בס"ד
לאחרונה החלטתי להתקרב קצת אל השמחה של רבי נחמן, אני אשמח אם מישהו יוכל להסביר בערך מהו הבסיס לתורת רבנו?? מהו המשפט שצריך לעמוד לאדם מול העיני'עם כל היום?? ובבקשה לכתוב קצר כי אין לי כוח לקרוא דברים ארוכים!!.
ממש תודה.
בס"ד
לאחרונה החלטתי להתקרב קצת אל השמחה של רבי נחמן, אני אשמח אם מישהו יוכל להסביר בערך מהו הבסיס לתורת רבנו?? מהו המשפט שצריך לעמוד לאדם מול העיני'עם כל היום?? ובבקשה לכתוב קצר כי אין לי כוח לקרוא דברים ארוכים!!.
ממש תודה.
אבל אני לא חושב שאפשר להכיר את הבסיס של התורה של רבינו על רגל אחת. פשוט כל מילה של רבינו זה תורה שלמה.
רבינו מעביר לכל אחד ואחד את מה שהוא צריך כדי ממש להחיות אותו (בלי להגזים), ברגע שרק תתחיל, אתה פשוט לא תבין איך יכלת לחיות עד היום בלי רבינו.
אשריך אחי על ההחלטה הנכונה, תהיה חזק כי בטוח שיהיה מניעות לפני להגיע לרבינו הקדוש וכמו שרבינו הקדוש בעצמו אומר:"להתקרב אלי, זה קשה מאוד" (משהוא כזה) אבל זה כ"כ שווה!!!!!!!!!!
בס"ד
תודה רבה לכולם!!!!. אבל רק שאלה-> איך אפשר לשמוח ת-מ-י-ד?? 24 שעות בלי לחשוב על הצרות שלנו?? קשה לחשוב שהכל מאיתו יתברך!!!
תמצית התורה:
שצריך תמיד להסתכל בנקודות הטובות של האחרים ושל עצמו. רק עליהם להסתכל. להתעלם לגמרי ממה שלא טוב.
על ידי זה זוכים לשמחה.
רק שעה אחת ביום להיות בלב נשבר על הדברים הלא טובים.
כל היום להיות שמח בטוב ואם עולה מחשבה לא טובה (נזכרים איזה מעשה לא טוב) אז להגיד לעצמו שעכשיו זה לא מענין אותי, ובשעה הקבועה של הלב נשבר אני אחשוב על זה, ובנתיים אני רוצה כל היום להיות רק בשמחה. ולהסתכל רק על הטוב.
בע"ה יתברך!!.
ים הלא טובים."??
שבאותה שעה (לאו דווקא 60 דקות) אנחנו מתרכזים בכל מה שמציק לנו, ובשאר היום כשהדברים הללו עולים למחשבה אז אומרים "לא אכפת לי" וממשיכים לשמוח כאילו הכל בסדר...
אז באותה שעה הלב נשבר מחמת הדברים המציקים אבל מיד לאחר מיכן יש שמחה עצומה בלב והיא מקרינה גם לשאר היום על כך ששברנו את הלב על הדברים המציקים וכביכול יצאנו ידי חובת החשבון נפש והתשובה, ואנו משוחררים רק לשמוח.
באמת בכל רגע יש מצוה לעשות תשובה, אבל התשובה שלנו במשך היום היא השמחה.
כשאדם שמח למרות שיש לו כאלו גרעונות וחובות כלפי שמיא, והוא שמח למרות שיש צרות נוראות בכל העולם, זו התשובה הכי גדולה!
כי עניין התשובה זה המלכת השם! להמליך אותו בכל הענינים. להשלים עם כל מה שקורה איתי בידיעה שהוא שולט במצב שלי ויכול לעזור לי ולכן אני שמח בכל ועל כל מצב!!! את שלי אני עשיתי בשעה של חשבון נפש ולב נשבר ושאר היום אני נותן לו לשלוט במצב.
יצר הרע אין תפקידו אלא לבלבל אותנו ועל ידי הדרכה זו אנחנו לא מתבלבלים כלל.
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!