מה אתם אומרים על טיסה לאומן למרות יציאה מהארץ?
יציאה מהארץעלה למעלה
למה לא?די"מ
כי בעיקרון יש איסור לצאת מהארץ...עלה למעלה
ומי אמר שהאיסור הזה נוהג היום?די"מ
האיסור הוא מחשש שמא ישתקעו בחוץ לארץ,היום כשאתה טס לשבוע עם כרטיס הלוך-חזור תוך כמה שעות אתה שמה ותך כמה אתה בחזרה בארץ,אין חשש כזה.
אין שום איסור על יציאה מהארץשפיפול
ישנם מעט פוסקים שטוענים כך, בראשם המשנה ברורה, שלמרבה הפלא, לא ביקר בארץ מעודו.
ישנם הרבה פוסקים שאוסרים יציאה מהארץאנונימי (פותח)
השאלה מה המטרה
ואכן לביקור בקברי צדיקים יש רבים המתירים
אם כי יש גם לא מעט שאוסרים
אך אנו כחסידי ברסלב
נשמעים לרבנו שאמר לבוא אליו
אם לא היה אף פוסק שמתיר
היינו בבעיה
כי רבנו אמר לא לעבור על השו"ע
אך מכיון שיש פוסקים רבים שמתירים
אנו מחוייבים לשמוע לרבנו בדבר הזה
דווקא השולחם ערוך לא אוסרשפיפול
ולא ברור מה הקשר בין הפוסקים שאוסרים לבין השו"ע שפסל את הדין הזה.
השו"ע לא אסר במפורש אבל משמע מדבריו לאיסוראנונימי (פותח)
אני לא מדבר על קברי צדיקים
אלא על נסיעה לחו"ל לטיול
שחז"ל התירו לבא ממדינת הים לגלח בחול המועד
והשו"ע כתב "וְהוּא שֶׁלֹּא יָצָא מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לְחוּצָה לָאָרֶץ לְטַיֵּל"
וכותבים הפוסקים - כיון שיצא באיסור
אך אם יצא להרוויח כסף או לראות פני חברו מותר - וזה נקרא דבר מצוה (כך כותב המשנ"ב)
ואם לראות פני חברו זה נקרא דבר מצוה
ברור שגם להשתטח על קבר רבנו נקרא דבר מצוה
הטעה הזו מזלזלת בשולחן ערוךשפיפול
השולחן ערוך יודע טוב מאוד לאסור כשהוא רוצה וכשהוא לא רוצה, הוא לא אוסר.
שאלה מטופשת שמזלזלת גם ברבי יוסף קארו וגם בקוראיםשפיפול
חוץ מזה שהטענה שלך לגמרי לא נכונה.
אתה כתבת "לעומת זאת למי שיצא מאמריקה לאירופה לטייל, הוא כן התיר להתגלח?"
וזה לגמרי לא נכון.
לסתם אדם, אסור להתגלח בחול המועד.
למי שטייל מאמריקה לאירופה , ומי שטייל מאירופה לאוסטרליה, לכולם אסור להתגלח בחוה"מ.
זה מה שכתוב בשו"ע סימן תקל"א סעיף ב:
ב אֵין מְגַלְּחִין (א) בַּמּוֹעֵד, אֲפִלּוּ אִם לֹא גִּלַּח קֹדֶם מוֹעֵד.
יש לכלל הזה יוצאים מהכלל והם מופיעים בסעיף ד.
ד וְאֵלּוּ מְגַלְּחִין בַּמּוֹעֵד; מִי שֶׁיָּצָא מִבֵּית הַשִּׁבְיָה וְלֹא הָיָה לוֹ פְּנַאי לְגַלֵּחַ קֹדֶם הַמּוֹעֵד, וּמִי שֶׁיָּצָא מִבֵּית הָאֲסוּרִים וַאֲפִלּוּ הָיָה חָבוּשׁ בְּיַד יִשְׂרָאֵל שֶׁהָיוּ מַנִּיחִין לוֹ לְגַלֵּחַ, וְכֵן הַמְּנֻדֶּה שֶׁהִתִּירוּ לוֹ (ג) בָּרֶגֶל, וְכֵן מִי שֶׁנָּדַר שֶׁלֹּא לְגַלֵּחַ וְנִשְׁאַל עַל נִדְרוֹ (ד) בָּרֶגֶל, וְכֵן הַבָּא מִמְּדִינַת (ה) הַיָּם בְּחֹל הַמּוֹעֵד, אוֹ שֶׁבָּא בְּעֶרֶב הָרֶגֶל וְלֹא הָיָה שְׁהוּת בַּיּוֹם לְגַלֵּחַ, וְהוּא שֶׁלֹּא יָצָא מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לְחוּצָה לָאָרֶץ (ו) לְטַיֵּל.
ז"א , כל מי שהייתה לו מניעה רצינית שלא להתגלח , מותר לו להתגלח.
מי שבא ממדינת הים, לא היה יכול להתגלח, כיוון שאז התגלחו בסכין ולא היו מתגלחים באוניות בגלל הטילטולים.
לכן השו"ע התיר לו להתגלח כמו לאלו שהיו בשבי או בבית הסוהר.
הסיבה שמי שהגיע מטיול , לט זוכה להיתר, היא בגלל שהוא לא שקול ליוצא משבי, כיוון שהשבי והמאסר הם בכפיה ואילו הטיול הוא רשות.
זה דבר פשוט.
לסלף אותו ולעוות את ההלכה באופן כזה שיראה שבגלל הבית יוסף חושב שאסור לצאת לטיול מהארץ לחו"ל זה זלזול בבית יוסף ובהלכה בכלל.
אתה פשוט להבנת מה כתוב בשולחן ערוךשפיפול
או שלא קראת אותו בכלל, שזו האפשרות הסבירה יותר.
האנונימי צודק - זה הפשט בדברי השו"עגבעוני מצוי
השולחן ערוך חשב שמותר לצאת מהארץ לטיולשפיפול
ואם לא היה סבור כך, היה כותב זאת בפירוש ולא היה נזקק לחבורה של מוחות עקומים שיסלפו את דבריו ויעוותו אותם מתוך רצון להפוך אותם לשטויות והבלים שמעולם לא עלו על דעתו.
אסור לשניהם להתגלח - זה מה שלא הבנתשפיפול
זה מה שלא הבנת.
אין חילוק.
אני אסביר שוב, כי לא הבנת כלוםשפיפול
סימן ד' עוסק באנשים שמותר להם להתגלח בחול המועד.
כל האנשים שהוא מזכיר, הם אנשים שהייתה להם מניעה להתגלח בערב יום טוב, והעיסוק של הסעיף הוא רק בסוגי המניעות.
רק הנסיעה בים, נחשבת מניעה, אבל אם אדם יצא מהארץ לטייל, דבר שהוא מותר לחלוטין לפי השולחן ערוך, המסע בים לא נחשב לו למניעה.
זו הסיבה שהמגן אברהם, שהוא המפרש החשוב ביותר של השולחן ערוך, מדגיש במיוחד את ההבדל בין נסיעה בים לנסיעה סתם וקובע , שאם אדם לא הגיע דרך הים , אלא דרך היבשה, אסור לו להתגלח ולא משנה הסיבה בגינה, יצא מן הארץ.
זה הפשט האמיתי, של השולחן ערוך, כיוון שהשולחן ערוך מדייק בדבריו, ומדבר דווקא על מדינות הים ולא על סתם מדינות בחוץ מלארץ, אליהן ניתן להגיע גם דרך היבשה.
בקיצור, מדבריו של המגן אברהם, אנו רואים באמת, מה כוונתו האמיתית של הבית יוסף ועד כמה הטענה שהוא אוסר על יציאה מהארץ לטיות , היא סילוף כוונתו.
וואו, אתה קשה הבנה שפיפול (סליחה על הביטוי)גבעוני מצוי
השולחן ערוך כותב במפורש "מארץ ישראל לחוצה לארץ",
לא "מחוצה לארץ לארץ ישראל" ולא "ממדינת הים אחת לחברתה"
הוא מדגיש במפורש מארץ ישראל לחוץ לארץ
מה המקור לדבריו?
המקור הוא בטור, באותו סימן. הטור כותב כך:
והבא ממדינת הים שלא היה יכול לגלח קודם וכגון שהלך להרוויח מזונותיו או להתעשר, אבל אם לא הלך אלא לטייל - לא יגלח דלאו אנוס הוא דאפשר לו שלא ילך, והראב"ד פירש "אפילו לטייל" דאמרינן לא יגלח, דוקא מארץ ישראל לחוצה לארץ, אבל אם הכל בחו"ל או בארץ - אפילו הלך לטייל - יגלח.
השו"ע שהדגיש במפורש מארץ ישראל לחוץ לארץ נקט כדברי הראב"ד להלכה.
בדקתי בטור, ואכן הבית יוסף (שהוא רבי יוסף קארו)שפת הנחל
כותב במפורש כפי ההבנה של "גבעוני מצוי" ולא כפי ההבנה של "שפיפול"
אתם מסלפים את דבריו של הבית יוסףשפיפול
כי הוא מתחיל את הפיסקה ב"מדינת הים", ומדינת הים , היא לא כל מדינה שאינה א"י.
אילו לטענתכם המופרכת היה איזשהו בסיס, הוא בכלל לא היה על מדינת הים, אלא על כל חוץ לארץ.
עובדה שהוא לא עושה את זה , כי זה פשוט לא נכון.
הציטוטים שהבאתם לא קשורים בכלל לנושא.
לא מסלפים שום דברשפת הנחל
קרא את דברי הבית יוסף בפנים, לא בשו"ע.
הוא מתייחס במפורש להבדלים בין כלל חוץ לארץ לבין מדינת הים
וגם מתייחס במפורש להבדל בין היוצא מא"י לחו"ל שאסור לו לגלח אם יצא לטייל, לעומת מי שיוצא מארץ לארץ אחרת שמותר לו לגלח מכיון שיצא ברשות (לעומת מי שיצא מארץ ישראל לחו"ל לטייל שנקרא "יוצא שלא ברשות")
הדברים ברורים ומפורשים שם
לא מקוצרים כמו בשו"ע
זה מה שטענתי מותר לטייל, אסור לגלחשפיפול
גם הראב"ד לא כותב שאסור לטייל.
גם המגן אברהם לא כותב שאסור לטייל.
זה לא פשט של השולחן ערוך, כי השולחן ערוך לא כותב "אסור לטייל".
השולחן ערוך, כותב את פשטיו, והפירושים של כמה מוחות עקומים מקשקשני האינטרנט אינם דעתו.
לא הבנת כלוםשפת הנחל
הוא כותב שמותר למי שיצא לטייל לגלח - כיון שיצא ברשות, מלבד מי שיצא לטייל מארץ ישראל לחו"ל - שאסור לגלח - מכיון שיצא שלא ברשות.
עוד פעם להסביר????
המקור שאציג יגלה מיד שאתה טועה ומטעהשפיפול
יש לי את הטור במקור.

הנה הטור אורח חיים במקור.
מה כתוב שם?
אבל אם לא הלך אלא לטייל, לא יגלח דלאו אונס הוא, דאפשר לו שלא ילך.
זה מה שכותב הטור.
האם יש בעולם, מישהו מטומטם עד כדי כך, שיטען שהמשפט "דאפשר לו שלא ילך", אוסר על טיול?
אני מקווה שאין בעולם אנשים כל כך שוטים, אבל גם אם יש, הם אינם מענייני. רשויות הרווחה צריכות לטפל בהם.

הטור אינו הבית יוסף...שפת הנחל
את הטור כתב ר' יעקב בן הרא"ש
עליו יש נושאי כלים, אחד מהם הוא הבית יוסף שנכתב ע"י רבי יוסף קארו, בעל השו"ע
תצטט אותו כאן במלואו (אין לי ספר לידי כרגע, אבל בדקתי בבית הכנסת שוב פעם, וברור לחלוטין שהוא סובר כפי שכתבו האנונימי וגבעוני מצוי)
אני הבאתי הוכחות ואתה ממשיך לקשקששפיפול
הבאת הוכחות לדעת הטור, לא לדעת הבית יוסףשפת הנחל
אתה לא הבאת כלום.שפיפול
הבאתי מקור. אבל אין לי למה לטרוח להעלות צילומסךשפת הנחל
מכיון שלפי תגובותיך לאורך כל הפורום,אתה לעולם לא מוכן להודות בטעויותך, גם כשהדברים ברורים כשמש
לא הבאת מקור - טענת שקיים מקור ,שפיפול
כנראה , כרגיל מדובר בעוד מניפולציה פרועה.
הלאה.
קצת רקע הסטורי-הלכתי, כדאי לעיין!אלעד
תודה רבה צדיקים!עלה למעלה
שאלתי את אבא שלי והוא אמר :אריאלניקית
שטסים לאומן לא לצורך בילוי והנאה בחו"ל אלא להשטתח על קברי צדיקים וכו' מבינה?
כל הכבודנריה וילנר
מה שאני יודעתשירה#שירה
הנשמות של הצדיקים אחרי שהם נפטרים באות לארץ ישראל ככה שאין מה לחפש בחו"ל, נשמתם בא"י.
טוב, אתן יודעות שזה קצת יותר מורכב מזה, נכון?בת 30
ואם מענין אתכן אז תחפשו שרשורים פה בפורום על זה.
הנשמות בארץ ישראל, אבל אי אפשר להתחבר אליהן...אנונימי (2)אחרונה
כל מי שקרא קצת בכתבי האריז"ל על עניין ההשתטחות בקברי צדיקים, יודע שהחיבור בינינו לבין נשמות הצדיקים נעשה באמצעות הנפש, שנקראת קיסטא דחיותא ונשארת בקבר הצדיק. מי שמשתטח עם כל הכוונות יכול להמשיך גם את הרוח, והנשמה של הצדיק, שהן בד"כ לא נמצאות כלל בקבר.
ואת שירה#שירה, לא יודעת יותר טוב מאשר ה"שדי חמד", החיד"א, ה"שערי תשובה" ועוד, שכתבו שמותר לצאת מא"י לחו"ל בשביל להשתטח על קברי הצדיקים ששם.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!