ארורים כל הרשעיםמופים

אחרי המגילה אומרים אצל האשכנזים "ארורים כל הרשעים, ברוכים כל הצדיקים"

ואצל הספרדים "ארורים כל הרשעים, ברוכים כל ישראל"

ויש לתמוה על הנוסח של הספרדים איך אנחנו מקללים את הרשעים, ומיד אחר כך מברכים את כל ישראל, מה עם הרשעים מישראל?

 

הבן שלי ענה על זה - אין דבר כזה רשע מישראל! אם הוא רשע, הוא לא ישראל.

 

(לפי דבריו צריך לומר שמקללים רק רשע שיצא מכלל עמיתך, דהיינו מחלל שבת בפרהסיא או כופר וכו', אבל מי שעבר עבירה מפורסמת אע"פ שהוא רשע לגבי פסול לעדות, ודאי עוא עדיים בכלל ישראל, והוא בכלל עמיתך)

 

מה תשובתכם?

 

פורים שמח!

אצלי בסידור כתובהגמד הענק
ארורים עובדי אלילים. (עבודת ה)
יפה מאוד! אשריכם.. תודה רבה..קאתרין

טוב, עם הורים כמוך וכמו מעיין - אני לא מופתעת... קורץ

בדיוק דיברתי על זה עכשיו עם יהודי צדיקחוזרת
הוא אמר שבכל יהודי יש ניצוץ טוב. במתקראים רשעים יש כ"כ הרבה קליפות שמסתירים את הניצוץ היהודי, אבל הגרעין ברוך כי זה גרעינ טהור ועצום וקדוש!
‏(יצא מבולגן ממש... בלנד אם יהיה לי זמן בהמשך הערב-אסדר את זה)
משעשע כשזה בא ממך..הרועה
אתה מעריך את זה בהם?
לא...ד.

מקללים את הרשעים הגויים. 

 

כמו שהבן שלך אמר, רק  הפוך: אם הוא ישראל - הוא לא רשע..

 

יש בחינה כזו, ובפורים היא מתגלה ביחוד.

 

וכן מסביר הרב החלבן שליט"א, עפ"י האר"י הק' ז"ל, שזו בדיוק היתה טעותו של המן הרשע, שחשב שאם הם "ישנים מן המצוות" זו עת כושר כי אינם יהודים, כביכול.. אך לא כן, קדושתם העצמית של ישראל קיימת גם אם חוטאים, בעומקם; אלא שיוצאת לפועל ע"י תומ"צ. בין כך ובין כך קרויים בנים. 

 

ובעומק הענין, זה בדיוק מה שהיה צריך להתגלות ע"י פורים - ולכן היה ההסתר פנים. שמרגישים כאילו "נעזבו" מה' חלילה; וההתעוררות מלמדת שבתוך עצמיותם שם ה' חי, ולעולם הם עמו ומתוך כך מתעוררת תשובה מאהבה. כי זה אנחנו ולא חוץ לנו.

 

וקל וחומר בזמננו.

 

[אין צורך לחפש קללות על יהודים...]

 

ויש נוסח "ברוכים כל היהודים"...

 

וקל וחומר בארץ ישראל.

 

וזה לשונו של בעל ה"חסד לאברהם", סבו-זקנו של הרב חיד"א זצ"ל:

 

"דע כי נשמת ישראל הדרים בחו"ל מעולם האופנים ויקראו הית יעקב, ויקראו עבדים וכן עבד עברי.. והישראלים הדרים בארץ מי' ספירות דיצירה ויקראו בני ישראל ונקראים בני א-ל חי...

 

ודע, שכל מי שדר בארץ ישראל נקרא צדיק, גם שאינם צדיקים כפי הנראה, שאם לא היה צדיק היה מקיא אותו הארץ... וכיוון שאינו מקיא אותו, בוודאי נקרא צדיק אע"פ שהוא נראה בחזקת רשע".

 

ואומר ר"נ מברסלב: דע, כי צריך לדון אדם לכף זכות, ואפילו מי שהוא רשע גמור צריך לחפש ולמצוא בו איזה מעט טוב.. ע"י זה מעלה אותו באמת לכף זכות ויוכל להשיבו בתשובה, וכו'.

 

חפץ חיים הל' לשה"ר כלל ח' ס"המופים

וכל זה האיסור של לשון הרע הוא דוקא על איש שעל פי דין תורה הוא
 עדיין בכלל עמיתך דהיינו עם שאתך בתורה ובמצות, אבל אותן האנשים שמכירם
 שיש בהם אפיקורסות מצוה לגנותם ולבזותם בין בפניהם ובין שלא בפניהם
 ככל מה שהוא רואה עליהם  או ששומע עליהם דכתיב לא תונו איש את עמיתו
 ולא תלך רכיל בעמיך והם אינם ככלל זה שאינם עושים מעשה עמך, ונאמר הלא
 משנאיך ה׳ אשנא ובתקוממיך אתקוטט וכוי, ואפיקורס נקרא הכופר כתורה
 ובנבואה מישראל בין בתורה שבכתב ובין בתורה שבעל פה ואפילו הוא אומר כל
 התורה מן השמים חוץ מפסוק אחד או קל והומר אחד או גזירה שוה אחת או
 דקדוק אחד גם הוא בכלל הזה.

 

ובס"ז. ודע עוד דאם מוחזק בעיר לרשע מפני שאר עניני עבירות שמותר
 עבורם לגנותו  גם כן דינא הכי (ועיין בבאר מים חיים הפרטים שצריך לזה) וכו'

 

ע"ש באורך

 

ולגבי לדון לכף זכות  כתב רבינו יונה בשע"ת (שער ג' כת מספרי לשון הרע חלק שני)

 

והנה כי תראה אדם אשר ידבר דבר או יעשה מעשה. ויש לשפוט דברו ומעשהו לצד חובה ולצד הזכות. אם האיש ההוא ירא אלהים. נתחייבת לדון אותו לכף זכות על דרך אמת. גם כי יהיה הדבר קרוב ונוטה יותר אצל הדעת לכף חובה. ואם הוא מן הבינונים אשר יזהרו מן החטא ופעמים יכשלו בו. יש עליך להטות הספק ולהכריעו לכף הזכות. כמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה הדן את חבירו לכף זכות המקום ידינהו לכף זכות. והיא מצות עשה מן התורה. שנאמר (ויקרא יט) בצדק תשפוט עמיתך. ואם הדבר נוטה לכף חובה יהיה הדבר אצלך כמו ספק. ואל תכריעהו לכף חובה. ואם האיש ההוא רוב מעשיו לרוע או בחנתו כי אין יראת אלהים בלבבו. תכריע מעשיו ודבריו לכף חובה. שנאמר משכיל צדיק לבית רשע מסלף רשע לרע. וכבר הקדמנו לך פירושו:

 

והביאו החפץ חיים להלכה בכמה מקומות (מהם בפתיחה עשין ג')

כך שהדברים שהבאת בשם ר' נחמן מברסלב הם נגד ראשונים שנפסקו להלכה.

לא...ד.

לגבי רבינו יונה - השאלה שם היא איך לדון מעשה או דיבור שלו, שהוא מעשה/דיבור מסופק, האם התכווין בו לטובה או לרעה.

 

לא הלימוד זכות על עצמותו של האדם, שיש בו טוב פנימי.

 

גם הח"ח מדבר על איסור לה"ר; ואלו שהם כך - מותר לגנותם כו', כדי שלא ילמדו מהם.

 

אך זה לא נוגע להכרת הטוב הפנימי שבהם.

 

קל וחומר כשמדובר על כאלו שאינם כלל מזידים, כבזמננו; שיש להבדיל בין גינוי מעשים/דיבורים רעים, לאנשים.

 

 

ועיקר דברינו על ראיית הטוב הפנימי, ואין לכך קשר להצדקת מעשים רעים, חלילה. והטוב הפנימי מבצבץ גם מתוך כל מיני מעשים סתם, ומידות טובות. ובפרט בדורותינו אלה, שהסביר מרן הרב קוק זצ"ל, המומחה הגדול לפנימיות התורה והלכות גאולתם של ישראל, שהצד של הסגולה הפנימית של ישראל מכריע וחזק יותר מהצד של הבחירה. יש דורות שזה יותר דומיננטי ויש שזה.

 

וכן בגמ' שנקראים בנים אפילו עובדי ע"ז.  ובמהר"ל: "אהבה שאינה תלויה בדבר, לא בשביל מעשיהם הטובים".

 

וביחס אל הבן שיצא לתרבות רעה וכפירה, ציוה הבעש"ט לאהוב אותו ביותר ובזה צא מהכפירה (פאר לישרים סי' מ"א).

 

"ובכלל זה של אהבת הבורא יתברך שמו, אהבת התורה והמצוות, ואהבת בני אדם מישראל אפילו לפושעים" (ר' צבי הירש בסוף פלא יועץ)

 

והרבה מקומות שנכתב "אפיקורסים" צ"ל "מינים" ושובש ע"י הצנזורה (סמ"ע, גר"א, חו"מ תכ"ה)

 

וגם אין לנו בכלל בזה"ז אותה המינות התוארת בדברי חז"ל (תבואות-שור ברכות י"ב. מג"א קכ"ג. אגרות ראיה תקי"ג)

 

"ואף פושעי ישראל הם בכלל אחדות האומה ויש להם חלק בה' אחד ונבדלים מעמים (ר"צ הכהן מלובלין רסיסי לילה מ"ד)  

 

ו"עצה זו להחזקת הדת בישראל, להיפרד לגמרי זה מזה, האנשים מישראל הנאמנים לתורת ה' מאת משובשי-הדעות, פורצי דרך התורה ופורקי עולה, היא  קשה כחרבות לגוף האומה וקיומה" (הנצי"ב מוולוז'ין, משיב דבר מ"ד)

 

לנתיבות ישראל ב, רל"ג, למרן הרצי"ה זצ"ל - להלכות אהבת ישראל.

 

 

 

וכמובן שטובם של ישראל מופיע במלוא עוצמתו ע"י תומ"צ - וכמה שיותר ראיית הטוב, יותר מופיע טובם. ומשנאה צריך מאד להיזהר - כי שנאה זה גם סתם יצר, ככל יצר. ויצר יכול ללבוש גם "שטריימל", לא רק בפורים..

 

אמנם כותב הרב קוק זצ"ל, שיש אנשים שהקב"ה נותן בהם מחשבות של התרחקות כדי להגן עליהם, שלא יתקלקלו (גם זה לימוד זכות..)

 

פורים שמח. ארורים כל הרשעים - ברוכים כל היהודים, וגם חרבונה זכור לטוב.

 

אשריכם ישראל.

 

עם נושע בה' מגן ישעך ואשר חרב גאוותך.

 

 

 

 

 

מה שאתה אומר לא נקרא "לדון"מופים
עבר עריכה על ידי מופים בתאריך י"ד באדר ב תשע"ד 12:21
עבר עריכה על ידי מופים בתאריך י"ד באדר ב תשע"ד 10:32

לכף זכות.

אין מצוה כזאת - "לימוד זכות על עצמותו של האדם, שיש בו טוב פנימי"

זה לא המצוה של לימוד זכות.

אתה לא דן אותו בכלל, אתה רק אומר שיש בו גם נקודה טובה (מה שנכון אגב) אבל לא דנת אותו

ובאמת אתה מורה לתלמידיך שכשהם רואים מעשה של רשע הם צריכים לחשוב שכנראה הוא עשה עבירה? הרי לזה אתה מודה! אתה מדגיש את זה, או שרק על אהבת ישראל של רשעים מדברים?

 

אני מסכים שכדי לקרב רשעים חשוב באותו זמן להתמקד בנקודה הטובה שלהם, וכך לקרב אותם, אבל לא שזה יהיה היחס אליהם כל הזמן.

 

ובאופן כללי אני איש הלכה, ואני חושב שההלכה היא צריכה להורות לנו את הדרך אשר נלך בה. בדרשנים אני לא מתמצא, ובכל מקרה אין משיבים על הדרשן, כך שקשה לבנות על זה בניינים

 

אבל מישהו אחד שאני מכיר, ולמדתי ברצינות, זה את ר' צדוק הכהן לגבי חלק לעוה"ב שהבאת.

והוא כותב במפורש על מי שלא מאמין בתורה שבעוה"ז כבר יצא מכלל שם ישראל, ורק יש בו שורש קדושת ישראל

http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14393&st=&pgnum=151

אני מצרף כאן מאמר שכתבתי על הנושא

20140316095320.doc

כך שאני מאמין שלכל המקורות שלך גם כן, אם נסתכל עת התמונה השלימה נראה שהם לא בכלל ישראל, אלא יש בהם רושם של ישראל, שיכולים לחזור בתשובה ואינם צריכים גיור, וילדיהם יהודים, וקידושיהן קידושין לרוב הראשונים

א. לא "כדי לקרב"..ד.

זו גישה ידוע ומוטעית. אוהב את הבריות - ומקרבן.. לא "כדי לקרבן".

 

ב. בוודאי שיש הבחנה בין המעשה לאדם ולעניינו הפנימי. ולעיתים גם בתוך המעשה רואים את הרצון הטוב ש"מתפספס" בגלל דרכים עקלקלות. אבל ראיית הטוב פועלת הרבה על הזולת, וגם על הרואה.

 

ג. הדברים הללו אינם "דרשנות". זה מה שקורה כשלימוד-האמונה, שמסתמך על עומק-עומקה של התורה, אינו קיים כ"כ, ואז יודעים או "דרשנות" או הלכה...

 

אבל הדברים הללו הם התכנים העמוקים שמתבטאים בהלכה ואינם סותרים אותה לעולם. לפעמים זה עוזר לישרות של ה"אוקימתא".

 

ד. חס ושלום להגיד "הם לא בכלל ישראל".  כמו שכותב ר' צדוק שהבאת: "גם הם מצד שהם זרע יעקב ומכלל ישראל" וכו'.  אלא שהוא מדבר מצד התגלות מעשיהם בעוה"ז. שזה מה שהוא קורה "שם ישראל" מצד המעשים. אבל גם כשהם כאן - מבפנים הם מכלל ישראל.  זו פשוט אי הבנה.  ומחילת כבודך, אע"פ שאני מאד מעריך את עיונך - אבל האמן לי שכ"ז שמתייחסים לעניינים כאלו בתור "דרשות" ולא לומדים אותם בעיון רב, כמעט אי אפשר לכווין דבר לאור תורת אמת. וזו הסיבה שגם "חשובים" בהלכה, עלולים לפעמים לטעות בנושאים אלו, בלי להמעיט חלילה מכבודם.

 

ה. ומכל המקורות שהבאתי עולה בדיוק הפוך ממה שהבנת. לא "רושם של ישראל" (אין בכלל דבר כזה). אלא אנשים מישראל, בני א-ל חי, שמעשיהם ודרכיהם לעיתים מוטעים מאד. וההדרכה למה להתייחס בעיקר, משתנה עפ"י הדורות. ובדורותינו אלה, "טב למגאו וביש מלבר" - וגדול כח הסגולה הפנימית, במקביל לאי-הידיעה החיצונית ומכריע את הכף לזכות ולחסד א-ל.

 

והקב"ה שמח בלימוד סנגוריא על בניו. "והקב"ה שונא המקטרגים על בניו - אפילו הקדושים, ואף שיאמרו שהוא לשם שמיים" (הגר"א).

כאן כבר קבעת דברים בנחרצותמופים

בלי לענות לטענות

אז לא! זה לא כך!

א. זה לא גישה מוטעית, זאת הגישה הנכונה

ג. הדברים הללו כן "דרשנות", זה מה שקורה כמישהו מתעסק יותר מדי בלימוד "מחשבת ישראל" ולא לומד לעומקה של הלכה

ד. הם לא בכלל ישראל! זה פשוט אי הבנה שלך! במחילה מכבודך, אני בטוח שהבנתי נכון. חשבת אולי שאתה זה שטועה?

ה. ויש דבר כזה "רושם של ישראל" זה מפורש שם בר' צדוק

 

אני יודע שאני נשמע קצת תוקפני, אבל מה אני אעשה?

אתה מדבר כמו שמדבר רב לתלמיד, בצורה דידקטית, כאילו אתה צריך "ללמד" אותי איך לחשוב.

 

ועיין בקובץ מאמרים לר' אלחנן וסרמן (עמוד צח) בשם החפץ חיים - " אומרים 'יהודים חפשיים' אנני יודע מה משמע יהודים חפשים? אמנם הם חפשים, אולם אינם יהודים כל עיקר"

והמשיך שם בעמוד צט "אבל מי הם ה"יהודים" שותפינו, הלא הם מתיוונים ואינם יהודים כלל"

וכתב שם שאסור לקרוא אותם יהודים ואסור לכבדם, שהוא חנופה. ע"ש באורך.

 

וכן הרב שך בנאום השפנים הידוע צעק את זה בדיוק - במה אתם יהודים?

 

אז בכוונה אני מסייג, שיש בהם עומק קדושת ישראל, שאם יחזרו בתשובה יחזור ויתגלה, ויש להם תקנה בסופו לש דבר שיהיה להם חלק לעולם הבא, אבל לומר ש"אסור" לומר כן? אני אומר שאסור לומר להיפך!

לא...ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך י"ד באדר ב תשע"ד 22:30

א. לא אני מדבר כמו "רב לתלמיד" חלילה, אלא אני  מסתמך על גדולי עולם שהעמיקו מאד בתחום הזה. ולא כל גדול בהלכה העמיק גם בזה.

 

ב. טעות שלך לגבי " לימוד מחשבת ישראל ולא הלכה"..  בדרך כלל אומרים את זה במקומות שלא מכירים באמת ת"ח כאלה. מרן הרב קוק זצ"ל היה גדול-עולם בזה ובזה. וכן ציין הרב זווין זצ"ל (שגם הוא היה מגדולי ההלכה), שהרב היה תופעה ייחודית בגדלות העצומה בנגלה ובנסתר כאחד.

 

ג. כיוון שהעדת על עצמך שאינך עוסק כ"כ בתחום זה, של לימוד האמונה אלא בהלכה, ראיתי לנכון להעיר לך שאי אפשר להבין בו בלי העמקה. זו היתה הערה שמעירים לאדם אינטיליגנט שמעיד שאינו מצוי בתחום מסוים. רוצה - תקבל; לא רוצה - עניינך..  ולקרוא לדברים אלו "דרוש" רק מראה כמה אי הבנה יש כאן. ואי ידיעה בנושא. אינך יכול לומר "זו כן דרשנות" על מה שכלל לא עסקת בו לדבריך. אחרי שתלמד היטב מהר"ל, כתבי הרב קוק זצ"ל, וכו' - ומפי ת"ח מובהקים ומוסמכים לכך - תוכל לחוות דעה אם זו "דרשנות", ואז (זה כנראה לא יקרה - כי אתה לא תעסוק בכך, אני מניח..) - כבר לא תגיד כך..

 

ד. אכן, "קובץ מאמרים" הוא דוגמא קלאסית לדברים ההפוכים מהכיוון שאני כתבתי, כפי שקיבלתים. הוא נהרג עקד"ה, קדוש, אבל כל אחד יכול לראות את העומק שבזה מול העומק שבדבריו ב"לימוד". הרצי"ה זצ"ל פגש בו, ואמר בנושא הזה דברים חריפים.

 

אם אתה רוצה להסתמך בענין זה על דבריו ועל דברי הרב שך בנאום הנ"ל - בבקשה. אמור גלוי. האנשים שכאן, ברובם דומני, לא מתחנכים על האסכולה הזאת. ולא ראיתי בקי בדברי הרב קוק זצ"ל בנושא זה, שסבור שעומק העיון בעניינים אלו בכתבי-הרב וב"נאום" הנ"ל, עומד באותה פאזה. ללא כל אי-כבוד כמובן לרב שך בתור ת"ח בפני עצמו. שאנו מכבדים כל ת"ח.

 

ה. מה שכתבתי "גישה מוטעית", הוא עפ"י לשון המשנה. והגישה "לאהוב כדי לקרב" - היא אכן מוטעית. לטעמי גם מבחילה. לא פלא שיוצרת יחס שלילי מהצד השני (ש"אוהבים אותו" כדי לקרבו..)

 

ו. להגיד על ציבור רחב של אנשים מעם ישראל בזמננו ש"הם לא בכלל ישראל" - זה מחריד ומזעזע (ור'צדוק אותו הבאת אומר מפורש באותה פיסקה במילים אלו: "מצד שהם זרע יעקב ומכלל ישראל"..).

 

ז. וגם האמירה שלך "יש בהם עומק קדושת ישראל" - זה אכן דבר שקיים בהם גם עתה, בעומקם, ואכן בוודאי שיוצא לפעל לפי ריבוי הטוב המידותי והמעשי. ועל כן הם אכן ב"כלל ישראל" - ומכח זה גם החלק העתידי לעוה"ב. וכן שולל ר' צדוק בהמשך דבריו כמה עמ' אח"כ אפשרות של הבנה כאילו "לא נקרא ישראל אלא כששב". אדרבה, ר' צדוק - בעוד מקומות כ"כ חריף בהתבטאויותיו בעניינים אלו של זכותם של ישראל, עד שהרב קוק אמר על משהו מסויים ש"הוא רדיקלי מידי" (כלומר: לא מצד האמת הפנימית מן הסתם אלא מצד ההתבטאות. משהו שר' צדוק אומר על "עוונותיהם של ישראל סדורים כשנים"..).

 

ח. בנוסף הזכרתי את הערך המיוחד שיש בדורות אלו - הן מצד הכח של נשמות שבזמנים אלו, טב מלגאו וביש מלבד, והן מצד אי מזידותם במה שלא יכלו מעולם לעמוד בבהירות על עמוק אמיתתו.

זה לא סותר את שלילת הדעות הרעות והמעשים הרעים - אבל זה סותר לחלוטין אמירות על חלקם בכלל ישראל..

 

ט. ורק אעיר לסיום, שאם יש מקומות שמתחנכים לומר על אנשים מישראל שאינם ב"כלל ישראל" - אל יבואו אח"כ בטענות (כפי שאנו רואים כיום) אל יהודים אחרים, שאותם הם מתייגים "לא חלק מכלל ישראל" ר"ל, שהם לא מתייחסים אליהם יפה וכחלק לגיטימי מהחברה.. זה מחיר "טבעי": מי שאומר על אנשים אחרים כך - טבעי שגם הם שוללים אותו. ושלא "יסביר" להם, תראו, אני אומר שאתם לא מעם ישראל כי כך למדתי, אבל אתם לא למדתם הפוך - אז תקבלו אותי, תכבדו... לא, הוא יעורר טינה ונוגדנים, מבחינתם בצדק לגמרי.

 

י. ועוד - טעית במה שחשבת שאני כותב דווקא "לך"..  אני כותב לאנשים כאן, כי  לדעתי האמירה הזו על אנשים מישראל היא מזעזעת. הבאתי לכך מקורות מאד מפורטים, ובוודאי ממי שאנשים כאן רואים בהם רבותיהם, ומשנתם בענייני כלל-ישראל רחבה מאד. והבוחר יבחר.

 

[ואגב, אכן כשמדברים בעניינים אלו, זה באמת לא רק "הלכה". זה חלק עמוק בתורה, שיונק מתוך סתרי תורה. ממש מדע עמוק של אמונה. המהר"ל, הרמח"ל, הרב קוק זצ"ל, ועוד - לא כתבו "דרשות" בעלמא. הם כתבו יסודות עמוקים, בהבנת ענייני אמונה, כלל ישראל, תורה - ולא מ"סברות" - שמסבירים דברים ששייכים להבנת יסודי אמונה. וברור שאלו דברים שצריכים לימוד ועיון ככל דברי תורה]

 

 

 

.

אתה באמת תלמיד שלא הגיע להוראה...ברוך מאמסטרדם

תפסיק לצטט ממקורות לא הלכתיים!!

 

מה אתה מביא את "ר' צדוק" כל שניה?? אתה יודע שהוא הולך על דרך הדרש. אז דיי!

 

ואם לפי ר' צדוק, ולפי הקבלה... אז תכף תגיד לי שבגלל שהבחורים כאן עברו על העבירה הידועה, הרי שהם "רוצחים" - אז בוא נהרוג אותם.

 

תפסיק לחרטט!!!

קודם כל אני מוחה על כבוד ר' צדוקמופים

הכהן שהיה גאון עצום

ודבר שני דן הביא את ר' צדוק, ובמקרה למדתי את דבריו בעיון, אז הבאתי את מה שראיתי

 

כך שלא עלי תלונותיך אלא על דן

מה אתה מוחה כל שניה??ברוך מאמסטרדם

זילזלתי בר' צדוק?? אמרתי שדבריו על דרך הדרש! וזו אמת!

 

זה לא משנה מי הביא אותו ראשון, שורה תחתונה, אל תביא דברים שלא קשורים.

 

ענה לטענות שהצגתי (או שתתעלה על עצמך, ועל אף הסגנון התוקפני בו נקטתי, תודה שהצדק עימי).

חח, איפה הבעלים של הרועה הגרמני הזה?יונתן רחמים
מישהו חומד לצון הסיר לו את הרסן והוא לא
מפסיק לנבוח.
שלא קשורים למה?מופים

היו כאן כמה נושאים

האם צריך לשנוא כופרים?

האם צריך לדון אותם לכף זכות?

והאם הם נקראים ישראל?

 

שני הנושאים הראשונים הם הלכה, והבאתי עליהם חפץ חיים

הנושא השלישי הוא נושא השקפתי, האם יש להם קדושת ישראל, כיון שהגמרא קוראת להם מומרים

ועל זה הבאתי את ר' צדוק ואת ר' אלחנן

 

לא משנה... מי שהבין, הבין...ברוך מאמסטרדם
אגב, מר בבון הבור:יונתן רחמים
השולחן ערוך שנחשב לחשוב ולמרכזי ביותר מבין ספרי ההלכה באוצר הספרים
היהודי, אומר שהעבירה הנ״ל היא החמורה ביותר בתורה וכמוה כרצח,
כך שהטענה שמדובר בראייה קבלית
ולא הלכתית רק מצביעה על בורותו
של הטוען אותה.
לבור המעיק, שלום רב!ברוך מאמסטרדם

השו"ע מדבר על "רמת חומרתה".

 

תאכלס - הלכתית, זה אפילו לא "לאו"!! זה לא נמנה בתרי"ג מצוות... כל החומרה בנושא היא בעקבות הזוהר.

 

פתח ספר ותלמד, במקום להתלהם.

כמו שידעתי מתחילה, אתה כופר.יונתן רחמים
אין לך מקום פה, ובושה
שהמנהלים טרם העיפו אותך,
הגם שאין לי ספק שיעשו זאת
בקרוב.
שוב לא ענית...ברוך מאמסטרדם

ואותך, כמה שניסו.... לא הצליחו להעיף. כידוע ליושבי הפורום. (זה פצל"ש של "פיקאלו").

מה??יהושפט

הבן ה'קנאי'?

לא הבנתי...

חוששני שהבנת הפוך ממה שהבן התכווין...ד.
צודקיהושפט
מה שאני תמיד הבנתי-חרותיק

ארורים כל הרשעים- זה הגויים

וכשאומרים ברוכים כל הצדיקים-

זה כל הצדיקים מעם ישראל,

ומה עם הבינוניים ומטה?

אז הרבה שמעתי ששינו לשיר כמו הספרדים, ברוכים כל ישראל.

 

שנזכה כולנו להיות צדיקים

כולם כולם!!!

כל הגויים רשעים?יהושפט
כן.יונתן 1

במיוחד הגרמנים האנטישמיים הברברים

הגאוותנים הדוחים ההורגים הוומבטים (ה"חי"

הזה שתמיד מציל את המצב בחי צומח דומם באות ו)

הזוללים החופרים הטרולים היפנים הכסלוחים הלפלפים 

המגעילים הנבלות הסרוחים העמלקים הפולשים

הצוררים הקקטוסים הרשעים השקרנים התליינים.

 

אהבתייהושפט


גם אם יש ביניהם חסידי אומות העולם-חרותיק

בתור עם אחר, גוי, הם רשעים.

לא דווקא בקטע של הרוע,

אלא בקטע שהם לא שומרים 7 מצוות בני נח,

אז הם נקראים רשעים.

מי שלא שומר מצוות נקרא רשע ?!מינימאוס2

תמוה

צלש!!! אז איך זה שאין יהודים רשעיםמינימאוס2

וכולם הם צדיקים עם קליפות (סבבה והכול כמו שאומרים כאן) רק שהם לא שומרים מצוות?!?!?!?

הם גויים, הלו!חרותיק
לא דיברתי בכלל על יהודים.

וכן, הם נקראים רשעים. לא אומרת שכל אחד מהם הוא חיית אדם,
אבל רשעים במובן של חוטאים.
ושוב- מדובר על גויים!
אין בעיה. אני טוענת שיש גם יהודים רשעיםמינימאוס2

אני צריכה להוסיף סמיילים לפי העניין כי ההודעות שלי נהיות לא ברורות

וכמה הודעות שכתבתי היום בהומור ובשנינות הובנו בדיוק הפוך

 

למה לא שומרים?יהושפט

בטח בזמן המגילה סביר שרובם שמרו.

נאיביות חמודהדינה ל.
עבר עריכה על ידי דינה ל. בתאריך י"ד באדר ב תשע"ד 05:06
החיים יראו לו שיש רשעים גם בישראל.
היות האדם יהודי לא מונעת ממנו דברי רשעות, ולא מחסנת אותו כמו מלאך.

הכי מוזר לי שאנשים בוגרים ומבינים גובקים בסיסמא הזאת. שאין ישראל רשע... או שרק גויים רעים/אם מישהו רשע הוא לא יהודי...


(ולא הבנתי את דבריך מה"אבל" והלאה.)
כמה עצוב כמה נכוןמינימאוס2

ולא ננקוט בשמות אבל יש לצערנו קצת יהודים רשעים 

 

 

מה שנכון הוא שבגלל שהם יהודים יש ניצוץ שתמיד יכול להדלק והם יחזרו בתשובה

 

גם גויים יכולים אני מניחיהושפט
אתה מערבביהושפט

בין תשובה במובן של מחיקת העבר 

  לתשובה במובן של תיקון המעשים.

ולא ניראלי שנינוה זה המקום היחיד שהקב"ה סלח לגויים שחזרו בתשובה.

קצת?!דינה ל.
חלס, לצאת מהסרט.....
נכון, יש המון יהודים מחללי שבת לצערינומופים
רשעים ממש נראה לי שאין הרבהמינימאוס2

הרבה מהם זה תינוקות שנשבו שנראה לי זה לא גדר של רשע (אבל אולי אני טועה וזה כן?!)

 

ורשעים במעשים זאת אומרת מחללי שבת -

לא רוצה לכתוב כלום כי בפורום כאן האוירה מאוד שכולם צדיקים מאוד

אז חוששתני מתגובות 

 

רוצחים, אנסים, גנבים, רמאים, אכזריםדינה ל.
אם את זקוקה לדוגמאות, אתן לך.

וואו, על איזה פלנטת-ארץ-ישראל אתם חיים?

"תינוקות שנשבו" אתם קוראים להם? איזה קשקוש הוא זה? לדעתכם רק היהדות הדתית מחזיקה באמת של איך צריך לנהוג (למשל: לא לרצוח, לא לגנוב, לא לאנוס, לא לרמות ועוד)?

צר לי לנפץ את הבועה ההאליטיסטית הורודה הזאת: יש המוני יהודים רשעים (ובשקט: אפילו דתיים! O: הייתם מאמינים?) ולדעתי הם לא פחותים באחוזיהם משאר העולם, ה"גויי".

(נכתב בלשון רבים, בכוונה. לא מכוון רק אליך)
להתאמץ לענות לו?...ברוך מאמסטרדם

הכופרים טוענים שכיוון שהתפתחנו, חלות עלינו חובות מוסריות.

 

דווקא אתה זה שמקווה שיבנה המקדש, ואז, (בעזרת ה' יתברך!!) תוכל:

 

לחזור להקריב בעלי חיים.

לרצוח מחללי שבת.

לרצוח נואפים.

לרצוח בעלי חשיבה חופשית.

לרצוח גויים הגרים בארץ ישראל ולא מקיימים מצוות בני נח.

למנוע מנשים כל תפקיד ציבורי.

למנות שושלת מלוכה שתשלוט באופן לא דמוקרטי.

 

ואני יכול להמשיך עד מחר. אבל לי, יש חיים....

 

לך לאושוויץ, בבון גרמני חסר שכל.יונתן רחמים
מי קובע מהם החובות הללו ובאיזו
זכות, מר בבון?
ולגבי הבליך, על אף שאינם ראויים
לתגובה:
אין שום בעיה מוסרית בהקרבת
קורבנות.
סנהדרין שהיתה הורגת פעם בשבע
שנים ויש אומרים פעם בשבעים שנה,
היתה נחשבת ל׳קטלנית׳.
שבע מצוות בני נח הם תנאי מינימום
לחברה הוגנת, ואין שום חוסר מוסר
לדרוש אותם מהגויים.
ולגבי דמוקרטיה, אשפות כמוך תמכו
ברודנים שרצחו עשרות מיליונים כמו
סטאלין, כך שאתה האחרון שיכול
לדבר על דמוקרטיה, אפס גרמני
שכמוך.
לדתי הבור. תחילה, אמסטרדם אינה בגרמניה....ברוך מאמסטרדם

מי החליט? בתי המחוקקים בכל מדינה. החברה האנושית עושה כמיטב יכולתה.

 

אין בעיה מוסרית בקורבנות??...חח... (אפילו הרמב"ם אומר שלא הייתה ברירה אלא לתת לעם עובדי אלילים שיצא ממצריים, להקריב קורבנות...).

 

אה! אז הרגו רק פעם ב.. לא נורא!..

 

שבע מצוות בני נוח אינם תנאי מינימום לחברה הוגנת.

דוגמא? - לקלל את אלוהים. אם אני מקלל אותו, למה זה עונש מוות?... למה זה תנאי בסיסי לחברה הוגנת?. וזה הרי חלק ממצוות בני נוח...

חוץ מזה, נדרש מן הגויים להאמין באלוהים ע"פ היהדות. למה זה בסיס לחברה הוגנת?

שמת לב שאתה שקרן קטן?...

 

אני תומך בסטאלין? ואגב, סטאלין היה ברוסיה, אתה טוען שאני מגרמניה.. וכתוב בניק שאני מאמסטרדם...

 

אולי תביא לנו מהחומר שאתה מסניף? זה נראה חומר ממש טוב...

 

 

מה קשורה אמסטרדם, מר בבון? גרמני זה תואר גנאי.יונתן רחמים
הרועה דוקא טעה בזה ואני תיקנתי אותו אסל לא משנה.
בבונים כמוך הם חסרי עכבות לחלוטין,
אך מאשימים את היהדות בחוסר מוסריות, מה שהיה אופייני מאוד
לגרמנים.
ממש ענית על טענותיי... ככה זה כשאין מה לומר...ברוך מאמסטרדם


כופרים אין מקומם פה ואין מקום לדיון איתם.יונתן רחמים
99 אחוז שאתה בוגר חינוך
דתי לאומי (הגם שיש סיכוי
גדול שתכחיש זאת).
החינוך הפסיכי הזה הנפיק
לנו יותר מדי שונאי יהדות
וכופרים כמוך.
אגב, טענותיך אינם כלפיי אלא
נגד היהדות בכללה, ועצם זה
שאיש פה לא עונה לך כגמולך רק מעיד על טיב הכותבים פה (כלומר,
על אפסותם).
לא ידעתי שאתה פצל"ש. לא עונה למטורפים. ולא ענית...ברוך מאמסטרדם
לא רוצה לדון עם כופרים. אבל ד. יכול לענותיונתן רחמים
במקום לסנגר על השמאלנים
ימח שמם, שינצל את הידע
התורני שלו על מנת להשיב לך.
יונתןמופים

לפני שינעלו פה את השירשור

תדע שאין שום ענין להתווכח עם כופרים

מין ישראל כ"ש דפקר טפי

 

ועוד אם הוא היה מדבר עניינית, ושוטח את הטענות שלו בצורה מסודרת. נו!

אבל הוא מדבר בצעקות (כמוך לצערי) אז אין מה להתחיל לדון איתו

 

בשביל מה לענות לו?

הכלבים נובחים והשיירה עוברת

למופים עלוב הנפש.ברוך מאמסטרדם

כפי שבוודאי הקוראים שמו לב, תקעתי אותך כבר יותר מידי פעמים לאחרונה.

אתה כל פעם מתחמק ולא משיב.

 

לייצור שכותב כאן, עניתי באופן זה, מכיוון שכך הוא מתבטא (כפי שציינת בעצמך).

 

טענותי שטוחות היטב. - אתה מוזמן לענות.

 

דימויים מעולם החי - שמור לאישתך וילדיך.

דינה, איזה שטויות!מעיין טוהר

ברור שבדתיים יש פחות בעיות!

רק מה, ברגע שיש בעיה אחת - כל התקשורת מדברת על זה

ברחוב חרדי הילדים הולכים הרבה יותר רגוע

ברחוב חילוני כולם פוחדים

ושלא תגידי שזה בגלל שהדתיים פחות מודעים. תכל'ס יש פחות סיפורים

הדיבורים שלך נשענים על זה שחילונים אומרים "שלא תחשבו שאין אצל הדתיים כאלה סיפורים" איזה עיוות!!!

בטח שיש כאלה סיפורים, השאלה באיזה אחוזים!

 

חבל על הזמן שלך מעיןמופים

דינה גדלה בבית חרדי, היא יודעת את האמת

היא פשוט חיה בתוך מקום של אקדמאים, וסופגת את האווירה כל הזמן 

אם אמרי לה שכתוב שהתורה היא תבלין ליצר הרע

אז היא תאמר שלא מענין אותה מה הגמרא אומרת, יש לה שכל, והיא חושבת עם השכל שלה...

 

אני רק מציע לה להשאיר אופניים בחוץ במקום חילוני, ולצפות שלא יגנבו אותם, כמו שלא גונבים אצלינו

ולראות אם באמת יש את אותה פשיעה אצלינו ואצלם

כאלה צבועים....ברוך מאמסטרדם

ממה ששמתי לב בזמן האחרון, יש יותר רבנים בחדרי חקירות בשנה האחרונה, ממה שהיו חברי-כנסת מאז קום המדינה...

בהמשך לדברי מופים:יונתן רחמים
בכיפה היו כמה וכמה כופרים, שטענו
שאין בכלל דבר כזה מוסר, וכל מה שנראה בעינינו כטוב ורע זו תולדה
של הרגשות, אבל באמת אין טוב ואין
רע.
היה מזעזע ברמות קשות לקרוא את
הדברים המחרידים הללו, אך מאידך
הם היו מדהימים בכנותם.
אדם שהוא כופר (ואני מדבר ספציפית
על כופר, ולא על יהודי שבכל זאת מחובר
ליהדותו גם אם רק דרך יום כיפור,
ברית מילה ועוד קצת מצוות), אין אצלו
שום מחסום אמיתי ולו למעשה הנורא
ביותר.
אביא פה שוב את דבריו של הפרופ׳
יעקב טלמון, שלא היה אדם דתי, אך
מבטא הרעיון שבדבריי אלו טוב בהרבה
ממני:

20140316232251.jpg
בוקר טוב..הקולה טובה

זה שאצל הדתיים מטאטאים הכל מתחת לשטיח לא נותן לנו תמונת מצב נכונה יותר.

אין לי מושג איפה יש יותר אנשים מאיזה סוג, אבל להגיד שאדם דתי הוא פחות בעייתי? לא מחייב בכלל.

לא חושבת שאפשר להוכיח כלום על אף חברה.

ואצל הדתיים פחות מודעים- דווקא בגלל הגישה הזו ש"דתיים טובים יותר" ואם ח"ו דברים מתפוצצים- אז מחביאים אותם טוב טוב.

 

 

(ואני גרתי בשכונה שחציה חרדית, ודוקא פחדתי גם בצד החרדי, אחרי שתקפו שם בנות ושהיתה שם משמרת צניעות שהיתה יכולה להרביץ ל"דת"ליות" כמוני שהלכה ל"ע עם ג'ינס.. )

ומופים-הקולה טובה

גם אצל חרדים גונבים אופניים. וגם עגלות של ילדים.

וגם בישובים של דת"לים.

וגם בקיבוצים חילוניים למהדרין.

 

רק בכמויות קטנות יותר.. (בכל 3 המקומות..)

 

אז לא!מופים

הפחד היחיד בשכונה שלנו מגניבות זה מסינים, ומבחורים שנהיו חילונים

מצטרף לדברייך. הצביעות חוגגת פה...ברוך מאמסטרדם
למה את הנתונים החשובים כתבת בקטן?...ברוך מאמסטרדם

שיכירו מי הם....

ניצוצות וקישקושים. למה לדבר במושגים כאלה?ברוך מאמסטרדם
הידע שלך בגרמנים וגרמניות קצת חשודהרועה
לפעמים נראה שאתה ממש קורא בשקיקה כל צורר וקלגס שקם לעם הגרמני
פשש ממש שליטה בכתבים ובכותבים..הרועה
עלה והצלח <צ>
לי? אף פעם לא הולך..הרועה

אמרתי לך, זה אתה שמביך את עצמך.

 

(אין טעם, הרועה.דינה ל.
למה לענות לו למרות החתימה שמבקשת לאו?)
למה שמת תמונה של קוף בפרופיל?ברוך מאמסטרדם
--יהושפט

וטוב שכך!

מן הסתם...

מעניין שה'מנות הלוי' כותב שדרך הצדיקיםחסדי הים
לדון את הרשעים לכף חובה, ומעניין איך דרך הרב קוק זצ"ל מתיישב עם זה, ואצטרך לחשוב ולהתישב בדבר.
חבר שלי אמר ליאלעזר300

שמדובר במעלל של הצנזור. הנוסח המקורי היה "ארורים כל הגויים, ברוכים כל ישראל".

אותו חבר גם הוסיף שזאת אחת הפעמים הנדירות מאוד שבהן שינוי של הצנזור גרם לו להרגיש נוח יותר.

השרשור המכובד ננעל אחר כבודט'אחרונה
אין פה מקום לכינויים כמו אלה שעפים פה. פורים זה לא תירוץ.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך