופה קשה של הסתר פנים .
ואז מתוך החושך הקב"ה האיר לעם ישראל בתשועה גדולה ,
ונתן להם סימן שמעשיהם רצויים ואהובים לפני הקב"ה ע"י נס פך השמן
זה לא היה שכר למסירות נפשם של החשמונאים הכהנים למען שמו יתברך ולקדש את שמו
אלא סימן של אור מאיתו יתברך " תדעו אני אתכם אני משגיח עליכם ואני שמח בכם ",
מה שנתן חיות לפסוק " גם כי אשב בחושך ד' אור לי ! ".
לעיתים אנחנו נמצאים במצבים ותקופות בחיים שאנחנו לא כ"כ יודעים ובטוחים
מה הקב"ה ייעד לנו בעולם מה התכלית האישית שלי בעולם מה תפקידי הפרטי , מה עליי לעשות ?
לכאורה הקב"ה הוריד אותנו לעולם ולא נתן לנו עצות הכוונות אישיות לכל מהלך חיינו .
שאלה זו מתחזקת ביתר שאת , כאשר אנחנו נקלעים למצב לא קל וסיטואציה מורכבת
שאנו לבד עלינו להחליט ולהכריע לכאן או לכאן עם כל המשתמע מזה
לעיתים החלטתנו היא משמעותית לא רק לימים הקרובים אלא אף לשנים הקרובות
ולעיתים לכל החיים בעולם הזה ובבא כגון הזיווג .
במצבים כאלו כמה אושר ושמחה היה לנו , אם הקב"ה היה נגלה אלינו ע"י מלאך
או היינו מקבלים מסר מהשמים , כיצד לנהוג ומה לעשות , אפילו רק בחלום וחזיון לילה .
תארו לכם שכשהשאלות האלה היו עולות לכם במחשבה
הוא/היא הזיווג שלי ? בטוח שהוא הזיווג שלי ? אולי אני ממהר/ת קצת ?
אני אחיה איתו טוב ? הא טוב בבשילי ואני בשבילו וכו'....?
ובמקום להיכנס ל"סרטים" ספקות ואי ודאויות , היינו הולכים לישון ומתעוררים עם תשובה וחיוך 
חג החנוכה הוא חג האורות , חג שבו הקב"ה מאיר לעולם באור של ששת ימי בראשית
זהו אותו אור שאיתו אדם הראשון היה רואה למרחוק , לעתיד , וכל הטמון והנסתר היה גלוי לפניו .
יהי רצון שנזכה לשאוב את אותו אור הגנוז המלווה בשמחה מהלהבה הקטנה העולה לה לאיטה בחנוכה ,
ושהקב"ה יאיר לכל אחד ואחת את הדרך במציאת זיווגו מתוך אמונה וביטחון בו יתברך .
שנזכה לברכת כהנים "יאר ה' פניו אליך ויחנך " ,
חנוכה שמח !
