תגידו רבי נחמן או רבי ישראל לא מדברים אולי על :matan2
שירות בצה"ל,,,?
רבי נחמן בטוח לא דיבר על הענין הזהד.לוי

היות והוא לא חי בתקופה הזאת....

 

גם אני בהתחלה רציתי להגיד את זה..........mama

אבל אחרי שחשבתי קצת(...)

הגעתי למסקנה שיכול להיות שהוא דיבר על דברים שמהם אפשר להבין מה הוא חושב על צה"ל.

כמו למשל- שרבנו אולי דיבר על אפשרות של צבא ליהודים (פעם היו כוחות הגנה ליהודים. גם בגולה).

אם כל מה שקורה היום,ד.לוי
אני ממש לא ממליץ להתגייס בצבא של יהודים כדי ללחום נגד אחינו היהודים כמו שלצערינו קורה היום (גוש קטיף, בית השלום ועוד...)
חבובmama

matan2 שאל אם ידוע על משו שרבנו אמר.(ולא מה דעתנו)

 

חוץ מזה,אוסנת

זאת תנהגות ילדותית. כמו שתאמר - "אמא כעסה עלי, אז אני יותר לא אוהב אותה". נכון, הממשלה לא בסדר. זאת לא סיבה שלא להתגייס לצבא יהודי ולהגן על יהודים.

אנחנו סתם כפויי טובה. לפני 100 שנה, החרדים הכי גדולים רצו צבא יהודי. פתאום זה לא לרוחם, כי זה לא בדיוק כמו שהם תכננו. מה זה? תוכנית כבקשתך? כספומט?

ה' נתן לנו מדינה, נתן לנו צבא שמגן עלינו (פעם שמעתי שני חיילים משוחחים לתומם, על המעצר תחת אש שהם מבצעים 3 פעמים בשבוע. נכון שזה לא מושלם, אבל בכ"ז!) - ואנחנו דוחים את הצבא ואומרים - הי, ריבונו של עולם, תיכננתי שכולם יהיו דתיים, ושהמדינה תהיה מושלמת. לא נתת, אז אני מתכחש למדינה ולצבא. מצטער, אבל לא מתאים לי.

<לפעמים לאבא מותר לומר לא.>

אתן צודקותד.לוי

ל MAMA, את צודקת שMATAN שאל מה דעת רבינו או רבי ישראל ולא מה דעתי אבל היות וזה פורום (זה אומר שכל אחד יכול להביע את דעתו) לכן רציתי להביע את דעתי בנושא הזה ובמקום לפתוח עוד נושא, רשמתי כאן. (אם שמת לב, כתבתי את ההודעה הזאת כהודעה נוספת להודעה הקודמת והדגשתי שזה דעתי ולא דוקא דעת רבינו כדי חס וחלילה לא להטעות)

ולאוסנת, אני חס וחלילה לא כפוי טובה ואני ממש מודה, מרחם ומתפלל על כל החיילים של עם ישראל, הם ממש לא אשמים וההפך הם מתגייסים במטרה טובה ואת הזכות הזה, אני לא יכול להוציא להם.  אבל אני אישית לא חושב שלהתגייס כדי להוציא יהודים מהבית שלהם ע"מ לפנות מקום לשונאים שלנו, זה דרך להאבק ולשמור על ארץ ישראל. כל אחד ומה שהוא חושב...

שבוע טוב

אתה צודק, רק שאתה רואה מציאות חלקית.אוסנת

נכון שיש כמה חיילים שנאלצים לפנות, וזה אכן לא יעודם. בשביל זה לא צריך להתגייס.

העניין הוא, שרוב רובם של החיילים, שומרים עליך, מסכנים את חייהם למענך, ומבזבזים 3 שנים מחייהם.

לא שומעים בחדשות, לא רואים בטלוויזיה - אבל כל יום מאות חיילים צריכים לומר "הגומל".

עשרות ישובים ביש"ע צריכים להודות לחיילים ששומרים עליהם, ולמחנות הצבאיים שממוקמים לידם.

אבל אנחנו כפויי טובה. לא שמים לב לזה. מעדיפים להסתכל על הצד השלילי שבצבא (שזה בסה"כ כולל מעט מג"בניקים, יס"מ - שזה משטרה, וזהו...).

שוב, אני חלילה לא כפוי טובהד.לוי

ואני יודע שגם החיילים (חלק גדול) שפינו את גוש קטיף וכו' בכו על זה ולא רצו. הבעיה שזה היום המציאות, שחייבים להשמע להוראות שהם לא על פי התורה (כמו שוב לגרש יהודים).

יש עוד משהוא שצריך לזכור ולא לשכוח, שאסור לנו לחשוב לרגע ש"כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", אסור לחשוב שבגלל שיש לנו היום צבא אז אנחנו ננצח ואנחנו כבר לא צריכים לסמוך על ה'.

 איך לפני אלפי שנים בזמן כיבוש ארץ ישראל בחרו את החיילים? בחרו רק מי שהיה ירא ה' באמת ולצערינו זה לא כמו היום"...היום, אני יודע לצערי שמי שרוצה להתחזק, יהיה לו קשה בצבא, יש שם הרבה מכשולים... לכן כשרואים את המצב של היום בצבא, דווקא במציאות לא חלקית, אני לא יודע אם יהודי שרוצה להתחזק, זה רצון ה' שהתגייס בלי חלילה להיות כפוי טובה נגד החיילים שמוסרים את נפשם על ארץ ישראל (או יותר נכון, שרוצים למסור את נפשם).... 

 

ללא ממש לא נראלי!!יקירה
מובא בשם סבא שאמר לחברים לא להתגייס. אבל..פונפוןאחרונה

כמובן שכל אחד צריך לתת את החלק שלו למען החברה. ולכן כשסבא דיבר עם החברים אין כוונתו שהוא נגד הצבא חלילה, ההפך הוא בעד הצבא ואפילו בעד המדינה.

אבל לחברים הוא אמר שלא להתגייס שהרי הם תחת חסותו נמצאים בקומנדו הכי מובחר שיש בעולם. צבא הפצת רבנו הקדוש. שזה לא פחות קשה ועם הרבה מסירות נפש וכו' ובהפצה הזו יש בה תועלת מרובה לאין ערוך עבור שמירת העם בארצנו.

קישור לצו גיוס

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך