כמה בערך עולה הקניות לילד ראשון?זהר הרקיע
מדברת על דברים בסיסיים.לא על מותרות ..

-עגלה
-מנשא
-סלקל
-מיטה
-שידה-לא בטוח נקנה.אבל רוצה לשמוע מחיר.
-מצעים+שמיכה+מגבת
-ביגוד בסיסי-הלידה בעז'ה אחרי פסח,אז זה פחות בגדי חורף.ייתכן ונקבל חלק מבגדים שעוברים במשפחה.
-כמה צעצועים
-גיגית אמבטיה +מעמד לאמבטיה

יש עוד משהו חשוב?

אשמח להערכת מחיר כללית או מפורטת..
כמה בערך זה עולה לכם?
ועצות להוזלה..

איני מתכננת לקנות בקרוב. רק לשם הערכות כלכלית..
תלוי מה את קונהמינימאוס

סתם למשל טווח המחירים של העגלות הוא בין 1400 ל 4000

סלקל עולה בסביבות ה 600

מיטה סביבות ה 700

שידה זה בערך 2000

לגבי היתר- תלוי איפה קונים כל פריט זה כמה עשרות שקלים

חוץ מזה את צריכה ציוד בסיסי: בקבוקים, מוצצים, חיתולי בד, משחת החתלה, דוד למים חמים אם אין לכם...

אם את גרה באזור ירושלים מאוד ממליצה על רהיטי אור ברחוב שטראוס

יש להם סחורה מעולה במחירים עוד יותר מעולים

מוסיפהעקרת בית

סט מצעים למיטה או עריסה זה בסביבות 300 ש"ח מומלץ 2-3 סדינים או סדיניות מעל זה לפליטות וכו'

שמיכה 90-100

מגבת 150 ענקית טובה

אמבטיה + מעמד 200-300

בקשר לצעצועים בהתחלה התינוק לא צריך יותר מקשת של משחקים תולים ואיזה בובה\דובי רך

אני קניתי קשת כזאת בפריש בב"ב עלה 130 ש"ח וזה מתחבר לי לכל מקום עגלה\עריסה\טרמפולינה\סלקל של הרכב 

ואני מעבירה על פעם

עגלה אם את רוצה לחסוך אפשר לקנות מתצוגה , בד"כ זה עם פגם קטן שבקושי שמים לב,

ויכול להוריד לך 1000 ש"ח במחיר

בגדים בסיסים - בחודשיים ראשונים למרות שזה אחרי פסח עדיין צריך גופיות שרוול ארוך, ורגליות , וגם הבגדים צריכים להיות שרוול ארוך , קחי בחשבון שאחרי חודש\חודשיים הכל קטן אל תקני הרבה 

בהצלחה..

תלוי מאודאוחילה לאל
איפה ומה קונים..
אנחנו קנינו עגלה+ אמבטיה וסלקל ב2300
מנשא בד ב150
אמבטיה ומעמד במאה ועשר(של ליטף) ומושב לתינוק 25
שידה קנינו ביד 2 במצב מצויין ב250
מגבות חיבוקי אם אני לא טועה עלו באזור ה30 ש״ח כל אחת..
סט למיטה עם מגן ראש ושמיכת פוך ב200..

בקיצור, צריך לדעת איפה לקנות דברים..
ללכת למקומות זולים, ולא להתפתות לדברים רק בגלל השם שלהם. (לבדוק איכות!!!)
לא הזכירו שאפשר לקנות יד שניה וגם לקבל יד שניהיוקטנה

אתר "אגורה" שם מקבלים דברים בחינם:

http://www.agora.co.il/categoryContent.asp?category=6&dealType=1

 

אפשר גם להפיץ במשפחה שאתם מקבלים בשמחה דברים לילד, ויגיעו אליכם המון דברים.

אלינו עד היום מגיעים המון בגדים, תיקים, צעצועים... אנחנו חוסכים אלפי שקלים בשנה - בלי הגזמה.

 

גם בלוח "יד2" דברים למכירה בזול:

http://www.yad2.co.il/Yad2/Yad2.php

 

קנינו שם הרבה ריהוט זול, וחסכנו אלפי שקלים בשנה.

 

תודה לכולכן!זהר הרקיע
באמת חוץ מעגלה-שבה חשוב לנו להשקיע כי אנו גרים במקום שמצריך עגלה חזקה..

אז באמת שאר הדברים נשתדל למצוא בזול.

לא איכפת לנו גם יד שניה..רק שהבעיה היא שאנו לא גרים באזור המרכז או י-ם..אז יש מעט אפשרויות..ואנו בלי רכב..

מהמשפחה- אולי רק בגדים. לנו במשפחה אין דברים שעוברים. ולבעלי- יש רק בגדים שעוברים..אבל ב'ה יש משפחה גדולה עם הרבה לידות..אז זה לא שאפשר לבנות על זה..

טוב..יש זמן..
פשוט בעלי לומד וקצת עובד..וגם אני מרויחה
מעט..אז להשאיר לרגע האחרון בלי לחשוב איך נסתדר זה פחות אופציה..
רציתי רק לקבל איזה סדר גודל כללי.

תודה לכן!
יש לכם מייל קהילתי?תחיה דולה
אפשר לפרסם גם שם אנשים לפעמים מנצלים הזדמנות למסור או למכור דברים שסתם שוכבים אצלם
המלצה לעגלה במקרה שלך ושאר קניותאמאשוני

אם חשובה לכם עגלה חזקה (וכנראה שבכל מקרה היא לא תראה חדשה אחרי חודשיים)

תלכו על מקלרן!

הן עמידות בכל סוגי המדרכות/ ירידות/ טלטולים/ אוטובוסים וכו'.

הן נוסעות מעולה ומחזיקות מעמד הרבה זמן ויחסית למותגים האחרים ממש לא יקרות (עגלה טובה עולה 1600)

ויש גם חגירה ותמיכה לראש התינוק. 

יתרון נוסף לעגלה זולה מעבר לחיסכון המיידי בכסף זה שאפשר להשתמש בה בראש שקט (להגדרתה של גיסתי "להתעלל בה") כלומר כשעולים לאוטובוס אפשר להתיישב בבטחה מיד עם התינוק ולהיעזר באנשים אחרים שיקפלו אותה ולא לפחד שיזרקו אותה/ ידרכו עליה וכו'.

אין אמבטיה ולדעתי זה ממש לא לעניין לשים תינוק פצפון באמבטיה ללא חגירה טובה בדרכים עקלקלות אם אין לכם רכב.

חיסרון של מקלרן זה שהפנים לא לכיוון האמא אלא לכיוון הנסיעה.

 

לגבי שאר הקניות- כמעט לא קנינו כלום מהמוצרים הגדולים- הכל השגנו בחינם מאגורה או ממתנות. (כששאלו אותנו אמרנו במפורש מה צריך)

ורק ההוצאות על ציוד שוטף לתינוק עלו לנו הרבה. (הגיע במצטבר לאלפים במהלך החודשים הראשונים, אח"כ התאזן)

הכול תלוי-Rעות-
גם לנו היה חשוב עגלה חזקה אז בה הכי השקענו סכום מכובד.
מיטה קנינו פלוס מזרון אורטפדי ב950.
על שידה ויתרנו.
בגדים אני מניחה שנקבל אז לא קנינו הרבה קנינו ב300 שקל בקבוקים מוצצים ובגדים

מצעים בסביבות 300 גג

בקיצור צריך איזה 5000 שקל
איך מצעים ב300??הקולה טובה

אני קניתי 3 סדינים בפחות מ60, שמיכה קלה ב20 ועוד אחת עבה ב60, ומגן מיטה ב20.

ושמיכת פוך קטנה לילד יד2 ב30.

 

איך הגעתם ל300? |תוהה|

קנינו סט אחד מאוד טוב ואיכותי-Rעות-
שכולל מגן ראש פוך לתינוק ודבר כזה של טיטולים שנקשר על המיטה וסדין.
ועוד סדינים פשוטים וזה המחיר.
זה מאוד תלוי...מיקי 84

מה את קונה ואיזה חברות את קונה.

אני יכולה להמליץ לך מנסיון שלי חבל על הכסף של שידה....

קני ארון זה אותו הסכום( אם את קונה שידה חדשה..)

זה לא תופס מקום.. השידה בסוף הופכת להיות ארגז צעצועים..

 ולחתל זה לא נורא לחתל במיטה..

 

קניות נוספות:

כרית הנקה.

בקבוקים

מוצצים

משאבת חלב(אם את מניקה)

מצעים.

צעצועי התפתחות (אוניברסיטה קשקשנים)- הדברים האלו מאוד יקרים.

אבקת כביסה ומרכך לתינוקות...

מה שאני עשיתימאושרת22
קניתי מוצרים נצרכים כמו אמבטיה ביגוד בסיסי מגבות מצעים
שמיכות מוצצים וכו'
ופשוט חיכיתי לראות מה אקבל במתנות ואז לפי הצורך להשלים וב"ה לא חסר לקטנים כלום.
לדוג' קיבלתי 2 אוניברסיטאות מתנה..
נדנדה גם קיבלתי מתנה..
לנו עלה הכל בערך 6000שמשי

וקנינו את העגלה במבצע של 1000 שח פחות אז בערך 7000 נגיד.

וקנינו עגלה ושידה- ביחד 1600, עגלה(אמבטיה וטיולון)+סלקל- 2150.

זה ההוצאה העיקרית נראה לי.

שווה להשקיע זמן, כבר מעכשיו אולי, בחיפוש ביד2אורית**

אנחנו חיפשנו לפני הלידה הראשונה, השקעתי בחיפוש, ואני עד היום מרוצה ממש. קנינו מיטה ושידה במצב חדש לחלוטין ב1500 ש"ח, והביאו לנו אותה עד הבית.

לגבי מצעים - נראה לי הסטים של ה300 ש"ח זה מה שמגיע עם שמיכה ומגן ראש.

לי הספיקו מצעים פשוטים, מבד טריקו חמוד ויפה, לא נראה לי שעלו יותר מ70 ש"ח.

משתמשת בהם כבר 4 שנים רצוף, רק לאחרונה כבר לא יפים.

מיטה ושידה יד 2 1500שקל??? אני קניתי חדש בסכום הזהחדשה דנדשה
יש ברשתות מוצצים, שילב. הרבה פעמים מבצעים .. שווה לבדוק!
הוצאה שכדאי לקחת בחשבון...רבה אמונתך!

אם את רוצה להניק אז:

דבר ראשון, שבע"ה ילך בקלות ובנחת ולא תצטרכי את האמור בכלל!

דבר שני, כדאי לקחת בחשבון שלפעמים צריך:

לשלם ליועצת הנקה

לנתק לשון קשורה (אפשר דרך הקופה בחינם, ואפשר בפרטי. אם יש צורך, אפשר בשמחה להתייעץ איתי)

לקנות משחת לנולין לטיפול בפטמות פצועות (בערך 60 ש"ח לשפורפרת)

להשיג משאבה (לפעמים תינוק לא מצליח לינוק וכבר בהתחלה צריך לשאוב), אפשר לקנות או להשאיל (מחברה או גמ"ח)

לתינוק שאוכל חלב שאוב צריך גם בקבוקים וכלים לניקוי הבקבוקים, ולפעמים גם שקיות לאיחסון חלב.

פטמות סיליקון (זה לא מאוד יקר, תלוי בסוג. עשרות בודדות של שקלים, או פחות)

 

כל האמור יכול להיות בסביבות העשרות שקלים בודדים (אם היועצת חינם, הניתוק חינם, משאבה חינם) וגם להגיע ל1000 ש"ח ויותר...

בע"ה שהכל ילך חלק ולא תצטרכי שום דבר מהאמור!

 

בהנקה הראושנה שלי השקעתי די הרבה מאמץ וכסף  (קניתי שתי משאבות, שילמנו על ניתוק לשון פרטי, לנולין, שקיות לאיחסון חלב, בקבוקים...)

אבל זו היתה הוצאה משתלמת מאוד בעיניי! זה חוסך את הכסף של התמ"ל, וזו השקעה לטווח ארוך (בהנחה שיהיה יותר מילד אחד)

 

 

מנסה להזכר...הקולה טובה

עגלה יד 2 (אינגליזנה זיפי כולל אמבטיה) 1800

סלקל (בעיקרון קיבלנו מתנה) 650 (רק בגלל שהיה לי חשוב שיתחבר לעגלה, בעיקרון יש מעולים גם ב300-400)

מיטה- קיבלנו מקרובי משפחה שכבר לא היו צריכים.

שידה- לא קנינו, היה לנו שולחן שחמי וחמותי רצו לזרוק ועליו משטח החתלה, ומתחת היתה שידת מגירות מפלסטיק (היה מקום גם ל2) שעלתה 150 בערך.

סדינים מצאנו בלידר ב18 ש"ח (יש גם בבזאר שטראוס במחיר דומה)

שמיכות בבזאר שטראוס ובמכירה של יד 2 (בין 20 ל60)

ביגוד- יש חנות בשם פארטי ע"י תחנה מרכזית, קניתי שם כמה וכמה בגדים ב10-15 ש"ח לפריט.

איזור פסח עדיין קריר אבל כבר קשה למצוא בגדי חורף- אז כדאי לכם לקנות עכשיו כמה בגדים חמים בסוף עונה.

אמבטיה- קנינו גיגית במקסטוק ב40 ש"ח בערך, מעמד לא קנינו- לא היה מקום, פשוט שמנו על המכונת כביסה\שולחן

 

אביזרי הנקה- השכרתי משאבה מיד שרה, היתה בסדר גמור אבל לא שאבתי הרבה ב"ה.

חזיות הנקה- קניתי כמה ובכמה גדלים, יצא די הרבה כסף בערך 400-500

שאר הדברים- בקבוקים מוצצים וכו'- עשיתי קניה ב350 לפני הלידה, כולל משחות להנקה ולטוסיק ורפידות הנקה.

צעצועים- לא קנינו כמעט, קיבלנו ב"ה הרבה. לפני הלידה לא קנינו בכלל.

 

טיפים לחיסכון- לאלתר. לא חייבים אמבטיה משילב ב200 ש"ח+מעמד ב100. מספיק גיגית קטנה שלא תופסת הרבה מקום.

לא חייבים שידה, לא חייבים חדש.

לא תמיד יקר זה איכותי. קיבלתי כמה בגדים במתנה מחברות שנחשבות יוקרתיות ואיכותיות- והן נראות היום בדיוק כמו אלו שקניתי ב10 ש"ח וחלקן גם פחות טוב.. 

יד2 תמיד יותר זול

 

אה, ועוד הוצאה רצינית-הקולה טובה

אם אתם לוקחים קורס הכנה ללידה ודולה. לחשוב ולחשב מראש..

(לדעתי- יקר אבל שווה.)

מצטרפת להרבה מהכותבותבהתהוות

לדעתי כדאי לפתוח את הראש, ולא לקחת שום דבר כבסיסי ומובן מאליו - לבדוק כל ריט ופריט לגופו אם *אתם* באמת צריכים אותו. בסך הכול מיליוני תינוקות יהודיים גדלו לתפארה בלי אותם דברים 'בסיסיים'... וכן, אין ברירה, יש דברים שרק אחרי הלידה מגלים אם הם נצרכים לכם או לא. בעיניי עדיף לחכות עם כל מה שלא בטוח (והרי אתם גם לא יודעים מראש אילו מתנות תקבלו).

 

הנה דברים שגיליתי שבשבילנו הם מיותרים. זה לא אומר שגם לכם דווקא הדברים האלה יהיו מיותרים, אבל רק כדי להדגים למה אני מתכוונת:

-עגלה. בחצי שנה הראשונה מנשא זה כל כך כל כך הרבה יותר נוח, שכמעט אף פעם לא השתמשתי בעגלה. זו קנייה שאני מתחרטת עליה. כשהתינוק קצת יותר גדל ומתחיל להיות כבד להתנייד רק עם מנשא - אפשר לקנות טיולון פשוט.

(אגב, גם בגזרת המנשא אני ממליצה לחסוך - לחודשים הראשונים בעיניי הכי טוב הכי פשוט, בד ארוך. ואם את יודעת לתפור יהודיה מא"י גם תדע להדריך אותך איך להכין אחד כזה בעצמך )

-מיטה. אפשר לסדר שמיטת ההורים תהיה בטיחותית לתינוק, יהיה לו הכי נוח וגם את לא תצטרכי לטרוח ולקום אליו כל פעם.

-שידה. לבגדים אפשר ארון רגיל, ולחתל הכי נוח וכיף בישיבה כשהתינוק מונח על הברכיים. עשיתי כך בשבועות הראשונים בגלל ההנחיה להימנע כמה שאפשר מפעולות בעמידה בתקופת משכב הלידה, ואחרי שעברה התקופה לא מצאתי שום סיבה לשנות

-לגבי מצעים אני רק רוצה להגיד שמגן ראש לא מומלץ, מעלה סיכון למות עריסה ל"ע. אה, ושאם מחליטים על שינה עם ההורים, גם הסדינים נחסכים...

-צעצועים. יש לך בבית קערות פלסטיק? כף עץ? כריכה קשה שפעם היה בה ספר אבל הוא התפרק? מטפחות? סלוטייפ? אז יש לך צעצועים התפתחותיים נהדרים. את מסודרת.

אמבטיה- רק כשעברנו לדירה עם חדר אמבטיה פצפון שאי אפשר להכניס בו אמבטיה ומעמד, גילינו שאמבטיה בגיגית כביסה בכריעה על הרצפה זה דווקא ממש נוח וכיף (וטוב לשרירי רצפת האגן...). יש עוד המון דרכים יצירתיות לקלח תינוק, מה הסבתות שלנו היו עושות? אפשר לשים בדפני ולשפוך מים נעימים מקערה, אפשר לעשות אמבטיה ביחד... לא שאמבטיה ייעודית עם מעמד זה לא טוב, רק שזה לא בסיסי.

 

 

אני ממש בעד לחסוך על ציוד, ולחסוך את הכסף לדברים באמת חשובים, למשל - יועצת הנקה, אם צריך (צדקה מי שכתבה מעליי, לפעמים באמת הנקה עולה הרבה כסף, זו השקעה חשובה לטווח ארוך וכדאי להיערך אליה, ואם בסופו של דבר הכול ילך לך חלק ולא יהיו הוצאות גדולות - הרווח כולו שלך). למשל - עזרה בתשלום בבית אחרי הלידה, כדי שתוכלי להיות הרבה עם התינוק. אלו דברים שבאמת יהיו חשובים לתינוק, בניגוד לעוד כמה צעצועים מסין...

 

סליחה עם יצא לי מטיפני. הכול מהלב.

ציוד לתינוקיהושבעט5

אז ככה לגדולה (23) יצא שקבלנו הכל יד שניה,

אחא כך קנינו  דברים לשאר אבל גם שמחנו לקבל .

לתינוק לא משנה אם קנו לו את הציוד ואיפה.

אפשר לדייק אותך בדבר אחד?יהודיה מא"י

בשביל לתפור מנשא סיני, צריך לדעת לתפור

בשביל לתפור מנשא ערסל (טבעות)  צריך לדעת לתפור.

בשביל מנשא בד ארוך לא צריך לדעת לתפור, צריך פשוט רצועת בד ארוכה...

 

חוץ מזה אני יכולה להצטרף אלייך. הייתי אומרת שהדבר היחיד שהכרחי, זה סל קל. בלי זה לא יתנו לך להוציא את התינוק מבית חולים... (או כך לפחות אומרים. אני לא בטוחה שזה נכון). ואם אין אוטו, אז גם זה אפשר לקחת בהשאלה

 

נשמה יקרה,תודה! הבנתי את הגישהזהר הרקיע
ומסכימה שאין צורך לרוץ לקנות את כל הקטלוג של שילב

מה שכן,רוב הדברים שהצעת בעיני הם הכרחיים.

עגלה זה מבחינתי הדבר הכי חשוב כמעט.. גם לבחוץ וגם לבית.
איפה אשים אותו כשנרדם ביום? בבית שלנו אין סכוי שאשמע אותו מהמיטה אם אני בסלון/מטבח..
וגם כשהוא ער- לסחוב אותו כל הזמן?
גם ככה כואב לי הגב ..
וגם
לא רוצה שיתרגל רק על
הידיים.
אז מתכונת שהעגלה תשמש גם כמו
עריסה.

מיטה- אני
לא בעד שינה עם ההורים.(מהרבה סיבות)

אמבטיה עם מעמד-
אני אחרי שבר בברך שאחת ההשלכות שלו זה שאיני יכולה להתכופף עם הברכיים:-S אז מעמד זה חובה מבחינתי..
גם ככה אני מפחדת איך אתכופף בסוף ההריון..:-o

שידה-לא נקנה. נקנה ארונית זולה.

צעצועים- מניחה שבהתחלה לא נקנה.אולי רק מובייל או משהו כזה שיהיה לו במה לבהות

מצעים- נקנה פשוטים וזולים.

בקיצר, נשתדל לחסוך במה שאפשר..
וההגדרה של מותרות- זה משתנה מאחת לשניה.

על מתנות איני בונה. לא חושבת שנקבל.
ההורים שלי אולי יעזרו בחלק מהקניה.
חוץ מזה קשה לי להאמין..

מסכימה לגמרי, ההגדרה של מותרות משתנה לפי הצרכיםבהתהוות

כל הכבוד שאת נערכת מראש ובודקת את הדברים לעומק, ושתהיה המון שמחה ונחת בגידול!

תראו איזה מתנות תקבלוהביצה שהתחפשה
בסד

צעצועים, בגדים, מקבלים כמתנות. אם שואלים אותך על מתנה תגידי באמת מה את צריכה בלי להתבייש כדוגמת מנשא, תיק לעגלה., מצעים וכו. חוסך הרבה ופרקטי. בשעה טובה
תודה! אבל אנו לא צפויים לקבל מתנותזהר הרקיע
זה לא הנורמות החברתיות שמצויות פה.
מעולם לא קניתי מתנה לחברה שילדה.
לא מקמצנות.פשוט אין אמצעים.

וממשפחה-
רק ההורים שלי יוכלו לעזור קצת בקניה.
להורים של בעלי ולאחים ומשפחה מורחבת- ב'ה אין מאיפה לתת. אז לא מצפה ליותר ממתנה או שתיים.
כשיש ברית אז יותר מביאים.אבל אם אין..
ב'ה שמחה בחלקי
קנינו בחנות בכפר סבא(בייבי אאוטלט).אנונימי (פותח)

וחוץ ממיטת תינוק שקיבלנו יצא לנו 1700...

הרשימה שלי:באה לעזוראחרונה

1. עגלה- קנינו יד 2 650 

2.מנשא - בד ביד 2 עולה 30 ש"ח. וקניתי פעם מנשא רגיל שהתינוק יושב עליו ב 60( מעניין איפה עכשיו....)

3.סל קל - לא מתחבר לעגלה ב 250. ובלידות הקודמות לקחנו ממשפחה.

4.מיטה- אני חושבת ש 700 איפה שהוא ברמלה עבר כבר 4 ילדים.

5. שידה- 500 גם ברמלה, לא יודעת עם זה הכרחי כי אני לא באמת מחתלת שם אלא זה רק לארון בגדים וחיתולים...

6. מצעים- סדין ב 17 ש"ח בבאזר שטראוס, לא צריך מגן ראש, ושמיכה גם כן בבאזר שטראוס 90 ש"ח

7. ביגוד- הרוב מעבירים ממשפחה ושכנים, אבל תמיד יש מבצעים..

8. צעצועים זה עסק יקר- בהצלחה.. יש חנויות של יד 2 שמוכרות צעצועים במצב טוב. 

9.  אמבטיה- אנחנו לקחנו בילד ה1 מגיסתי אמבטיה. ילד 2 קנינו כי היא הייתה צריכה אותה, ילד 3 משום מה האמבטיה נעלמה לנו אז קנינו סל כביסה רחב כזה ושם אנחנו מקלים עם דפני שעולה 20 ש"ח.

 

אז בממוצע אפשר לסגור את זה ב 2600 ש"ח.

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

לדעתי הציפייה שלך לא ריאליתאמאשוני

ולכן את מתוסכלת.

גידול ילדים זה מאתגר, לא הכל מתנהל לפי התוכניות.

היא ישנה במעון צהריים זה משבש אותה ואת כל סדר היום,

ככל שתילחמי בזה זה רק עלול ליצור בעיות התנהגות בהמשך.

מבינה מאוד את התסכול, אבל הגישה של לפתור את זה בכל מחיר, לדעתי שגויה.

היו לי מצבים של ילדים שהיו מטפסים על מתקנים ב11 בלילה בגלל שנצ.

זה סיוט שהוא לתקופה והוא חולף אחרי שהיא תתרגל לסדר יום ללא שנצ.


אם עובד לך הסידור של לישון בסלון ב21:00 ואפילו 22:00, לגמרי הייתי זורמת עם זה, לא נשאר לך עוד הרבה.

את תראי שאחרי זה יהיה לך פי אלף יותר קל להרגיל אותה לישון בחדר.

תתכנני את סדר היום שלך סביב האילוץ הזה.

זה עדיין יהיה מאתגר אבל לפחות תגלי שאת מקבלת את עצמך בחזרה.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלהאחרונה
אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבשאחרונה

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופהאחרונה
בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקהאחרונה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמוןאחרונה

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

שאלה בקשר לעזיבה ממשרד החינוך ללא חל"תשאלהחלת

הי אשמח לדעת האם מישהי ביררה לגבי עזיבה של משרד החינוך במצב שכבר לא רלוונטי לבקש חלת מבחינת התאריך (ולא יאשרו לי, אין לי סיבה אןבייקטיבית שתצדיק אישור חריג)

מה נשמר ומה מפסידים?

הקביעות מתבטלת נכון?

השעות השתלמות הרבות שצברתי?

הוותק בשנים?

הדרגות?

אני חושבת כן לחזור בהמשך ולכן מנסה להבין את המשמעות.

אני לא מורה, מקצוע פר"א ולכן הקביעות והשמירה על אחוז המשרה, עצמה פחות קריטית לי. כי לרוב חסר. שאר הדברים כן משמעותיים.


(אני ניק קבוע בפורומים אחרים, רווקה כרגע אבל שואלת פה כי זה פורום עם רוב נשי, אעקוב מהניק הרגיל שלי.)

רק את הקביעות מפסידיםיראת גאולה
ותק, דרגה, ושעות השתלמות לא נמחקים. בדיוק כמו שהתואר לא נמחק...
תודה רבה! והכל נשמר במערכת?שאלהחלת

או שצריך להגיש את כל המסמכים מחדש?

(זוכרת שלקח זמן בהתחלה)

שאלה נוספת מעבר ממתיא במשרד החינוך לאופק למוכש"רשאלהחלת

ובחזרה-

יש לי אפשרות לעבוד שליש משרה באופק חדש במוכש"ר תחת עמותה מסוימת, האם שם במידה וחוזרים למשרד החינוך אז הכל אותו דבר? מתייחסים לוותק ולהשתלמויות שנצברו במוכש"ר?

והאם עבודה במוכשר תשמור לי על הקביעןת שנצברה במתיא במשרד החינוך או שזה לא קשור? 

ותק והשתלמויות כןקדם
קביעות לא
ותק נצבר. קביעות לאיראת גאולה
השתלמויות אני לא יודעת, לא מכירה.
תודה זה פרט חשוב.. גם אם העמותה באופק חדש נכןן?שאלהחלת

אז לכאורה פחות שווה לעבור ממשרד החינוך לעמותה?

(בעמותה מבחינת מיקום אולי כן אצליח לשלב שליש משרה שנה הבאה, מה שאין לי סיכוי במתיא בה יש לי קביעות)

אופק חדש זה תנאי השכר מול העמותהיראת גאולה

זה לא קשור לנתונים שלך מול משרד החינוך.

תמיד משרד החינוך יותר שווה מעמותות. בעמותות, המקסימום זה השוואת תנאים למול מה שמגיע לך ממשרד החינוך.

אא"כ הם ממש צריכים אותך, אז אולי תצליחי להגיע לתנאי העסקה טובים יותר, אבל זה לא מה שקורה בשטח.

אבל הרבה אנשים עובדים בעמותה או עוברים ממשרד החינוך לעמותה, כי יש תנאים ספציפיים של נוחות, כמו מרחק למשל.

אני הבנתי שגם ימי המחלה לא נשמרים, לא בטוחהאור עולה בבוקר

זו תשובה שקיבלתי מהAi...גם אני באותה התלבטות בדיוק , ולא ככ מוצאת עם מי להתייעץ אז שאלתי אותו😅

בעקרון הבנתי מפנסיונרית של משרד החינוך שבפרישה קיבלה סכום כסף גבוה על ימי מחלה שלע השתמשה בהם. אז כנראה שזה נמחק אם מתפטרים. חוץ מהקביעות . שוב, לא בטוחה

שיהיה בהצלחה והחלטות טובות

תודה רבה. על זה לא חשבתישאלהחלת
האמת שאני עובדת בהיקף משרה חלקי אז מעניין על כמה כסף זה לוותר בעצם..
לא בטוחה שמימדברה כעדן.
שבתוכניות החדשות, ממירים לה ימי מחלה לכסף בפרישה.... סתם מישהי שעכשיו פורשת אצלינו ומתלוננת על זה
מעניין. תודה!שאלהחלת
גם ממירים בכסף משהו כמו על 8 ימי מחלה.בת מלך =)אחרונה
את מקבלת החזר של כספי של יום אחד.

ויש גם עוד תנאי, אני חושבת שאת צריכה להשתמש בפחות מחצי/שליש מהזכאות שלךבכל השנים.


בקיצור, עדיף כבר להשתמש בזה ביום יום ולא לצבור..

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבתאחרונה

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

אולי יעניין אותך