יש לכם רב כלשהו?
אני מתכוון בהכל, אידיאולוגיה, הלכה, אמונה.
רב כזה שאם תשמעו אותו אומר משהו, פוסק הלכה חדשה, מורה דרך כזאת או אחרת אתם תהיו כפופים לו?
אם כן אני אשמח שתכתבו מי..
בבקשה אל תתבישו לכתוב אם לא, זה חשוב בשביל הדיון..
יש לכם רב כלשהו?
אני מתכוון בהכל, אידיאולוגיה, הלכה, אמונה.
רב כזה שאם תשמעו אותו אומר משהו, פוסק הלכה חדשה, מורה דרך כזאת או אחרת אתם תהיו כפופים לו?
אם כן אני אשמח שתכתבו מי..
בבקשה אל תתבישו לכתוב אם לא, זה חשוב בשביל הדיון..
כן. יש לי רב לדילמות הלכתיות
אם נגיד, הוא יכתוב ספר הלכה- את תקראי אותו ותהיי מחוייבת לכל מה שיהיה כתוב שם?
או שנגיד תראי כתבה שהרב הנ"ל אומר משהו שלפי דעתך הוא ממש מוזר, ותשמעי רבנים רבים שחולקים עליו וחשובים שזאת לא הדרך- האם בכל זאת תעשי את מה שרבך אומר?
הגיוני, אני שואלת את דעתו על נושאים פוליטים/חברתיים/כלכלים/נפשיים וגו', הבהרתי שהוא רב לשאלות בהלכה.
על מה מדובר? לא מבינה אותך. ספר הלכה- וודאי. כתבה? תלוי מה כתוב שם. אם יש לי דעה- ("משהו שלפי דעתך ממש מוזר") משמע לא מדובר בנושא הלכתי, ברוב הפעמים. בנושאים הלכתיים אין לי דעה.
מקווה שהובנתי
בנושא ההלכה אחד, בדרך חיים עוד אחד, בנושאים חריגים אתה מתייעץ עם רב אחר או כמה רבנים אחרים?
ולגבי נושא שתשמע שהרב שלך אומר משהו חריג במיוחד- אתה תלך לשאול רב אחר או שתעשה את מה שהוא מורה?
נגיד זה בא מתוך חיפוש האמת, אצל רב מסויים אני לא מצליח להבין איך הוא פסק כך וגם לא מקבל תשובות על שאלותי, אבל אתל רבנים אחרים אני כן מצליח לקבל, אז זה גם "הלכה בעיצוב אישי"?
או שאני צריך לעשות את מה שפוסק הרב שלי ולסתום את הפה גם כשהעבודת ה' שלי קצת שונה?

, -זה היה מה זה כיף שהוא אמר את זה
)
טנגענס
נועם ה
"גם הרב הוא בנאדם והוא יכול לטעות".
א. רב הוא לא סתם בנאדם.. הוא הרבה יותר מזה.
ב. יש מציאות של ללכת אחרי הרב בעיניים עצומות- כלומר לא לערער אחר פסיקתו גם אם זו קשה לנו וקצת לא מובנת
ומאידך, במציאות של היום הרבה פעמים ראינו שיש רבנים, שמורים דברים שמעוררים תהיות רבות
אולי השאלה שצריך לברר ראשית כל היא מהי ההגדרה של רב.
ובמידה ויש מישהו שעונה על ההגדרה הזו- אז כן הולכים אחריו בכל אשר יאמר.
ובלי קשר, לא בהכל אתה צריך להסכים עם הרב... לזה הוא התכוון... בבקשה בבקשה לא לתפוס על המילה, אמרתי שאני גרועה בזה...
קחו את הרעיון...
השאלה היא מה זה ללכת בעיניים עצומות, נראה לי שהכוונה שלו היתה שמפקירים את השרביט בידיים שלו ולא מפעילים אף פעם שיקול דעת עצמאי...
שאפילו אמר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין...
הלכה אני פוסקת לפי אבא שלי ולפי העדה....
עוגי פלצתממש בעת האחרונה אני עוסק במושג "התבטלות לצדיק" ומנה להבין כיצד הקשר זהה מחייב את התלמיד לרבו,
ועד כמה רחוק הוא חושק אותו ואת העצמיות שלו.
אלעדלא.
וגם אין סעיף על טבילה במקווה בבוקר,
ובכל זאת מי שרוצה להתקדש ולהתעלות בוחר בדרכים הללו
ולא בכדי.
וגם התקנה שלו לא נתקבלה
יש ענין בגמרא להקפיד על תקנת עזרא גם לאחר שנתבטלה
זה לא שאין בכלל תקנה בזמנינו, אלא שאי אפשר לחייב על פי הלכה לנהוג אותה
דיברתי רק על החלק השני של מה שאלעד אמר
הגיע דור שראו שהציבור לא נוהג אותה, ולא "פשטה" בציבור, ולכן דעת ר' יהודה בן בתירא שביטלו את התקנה וכן נהגו העם
אני לא הייתי קורא לזה שהיא "לא התקבלה"
במיוחד שהכסף משנה אומר שה לא שממש התבטלה וכבר אין תקנה, אלא רק לא צריך חייבים לקיים אותה
מעניין שדווקא הרב שאליו אתה מתבטל, מתנגד למושג "התבטלות לצדיק".
איך אתה מסתדר עם הפלונטר הזה? ![]()
(למרות שכן קרה לי שכששמעתי רב מסוים מזכיר גם הוא רעיון/עמדה נשבר לי סוף סוף האנטי נגדה. אבל לא על זה בדיוק מדובר כאן...)
למעשה שניים
, שעם אחד הקשר יותר "אישי"-ברמה של להתייעץ על עניינים אישיים שהם לאו דווקא הלכה ברורה.
הולכת אחר פסיקותיו.
לא קרה לי שעלה משהו חריג, אבל כן היה מצב נגיד שהתייעצתי על משהו ששמעתי מהרב האם הוא נכון במקרה שלי..
אישית מתחברת להשקפת עולמו של הרב שמואל אליהו שליט"א (אידאולוגיה ואמונה).
אבל אנלא ספרדיה, אז לא בהכל הולכת לפי פסיקתו ופסיקת הרב מרדכי אליהו זצ"ל.
בכללי-
אני לא ממש יכולה להחליט שאני הולכת לפי פסיקת רבנים אחרים זולת רבותיו של אבא.
אני די כפופה למה שמתנהל בבית הוריי- כיבוד אבא יקר.
אה, ולא רע לי עם זה... 
הרב עובדיה
לאחר פטירתו עדיין לא התאפסתי על רב ספציפי
אבל עדיין מגיעים חידושים מהרב עובדיה שעדיין לא התפרסמו, כך שזה עדיין קורה
נניח באיסור והיתר, כשרות, שבת וכאלה- נשאל בעיקר את חמי (הוא רב)
אבל בדיני ממונות- לרוב נפנה לראש ישיבה של בעלי- שיחסית מאד מחמיר באבק גזל וכד'. או לרב שפוסק דומה.
בגדול- אנחנו גם קודם ננסה לפתוח ספר בעצמנו ואם לא נמצא תשובה- נשאל.
(בדיוק בשבת היה לי דיון מעניין על זה עם אחותי- היא מהגישה של רב אחד מוחלט שהפסיקות שלו יורדות לרצולוציה גבוהה והן לא רק הלכתיות, ואני בגישה של רב שפוסק רק במקרים מורכבים- וגם אז רק בהלכה.)
VS
תורה שאין לה בית אב אינה תורה.
אני החלטתי להיות מחוייבת לכל מה שהרב צבי טאו שליט"א אומר בהנהגת ציבור ובאמונה, גם אם אני לא מבינה - ואני הרבה פעמים לא מבינה.
אני מבינה שאני לא מבינה.
זה לא סותר שאני לא משלימה עם חוסר ההבנה שלי, ומנסה כל הזמן להבין יותר.
בגלל שלאט לאט, עם הרבה מאמץ ולימוד, אני מצליחה, אני מבינה יותר ויותר איפה האמת שלי נמצאת.
במובנים אמוניים-נפשיים הרב שלי זה הרב יהושע צוקרמן שאני חייבת לו את מי שאני.
שניהם הרבנים של הרבנים/יות שלי. ושל אבא שלי.
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
שלך באופן שוטף
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
פ.א.מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
וככה גם מספר טוב.
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים