בעיני כל מורה הוא מחנך. גם מורה לספורט, גם מורה לכימיה.
לכאורה נראה שהוא בא להעביר את החומר וללכת, אבל אני חושבת שמורה שנותן את כל כולו למעם התלמידים, לא משנה מה החומר שהוא מלמד, הוא יכול לגעת בהם, בנשמה שלהם.
אני מורה למתמטיקה. יש לי תלמידה אחת שהיא ממש נערה בסיכון. (לא אבחנה שלי כמובן) אני יודעת שאיך שאני מתייחסת אליה בשיעורים שלי יש לזה משמעות חיים שלה אח"כ. אני עושה את כל ההשתדלות לאהוב אותה, לתת לה תחושה של הצלחה, לעור לה, לתת לה תחושה שאוהבים אותה. נגיד אף אחת לא רוצה לשבת לידה בשיעור וכולן רבות איתה, אני בסה"כ מורה מקצועית, אבל אני רואה מה קורה בשיעור, ואני חושבת שעם הילדה הזאת יש לי שליחות עצומה. והיא לא היחידה, אבל פשוט איתה זה הכי בולט לי.
כל תלמיד שאת תצליחי לגעת בו, אפילו רק להתייחס אליו קצת במהלך השיעור, זה יכול לרומם אותו. וזה שיא האידאל.
ומעבר לכך יש הרבה אידאל במתמטיקה כמו שכתבו לך ,אבל אני לא חושבת שבפועל תלמידים יכולים להבין אותו במהלך השיעורים. אא"כ תסטי קצת מחומר הלימודים ותנסי להכניס...
רק שתדעי שיש מלא יסודות אמוניים במתמטיקה אבל אני לא בקיאה בהם, אז רק אתן דוגמא אחת - כל המספרים הראשוניים הם יסודות. לדוג' 1- ה' אחד.
7 - מספר משמעותי ביהדות (שבת, שמיטה, כל השביעין חביבין),
613 - תרי"ג מצוות.
ויש עוד. זה מה שזכור לי כרגע. וזה מאוד מעניין, אבל לצערי אני לא בקיאה בזה בכלל.