מישהו שיכול לעזור לצאת משאול תחתיות של הייאוש והעצבות ומה שהם גורמים?
אתם מוזמנים לנסות גם לחזק אבל אני כבר מיואש.......![]()
![]()
יש לו מייל
yuvaldayan@gmail.com
לא יודע עד כמה הוא משתמש בו
הייתי נזהרת מאבחונים כאלה.
הבנאדם צריך עזרה, והוא מחפש אותה. להגיד לו שזה בגלל שהוא בטלן בלי להכיר אותו בכלל זה די פזיז.
ספר המידות, איפשהו.
חוץ מזה, האבחנה הזו קולעת ברב המקרים.
אולי יש לו קושי או כאב שמונע ממנו להתקדם? ומה שהוא צריך זה אדם שיעזור לו להתמודד עם הכאב כדי להצליח בשאר הדברים. יכול להיות? יכול להיות עוד מליון דברים. זה שזה כתוב בספר המידות זה לא אומר ש"מלבישים" את זה על כל אדם באשר הוא בצורה אוטומטית.
אבל אדם מכיר את עצמו במידה כזו, שהוא יודע איפה הוא בעניין הזה.
זה אלמנטרי.
יכול להיות שבגלל זה, רבינו מצביע דווקא על התופעה הזו, כי קל להבחין בה.
כל אחד מקבל שמחה מדברים אחרים.
יש מי שנהנה מקומדיות, יש מי שאוהב מופעי קרקס ויש מי שמעדיף גלידה.
כדי לצאת מהיאוש,תעשה משהו שאתה אוהב ותודה לאלוהים על כך שנתן לך הזדמנות.
עוד עצה טובה , היא שכל פעם שאתה מרגיש עצבות, תצא מהבית ותעשה סיבוב של עשרים דקות. תשמור על העיקרון הזה גם בלילה וגם בגשם ותראה תוצאות מהירות.
מה שמלמדת אותנו תורת ברסלב, הוא שכסף שהושג במשא ומתן באמונה, מחדש את ניצוצות הנשמה של האדם, לכן כדאי לך לחפש הזדמנויות להרויח קצת כסף ביושר. אפילו אם תמכור למישהו דיסק בכמה שקלים, זה יכול לחדש אותך ולהוציא אותך מהעצבות.
בספר המידות כותב רבנו עוד הרבה דברים.
למשל,
שיחת חברים
לפי מה שנכתב בקריאה לעזרה הבן אדם במצוקה
ואין חבוש מוציא עצמו מבית האסורים
אתה מוזמן לפנות ללב הדברים, יש שם סדנת שקוף
והרבה תומכים (הם מפנים) שישמחו ויודעים לעזור
בהצלחה
אחרי שאנשים דיוחו על שרלטנות והתעללות?
הכתבה שהיתה במקור ראשון היתה השתלחות בלי פרופורציות.
אני מכירה מקרוב את הסדנה ואף שאני מבינה איך ולמה אנשים מסוימים נפגעו, הרי ששרלטנות והתעללות זה רחוק מאוד ממה שקורה שם.
הכתבה הזו היתה, כך, נראה איזה מסע נקמנות נגד שקוף, וממש לא כדאי ללמוד ממנה על מה שבאמת קורה שם.
יש עשרות ומאות אנשים שהסדנה הזו הצילה אותם ופתחה להם פתח לחיים חדשים. כפשוטו. מהכרות אישית של לא אחד ולא שניים, אלא יותר.
כל אחד יעשה את שיקולי לגבי הסדנה, אבל להכפיש אותה כמו שעשו בזמנו, ולהוציא לאנשיה שם רע זה ממש לשון הרע וגם ממש רחוק מהאמת.
וגם שמעתי כל-מיני תגובות מאנשים שהיו שם.
חלקם אמרו שצריך לברוח מהמקום הזה כמו מאש, וחלקם אמרו שזה דבר מדהים שמציל חיים.
יש שם אמת,זה בטוח, אבל היא מעורבבת גם עם הרבה..זבל..לוידעת איך לקרוא לזה.
אחרי שהייתי שם כמה פעמים (בהופעות ושיעורים,לא בסדנה) גיליתי כמה דברים לא נעימים. לא הייתי רוצה להיות חלק מזה. לא מתאים לדעתי. לפחות לא בבית ספרנו.
וזהו. אני אישית וויתרתי ב"ה על הסדנא הזאת למרות שמאוד תכננתי ללכת אליה..
לא במצב הנוכחי, לפחות.
אבל שרלטנות והתעללות- זה לא.
ולדעתי הבעיה שם היא לא שמעורבב שם זבל אלא בעיות אחרות. אבל זה באמת לא המקום לדון בזה.
היה היה איש שהיה חולה והלך לרופא והרופא נתן לו מוקסיפן, והוא הבריא.
אמר האיש "אני יכול להיות רופא בעצמי".
קנה מאתיים חבילות מוקסיפן ופרסם את עצמו בתור רופא.
באו אליו חולים ולכל חולה הוא נתן מוקסיפן.
היו כאלו שהבריאו,
היו כאלו שהחמיר מצבם
והיו כאלו שזה לא עשה להם כלום.
אותו הדבר בסדנת שקוף, הם לקחו תרגילים שהם עשו בכל מיני סדנאות בהודו ובסין ובאמריקה וכן הלאה ואין להם מושג מה המשמעות של התרגילים האלו, כי הם רחוקים מאוד מלהבין את התהליך, הם רק זוכרים את הטקסים.
לפעמים זה ממש עוזר
לפעמים זה ממש מזיק
לפעמים לא זה ולא זה

אפשר לחבר "מעשה ממוקסיפען"
שהיה איש אחד שנפל למשכב והלך לדאקטיר שיחלימהו מחולייו. ונתן לו הדאקטיר רפואות שקורין מוקסיפע"ן, ולקח האיש המוקסיפע"ן ונתרפא.
כעבור כמה ימים חשב בליבו שיהיה דאקטיר בעצמו, והלך וקנה 200 חבילות (פאקין) של המוקסיפע"ן והכריז שהוא דאקטיר....
אני צודק גם פה.
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!