יש לי שאלה: ראיתי הרבה (מאוד) אצל ברסלב את הענין של 'התקרבות לצדיקי האמת' אז איך אני יודעת שאני קרובה לרב? אני לא מדברת ספציפית על רבי נחמן זי"ע אלא בכללי- מה נקרא להיות קרוב לצדיקי האמת?
תודה לעונים
יש לי שאלה: ראיתי הרבה (מאוד) אצל ברסלב את הענין של 'התקרבות לצדיקי האמת' אז איך אני יודעת שאני קרובה לרב? אני לא מדברת ספציפית על רבי נחמן זי"ע אלא בכללי- מה נקרא להיות קרוב לצדיקי האמת?
תודה לעונים
ואני לא מדברת דווקא על רבי נחמן זיע"א
רק שצריך לבדוק מי באמת צדיק אמת, לא כ"כ פשוט היום...
אבל כשמוצאים, אז כן, באופן מעשי להיות קשורים- ללכת לפגוש מדי פעם, להתקשר לשאול או אפעלו לשלוח SMS עם שאלה... להיות בקשר עם צדיק. זה די מעשי...
זה ברסלב וככה תמיד היה בברסלב.
בפורום ליד אומרים שזה הרבי מלובביץ'
למי להאמין?
ננח=)סתם.
כל אחד והצדיק שלו.
והתשובה ברורה.
בקדוש ברוך הוא!
אין עוד מלבדו. וזהו 
ושכל אחד ימצא את הדרך הנכונה בשבילו להתקרב לה' ולעשות את רצונו יתברך.
שלא קשורים לרבנו.
ואני לא חושבת שיש רק צדיק אחד שהוא הנכון, למה אם זה ככה זה קטרוג גדול על עמ"י. אבל זה לא נכון!!! לפעמים אני כבר מתבלבלת מרוב שיש צדיקים אמיתים... ולכן אני לא חושבת שזה סותר, רבי נחמן הוא צדיק גדול, הרבי מלובביץ-גם כן, הבן איש חי- בכלל צדיק יסוד עולם, כל האדמור"ים של אבוחצירא...הרב קוק ותלמידיו.. (ובבקשה אל תגיבו לי על הרבנים אם אתם לא מתחברים אליהם או משהו...שאני לא אגרום חלילה ללשון הרע על רבנים...)- צדיקים קדושים וטהורים. וזה רשימה חלקית לגמרי...יש עוד פוווווולללל!
תראו איזה עם צדקיש לנו!!! כמה צדיקים! כמה קדושים! כמה אנשים שבאמת עבדו את ה'!!! וזה עוד טיפה מן הים!!
לכן- אין הוא צדיק האמת הוא לא...יש הרבה מאוד...!!! וכל אחד מתחבר למי שמתאים לו, שהוא רואה שלדרך של הרב הזה הוא יותר מתחבר, וכמובן שזה לא סותר!! אפשר לשלב.. זה כל היופי בעבודת ה' לעניות דעתי שיש הרבה מגונים ולוקחים מכולם..!!!!![]()
שנזכה לעבוד את ה' יתברך באמת!!!!!
אבל בברסלב,זה לא שאם הוא צדיק האמת=כל השאר צדיקי שקר.
אולי יהיה לך יותר נוח להשתמש במונח "הצדיק שבדור".
וכן שאלת על ברסלב(לפחות ככה כתבת)-
יש לי שאלה: ראיתי הרבה (מאוד) אצל ברסלב את הענין של 'התקרבות לצדיקי האמת'
"לכל אחד יש חלק בצדיק...צדיק שנפטר, שנסתלק מן העולם כל מי שרוצה להיות בנו יכול להיות בנו, כל מי שרוצה להתקשר לצדיק, לקים את מה שהצדיק רוצה ממנו.." (מתוך שיחה של רבי דוד אבוחצירא שלי"טא)
זה די הביא לי תשובה, בעצם צריך לקים את הפסקים, העצות של הצדיק...שנזכה!!!
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!