מותר לנשים לקרוא מגילה לעצמם?מקרא מגילה
ואיך צריך לקרוא?
כןמופים

כמו גברים, עם טעמים והכל

וחשוב ללמוד לפני, כי אם לא לומדים עלולים לטעות מאד בניקוד, ולפעמים זה משנה את המשמעות ולא יוצאים ידי חובה

 

(נתן-ניתן, ויקבצו עם שווא בו' או פתח וכו')

מותר. צריך לקרוא עם ניקוד נכון.קוצ'ינית =)
לא צריך טעמים.
זכור לי שהמשנ"ב מחמיר לכתחילהחליל הרועים
אך מותר עקרונית כי חייבות
צודקמופים

זה מה שקורה למי שרגיל להלכות של ספרדים...

 

לשון המשנה ברורה (תרפ"ט,ח)

ועיין במ"א שמצדד דלא תקרא לעצמה כלל רק תשמע מאנשים, וכל זה ביש לה ממי לשמוע, אבל אם אין לה מי שיקרא לפניה תקרא היא לעצמה במגילה כשירה ומברכת אשר קידשנו במצוותיו וציונו לשמוע מקרא מגילה

 

אבל לספרדים הרב עובדיה אומר שיכולה לקרוא לעצמה

מחלוקת אחרוניםמאמע צאדיקה

גם הנושא של מה תברך אם קוראת לעצמה (או אם איש או אישה אחרת קורא \ת לה כשהוא כבר לא בר חיוב) 

גם הנושא של אישה מוציאה אישה אחרת צריך ללמוד 

אפילו שאישה תוציא איש- לא פשוט שאסור 

 

 

 

השאלה היותר גדולה- כמו בכל מצווה, איך עושים את זה

אם עושים את זה כבלגאן של רעש נוראי שאא לשמוע או לצאת כלום 

או שעושים את זה בכבוד למצווה, ששומעים כל מילה, שמדקדקים במילים ובהגיה שלהן 

 

פעם ראשונה השנה שהייתי בקריאת נשים!ניל"ס

היה מאוד מיוחד, במובן החיובי כמובן.

פשוט כל מי שקראה למדה מראש את הטעמים לפרק שהיא קוראת (מקלטת שהעבירו וחלק בעזרת הבעלים), וכמובן שהייתה מישהי שהתפקיד שלה היה לבדוק שהקריאה נכונה ולתקן בעת הצורך.

 

ו...קצת קשור- הרגשתי כאילו אני שומעת את סיפור המגילה בפעם הראשונה. ז"א, ממש כעסתי על דברים שהמן עשה, וצחקתי כש"גיליתי" מה קורה לו בהמשך. איזה כיף שדבר כזה יכול לקרות מדי פעם

איזה יופי! אני ככ שמחה בשבילך! מייכ
תודה לך!ניל"ס
הרב יעקב אריאל כתב בבשבע שעדיף שישמעו מגברמושיקו
כןפייגליניזית

את פרק א' אני כבר יודעת, זה יפהיפה!

פרק ט יפה יותר מאמע צאדיקה

רק אחרי שקוראים אותו- מבינים אותו באמת... זה פרק שקשה להבין, אבל כשקולטים- זה נותן את המשמעות לכל הפורים 

גם המנגינה?...פייגליניזית

כן!מאמע צאדיקה

אבל אין על המנגינה של פתיחת פרק ו.... 

 

נכון, פרק ט קשה יותר כי יש המון ביטויים שכבר חזרו במגילה אז קשה יותר לזכור מה הטעמים של פה ומה הטעמים של שם, 

אבל זה כל הקטע!!! 

וואופייגליניזית

יש לנו כאן מבינה...

 

יש מצב ללמוד אצלך את שאר הפרקים?...כאילו מוציא לשון

קראתי ל300 +נשיםאאלעד

והיה מוזר ביותר.

 

אני רגיל ששומעים היטב את הקהל בפסוקים שלו (ומרדכי יצא וכו'..) ופתאום - שקט. לקח לי זמן לקלוט שהן קוראות בקול שלהן

מרב.
חשבתי על זה כשקראתי
"בטח הוא בשוק!! אנחנו שקטות!!!"
ה4-5 בנים שהיו מאחורהאאלעד

קראו יותר בקול מהבנות.

 

 

 

לי היה משרוקית ענקית. משהו ייחודי

 

ובהמן האחרון, כשהבנות לא עשו מספיק רעש, אז נתתי תוספת קטנה

היה שם בן ורבע.מרב.אחרונה
שמתי לב
קטנה עלק.. הערת את כל מי שנרדמה
ואיך היה עם המן?שום וחניכה
היו כמה קרציות שעשו המן גם בזרש מרב.
פ-ה נכנסתי לשוק.

היה בסדר נראלי.. קצת משרוקיות, כמה רעשנים והרבה מכות על הספסלים..
גם אצלנו זה היה!שוקולד לבן

ועוד מישהי הרעישה מתחת לאוזן שלי עם חצוצרה שנשמעת למרחקים.. רמקול

כל המן היה גהינום ועוד נוספה אליו זרש עצבני

האוזן שלי עדין לא חזרה לעצמה..עצוב

(ועוד הלכתי לקריאה הבינונית, לא הרועשת. מי יודע מה הלך ברועשת, אם זה מה שהלך בקריאה הבינונית)

חחחחחחחנועם ה
אצלנו בעיקרון מותר להרעיש רק בהמן הראשון והאחרון...

אבל אצל הרב שלי היה בכל המן- אבל בעדין...
נקודה טובה
אצלנו מותר להרעיש רק לפני קריאת המגילה ואחריה..
לבי ובשרי
גם אצלנו
אצלינו עשו רעש ב"עץ" וד"לחרדי מקורי
ואחד מעשירי הקהל הרעיש ב"ויתן...מס על הארץ"
אנשים גמורים!
אצלנו תמיד עושים בוז בויתן מס וב"בביזה לא שלחו ידםלשם שבו ואחלמה
למה ב"בביזה לא שלחו"?חרדי מקורי
אתה יודע מה בג"ץ היה עושה להם עם היו שולחים? היו מאשימים אותם בניצול ציני של ניצחון דמוקרטי למטרות אישיות!
כי רצח עם למטרות הרתעה זה בסדר, נכון?...ברוך מאמסטרדם

עיוור!!! (זה כבר לא "מוסר כפול", זה עם חזקות כבר...). (לא נורא, ליהודים מותר הכל....).

"להקהל ולעמוד על נפשם", "שנאיהם",שום וחניכה

"איביהם" - לא מדבר אליך, אה?

שוםמופים

מה עם "כ"ש דפקר טפי"?

סתם, בשביל הכיףשום וחניכה
תרגום?שוקולד לבן

נשמע מסקרן..

הגמ' אומרתמופים

שאם יש כופר גוי ששואל שאלות על התורה צריך לענות לו

אבל אם הוא היה יהודי ונעשה כופר - אל תענה לו, כי ככל שתענה לו הוא יתפקר יותר

מין תופעה כזאת!

א. אני רק שאלתי ולא עניתי... ב. הוא לא עונה!שום וחניכה
תודהשוקולד לבן

אני ממש נהנית לקרוא את הויכוחים התלמודיים פה, עד שהם נהיים בארמית וקיצורים (ואז אני לא מבינה..)

חח אני הכי נהנת כשמופים ושום הולכים יד בידנועם ה
הם קורעים ביחד...
היה פה וויכוח תלמודי?.. איפה?...ברוך מאמסטרדם

הייתה פה רק התלהמות של מאן דהו.

ומה עם "גם אוויל מחריש - חכם יחשב"?ברוך מאמסטרדם

או שתענה לי עניינית - או שתפסיק לענות לי/לרכל עלי באופן מלוכלך.

 

 

ברור שזה יכתב כך... אבל הרי:ברוך מאמסטרדם

כבר לא היה חשש ליהודים! הגזרה בטלה! זה רצון נקם!.  -- אז מה בדיוק פה "לעמוד על נפשם"?... (בעצם זה ממש כמו שהחרדים עכשיו מפרסמים בעיתונות הודעות בנוסח זה על "גזירות שמד"... כבר אז היו חרדים כנראה...) (צריך תמיד להוסיף אצלהם: כל קשר בין האמור בכתבה לבין המציאות, הינו מקרי בהחלט).

 

וכן בקשת אסתר ליום קטל נוסף....

 

חוץ מזה - כל כיבוש הארץ....לא ממש מלא רחמים וחמלה...

 

למה לטעון תמיד שהכל בסדר, גם אם אין סיבה הגיונית?...

אתה מניח הנחות ועל בסיסן טוען טענות.שום וחניכה

מקרא מלא אומר: "לעמוד על נפשם", ואתה מכחישו.

הגזירה בוטלה. אך הרעל והארס שבלב כל מבקשי נפשם - לא.

אם הוא לא היה פורץ בשנה ההיא, עד נכונו לו הזדמנויות אחרות.

וע"ע בע' אפקט ההרתעה.

טוב שבנחשים רצוץ את מוחו אמרו חכמינו, ולא צריך לחכות עם זה עד 

ששיניו יהיו כבר נעוצות עמוק בבשרך.

 

ובכלל, כמדומני שהמוסר אותו אתה מתיימר לייצג הינו המוסר הנוצרי. אז דע לך,

שלא כמותינו כמותם, ולא כמוסרינו מוסרם, ולא כצורנו צורם. המוסר היהודי אוחז 

כי הריגת הקם והמתכנן להורגך, הוא מעשה לגיטימי, חיובי ואתי.

 

אם אתה בכל זאת מחפש עולם "מלא רחמים וחמלה" כהגדרתך, לך וחפש אחריו

במרתפי האינקויזיציה אי שם בימי הביניים.

לא אכנס לזה. רק דבר אחד:ברוך מאמסטרדם

מכיוון שאתה מזכיר את האינקוויזיציה (כמו כל דתי שלימדו אותו לזלזל בדת אחרת). דע לך, שאם תהיה הוגן, לא יהיו לך טענות על האינקוויזיציה...

 

מה ההלכה היהודית כאשר שלטון ישראל תקיף בארץ?..

 

יש לגויים  3 אופציות:

1. לקבל 7 מצוות בני נוח (ובכלל זה - קבלת הדת היהודית ואלוהי היהודים).

2. לצאת מן הארץ.

3. לההרג...

 

תזכיר לי מה היו האופציות שהעמידה האינקוויזיציה?....  אאוץ'....

 

אז במה אנו שונים?...

תשובתך בצידך...שום וחניכה

וכנראה שגם אתה שמת לב לחולשת טענותיך וסגרת אותם בסוגריים.

 

- ההשוואה ההוגנת הייתה אמורה להיות בין "להתנצר" לבין "להתייהד"'/"להתגייר".

אילו אכן היה כך, הייתי ממלא את פי מים כאשר חפצת.

אתה בחרת לעשות השוואה מופרכת בין התנצרות לבין קבלת 7 מצוות בני נח. ודברי

הסוגריים המפורכים עוד יותר "שבכלל זה - קבלת הדת היהודית", כמובן לא יוכלו

לרפא את שיברה של הקבלה זו. 

 

- העמדת אחת מן האופציות שציינת היא רק בא"י אשר בה יש את מפשט אלו'קי הארץ

וכפי שהאריך הרמב"ן בכ"מ, משא"כ המדיניות הנוצרית שגרסה (וגורסת) כך בכל מקום

אשר ידה תקיפה. אימפריאליזם במיטבו.

 

ונ.ב

חבל שלא "נכנסת" לזה...

 

ונ.ב.ב.

למה לטעון תמיד שהכל לא בסדר, גם אם אין סיבה הגיונית?...

 

למה לשקר?...ברוך מאמסטרדם

מה עובר עליך?.. אחת מ -7 מצוות בני נח - איסור לעבוד "עבודה זרה". היינו אסור להם לעבוד עבודה שהיא "זרה" מבחינתך.... - מה זה אם לא איסור להשאר בדתם?....

 

לגבי שאר הדברים - אין טעם להתקשקש איתך.

 

ענה על הטענות, ולא על הטוען אותן!!

בא ואלמדך כלל:שום וחניכה

כאשר אני תוקף את טענתך ע"י שני טיעונים שכל אחד עומד בפני עצמו,

על מנת להעמיד את טענתך, הנך זקוק לדחות את שניהם גם יחד.

 

זה בדרך אגב.

 

ולגוף הנושא - כרגיל, לא דייקת. האיסור הוא לא לעבוד עבודה שהיא זרה מבחינתך,

אלא מבחינתם. עי' בדברי הראשונים והאחרונים לגבי שיתוף בבני נח.

 

 

נהניתי מאוד מחתימת הודעתך. חן חן. ונאים הדברים למי שאמרם.

לצערי אין לי כח להמשיך להתווכח.ברוך מאמסטרדם

לגבי הטענה על האימפיאליזם - לא היה נראה לי רציני, כי זה לא "יותר מוסרי" אם זה אינקוויזיציה רק בארץ מסויימת...

 

לגבי השאר - זה יהיה ארוך, ואני עסוק וגם עייף מכתיבה כאן...

 

אשמח למקורות לראשונים שציינת לגבי בני נוח.

 

מעולם לא התייחסתי לגופו של טוען. אנא אל תאשימני בטענות שווא.

אם אתה עייף- זה סימן טוב...נועם ה
סורי, הייתי חייבת...
למה סימן טוב?.. (:ברוך מאמסטרדם

ולמה היית חייב....?

7 מצוות זה חוקה בסיסיתחרדי מקורי
לא חיוב להמיר דת, התנצרות היא המרת דת, לא שמירה על חלק מכללי הדת
2. הם (רישמית) לא נתנו אפשרות לצאת מהארץ
לא נכון. ומעט נכון...ברוך מאמסטרדם

לא נכון - שבע מצוות, הגם שאינה המרת דת, זו הכרה בדת שלך כאמיתית - אסור להם לעבוד "עבודה זרה" = כלומר, אסור להם לעבוד את האלוהים שהם מאמינים בו.  מבין שאין הבדל?..

 

מעט נכון - היה מקרים שכן והיה שלא. גירוש ספרד לדוגמא - הם נתנו לצאת. ואלו שנשארו - נרדפו.

היה סיפור בקולניה בריטיתפיבו

שנהגו לשרוף/לקבור את האלמנה עם הנפטר,

אז הבריטים התנגדו ואחד הילידים טען נגדו שזה המנהג שלהם

אז הוא ענה שאצלם יש מנהג שמי שהורג אישה נתלה.

 

מה ההבדל מהאינקויזציה?

 

גם כאן כפו באיומי מוות מנהג זר?

 

אלא שכאן ברור לנו מי צודק.

 

(וההערה על האינקויזיציה היתה לגבי האכזריות)  

אין שמץ של קשר....ברוך מאמסטרדם

אתה בעצם טוען שבגלל שאתה "יודע" שזה ציווי מאלוהים להרוג עובדי ע"ז בארץ, אז זה מוסרי?.. כי זה בדיוק מה שטענו הנוצרים... גם מבחינתם אלוהים ציווה... (וכפי שהסברתי - גם לפי היהדות צריך להרוג. אתה עכשיו נתפס לקטנות?.. על זה שבאינקוויזיציה גם עינו?... תאכלס חובת ההריגה משותפת...).

 

הבריטי - רק אמר שמוות יענה במוות. אבל לא הלך להרוג איש מיוזמתו.

קודם כל אנחנו צודקיםטוביה2
בלי האמונה הזו באמת אין הרבה הבדל

אבל בכול זאת אני יעביר כאן שיעור קטן בהסטוריה
1 כמו שכבר צינו קודם ההלכה לאדורשת גיור ולפי הרמב''ן גם לא תמיד 7 מצוות
2 לפי ההלכה מי שיוצא רשאי לקחת עימו את ממונו דבר שלא היה בספרד מדובר בהבדל משמעותי. לדוגמה רבים מהמגורשים מתו בים כי אף מלך כמעט לא נתן לכל הפליטים הללו להכנס
לא דורשת גיור. אבל כן דרושברוך מאמסטרדם

שלא לעבוד "עבודה זרה" - זה בדיוק עמו לדרוש מיהודים שלא לקיים מצוות. (זוכר? אסור למול את הילדים, אסור לשמור שבת.. ועוד כמה דברים כאלה...).

 

אתה בעצם טוען שאם רק האינקוויזיציה הייתה מאפשרת לקחת רכוש - מעשי ההרג והקטל היו מוצדקים?.. (אין לך ברירה, כי אתה נדחק לפינה, משום שזו גם ההלכה היהודית... ואעפ"כ, מעניין לשמוע את זה...).

 

גם הנוצרים האמינו בלב שלם שדתם היא דת האמת. ככה שאתה לא יכול לטעון עליהם דבר.

 

אז הגענו להבנה שאין טענות על "דת האהבה" של הנוצרים? הבנו שלמעשה ההלכה היהודית בנושא זהה למדי?.

תיקון טעות נפוצה בנושא האינקויזיציה:מרס מרסנא
ישנם רבים החושבים שבתקופת האינקיויזיציה
נרדפו היהודים על רקע דתם, אולצו להתנצר,
ומי שהתנצר - הוקל לו.
האמת כמובן שונה בתכלית.
השלטון באותה עת רדף בעיקר את המומרים
ואת האנוסים, גם כאלו שלא נודע שקיימו מצוות
בסתר - נטען שהם נוצרים מזוייפים
ועלולים להתערבב באוכלוסיה הנוצרית הרגילה,
ולכן הם נחשבו למסוכנים מכולם
(מזכיר מאוד את הסרט ׳היהודי הנצחי׳ של
הנאצים, המציג את המתבוללים כמסוכנים
מכולם)
ניתן לומר שדוקא הטמיעה בחברה הספרדית
היא זו שהולידה את הגירוש, הרדיפות והעינויים.
יתירה מזו, דובר על ׳טוהר הדם׳, מושג דומה
מאוד ל׳טוהר הגזע׳ של הנאצים.
לפי אלו שדיברו על כך, יהודי תמיד ישאר יהודי,
גם אם יתבולל ויתנצר, ולכן ימשיך להרדף.

(הרחבה בנושא ניתן למצוא בספרו של פרופ׳
בן ציון נתניהו על האברבנאל ובספרים נוספים
שלו).
בדרך כלל:מרס מרסנא
מי שטוען שאין הבדל בין היהודים
לאויביהם, מאבד מהר מאוד את
ה׳ניטרליות׳ כביכול, ומאמץ בהדרגה
מתמדת את גישת אויבי היהודים.

אין כמעט מי שנשאר באמצע.
למשל בנושא המלחמה עם האויב
הערבי; רוב השמאלנים לא מטילים
את האשמה על ישראל והערבים במידה שווה, אלא קרובים הרבה יותר לעמדת הרוצח מכחיש השואה
אבו אדולף מאזן, ורואים בישראל
את האשם המרכזי בסכסוך.
הקיצוניים יותר אף מצדדים בעמדות
חמאס וחיזבאללה.
אין לי ספק שאייל מרגיש את עצמו
קרוב הרבה יותר לשונאי ישראל
מאשר ליהודים, גם אם לא מביע
זאת תמיד בגלוי.
ב"מס על הארץ" תמיד מרעישיםפייגליניזית


הי! איפה קראת ומתי?אלעזר300

(בסוף לא עזרתי לכם עם קריאות, אבל... הסתדרתם?)

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך