איך ניתן להסתמך על פתק אחד?..uknowho

במבצע עמוד ענן קיבלתי ספר של רב ישראל אודוסר, והיה שם משהו על זה שהוא מצא פתק והיה בטוח מעל לכל ספק שזה אכן מהרב..

 

איך ניתן להאמין לדבר שכזה? איך ניתן לדעת שאדם לא שרלטן(שימו לב,לא קראתי כך לרב,שאלה כללית) ועושה שימוש אישי באמונה של אנשים?

 

תודה למגיבים

האמונה לא נסמכת על הפתק, אלא רק בקבלת חיזוק ועידודאלעד

*זו דעתי האישית בלבד, בתור מי שאינו נמנה על חסידיו*

לטענת ר' ישראל אודסר, הפתק נמצא בתוך ספראנונימי (פותח)

שהיה בתוך ארונו הנעול.

בפתק היה כתוב "וסימן י"ז בתמוז יאמרו שאינך מתענה", וזה היה בשבילו הסימן שהפתק אמתי, כי אף אחד לא ידע שהוא שבר את הצום

(ולגבי הלשון "יאמרו" שלכאורה אחרים יאמרו וכן ידעו מכך, יש הסבר שר' ישראל לא באמת שבר את הצום כי מצד הדין הצום מתחיל מעלות השחר אלא הוא החמיר על עצמו תמיד לצום מהערב כמו בט' באב וביום כיפור, והפעם הוא לא עשה זאת ולכן זה רק "יאמרו" ולא שבאמת לא התענה)

הפתק נפל מתוך ספר שהוציא באקראי

חיש פתק שנפל מהשמים שכל עם ישראל אומר אותו כל בוקרדי"מ
עבר עריכה על ידי שדות האמונה בתאריך ט"ו בטבת תשע"ד 01:23

קוראים לו:"ברוך שאמר".

 

סבא ישראל מעולם לא עשה שום שימוש אישי בפתק וכל חייו היו להפצת ספרי רבנו (וגם אחרי מותו ציווה בצוואתו לתרום את כל רכושו להפצת ספרי רבנו).

ולכן פשוט מאד להאמין כי רואים בעניים מה המטרה שלו,

 

שתי נקודותבת 30
עבר עריכה על ידי שדות האמונה בתאריך ט"ו בטבת תשע"ד 01:28

א. איך אפשר להאמין? להאמין אפשר בכל דבר. עובדה, תראי במה מאמינים מליוני אנשים בכל העולם.

האם זה אמיתי? בעצמי לא יודעת, אבל זה יכול להיות אמיתי, בכל מקרה.

 

ב. אם הוא היה שרלטן, הוא היה עושה מזה קמעות ומלנתה כסף, כמו שכתבו לך. והוא היה הופך להיות איזה צדיק שמברך את כל העולם ואשתו, ומרוויח על זה שם טוב, כבוד וכסף. ככה השרלטנים עובדים, מה לעשות...

העובדה שהוא לא היה כזה. מעידה שהוא לא היה שרלטן, פשוט מאוד.

 

אישית, היה לנו נסיון עם ניצול אמונה שלנו ושל עוד רבים. נסיון מר וקשה. חווינו את זה על בשרנו, וברור שהסבא לגמרי לא היה כזה.

אם ללכת בדרך הזו, ולהימנות על משנני ה"נ נח נחמן מאומן" ? זה כבר ענין אחר. אבל הסבא בוודאי היה צדיק ולא היה בו פגם כזה.

ובכל זאת,רבי נחמן כותב שיש להקשר לצדיק הדורuknowho

איך אפשר לזהות צדיק?

מה זה להתקשר לאותו צדיק?

איך לזהות זייפנים,שנגיד כסף לא מעניין אותם,אלא מעניינת אותם תהילתם,כבוד הנרכש להם וכו'..

 

אני לומד בספר ליקוטי מוהר"ן,ואני מוצא הרבה מאוד דברי תורה חכמים ומעמיקים,אבל אז שאני מגיע לכל העניין של ההתקשרות לצדיק זה ממש מוריד לי מהעניין,כי זה ממש מבלבל..

תלמד כלל חשוב בברסלב,די"מ

צדיק האמת=רבנו נחמן בן פייגא.

 

 

מי שמנהיג אדמו"רות זה וודאי לא ברסלב,הם כל מי שמנהיג אדמו"רות הוא רשע?תלוי את מי שואלים אני לא סגור על עצמי בנושא,אבל זה וודאי לא ברסלב. 

רבי נחמן מעיד על עצמו כצדיק?...uknowho

זה עוד יותר נשמע בעייתי..

 

אני גם לא מבין למה אני צריך לקשר עצמי לצדיק שיעלה תפילותיי,אני יודע שאינני טלית של תכלת,רחוק מזה,אבל האם אני צריך גורם מקשר? יש לי פה ומחשבות ולב להשתמש בהם כדי לקשור עצמי לה'..

 

ובכלל,קיימת כאן עבודת ה"צדיק" עצמו,שזה עשוי להגיע לעבודה זרה.

 

הרי אפילו משה רבינו לא נודע מקום קבורתו,ואומרים שזה כדי שלא יעלו לקברו ויהפכו אותו ל"אל"..

 

הרבה תהיות ובעיות יש כאן..

רבי נחמן לא אומר בשום מקום (שידוע לי לפחות)די"מ
צדיק האמת=אני,
 
ככה מקובלנו.
(אולי ר' נתן כותב במפורש,לא יודע יש פה אנשים שיודעים יותר ממני)
 
ובקשר להתקשר לצדיק:
 וְצָרִיךְ כָּל אֶחָד לְכַוֵּן בִּתְפִילָּתוֹ, שֶׁיְּקַשֵּׁר עַצְמוֹ לַצַּדִּיקִים שֶׁבַּדּוֹר
כִּי כָּל צַדִּיק שֶׁבַּדּוֹר הוּא בְּחִינַת משֶׁה מָשִׁיחַ
כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ, שֶׁהַצַּדִּיקִים קוֹרִין זֶה לָזֶה משֶׁה, כְּמוֹ 'משֶׁה שַׁפִּיר קָאֲמַרְתְּ'
וּמשֶׁה זֶה בְּחִינַת מָשִׁיחַ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "עַד כִּי יָבא שִׁילה" 'דָּא משֶׁה מָשִׁיחַ'
וְכָל תְּפִילָּה וּתְפִילָּה שֶׁכָּל אֶחָד מִתְפַּלֵּל הוּא בְּחִינַת אֵיבָר מֵהַשְּׁכִינָה, שֶׁהֵם אֶבְרֵי הַמִּשְׁכָּן
שֶׁאֵין שׁוּם אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל יָכוֹל לְאַעֲלָא שַׁיְפָא בְּשַׁיְפָא כָּל חַד לְדוּכְתֵּיהּ
אֶלָּא משֶׁה בִּלְחוּד
ובִּשְׁבִיל זֶה צָרִיךְ לְהָבִיא וּלְקַשֵּׁר כָּל הַתְּפִילּוֹת לְצַדִּיק הַדּוֹר
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וַיָּבִיאוּ אֶת הַמִּשְׁכָּן אֶל משֶׁה"
וְהוּא יוֹדֵעַ לְאַעֲלָא שַׁיְפָא בְּשַׁיְפָא וְלַעֲשׂוֹת אוֹתָהּ קוֹמָה שְׁלֵמָה
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וַיָּקֶם משֶׁה אֶת הַמִּשְׁכָּן" .
וְכָל הַתּוֹרָה שֶׁאָדָם לוֹמֵד לִשְׁמר וְלַעֲשׂוֹת
כָּל הָאוֹתִיּוֹת הֵם נִיצוֹצֵי נְשָׁמוֹת

וְהֵם נִתְלַבְּשִׁים בְּתוֹךְ הַתְּפִילָּה, וְנִתְחַדְּשִׁים שָׁם בִּבְחִינַת עִבּוּר
כַּמּוּבָא בַּגִּלְגּוּלִים
שֶׁכָּל הַנְּשָׁמוֹת בָּאִים בְּתוֹךְ הַמַּלְכוּת בִּבְחִינַת עִבּוּר וְנִתְחַדְּשִׁים שָׁם
וְזֶהוּ: "הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל", הַיְנוּ הַתּוֹרָה. שֶׁהוּא אֵשׁ וּמַיִם, הַיְנוּ בְּחִינַת הַנְּשָׁמוֹת
וּבָאִים בְּתוֹךְ הַתְּפִילָּה, שֶׁהוּא בְּחִינַת כְּבוֹד אֵל
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "שִׂימוּ כָבוֹד תְּהִלָּתוֹ", בְּחִינַת: "תְּהִלָּתִי אֶחְטָם לָךְ", עַל שֵׁם שֶׁהִיא מַלְבֶּשֶׁת [בכת"י אותם] אוֹתָנוּ
כִּי 'ר' יוֹחָנָן קָרָא לְמָאנֵיהּ מְכַבְּדוּתָא'
וְעַל יְדֵי זֶה נִקְרֵאת כְּבוֹד אֵל
וְהֵן מְאִירִין זֶה לָזֶה
הַנְּשָׁמוֹת מְאִירִין לְהַתְּפִילָּה בִּבְחִינַת הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין
וְהַתְּפִילָּה מְאִירָה לְהַנְּשָׁמוֹת בִּבְחִינַת חִדּוּשִׁין
שֶׁהִיא מְחַדֶּשֶׁת אוֹתָם בִּבְחִינַת עִבּוּר

וְהַנְּשָׁמוֹת הַמְלֻבָּשִׁין בַּתְּפִילָּה, הַמּוּבָאוֹת לַצַּדִּיק שֶׁבַּדּוֹר, הֵם בִּבְחִינַת: "בְּתוּלוֹת אַחֲרֶיהָ רֵעוֹתֶיהָ מוּבָאוֹת לָךְ"
-----------------------------
רבנו מלמד אותנו שהר אנחנו לא יועים מה לעשות ואיזה כוונות לכוון ולכן צריך להתקשר לצדיק שבדור והוא מעלה את זה לה' ומביא בנינים נפלאים.
 
ובהקשר הזה אני חייב לספר בדיחה שעלתה לי כשלמדתי את התורה הזאת:
"בברית המועצות שלפני מסך הברזל  היה רוסי אחד שעבד במפעל לעגלות,
יום אחד אשתו אומרת לו:כל אחד מהשכנים שלנו גונב דברים מהעבודה סאשה מביא עוד קצת בשר,ולדמיר אורז,איוון קמח,תביא גם אתה משהו מהעבודה שלך,
-אבל אני עובד במפעל לעגלות מה זה יעזור לנו?
-אל תדאג נמצא מה לעשות אולי נמכור,נסתדר.
-אני עובד רק על יצור של חלק אחד זה גדול אני לא יכול לגנוב עגלה שלמה?
-כל יום תביא חלק בסוף נרכיב,
לאחר חודש-
-השגתי את כל החלקים!
-נו....
-אבל יש בעייה יצא לי רובה ולא עגלה....
-----------------------------------------------------------
אנחנו יודעים לעשות את השתדלות ולהתפלל כפי הבנתו אנחנו לא יודעים אם צריך לצאת בסוף רובה עגלה או בית מקדש אז הצדיק אוסף את כל התפילות ובונה בנינים נפלאים לכבוד ה' יתברך.
 
יש תשובות לתהיות.בת 30אחרונה

השאלה אם אתה רוצה באמת לשמוע. כלומר- האם שווה להשקיע בתשובה...

אני שואלת באמת, לא בקנטרנות. כי אין לי כוח וזמן להשקיע בתשובה שממילא לא תישמע.

אם השאלה נשאלה ממקום שבאמת רוצה תשובה, אני אשמח לנסות לענות.לפחות להתחיל, כי העלית כמה נושאים גדולים.

יש טענה שתלמיד (רבי יואל אשכנזי)סמיילי...

שהיה ליצן כתב את הפתק.

וראש הישיבה שראה את הפתק וזיהה את הכתב של יואל אשכנזי פרץ בצחוק.

כן אבל מי אמר שזה נכון?בת 30


בנו לא רק שאינו טוען שזה נכון, אלא מכחיש בכל תוקף.אלעד


הוא עצמו לא הכחיש את זהסמיילי...
עד לא מזמן אני גם האמנתי בזה.די"מ

אבל ברוך ה' בחנוכה אצל רבנו זכית לשני הארות:
1.בעניין המפורסמים של שקר.

2.בעניין הפתק הקדוש.

 

 

 

 

 

 

 

טענות יש הרבה,אנחנו הולכים באמונה פשוטה,וכמו שרבנו אמר עדיף להאמין לשטויות מלחקור כל דבר.

לא שאני משמשת בפתק הזה אבל-!שירה!

ראיתי הסכמה של רב גדול (ולא ברסלבר) שהרב אודסר בא אליו והראה לו את הפתק ונגיד שזה לא נכון ביג דיל אנשים ילכו עם שרשרת שכתוב עליה שטויות

 

 

הרב משה פינשטייןדי"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ט' בטבת תשע"ד 02:03

בכלל לא ברסלבר...

כן זה גם ההסכמה שאני ראיתי!שירה!

 

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך