ילד משקר וגונב, מה עושים?חיה וקיימת

שלום לכולם

(אומנם מדובר בתלמיד אבל אני חושבת שמשרשור פה תצא תועלת גדולה יותר מאשר בפורום מורים)

יש לי תלמיד חמוד וחכם בכיתה ב' שמגיע מרקע משפחתי מאוד קשה, (אני עובדת אתו בפרטי מטעם הת"ת)

הילד משקר המון המון בסתם דברים, הוא לא מרוויח כלום מהשקר, סתם נראה לו כיף לעבוד על כל העולם.

הבעיה היותר גדולה זה גנבות, אבל לא קטנות, הוא נכנס לחנות ולוקח מה שהוא רוצה ויוצא בלי לשלם

(במקרה החמור ביותר הילד לקח נעליים חדשות מחנות והביא לחבר מתנה!!!!)

הוא מטופל אצל היועצת בת"ת, ועובר טיפול רגשי, אבל בזמנים שאני איתו אני לא כ"כ יודעת איך להגיב לשקרים שלו, הוא יודע שאני יודעת שהוא משקר ולמרות זאת הוא לא דובר אמת, איך להגיב?

אם יש למישהו איזה עיצה בקשר לגנבות אשמח לשמוע.

חשוב לציין- האבא של הילד איננו, האמא אישה חלשה מאוד וכמעט לא מבינה עיברית.

תזכו למצוות.

קישור לכתבה מצויינתפפריקה--

http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=80305

 

שווה לקרא עד הסוף.

 

בשורות טובות והרבה נחת

הילד משווע ליחס, לתשומת לב, להערכה, לאהבהפיגא

מכל מה שכתבת, נראה לי בבירור שאלו פני הדברים.

הוא נתן לחבר מתנה כדי לקנות את הערכת\אהדת\אהבת החבר.

הוא ממציא סיפורים כדי שיקשיבו לו, גם אם היחס יהיה שלילי, כי את יודעת שהוא משקר.

 

האם ניתן לתת לו מטלות, קטנות בהתחלה, בהם יזכה לכבוד ולהערכה מצד הצוות והחברים, אולי בעיקר מהחברים?  ככל שיצליח במטלות הקטנות, אפשר להגדיל אותן.  אולי לנתב את היכולת הסיפורית שלו להעביר "שעת סיפור" או "רגע של סיפור" לילדים צעירים ממנו.  להפוך את הבעיה לברכה.  האם הוא מסוגל לכתוב את הסיפורים ולהדפיס בת"ת חוברת של הסיפורים שלו?  אם הוא לא יכול לכתוב באופן רהוט, אולי תרשמי את מילותיו, תדפיסי אותם, או שהוא ידפיס אותם, שיערוך את הדברים, ולפרסם אותם (בת"ת, על לוח המודעות וכו').  

 

בנוסף, לחזור אינספור פעמים על המילים "אני אוהבת אותך"  עם תוספות "אוהבת אותך כמו שאתה"  "אוהבת את היכולת הסיפורית שלך"  "אוהבת את היצירתיות שלך" וכו' וכו' וכו'.   לא לשקר לילד, אלא להראות לו כמה הוא חשוב לך, אהוד ואהוב, כמה ברכה יש לו בעצמו ושביכולתו לשתף את הברכה עם כל העולם.

 

האם יש דברים שהוא גונב כי הוא צריך אותם?  כגון מחברת או אוכל או אפילו ממתק?  אם כן, אפשר לבקש ממנו שיתן לך פתק עם הדברים שהוא צריך ואז אפשר לעבור על הרשימה ולראות למה הוא צריך אות הדבר המסוים הזה, האם יש לו משהו אחר שיכול לשמש אותו במקום מה שהוא רוצה לגנוב (לא להשתמש איתו במילה שלילית...).   אולי הוא יכול לכתוב ולאייר סיפור לחבר במקום לתת לו זוג נעליים?  אולי החבר באמת זקוק לנעליים, ואז צריך לראות מה אפשר לעשות כדי לדאוג לחבר לנעליים.  אם לחבר יש צורך, אפשר לשבח אותו על הראיה החדה שלו, שהוא שם לב לצורכי החבר ורוצה לדאוג לו.

 

תודה שפתחת את השירשור,

בהצלחה!

צודקת בכל מילה, לילד חסרה אהבה.חיה וקיימת

אם כי הוא לא גונב דברים כי הוא צריך אותם, כנראה בשביל היחס ואולי בשביל הריגוש.

תודה

באמת מצויינת חיה וקיימת

כתבה יפה ומחכימה, תודה לך.

מחילה אבל הכתבה הזאת היא נגד תורתנו.יערית נ

האם מישהו נולד עם קלפטומניה? האם אדם עושה עבירה בעל כרחו?

זה קישקוש פסיכולוגי-פסכיאטרי  . שמטרתו להסיר אחריות מהאדם.

וכבר הכבירו בזה חז"ל שהקב"ה לא כופה על האדם אם להיות צדיק או רשע והכל בבחירתו.

אוי לנו שלוקחים את הכפירה בבחירה החופשית מהפסיכולוגיה ומציגים אותה בלבוש תורני.

זאת תגובה מאויימת עם דיעות קדומות מהמאה שעברהקייטי

וסליחה על הבוטות.

דבר ראשון, פסיכולוגיה ופסיכיאטריה זה לא קשקוש. זה מה שאומר מי שמפחד להתמודד עם הכביכול-סתירה בינה לבין היהדות.

הרי העובדות בשטח מצביעות שזה עובד. מה שעובד - לא יכול להיות קשקוש, נכון?

ובעניין הסתירה בינה לבין היהדות - אין דבר כזה. נכון אמנם שחלק מהפסיכולוגים המשפיעים היו אתאיסטים, אבל באותה מידה חלק מממציאי הטכנולוגיה, למשל, הם אתאיסטים. האם תפסיקי להשתמש במעלית בגלל שמי שהמציא אותה לא האמין באלוקים?  תקראי למעלית קשקוש ודבר שהוא הוא נגד התורה?

דבר שני, כן, אנשים נולדים עם הפרעות נפש.ויש הבדל בין ילד שגונב כי הוא נהנה לעשות רע לאנשים, לבין ילד שגונב מתוך דחף כפייתי שנובע מהפרעה מולדת. 

הפסיכולוגיה לא כופרת בבחירה חופשית. היא רק מסייגת שיש מקרים - וזה נכון - שבהם אין לאדם בחירה חופשית, והוא לא יכול להתגבר לבד אלא זקוק לעזרה חיצונית.

וקלפטומניה היא אחת מהם.

שבת שלום.

תנסי להקריא לו סיפור של חיים ולדר..אמא בישראל
איזה מהם?חיה וקיימת

להכיל להכיל ולהכיל..הורות משמעותית

הרבה חום הרבה אהבה

והרבה תפילות

ולא להזניח את הטיפול.

 

יתכן וזקוק לטיפול מקצועי יותר מיועצת בית הספר...

 

ממש עבודת קודש והצלת נפשות...

 

תדברי איתו על זה.ד.

קודם כל, יחס טוב ונעים, מה שחסר לו כנראה.

 

דבר שני - בנין עולם ערכי. תסבירי לו בנחת לגמרי שזה שקר. מה קורה אם משקרים, איך קשה לסמוך אחד על השני. אותו דבר ביחס לגניבות. לא בכעס, אלא בהסברה ובבהירות. לבנות רציונאל ערכי.

 

אח"כ - אפשר לעשות מבצעים. ניקוד לכל יום שמצליח לא לשקר, ופרס אחרי כמה זמן. כך גם ביחס לגניבות.

 

הוא צריך להרגיש "שווי", ערך, מבפנים - שיכריע את ה"רווחים" החיצוניים מהשקר והגניבה.

 

ולעשות "פרוייקטים" במקום זה. למשל, אפשר לומר לו, אחרי שמשוחחים על חומרת הגניבה מהחנות ר"ל: אתה רוצה שיהיה לך דברים שאתה יכול לתת לחברים? בוא נמצא דרך אחרת..  ותכינו ביחד מלאכות, מוצרים, מחומרים פשוטים, שיוכל לתת.  

הוא מרגיש "חסר". חסר במי שמכוין, חסר ב"דברים", ברכוש, חסר בהערכה עצמית ובהערכה סביבתית, חסר בתפיסת הגבולות, חסר בעולם ערכים שטוב להשתייך אליו.

 

כמה שזה יתמלא על-ידך וע"י מחנכיו, סביר שיוכל לבנות עולם פנימי ומעשי אחר וטוב יותר.

לא יודעהורות משמעותית

נשמע יותר בעיה שמצריכה טיפול מקצועי....

אגיד לך..ד.

הרי היא אומרת שנמצא בטיפול מקצועי אצל היועצת ובטיפול רגשי, והבעיה ידועה.

 

אז אכן, תיאורטית, יתכן שהיועצת היתה צריכה להפנות לטיפול "עוד יותר מקצועי"..

 

אבל בהיות שאלו הנתונים - לפעמים "מכללי הזהירות שלא תרבה להיזהר"..

 

ולעיתים מישהי כזאת, עם לב טוב ורצון טוב ושכל ישר, יכולה לעזור יותר מדברים אחרים.

מסכים, לא סותר אתהורות משמעותית

מה שאמרת אבל נראה לי שזה משהו הרבה יותר פנימי,

 

פוריקטים- מעולה בשבילו לדימוי העצמיחיה וקיימת

דיברתי איתו קצת על הדרך הנכונה להתידד עם חברים כי הוא ממש בודד (הוא קצת אלים וחברים מתרחקים ממנו)

(מחר בעז"ה אני רוצה להכין איתו פופקורן ולתת לו שיחלק לכל הילד, כמובן עם הסבר מראש לחלק בצורה יפה, לכל החברים גם לאלה שמעליבים אותו לפעמים)

תודה רבה

סיפור יפה שקשור...הכל לטובה

ב"ה
סיפור יפה שקשור לנושא ששמעתי לאחרונה:

נחמה ליבוביץ

החטא ותשובתו

(סיפור מעשה)

אתמול היתה שבת קודש פרשת ראה. שבת זו בקבוצתנו שבת של נחמה ליבוביץ היתה. שלוש פעמים אחרי כל אחת מסעודות השבת, היינו נפגשים ושומעים לקחה של נחמה- בנערינו ובזקנינו, חברים ואורחים מכל הגילים. אמהות צעירות מביאות תינוקות בעגלה, ילדים בני שש ושבע יושבים על ברכי סבא וכולם שומעים. ומאין אולם גדול המכיל את כולם- אנו יושבים בחוץ בצל העץ. נחמה מדברת וכולם מקשיבים.

וכשם שאנו מחבבים את שיעוריה- כן מחבבים אנו את סיפוריה. כי גם סיפורה- תורה הוא ולימוד הוא צריך.

הפעם פתחה בפרשת ראה: "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה. את הברכה אשר תשמעו... מה פירוש? הרי הכתוב היה צריך לומר: הברכה- אם תשמעו, כשם שהוא אומר: הקללה אם לא תשמעו. אומר המלבי"ם ז"ל,  כי עצם המעשה שתשמעו את מצוות ה' הוא הברכה הגדולה, ועצם החטא הוא העונש הכבד ביותר על האדם".    

"האם כבר סיפרתי לכם את הסיפור על השוטר?" מיד קמה מהומה בקהל: אלו אומרים ספרי, ספרי. ואלו אומרים לא שמענו, לא שמענו.

אמרה נחמה: "באמת? וכי לא סיפרתי לכם על השוטר? נו, נו, אספר. אבל אם כבר שמעתם את הסיפור, אתם לא צריכים לשמוע עוד הפעם לכבודי. האם באמת לא סיפרתי לכם את המעשה בשוטר?"

חוזרים כולם: ספרי, ספרי. פתחה נחמה וסיפרה.

 

מעשה שהיה כך היה.

לפני עשרים שנה או יותר הייתי מורה בבית המדרש למדריכים של עליית הנוער. שרתה בו בבית מדרש זה רוח טובה מאד, רוח של אחווה ורעות וחברות טובה. פעם אחת התחילו גניבות. לא האמנו. הייתכן? בתוככי חברתנו-גניבות?! ואולי קרתה כאן טעות? ראשית- נעלם סכום כסף. כעבור שבוע-חיפש אחד עט נובע ולא נמצא. לא עברו ימים רבים ולאחד התלמידים נגנב שעון יקר. אין ספק עוד. איום ונורא, יש בינינו גנב. כל אחד ידע מה נגנב, מאיפה ולמי נגנב, ואיש לא ידע מי הגנב.

מה לעשות? אחר התייעצות בין המורות פנינו אל המשטרה. אין ברירה.

ערב שבת, בשעות הצהריים, בא שוטר, איש מבוגר ורציני. אותה שעה לימדתי את השיעור האחרון, ובסוף השיעור נכנס השוטר לכיתה יחד עם המנהל.

 

הושלך הס. המנהל קרא את רשימת כל התלמידים- 50 במספר- והנה לא נעדר איש. כולם יושבים בכיתה.

שאלתי את השוטר שמא אני צריכה לצאת. אמר השוטר: לא, אין זה נחוץ. וכי למה? הכול גלוי וידוע.

פתח ואמר: אני שוטר ותיק במשטרה. מאות מקרים כאלה כבר חקרתי או ראיתי או שמעתי. והנה חקרתי היטב את המקרה אצלכם. הגענו למסקנה ברורה אחת. אין כל טעם לחשוב שהחפצים נגנבו על-ידי מישהו מן החוץ. בכל מאת האחוזים: הגנב יושב עמנו בכיתה, כאן, בחדר הזה.

ועכשיו אדבר אל הגנב היושב בתוכנו. רק אתה בלבד יודע מי הוא הגנב- והקב"ה כמובן. אתה גנבת שלוש פעמים והצלחת. אולי אין זאת הפעם הראשונה אצלך. אולי כבר קרה ונכשלת בגניבה. אבל העיקר- דע לך, זאת גם לא תהיה הפעם האחרונה. אין מסתפקים בזה. אחרי שראית כי אפשר- תמשיך ותגנוב פעם רביעית ועוד, בלי סוף. שרשרת ארוכה של מעשי גניבה.

ויהיו לך בעולמך כל מיני דברים יפים: כסף, תכשיטים ושעונים. הרבה דברים יפים, שאחרים שעמלים קשות לא יוכלו לרכוש להם. ולא יתפסו אותך כי יש לנו ניסיון במשטרה, שרוב הגנבים אין תופשים, ואתה תהיה אדם מכובד ועשיר. אולי...

אבל אתה תהיה גנב! כל ימי חייך תהיה גנב! ולא תוכל להשתחרר מן החטא, לעולם.

ועתה אייעץ לך עצה. השעה היא 12:30. כולנו נלך הביתה, איש למקומו, כי עוד מעט שבת קודש. ואין לנו פנאי הרבה. בין השעות 1:00 ועד השעה 2:00 לכל המאוחר תשים את החפצים במקום גלוי לעין, כדי שיוכלו למצוא אותם. ואתה לא תהיה עוד גנב.

לקח השוטר את  התיק, לבש מעילו, חבש כובעו, איחל לכולנו שבת שלום, ויצא.

הושלך הס בחדר. אין מדבר. גם אני, גם המנהל, יצאנו בלי אומר ובלי דברים.

ליד התחנה עוד מצאתי את השוטר עומד ומחכה בסבלנות לבוא האוטובוס. אמרתי לו: "מניין לו לאדוני שהעצה תפעל, ומה יהיה אם הגנב לא יחזיר? מה יהיה אז?"

אמר השוטר בקפידה: "גברת! כמה שנים שירת במשטרה?" באותו רגע בא האוטובוס ונסענו.

כעבור שעה- ואני בתוך ביתי- מצלצל הטלפון: מנהל בית המדרש מודיע לי בהתרגשות, שהאבידה נמצאה על השולחן בפרוזדור, גלוי לעין כול.

זוהי מערכה א'.

 

 

 

מערכה ב' נתרחשה כעבור שנים מספר, אולי חמש, אולי עשר שנים. ברדיו החליטו לשדר סדרת שיחות, בנות 10 דקות כל אחת, על הנושא "האדם המעניין ביותר שפגשתי". פלוני שוחח על פגישותיו עם מנחם אושיסקין ז"ל ואלמוני סיפר כיצד ניפגש עם הרב קוק זצ"ל ופלמוני אף נפגש עם צ'רצ'יל. ועוד אנשים מעניינים כאלה וכאלה. ביקשו גם ממני להשתתף והחלטתי שאספר... על השוטר הלז שהצילנו והחזיר את הגניבה לבעליה, והעיקר- הציל את הגנב והחזירו מהיות גנב כל ימי חייו.

סיפרתי כל הסיפור כהווייתו, משך עשר דקות כיצד הסביר לנו השוטר כי לגנב יהיו כל מיני דברים יפים שאין לכל אדם ולא יתפשוהו לעולם, כי לעולם אין כוח למשטרה לתפוס כל הגנבים וכו' וכו'.

אבל הוא יהיה גנב כל חייו עד מותו.         

כעבור שבוע טלפנה אלי מורה מבית ספר לבנות וספרה לי כדברים הבאים: כל הכיתה אמורה היתה לערוך טיול שנתי אל הגליל. לשם כך אספה המורה בכיתה חמש לירות מכל תלמידה. אז עוד אפשר היה לערוך טיול יפה בחמש לירות! ספרה המורה את הכסף אשר על השולחן שלפניה והנה אמת נכון הדבר: 150 לירות. לעיני כל התלמידות.

אמרה המורה שלום ולהתראות לכולן, וכל אחת פנתה לעברה, ארזה חפציה ויצאה. אף המורה הפנתה גבה, נטלה תיקה לשים בו את הכסף. ליתר ביטחון חזרה וספרה את הכסף: והנה חסרות עשר לירות.

בהתרגשות רבה עברה את הכיתה ולא ידעה מה לעשות. בדרך נזכרה פתאום בי ובסיפורי ששמעה ברדיו כמה ימים לפני כן. למחרת אספה כל תלמידותיה ופרשה לפניהן כל היריעה. הנה איום ונורא. איך נוכל לשקוט ולהמשיך לחיות יחד את חיינו כמקודם. בתוכנו ממש, בכיתה זו יש אחת גנבת. והיא לא תוכל עוד להתאפק, היא תנסה שוב ושוב, היא תוסיף ותגנוב, והיא תצליח וייתכן שלא יתפשוה לעולם. כי אין דבר שכזה, אף המשטרה הזריזה ביותר לא תוכל לתפוש.

אבל בת זו תישאר גנבת. גנבת לכל חייה.

לבסוף חילקה המורה 30 מעטפות ריקות, ושלושים דפים ריקים. למחרת תאסוף את כל המעטפות הריקות והגנבת תחזיר את הגניבה מבלי שירגיש איש. וכדי שלא יוכל איש להבחין במעטפה האחת שיש בה צל של כסף- יעצה המורה לכל הבנות לקפל את הדף הריק לשניים ולשימו במעטפה.

למחרת פתחה המורה כל מעטפותיה, והנה נמצא הכסף.

זוהי מערכה ב'.

 

 

 

 

אבל יש גם מערכה ג'.

עברו עוד חמש שנים, ביום אחד בהיר אני מקבלת מכתב ממנהל מוסד חינוכי ליד באר שבע. הוא מבקש להיפגש איתי דחופות. החזרתי לו מייד גלוית דואר וקבעתי לו זמן.

כאשר נפגשנו סיפר לי האיש בהתרגשות, שהוא מנהל מוסד חינוכי זה שנים רבות ומעולם לא קרה לו דבר שכזה. תוך כמה שבועות נעלמו בצורה מסתורית עטים כדוריים מן היפים מתוך הכיתות. אחד, שניים, שלושה, בזה אחר זה- סך הכל שמונה עטים. ואיש לא ראה ואיש לא מצא ואיש לא יודע מי לקח. עד שניזכר המנהל בסיפורי ששמע ברדיו לפני כמה שנים והוא כינס את כל המוסד לאולם האוכל המשותף, המשמש גם בית הכנסת. הסביר להם באריכות את כל המצב, שייתכן שלעולם לא ימצאו את הגנב אבל הוא לא יוכל להיגמל ממעשיו. כבר אמרו- אדם שנה עבירה קלה סופו לעבור עבירה חמורה. עבירה גוררת עבירה. גניבה גוררת גניבה. ואולי- לבסוף ימות כאדם עשיר ומכובד כי איש לא יידע על מה ולמה. אלוקים בשמיים יודע כי אין משטרה בארץ שתוכל למצוא כל הגניבות וכו' וכו'.

אבל הוא יהיה גנב כל ימיו עד עולם, בזה ובבא.

המנהל מציע לילדים שישאיר את חדר המורים פתוח, שלא כמנהגו, כל ילד יוכל להיכנס ללא מורא. והילד שירצה יחזיר את גניבתו באין רואים.

עברו שבועיים- שלושה, דבר לא נתרחש. המנהל כבר התייאש מכל העניין. בשבוע הרביעי יום אחד בתום הלימודים, נכנס אחד הילדים לחדר המורים בשעה שהמנהל יושב וקורא. וביד הילד- 8 עטים כדוריים. השפיל הילד עיניו ושם אוצרו על השולחן.

שאל המנהל: "ספר נא לי- למה לא הבאת את העטים עד היום? שלושה שבועות תמימים עברו!"

ענה הילד: "לא יכולתי כי הילדים שמרו כל הזמן על פתח חדר המורים, הם רצו מאד לדעת מי מחזיר העטים למנהל. רק כעבור שלושה שבועות, כאשר נשכח כל העניין, נפתח לי פתח להשיב את האוצר באין רואים. "

"ומה עשית כל הזמן בשמונה עטים כדוריים?"

"חפרתי וטמנתי אותם באדמה, בחצר בחוץ"

"אבל... לשם מה היית זקוק לשמונה עטים בתוך האדמה? כלומר, מה יכולת לעשות בהם, שמונה עטים חבויים בקרקע?"

"רציתי לראות, איך זה ילך... איך יפול דבר"

המנהל לא מצא בפיו לענות דבר. חשב המנהל שהעניין נגמר. רצה לברך את הילד ולא יכול. ועדיין הילד אינו מש ממקומו. משהו לחץ על מצפונו. ובכלל, למה נכנס הילד להחזיר את העטים, בשעה שהוא, המנהל, יושב בחדר? האם לא מוטב היה לו, שלא להיפגש עם המנהל? או שמא במתכוון נכנס לפגוש אותו?

לבסוף אמר הילד בהיסוס: "אולי המנהל יטיל עלי תשובה. המנהל יודע איך חוזרים בתשובה"

אמר המנהל: "באמת אינני יודע. על ידי עצם מעשה ההחזרה הוכחת שאתה חוזר בתשובה. אינך עוד גנב עכשיו אדם ישר אתה לפני אלוקים ואדם. לך לשלום ויהיה ה' עימך."

אמר הילד: "לא. בכל זאת צריך מעשה. אולי אלך כל שבוע פעמיים לבית העיוורים אשר ממול בשכונה ואקרא לפניהם סיפורים ואעזור להם? עשיתי מעשה רע- יבוא מעשה טוב ויכפר על מעשה רע. נכון?"

"נכון. כה תעשה. והיית ברוך, שאתה עושה מעשה טוב. אך טוב וחסד תעשה כל ימי חייך.

 

"הווה אומר, סיימה נחמה סיפורה, "את הברכה אשר תשמעו"- אומר המלבי"ם- החטא שאדם עושה הוא קללתו. החטא אינו מניח לו לאדם לעולם. ועצם המעשה הטוב אשר תשמעו אל מצוות ה'- הוא הברכה הגדולה ביותר עלי אדמות".

 

(שמע והעתיק: אפרים יעיר, מתוך "עמודים"- בטאון הקיבוץ הדתי 347 תשל"ה)

 

לפי דעתי, תנסי לראות איך את יכולה לממש את האמונה בילד ולסמוך עליו , כפי שעולה מהסיפור.
 

 

הסיפור הזה,ד.

הוא סיפור נפלא. 

 

זכיתי כבר לראותו כמה פעמים.

 

וגם אני נזכרתי בו כשראיתי את הנושא..

 

אבל, כמובן, ה"העברה" ממנו אל המקרה הספציפי, צריכה זהירות גדולה..

 

כלומר: למשל, לפעול "ישירות" באופן ששם - יכול לגרום לתוצאה הפוכה..

 

אבל חושבני שזה נכון שצריך להאמין שאכן אפשר לבנות עם הילד עולם ערכי אחר.

וואו, חזק מאוד.חיה וקיימת

לעשות לו פאדיחות ! ואז הוא אולי יבין .אורel
מצד שני להגיד לו שאת אוהבת אותו .
מפתאום,זו לא הדרך!!חדשה דנדשה
אם היתה לך דרך טובה יותר ,הייתי חושב פעם נוספתאורel
אויש, ממש חכם. תקרא את יתר התגובותחדשה דנדשהאחרונה
אולי תבין מהי הדרך.
פתיחת הנושא בצורה ישירה!פלאפל

קודם כל, נראה שהוא עדיין זקוק לטיפול.

את צריכה לפתוח איתו את הנושא בצורה ישירה. הדברים צריכים להיות ברורים מאד!

להגיד לו שאת אוהבת אותו ומעריכה את הטוב שבו אבל את יודעת שהוא לוקח דברים שלא שייכים לו.

צריך להבהיר לו בצורה ברורה שהדבר הזה הוא חציית קו אדום חמור מאד, ושעל מעשים כאלו מזמינים משטרה.

הוא חייב גבולות ברורים מאד, בפרט שאין כנראה הצבת גבולות בבית.

עם כל החמלה והרחמים כלפיו, גישה סלחנית תזיק לו.

פרט לכך, אני שמעתי על מישהי שביסודי נהגה לגנוב מילקוטים של ילדים בכיתה, וכמה עשרות שנים התייסרה על כך והרגישה גנבת.

 

אין לי הרבה עצות רק שולחת לך כוח,בין כל הרע שהוא חמה המהות

חווה,הוא יזכור אישה אחת שהייתה לו שמש בחיים..

אז שווה לנצל את זה שיזכור חיוך

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך