הסוף לאי הסדר במתחם ציונו של רבינו נחמן מברסלב? בהוראת גדולי ישראל יוצב פיקוח באומן ובקברי צדיקים נוספים באוקראינה במטרה למנוע מנוער נושר ואנשים מפוקפקים להתאסף במקום...
לכתבה המלאה > http://bit.ly/1gD0uHr
הסוף לאי הסדר במתחם ציונו של רבינו נחמן מברסלב? בהוראת גדולי ישראל יוצב פיקוח באומן ובקברי צדיקים נוספים באוקראינה במטרה למנוע מנוער נושר ואנשים מפוקפקים להתאסף במקום...
שיחעיפו את כל אלו שבאים לישון דווקא בציון ותופסים את כל מקומות הישיבה.
אבל שום דבר לא יצא מזה, אני מכיר את "הוועד" והם לא מסוגלים לעשות כלום, חוץ מלהוציא הודעות.
מי אנחנו שנעיף אנשים שבאים לרבנו?
איך מישהו אמר, מישהו צריך לברוח מהארץ,לאן יברח?לרבנו!
כשאני קם חצות ומגיע לציון להגיד תיקון הכללי ורוצה לשבת קצת ללמוד , אין לי מקום ישיבה
וזה לא בגלל שמלא שם בכאלו צדיקים שלומדים בדבקות כל הלילה.
יש אולי עשרה שלומדים.
רק שכל הטמבלים, הקבצנים והשלוכים, שכל היום מסתובבים שם ברחוב ומרכלים ומעשנים, מגיעים בלילה לציון ונרדמים שם על הכסאות ועוד מעזים ברב חוצפתם , לתפוס מקומות ישיבה עם החבילות והסמרטוטים שלהם.
שישארו בארץ באמת, אין כבר "תג מחיר" שיפיג להם את השעמום?
קשה לי להאמין שרבנו היה מתייחס אליהם ככה.
זה קצת אגויסטיות מה שאמרת.
בית הכנסת בציון, לא נועד לשינה.
הוא נועד ללימוד ולתפילה.
זה גם כתוב שם, אבל האנשים, לא אכפת להם, הם לא מתחשבים במי שבאמת בא להתפלל וללמוד.
הם משתלטים על המושבים, כי אף אחד לא מפריע להם, לעשות מה שבראש שלהם.
והם לא צריכים לישון שם, זה הכל.
אלעדמעולם לא פגשתי ברסלב שהוא כל כך לא ברסלב!
זה מדהים ומרגש בעיניי, לראות ליטאי שאיכשהו במקרה (לאלוקים פתרונים) נתפס לברסלב ומנסה להדמות לחסידים של רבינו. לא אותה שפה, לא אותה הסתכלות, לא אותם מאוויים- כאילו אתה מנסה להמציא חסידות חדשה.
זה מרתק
.
ומפחדים להגיד.
וזה מזכיר בדיחה
-למה הרב ברלנד ברח למרוקו?
- אחרי ה"עדה" ואחרי אומן, הוא חיפש את המקום אליו הליטאים בטוח לא יגיעו.
וגם שמענו את הטענה הזאת שלך לא פעם,
אבל תצטרך להוכיח אותה, כי לפי מה שכולנו רואים כולם הולכים בתלם המוכר והידוע של ברסלב (אחרי כל הפיצולים והתת-חצרות), ואתה זה שקורא תיגר.
לא הצגתי ולא התיימרתי להציג סטטיסטיקה תקפה.
עם כל זה, נראה לי שאתה מעודך לא ניתקלת בברסלבים אמיתיים, כמו הברסלבים של בני ברק , או התלמידים של הרב שכטר , או המתפללים של בית כנסת אנשי מוהר"ן.
כאלו אנשים אני מכיר והם מתלוננים לעיתים קרובות על אותם דברים שאני מציין.
זה דבר נפוץ.
אם אתה מדבר רק עם אנשי "נחלי נצח" או "חוט של חסד" או עם הנה נחים המצויים, סביר להניח, שלא תהיה עד להתבטאויות כאלו, אבל רק שתדע, האנשים ההם, לא נחשבים ל"ברסלברס". קוראים להם "מתחזקים" או "מתקרבים" ולא "חסידים".
אבל כל אחד, גם האדם השפל ביותר, צריך לכבד את המקום ולדעת איפה הוא נמצא
חסידי ברסלב בכל הדורות נזהרו מלישון בשטח הציון, והיו רבים שאפילו לא ישבו שם על כסא
אנשים שבאים לציון וישנים שם (אני לא מדבר על כאלה שלמדו שם כמה שעות ותוך כדי זה נרדמו) או כאלה שבאים לשם ומעשנים שם או מריצים שם דחקות, מחללים את הקודש.
(עוד דבר שמטריף אותי, שאני רואה אנשים בציון באמצע תיקון הכללי רואים את הרב ברלנד או הרב ארוש נכנסים לציון, הם מפסיקים באמצע התיקון הכללי והולכים לבקש ברכה. אתה אצל רבנו ואתה הולך לבקש ברכה מתלמיד של תלמיד של תלמיד של תלמיד של תלמיד????)
אתה מצפה מאנשים לישון בחוץ בחנוכה נגיד?זה הזוי! זה ממש אכזריות אפילו.
אילו לא היה להם כסף לכרטיס טיסה, לדוגמא, הם לא היו מגיעים עד אומן כדי לסתום את הציון הקדוש בסמרטוטים שלהם.
בשביל הכמות שגונבים שם למיטה אין להם כסף
לא אכפת להם, שהם זיהום סביבתי
אבל כשאתה קורא ליהודי "זיהום סביבתי"
לא שהוא מזהם את הסביבה שזה אולי אמת (וגם אז אני לא יודע אם מותר ונכון להגיד אותה)
אלא שהוא עצמו "זיהום סביבתי"
זה קו אדום.
חשפת את פרצופך האמיתי במשפט הזה.
מיחסים חשיבות מופרזת לדיבורים וממעיטים בחשיבותם של מעשים.
האמת הפוכה.
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!