אומן: ועדה תפקח על הסדר במתחם הציון הקדושאנונימי (פותח)

הסוף לאי הסדר במתחם ציונו של רבינו נחמן מברסלב? בהוראת גדולי ישראל יוצב פיקוח באומן ובקברי צדיקים נוספים באוקראינה במטרה למנוע מנוער נושר ואנשים מפוקפקים להתאסף במקום...


לכתבה המלאה > http://bit.ly/1gD0uHr
אני דווקא אשמח מאודשפיפול

שיחעיפו את כל אלו שבאים לישון דווקא בציון ותופסים את כל מקומות הישיבה.

אבל שום דבר לא יצא מזה, אני מכיר את "הוועד" והם לא מסוגלים לעשות כלום, חוץ מלהוציא הודעות.

אני דווקא לא.די"מ

מי אנחנו שנעיף אנשים שבאים לרבנו?

איך מישהו אמר, מישהו צריך לברוח מהארץ,לאן יברח?לרבנו!

אולי לא אתה סובל מאותה בעיה שלישפיפול

כשאני קם חצות ומגיע לציון להגיד תיקון הכללי ורוצה לשבת קצת ללמוד , אין לי מקום ישיבה

וזה לא בגלל שמלא שם בכאלו צדיקים שלומדים בדבקות כל הלילה.

יש אולי עשרה שלומדים.

רק שכל הטמבלים, הקבצנים והשלוכים, שכל היום מסתובבים שם ברחוב ומרכלים ומעשנים, מגיעים בלילה לציון ונרדמים שם על הכסאות ועוד מעזים ברב חוצפתם , לתפוס מקומות ישיבה עם החבילות והסמרטוטים שלהם.

 

שישארו בארץ באמת, אין כבר "תג מחיר" שיפיג להם את השעמום?

אולי זה חלק מהבעייה שלך שכך אתה מתייחס ליהודים.די"מ

קשה לי להאמין שרבנו היה מתייחס אליהם ככה.

 

זה קצת אגויסטיות מה שאמרת.

ההתנהגות שלהם מגעילה ואוגואיסטיתשפיפול

בית הכנסת בציון, לא נועד לשינה.

הוא נועד ללימוד ולתפילה.

זה גם כתוב שם, אבל האנשים, לא אכפת להם, הם לא מתחשבים במי שבאמת בא להתפלל וללמוד.

הם משתלטים על המושבים, כי אף אחד לא מפריע להם, לעשות מה שבראש שלהם.

 

והם לא צריכים לישון שם, זה הכל.

וואי שפיפול אלעד

מעולם לא פגשתי ברסלב שהוא כל כך לא ברסלב!

זה מדהים ומרגש בעיניי, לראות ליטאי שאיכשהו במקרה (לאלוקים פתרונים) נתפס לברסלב ומנסה להדמות לחסידים של רבינו. לא אותה שפה, לא אותה הסתכלות, לא אותם מאוויים- כאילו אתה מנסה להמציא חסידות חדשה.

זה מרתק .

אני אומר את מה שרבים מאוד חושביםשפיפול

ומפחדים להגיד.

 

וזה מזכיר בדיחה 

 

-למה הרב ברלנד ברח למרוקו?

- אחרי ה"עדה" ואחרי אומן, הוא חיפש את המקום אליו הליטאים בטוח לא יגיעו.

יתכן ואתה צודקאלעד

וגם שמענו את הטענה הזאת שלך לא פעם,

אבל תצטרך להוכיח אותה, כי לפי מה שכולנו רואים כולם הולכים בתלם המוכר והידוע של ברסלב (אחרי כל הפיצולים והתת-חצרות), ואתה זה שקורא תיגר.

אני נתתי ביטוי להרגשה שלישפיפול

לא הצגתי ולא התיימרתי להציג סטטיסטיקה תקפה.

 

עם כל זה, נראה לי שאתה מעודך לא ניתקלת בברסלבים אמיתיים, כמו הברסלבים של בני ברק , או התלמידים של הרב שכטר , או המתפללים של בית כנסת אנשי מוהר"ן.

 

כאלו אנשים אני מכיר והם מתלוננים לעיתים קרובות על אותם דברים שאני מציין.

זה  דבר נפוץ.

 

אם אתה מדבר רק עם אנשי "נחלי נצח" או "חוט של חסד" או עם הנה נחים המצויים, סביר להניח, שלא תהיה עד להתבטאויות כאלו, אבל רק שתדע, האנשים ההם, לא נחשבים ל"ברסלברס". קוראים להם "מתחזקים" או "מתקרבים" ולא "חסידים".

אצל רבנו יש מקום גם לאדם השפל ביותרגבעוני מצוי

אבל כל אחד, גם האדם השפל ביותר, צריך לכבד את המקום ולדעת איפה הוא נמצא

חסידי ברסלב בכל הדורות נזהרו מלישון בשטח הציון, והיו רבים שאפילו לא ישבו שם על כסא

אנשים שבאים לציון וישנים שם (אני לא מדבר על כאלה שלמדו שם כמה שעות ותוך כדי זה נרדמו) או כאלה שבאים לשם ומעשנים שם או מריצים שם דחקות, מחללים את הקודש.

 

(עוד דבר שמטריף אותי, שאני רואה אנשים בציון באמצע תיקון הכללי רואים את הרב ברלנד או הרב ארוש נכנסים לציון, הם מפסיקים באמצע התיקון הכללי והולכים לבקש ברכה. אתה אצל רבנו ואתה הולך לבקש ברכה מתלמיד של תלמיד של תלמיד של תלמיד של תלמיד????)

ביג לייקאנונימי (פותח)
מה לעשות,יש אנשים שאין להם כסף.די"מ

אתה מצפה מאנשים לישון בחוץ בחנוכה נגיד?זה הזוי! זה ממש אכזריות אפילו.

מעניין שדווקא לזה אין כסףשפיפול

אילו לא היה להם כסף לכרטיס טיסה, לדוגמא, הם לא היו מגיעים עד אומן כדי לסתום את הציון הקדוש בסמרטוטים שלהם.

להגיע לרבנו הם הלוו או קבצו כסף.די"מ

בשביל הכמות שגונבים שם למיטה אין להם כסף

לי יש הסבר פשוט יותרשפיפול

לא אכפת להם, שהם זיהום סביבתי

אם אתה רוצה לקטרג על עם ישראל תהנה לך.די"מ
לדון לכף זכות? משהו? הנימה הזו ממש צורמת.בת 30
זה היה מכוון אליי?די"מ
לא. מכוון למי שכותב בנימה עוקצנית.בת 30
עד עכשיו היה לי ספק לגביךלשם שבו ואחלמה

אבל כשאתה קורא ליהודי "זיהום סביבתי"

לא שהוא מזהם את הסביבה שזה אולי אמת (וגם אז אני לא יודע אם מותר ונכון להגיד אותה)

אלא שהוא עצמו "זיהום סביבתי"

זה קו אדום.

חשפת את פרצופך האמיתי במשפט הזה. 

מדהים עד כמה אנשים טועים בדבר הזהשפיפולאחרונה

מיחסים חשיבות מופרזת לדיבורים וממעיטים בחשיבותם של מעשים.

האמת הפוכה.

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך