ב"ה מצאנו את המקור של דברי רבנו על...mama

הבכי בעת תפילה.

בליקוטי עצות- התבודדות, ט"ו:

אף על פי שהבכיה לפני השם יתברך בתחינות ובקשות טובה מאד,                                                                                אף על פי כן כשאדם אומר תהילים או שאר תחינות ובקשות,                                                                                         או שמשיח בינו לבין קונו, וחושב ומצפה ומסתכל בדעתו בכל פעם שיבכה ויוריד דמעות-                                                  גם זה הוא מחשבה זרה ומבלבלת הכונה,                                                                                                                כי העיקר שיכון דעתו לומר הדיבורים בכל ליבו באמת,                                                                                  שיטה אזנו וליבו לשמע מה שמוציא מפיו,  ואם יתעורר לבכיה- מה טוב,                                                               ואם לאו- אל יבלבל כונתו בשביל זה (בשיחותיו הקדושים בסוף ליקוטי מוהר"ן חלק ב').

 ה' הוא המלך!!

וואי וואי- תיקון............mama

ראיתי שהעתקתי את זה קצת מבולגן, אז הנה הגרסה המשופרת... בע"ה

בליקוטי עצות- התבודדות, ט"ו:

אף על פי שהבכיה לפני השם יתברך בתחינות ובקשות טובה מאד,

 אף על פי כן כשאדם אומר תהילים או שאר תחינות ובקשות, 

או שמשיח בינו לבין קונו, וחושב ומצפה ומסתכל בדעתו בכל פעם שיבכה ויוריד דמעות-

גם זה הוא מחשבה זרה ומבלבלת הכונה,

 כי העיקר שיכון דעתו לומר הדיבורים בכל ליבו באמת, 

שיטה אזנו וליבו לשמע מה שמוציא מפיו,  ואם יתעורר לבכיה- מה טוב,

ואם לאו- אל יבלבל כונתו בשביל זה (בשיחותיו הקדושים בסוף ליקוטי מוהר"ן חלק ב').

 

 ה' הוא המלך!!

אשרייך לגמרי..נ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

לא זוכר מי זה היה אבל הוא אמר שרבינו אמר את זה על תהילים ואני אמרתי שרבינו אמר את זה על התבודדות ובסוף שתינו צדקנו!!!

דוגריmama

הצדק עם כולם הא?

הגאון דווקא מביא שבתפילת ר"ה ויוה"כ אסור לבכותסבא גפטו
סתם נזכרתי בזה.
כן?! אני אשמח לקבל את המקור לכך...mama
סתם כי זה מעניין אותי...
מקור גדול ויפה:סבא גפטו




וברצינות:

אין לבכות בר"ה כמבואר בעזרא (נחמיה ח' ט') "היום קדוש הוא לה' אלהיכם, אל תתאבלו ואל תבכו... כי חדות ה' היא מעוזכם" | מעשה רב סי' ר"ז

ועכשיו יבא החסיד ויסביר שכן צריך לבכות.
חחmama

נו באמת.

סידרת אותי.

ואני ציפיתי לקבל מקור לדברי רבנו נחמן זי"ע על הדבר...

(ככה הבנתי מדבריך, ש"הגאון" זה רבנו...)

סתם 'הגאון' זה הגאון מוילנאסבא גפטו
סבא גפטו..לא יודע אם התכוונת אליי כשאמרת חסידנ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

בכל זאת אני ינסה להסביר מה שמדובר לא לבכות זה לא לבכות מתוך עצבות כמו שאתה ציטטת אל תתאבלו ואל תבכו מתוך זה שחיברו את האבל לבכי זה אומר שמדובר על בכי של אבל....אבל בכי של לב נשבר דווקא זה טוב!!!!

לא להתאבל זה דבר אחד. לא לבכות זה דבר שני.סבא גפטו
אל תחבר ביניהם ואח"כ תצטרך לעשות הפרדה. אלו שני דברים שונים.
זה נכון שכל אחד מהם זה דבר בפני עצמו אבל...נ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

במקרה הנ"ל כן אני מחבר כי על זה מדובר שאסור לבכות בכי של אבל

אבל בכי של חרטה ולב נשבר מותר ואף רצוי ווסבא תעשה טבה במקום לנסות כל היום להחליש את הרוח והקדושה של כולם פה לך תשתה תה מתחת לשמיכה ותשמע רדיו לפחות תצדיק את הכינוי שלך

הכינוי שלך אומר הכל - כפירה בעיקר; נ נח זה הכל...סבא גפטו
וואי אתם כאלה מצחיקיםmama
אני יושבת לי כאן ומורידה דמעות!!! של צחוק!!!
באמת שזה לא מצחיק אפילו עצוב...נ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

לא יודע מאיפה יש לך את האומץ לדבר ככה על השיר הקדוש שיר שיתער לעתיד לבוא וזה השיר פשוט כפול משולש מרובע סבא אמר:לעתיד לבוא כולם ישאלו איפה הפתק ואיפה בעל הפתק ואני אשב בארמון שלי...אז נשמה קצת כבוד תלמידי חכמים וכבוד התורה אשריך.....נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!

לפי רבנו הבכי צריך לבוא מתוך שמחה!!פונפון

מימלא גם אפשר לבכות בשבת!!!

אפילו אם ת עושה וידוי אז ראוי לך לשמוח על כך שאת מתודית לפי בוראך, ואפילו לבכות מתוך שמחה

ולפי התורה אסור לבכות בראש השנהסבא גפטו
אולי תגיב לעצם הדיון שהעלנו בתוך האשכול? דיון הלכתי ללא מנהגי חסידות שבמקרה הזה סותרים את ההלכה?! 

ופשוט לכל דרדק שהאיסור הוא על אבל - בכי או לא. ועל בכי - שמחה או לא.
סבא אנחנו חסידי ברסלב והולכים בדרך רבינונ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

ה' יעזור לך למצוא את הדרך האמיתית ולא לנסות להחליש אחרים כל הזמן

אם אפשר מקור לזה אני אשמחחגי עקיבא

כי אני ראיתי שכתוב הפוך "אחרי לב נשבר בא שמחה" (שיחות הר"ן)

 

הכוונה שלי כשביקשתי מקור זה שרבנו אמר לבכות משמחהחגי עקיבא

כי מה שכתוב זה שרק אחרי לב נשבר בא שמחה

 

איני מתנצח אלא מביא מקורותאנונימי (פותח)

קבל את האמת ממי שאמרה. הבאתי את שיטת הגר"א כסיוע למה שכתוב בזוהר ומובא בבית יוסף. זה לא מחייב אותי לפסוק כמותו בכל עניין. אני רוצה להיות חסיד  ברסלב עובד ה' ולא מתכוון בכלל לתחרות זולה עם מישהו אלא לעבוד את ה' עם דיבוק חברים. עלה והצלח.

לפי רבנו, שהוא הצדיק האמת, שיכול לעזור לנופונפון

למטונפים כמונו!!!

הגר"א עליו השלום

אפילו ש"ך אמר שבלי תורת החסידות לא היה נשאר יהדות. זאת אומרת שאפילו ש"ך הבין שהגאון היה טוב רק לדורו ולא לדור שלנו. כמובן הוא טוב לדור שלנו אבל רבנו הוא מנהיג האמת ובמקום שרבנו אומר משהו אז תביא לי אלף גאונים...

ואני מקוה שנתגבר על מידת הנצחון ונתעלם מכמותך. אמן.

פונפון נשמהנ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

לא היית צריך להוסיף את השורה "תביא לי אלף גאונים" זה נשמע כזלזול בגר"א

לפי מעלת רבנו, זה לא טיפת זלזלול. חליללה!!!פונפון
טעית במרשם, חברסבא גפטו
סבא גפטו תפסיקחגי עקיבא
אם אתה חושב משהו זה לא הופך את זה לאמת מוחצת תפסיק לזלזל בכל דבר שלא נראה לך כתבו דברים יפים מאד להסביר איך הכל מסתדר ביחד וזה דרך של תורה, לחפש כל הזמן איך יהיה מחלוקת זה רע, ועוד להשמיץ את כל מי שלא חושב כמוך זה לא דרך של תורה
חגי עקיבא, רבנו מלמד אותנופונפוןאחרונה

מהפסוק "בשמך יגילון כל היום" ראשי תיבות "בכיה".

זה מובא בכמה מקומות.

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך