אני צריכה להכין שיעור לשיר כל הכבוד לאבא/ וידוי הגדול. לשני השירים איני מתחברת כ"כ... יש לכם רעיונות איך לעשות את השיעור אטרקטיבי ומעניין? אפילו פעילות אחת שתגרום לשיעור להיות מסקרן יותר.
תודה מראש.
וידוי הגדול/ אמנון שמוש
אִמִּי
הָיְתָה בָּאָה אֵלַי
בְּכָל קַיִץ
עֵינֶיהָ יְגֵעוֹת מִקְּרִיאָה
עֲבָרָהּ עָמוּס לְעַיְּפָהּ
מְסַפֶּרֶת הָיְתָה
וּמְסַפֶּרֶת
עַל מַה סִפְרָהּ וְעַל מַה לֹא
סִפְּרָה
קוֹלָהּ מִתְנַגֵּן
כְּעוּד
וְכַפּוֹת יָדֶיהָ מְבָאֲרוֹת
צְמִידֶיהָ מִצְטַלְצְלִים
זָהָב אֶל זָהָב
כְּאוֹתָן אִמְרוֹת כָּנָף
שֶׁבְּפִיהָ
שֶׁאֵין לַזְּמַן שְׁלִיטָה בָּן-
וַאֲנִי
כֻּלִּי
אֹזֶן סְתוּמָה
שָׁקוּעַ בִּלְהוֹצִיא
אֶת הַקִּבּוּץ מִן
הַבֹּץ
לְהָזִיז דְּבָרִים קָדִימָה
וּלְמִי
(נוּ - בֶּאֱמֶת)
יֵשׁ פְּנַאי
לְאִמָּא
מָסָךְ
בֵּין קוֹלוֹת תְּמוֹלֶיהָ
לְבֵין אֹזֶן הַכְּרוּיָה
לִשְאוֹן קְבוּצָה וּמִפְעָלֶיהָ הִיא מְסַפֶּרֶת
עַל בֵּן-צְרוּיָה
וְעַל סְגוּלוֹת הַקָּמֵעַ
וַאֲנִי
מֵנִיד רָאשִׁי
כְּשׁוֹמֵעַ
קַיִץ אֶחָד
לֹא
בָּאָה
וּבַחֹרֶף
נִפְטְרָה
מִן הָעוֹלָם
וּמִן הַצָּרוֹת
הַצְּרוּרוֹת בִּצְרוֹר הַחַיִּים
חָלַף אָבִיב
כָּלָה קַיִץ
וּבַסְּתָו
הִתְחִילָה יָדִי
מַעֲלָה עַל הַכְּתָב-
סִפּוּרִים
קָרָאתִי
וּמָצָאתִי
אֶת עוֹלָמָהּ
שֶׁל אִמָּא
תַּרְבּוּת- חַיִּים
שֶׁהָלְכָה
לְעוֹלָמָהּ
אֶפְשָׁר
אָזְנִי הָיְתָה סְתוּמָה
וְלִבִּי עֵר
וְאוּלַי
חִלְחֲלוּ הַדְּבָרִים
בַּדֶּרֶךְ אַחֵר
רָצִיתִי
לְהַשְׁמִיעַ סִפּוּרַי
בְּאָזְנָהּ
שֶׁל אִמָּא
בִּקַּשְׁתִּי
לִשְׁמֹעַ עוֹד וְעוֹד
מִמֶּנָּה
אַךְ אִמִּי
שֶׁהָיְתָה
כָּל קַיִץ
עִמִּי
(מֵעֵבֶר לְאוֹתוֹ הַחַיִץ)
הָיְתָה -
וְאֵינֶנָּה
כל הכבוד לאבא/פרץ בנאי
כל הכבוד לאבא
שלא חסך ספר
במחסור ורעב
לבוש בלואים בילדותי
ישבתי בשפת השורות
וכל השאר לא חשוב
כמו אבא אז וספר בין אצבעותיו
אמר :
פה טמון כל הסוכר שבעולם
השאלה היא לאיזו שכבת גיל השיעור מיועד?
האם את מתכוונת ללמד את שני השירים בשיעור אחד?(לענ"ד לא תספיקי)
אפשר לתת להם למרקר דברים שיעזרו לך להוביל את השיעור (תלוי במה את מתמקדת).
יש לך כאן מוטיב חוזר בשני השירים מנקודות מבט שונות - היחס לסיפורים.
ניגודים בולטים - רוצה לשמוע ומרגיש רווח ומודה על כך למול זה שלא רוצה לשמוע ומרגיש החמצה.
אם אדע מה בחרת ללמד בשיעור ומהו הנושא המרכזי, יהיה הרבה יותר קל לעזור לך למצוא פעילות מתאימה.
בכל אופן, אשמח לעזור באישי (נכנסת לפה לעיתים רחוקות)
גם אם לא בהצלחה לך.
האמת שני לא ככ הייתי בשיעורים 
אבל אני רק זוכרת שבשיר 'כל כבוד לאבא' [אגב, לטעמי הוא הרבה יותר יפה. אבל סתם כי בכל השיעורים על הווידוי הגדול לא הייתי אז אנלא מכירה אותו]
המורה כתבה בגדול על הלוח 'כל הכבוד לאבא', וכל את היתה צריכה להמשיך את זה לשיר עפ"י ראות עיניה.
זה היה מגניב. באמת שווה.
יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?
אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.
לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/