בעיות משמעתסטודנטית
שלום, אני בתחילת דרכי בתחום ההוראה והחינוך בכלל ובתהליך גיבוש דמות שתשקף את האני מאמין שלי. בהתנסויותיי במסגרת שיעור פסיכולוגיה בכיתה יא שמתי לב לכך שהמורה תמיד נמצאת בשביל התלמיד ללא תנאים ... הדבר מתבטא בזמינות בוואטסאפ כל היום, שיעורים פרטניים מתי שהם רוצים, אין ענישה כלל, החומר מוכתב להם למחברת ומי שנכשל במבחן כי לא למד פשוט יעשה תיקון מבחן בבית והיא תעלה לו את הציון.. ובתמורה כל השיעור הם לא מקשיבים, לא משתפים פעולה ומפריעים לכל אורך השיעור גם בפטפטת וגם בהתעסקות אין סוף בפלאפונים. כמובן שהתלמידים לא נרתעים מהערה קטנה וממשיכים להפריע והם יודעים שלא משנה מה הם יעשו בסוף החומר יוגש להם על מגש של כסף וגם אם לא למדו המורה תדאג להשלים זאת על הזמן שלה .המורה נמנעת מעימותים על ידי הומור. האם גישה זו נכונה? האם זה לא נותן להם לגיטימציה להוריד מעצמם אחריות ולא להשקיע? נראה שהיא משיגה בכך את התוצאה ההפוכה ,למעשה אין למידה משמעותית ובטח לא למידה מעבר למסגרת הכיתה על ערכים כמו משמעת ואחריות אישית..ולא הייתי רוצה להיות מורה כזו אל נראה שקל ליפול לשם כשבסוף ההישגים מדברים. מהו הגבול בין גישה חברית תומכת ורגישה של המורה לבין הצבת הגבולות והטלת סנקציות ? במיוחד שהם כבר גדולים ואי אפשר להעניש אותם מפני שזה רק יגרום לאווירה לא נעימה בכיתה והתמרדות..איך אפשר לא ליפול למערבולת השעבוד לצרכי התלמיד וללמד אותו שהאחריות מוטלת עליו ? בעצם איך גורמים לו ללמוד מרצון בלי לשבת לו על הראש?
קודם כל, יפה שאת ערנית וחושבת, זה יעזור לך בהמשך..כאן בוניםאחרונה

לעצם העניין, הייתי משנה את הכותרת. לא מדובר כאן בבעיות משמעת אלא בחוסר מוטבציה ( 'הנעה') ללמידה.

זה נושא רחב מאד, ומציעה לך לקרוא עליו קצת ברשת.

בקצרה אומר שהשאלה שכל מורה טוב שואל את עצמו היא איך ליצור אוירה של שותפות בתהליך הלמידה,

כלומר, התלמידים פעילים בתהליך. המורה שם בתפקיד 'המנחה' אך לעיקר הלמידה- אחראים התלמידים.

מה יכול לעודד מוטבציה? בגדול, זה זה:

  • העצמת תחושת המסוגלות של התלמידים.
  • יצירת עניין והנאה בלמידה
  • מסגרת ברורה המאפשרת למידה

מהתיאור שלך נשמע שאכן, המורה לא רק שאינה מעודדת מוטיבציה למידה אלא הפוך.

לפעמים לומדים על דרך השלילה... שימי לב כיצד היא יוצרת מצב של חוסר מוטבציה ללמידה:

החומר מוכתב להם למחברת ומי שנכשל במבחן כי לא למד פשוט יעשה תיקון מבחן בבית והיא תעלה לו את הציון.. 

היא בעצם משדרת להם שהם לא מסוגלים להתמודד עם מטלות בית סיפריות פשוטות כמו לימוד למבחן או סיכום החומר...

הם לא מקשיבים, לא משתפים פעולה ומפריעים לכל אורך השיעור גם בפטפטת וגם בהתעסקות אין סוף בפלאפונים

האם השיעור מעניין? רלוונטי? עד כמה הוא מחובר לעולמם של בני 16? איך הוא מוגש?( בהתלהבות?)

מה הוא דורש מהם? (רק להקשיב ולענות על שאלות?) מה 'ייצא להם' מהידע הזה? עד כמה זה מאתגר ומסקרן?

כמובן שהתלמידים לא נרתעים מהערה קטנה וממשיכים להפריע 

כאן מגיע הקטע של 'המשמעת'. היא לא דורשת כבוד לעצם הלמידה, אז למה שהם יכבדו?

אולי מי שמקשיב נחשב 'חנון' ולא 'קול'? האוירה הזאת לא נוצרה ביום, והמורה אחראית לה!

את כותבת: נראה שקל ליפול לשם כשבסוף ההישגים מדברים

אבל אני חותמת לך שההישגים של התלמידים האלו יכלו להיות פי עשר יותר טובים

לו הייתה מתרחשת למידה אמיתית ונכונה!

 

התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך